GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Enzo

#105
Citaat van: edwin291 op 15 mei 2010 - 20:27:28
Citaat van: Makke op 15 mei 2010 - 20:09:32
Om nu even off-topic te gaan, ik vind dat tankverbod maar k*k...

Inderdaad helemaal mee eens hopen dat ze het snel weer afschafen.


Ik sluit me hier bij aan, wat mij betreft volgend jaar gewoon weer tanken.
De tactische diepgang is nu ver te zoeken iig.

FerrariMan

Waarom zou Alonso nu wel geen punten meer kunnen scoren?

Schumacher vertrok in 2006 ook als laatste en eindigde op een vijfde plek. Als de situatie meevalt is er nog vanalles mogelijk.

janke

Citaat van: FerrariMan op 15 mei 2010 - 20:46:50
Waarom zou Alonso nu wel geen punten meer kunnen scoren?

Schumacher vertrok in 2006 ook als laatste en eindigde op een vijfde plek. Als de situatie meevalt is er nog vanalles mogelijk.
Alonso is een top rijder, maar op Monaco in deze situatie anno 2010 lijkt me dat niet realistisch dat hij voor de top kan gaan.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

#108
Denk dat het dit jaar iig moeilijker zal worden aangezien iedereen de zelfde fuel load heeft.
Maar wie weet wat er gaat gebeuren, ongetwijfeld zullen er een aantal de vangrail kussen en wie weet komt er wel een regenbuitje?

campos

Citaat van: Enzo op 15 mei 2010 - 20:58:50
Denk dat het dit jaar iig moeilijker zal worden aangezien iedereen de zelfde fuel load heeft.
Maar wie weet wat er gaat gebeuren, ongetwijfelt zullen er een aantal de vangrail kussen en wie weet komt er wel een regenbuitje?

de verschillen tussen de 1e 18 auto's zijn veel kleiner als toen, Alonso kan tijdens de start niks goedmaken en wat Enzo zegt, tactisch kun je ook weinig goedmaken. Maar goed, je weet nooit wat er gaat gebeuren, maar ik zie Alonso morgen geen punten pakken.

janke

Zo slecht zie ik het ook weer niet. Bij de top 10 moet kunnen lukken lijkt me. Alonso is geen rondjes rijder. Maar het risico die hij moet nemen om mee te doen op het circuit van Monaco is ook niet niks. Maar dat hij het morgen moeilijk krijgt, vind ik van wel.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 15 mei 2010 - 21:41:41
Zo slecht zie ik het ook weer niet. Bij de top 10 moet kunnen lukken lijkt me. Alonso is geen rondjes rijder. Maar het risico die hij moet nemen om mee te doen op het circuit van Monaco is ook niet niks. Maar dat hij het morgen moeilijk krijgt, vind ik van wel.
Zo denk ik ook en hij heeft vrij weinig te verliezen. Kan je beter risico in eigen handen nemen dan hopen op veel uitvallers. En hij zal zeker proberen.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

En waarom ook niet e.In deze situatie kan hij beter risico s nemen.
Toch nog even reageren op de mensen die het bijtanken terug willen.
De essentie van racen is volgens mij nog altijd op het circuit inhalen
en niet door een pitsstop strategie die in de pitlane wordt bepaald.
Nu is de inbreng van een rijder toch groter omdat hij rekening moet
houden met bandenslijtage enz..

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 15 mei 2010 - 19:15:19
ik vind dat er veels te snel om straffen gevraagd wordt. het moet wel heel duidelijk en bewust zijn en dat was het volgens mij niet en zeker op Monaco hoort het er ook een beetje bij. Massa was op dat moment aan het einde van zn outlap, dus ook bezig met zn aanloop naar zn vliegende rondje. Volgens mij heeft Button later zn tijd nog kunnen verbeteren en werd Massa in zn 2e run weer gehinderd (zegt ie zelf iig).

Dus jij (en Janke, maar ik ga niet beide quoten ;) ) vinden dat je ongestraft iemand mag hinderen in zijn kwali lap, zolang het maar niet opzettelijk was? Dus teams mogen hun rijder als een slakje over de baan laten gaan en als er dan een andere wagen in de buurt komt is het maar "oops, foutje, maar wel mooi meegenomen"? De teams hebben alle nodige info om zoiets te voorkomen, dus moeten ze dat maar doen ook.
Het is not done dat de startopstelling afhangt van of iemand "per ongeluk" in je weg reed!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 08:34:32
Citaat van: campos op 15 mei 2010 - 19:15:19
ik vind dat er veels te snel om straffen gevraagd wordt. het moet wel heel duidelijk en bewust zijn en dat was het volgens mij niet en zeker op Monaco hoort het er ook een beetje bij. Massa was op dat moment aan het einde van zn outlap, dus ook bezig met zn aanloop naar zn vliegende rondje. Volgens mij heeft Button later zn tijd nog kunnen verbeteren en werd Massa in zn 2e run weer gehinderd (zegt ie zelf iig).

