Bye bye Bridgestone

Gestart door Eric, 02 november 2009 - 08:37:43

« vorige - volgende »

Enzo

Nu er een tankverbod is zijn de banden erg belangrijk, hoe lang kan ik er op door rijden etc.
Als er twee bandenleveranciers zijn zal er altijd een mindere producent zijn, ik ben bang voor dominantie van teams van een bepaalde bandenmerk.
Dat je bij voorbaat al kansloos bent als je op banden van Avon rijdt bijvoorbeeld...
Vanuit dat oogpunt zou ik het beter vinden als alle teams gelijk materiaal hebben, al begrijp ik ook dat het te maken heeft met een stuk prestige voor de bandenfabricanten, wat je mist bij een monopoly.

gloudiesaurus

Lees net in het blad Formule1.nl dat Michelin alleen wil terugkeren als de FIA of teams tegemoet komen in de kosten en als er concurrentie aanwezig is.

Cooper Avon buigt zich over een voorstel maar heeft al wel een aanbod van Brigdestone. Bridgestone zou haar mensen + faciliteiten wel willen verkopen/ verhuren aan Cooper Avon en zou daarnaast ook ondersteuning willen bieden.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 30 april 2010 - 17:15:39
Lees net in het blad Formule1.nl dat Michelin alleen wil terugkeren als de FIA of teams tegemoet komen in de kosten en als er concurrentie aanwezig is.

Cooper Avon buigt zich over een voorstel maar heeft al wel een aanbod van Brigdestone. Bridgestone zou haar mensen + faciliteiten wel willen verkopen/ verhuren aan Cooper Avon en zou daarnaast ook ondersteuning willen bieden.


En dat ze over stappen op 18" velgen ipv de 13" die ze nu hebben. Omdat 18" meer overeenkomt met de straatauto band.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Citaat van: Burorri op 30 april 2010 - 17:18:55
Citaat van: gloudiesaurus op 30 april 2010 - 17:15:39
Lees net in het blad Formule1.nl dat Michelin alleen wil terugkeren als de FIA of teams tegemoet komen in de kosten en als er concurrentie aanwezig is.

Cooper Avon buigt zich over een voorstel maar heeft al wel een aanbod van Brigdestone. Bridgestone zou haar mensen + faciliteiten wel willen verkopen/ verhuren aan Cooper Avon en zou daarnaast ook ondersteuning willen bieden.


En dat ze over stappen op 18" velgen ipv de 13" die ze nu hebben. Omdat 18" meer overeenkomt met de straatauto band.

Jep klopt, dat zie ik dan weer helemaal niet zitten! Die grote wielen horen gewoon bij de Formule 1.... Deze aanpassing zou trouwens ook enorm kostbaar zijn wat betreft de aerodynamica...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Hahaha, ik zie ze al rondrijden op een laag profiel bandje ;D ;D

Waar wil Michelin hun publiciteit dan nog kwijt? Hoe groter de flank, hoe beter voor de publiciteit van de leverancier. Voordeel voor de leverancier is dan waarschijnlijk dat ze minder moeten investeren in technologie om die hoge flank stevig te houden, en bovendien machines kunnen inschakelen die ze ook voor andere doeleinden kunnen gebruiken (maw opnieuw een lagere ontwikkelkost).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Denk niet dat Michelin haar publiciteit haalt uit de merknaam die op de banden staat, dat zie je immers op het circuit en tv toch bijna niet... Ze kunnen nog altijd een mooie sticker op de auto van de teams plakken ;)

En dat 13 inch wielen goedkoper zijn voor Michelin is wel zeker, die kunnen ze dan bijv. mooi combineren met Le Mans ipv dat ze een apart ontwikkelingsprogramma voor de Formule 1 moeten opstarten. Hoop alleen dat het er niet van komt met die 13 inch wielen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Ze rijden nu toch al op 13 inch?

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 01 mei 2010 - 14:03:21
Denk niet dat Michelin haar publiciteit haalt uit de merknaam die op de banden staat, dat zie je immers op het circuit en tv toch bijna niet... Ze kunnen nog altijd een mooie sticker op de auto van de teams plakken ;)

En dat 13 inch wielen goedkoper zijn voor Michelin is wel zeker, die kunnen ze dan bijv. mooi combineren met Le Mans ipv dat ze een apart ontwikkelingsprogramma voor de Formule 1 moeten opstarten. Hoop alleen dat het er niet van komt met die 13 inch wielen!
18" goedkoper wil je zeggen? :) De huidige zijn toch 13" :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Jep 18' goedkoper, dat bedoel ik ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

#39
Citaat van: gloudiesaurus op 01 mei 2010 - 14:13:44
Jep 18' goedkoper, dat bedoel ik ;)
Zeker dat je niet 18" bedoelt? :P :D Het zijn geen monstertrucs hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.