Dus jij (en Janke, maar ik ga niet beide quoten ;) ) vinden dat je ongestraft iemand mag hinderen in zijn kwali lap, zolang het maar niet opzettelijk was? Dus teams mogen hun rijder als een slakje over de baan laten gaan en als er dan een andere wagen in de buurt komt is het maar "oops, foutje, maar wel mooi meegenomen"? De teams hebben alle nodige info om zoiets te voorkomen, dus moeten ze dat maar doen ook.
Het is not done dat de startopstelling afhangt van of iemand "per ongeluk" in je weg reed!

Inderdaad, echt wel onbegrijpelijk dat er hier geen straf werd uitgedeeld. Vond de stewards tot nu toe zeer goed werk leveren (lees: meer laten racen ipv constant met straffen zwaaien), maar in een dergelijk geval kan je mijn insziens niks anders doen dan een straf geven. Het staat zelfs zwart op wit in de reglementen, en het minste wat een steward kan doen is de eigen reglementen naleven me dunkt...

Het was net aan deze inconsistentie dat velen zich de voorbije jaren aan hebben gestoord. En net hieraan bezondigen ze zich weer. Hoe leg je uit dat Massa nu niet gestraft wordt, en rijder X in de volgende race voor identiek hetzelfde vergrijp wel?
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 08:34:32
Citaat van: campos op 15 mei 2010 - 19:15:19
ik vind dat er veels te snel om straffen gevraagd wordt. het moet wel heel duidelijk en bewust zijn en dat was het volgens mij niet en zeker op Monaco hoort het er ook een beetje bij. Massa was op dat moment aan het einde van zn outlap, dus ook bezig met zn aanloop naar zn vliegende rondje. Volgens mij heeft Button later zn tijd nog kunnen verbeteren en werd Massa in zn 2e run weer gehinderd (zegt ie zelf iig).

Dus jij (en Janke, maar ik ga niet beide quoten ;) ) vinden dat je ongestraft iemand mag hinderen in zijn kwali lap, zolang het maar niet opzettelijk was? Dus teams mogen hun rijder als een slakje over de baan laten gaan en als er dan een andere wagen in de buurt komt is het maar "oops, foutje, maar wel mooi meegenomen"? De teams hebben alle nodige info om zoiets te voorkomen, dus moeten ze dat maar doen ook.
Het is not done dat de startopstelling afhangt van of iemand "per ongeluk" in je weg reed!
in het voorbeeld dat jij noemt lijkt me er toch wel sprake van opzet. En zoals ik al zei, in Monaco is het gewoon anders. Bovendien, jullie zeggen blijkbaar ook zo maar wat, want Massa reed in dat rondje gewoon een 1,17, dus voor hem was het ook al een vliegende ronde, ook al was ie niet echt geweldig. Kijk dit filmpje maar en op het moment dat Massa over de finish komt, zie je zn tijd links verspringen;   Button zat op start finish dus ook maar 2 sec ofzo achter Massa dus is het gewoon zn eigen schuld, volgende keer wat groter gat laten

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 13:06:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 08:34:32
Citaat van: campos op 15 mei 2010 - 19:15:19
ik vind dat er veels te snel om straffen gevraagd wordt. het moet wel heel duidelijk en bewust zijn en dat was het volgens mij niet en zeker op Monaco hoort het er ook een beetje bij. Massa was op dat moment aan het einde van zn outlap, dus ook bezig met zn aanloop naar zn vliegende rondje. Volgens mij heeft Button later zn tijd nog kunnen verbeteren en werd Massa in zn 2e run weer gehinderd (zegt ie zelf iig).

Dus jij (en Janke, maar ik ga niet beide quoten ;) ) vinden dat je ongestraft iemand mag hinderen in zijn kwali lap, zolang het maar niet opzettelijk was? Dus teams mogen hun rijder als een slakje over de baan laten gaan en als er dan een andere wagen in de buurt komt is het maar "oops, foutje, maar wel mooi meegenomen"? De teams hebben alle nodige info om zoiets te voorkomen, dus moeten ze dat maar doen ook.
Het is not done dat de startopstelling afhangt van of iemand "per ongeluk" in je weg reed!
in het voorbeeld dat jij noemt lijkt me er toch wel sprake van opzet. En zoals ik al zei, in Monaco is het gewoon anders. Bovendien, jullie zeggen blijkbaar ook zo maar wat, want Massa reed in dat rondje gewoon een 1,17, dus voor hem was het ook al een vliegende ronde, ook al was ie niet echt geweldig. Kijk dit filmpje maar en op het moment dat Massa over de finish komt, zie je zn tijd links verspringen;   Button zat op start finish dus ook maar 2 sec ofzo achter Massa dus is het gewoon zn eigen schuld, volgende keer wat groter gat laten
Het was inderdaad zeker geen trage ronde, maar in dat laatste stukje voor de rechte lijn houdt hij toch echt wel in, terwijl hij Button al lang in zen spiegel had kunnen zien. 1.17 is 2.5 seconden off pace, dat is traag voor een F1 rijder hoor. Vettel was zelfs minder off pace zonder te remmen in Spanje!
Een gat laten doe je om niet gehindert te worden door iemand die ook in zen snelle lap zat. Dit was geen snelle lap voor Massa, snelle laps zijn met een Ferrari iets in de 1.14 ofzo. Massa had daar aan de kant moeten gaan, want hij zat allesbehalve in een snelle lap.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 13:37:46
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 13:06:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 08:34:32
Citaat van: campos op 15 mei 2010 - 19:15:19
ik vind dat er veels te snel om straffen gevraagd wordt. het moet wel heel duidelijk en bewust zijn en dat was het volgens mij niet en zeker op Monaco hoort het er ook een beetje bij. Massa was op dat moment aan het einde van zn outlap, dus ook bezig met zn aanloop naar zn vliegende rondje. Volgens mij heeft Button later zn tijd nog kunnen verbeteren en werd Massa in zn 2e run weer gehinderd (zegt ie zelf iig).

Dus jij (en Janke, maar ik ga niet beide quoten ;) ) vinden dat je ongestraft iemand mag hinderen in zijn kwali lap, zolang het maar niet opzettelijk was? Dus teams mogen hun rijder als een slakje over de baan laten gaan en als er dan een andere wagen in de buurt komt is het maar "oops, foutje, maar wel mooi meegenomen"? De teams hebben alle nodige info om zoiets te voorkomen, dus moeten ze dat maar doen ook.
Het is not done dat de startopstelling afhangt van of iemand "per ongeluk" in je weg reed!
in het voorbeeld dat jij noemt lijkt me er toch wel sprake van opzet. En zoals ik al zei, in Monaco is het gewoon anders. Bovendien, jullie zeggen blijkbaar ook zo maar wat, want Massa reed in dat rondje gewoon een 1,17, dus voor hem was het ook al een vliegende ronde, ook al was ie niet echt geweldig. Kijk dit filmpje maar en op het moment dat Massa over de finish komt, zie je zn tijd links verspringen;   Button zat op start finish dus ook maar 2 sec ofzo achter Massa dus is het gewoon zn eigen schuld, volgende keer wat groter gat laten
Het was inderdaad zeker geen trage ronde, maar in dat laatste stukje voor de rechte lijn houdt hij toch echt wel in, terwijl hij Button al lang in zen spiegel had kunnen zien. 1.17 is 2.5 seconden off pace, dat is traag voor een F1 rijder hoor. Vettel was zelfs minder off pace zonder te remmen in Spanje!
Een gat laten doe je om niet gehindert te worden door iemand die ook in zen snelle lap zat. Dit was geen snelle lap voor Massa, snelle laps zijn met een Ferrari iets in de 1.14 ofzo. Massa had daar aan de kant moeten gaan, want hij zat allesbehalve in een snelle lap.
Vlak voor Massa zaten ook nog Rosberg en Schumacher (die tijden zie je vlak voor dat Massa over start/finish komt ook nog veranderen), dat is de reden dat Massa heel ff inhoudt zoals ie zelf aangeeft. Zn eigen ronde wordt dus ook verknald. Een straf zou in dit geval echt veels te zwaar zijn. Rosberg en Schumacher reden een 1:27, zou ik eerder hen een straf geven, zij zijn indirect de oorzaak van het ophouden van Button. Bovendien Button rijdt ook een 1:17 en laat in dat laatste stuk echt geen 2-3 seconden liggen, dus hij zat ook niet in zo'n geweldige ronde. Als je t mij vraagt heeft dit zeker geen invloed gehad op de uiteindelijke startgrid.
Vettel zat minder of pace ZONDER te remmen?? lijkt me sterk.

Ferrari 2010

We zijn het niet eens, maar ik ga het hierbij laten. I agree to disagree. ;)

En plots zijn ze in Monaco niet meer zo professioneel, ze hebben nogal wat moeite om Hulkenbergs wagen weg te krijgen.
Alleszins, dit is goed voor Alonso, heeft zen pitstop kunnen maken, is ook al een HRT voorbij doordat die later pitte, en een grote concurrent in het WK ligt eruit. Hopelijk krijgen we een interessante herstart! :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Geweldig, de Safety Car heeft Alonso's race gemaakt!  8) Nu nog hopen dat hij de banden genoeg kan sparen om op het einde geen problemen te krijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.