GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

T.Nuvolari

Inderdaad die "Geen" had ik niet moeten neertypen en beter moeten opletten. Dat neemt echter niet weg dat ik vind dat je nog altijd overdrijft als je zegt dat de toppers van nu van een heel ander kaliber zijn dan toen. Buiten Hamilton en Vettel heeft hij al van iedereen (Massa, Alonso, Button, Rosberg en Webber) gewonnen die nu bij die 7 titelkandidaten worden gerekend en dus houd die stelling weinig steek.
Dat zijn comeback misschien een fout was kan goed zijn en dat weerleg ik ook niet, maar misschien zitten er andere beweegredenen achter die comeback. Schumachers plezier of commercieel? Misschien verwachten we teveel op deze moment en moeten we gewoon nog wat geduld hebben. Het is vorig jaar al gebleken dat de huidige generatie Formule1 wagens moeilijk te temmen zijn.

flupke3

Senna en prost reden het grootste deel van hun f1 palmares met bolides  die
sterke gelijkenissen hadden met de huidige wagens.Wil dit niet zeggen dat ze
het moeilijker hadden dan de generatie schumie?Fysiek zal het probleem niet
zijn bij schumi dus ik denk dat tijdperk van bolides hem niet ligt.

campos

Citaat van: flupke3 op 03 mei 2010 - 23:03:57
Senna en prost reden het grootste deel van hun f1 palmares met bolides  die
sterke gelijkenissen hadden met de huidige wagens.Wil dit niet zeggen dat ze
het moeilijker hadden dan de generatie schumie?Fysiek zal het probleem niet
zijn bij schumi dus ik denk dat tijdperk van bolides hem niet ligt.
Schumacher heeft idd 15 jaar met dezelfde auto gereden ??? Als er iemand is die met verschillende auto's om kan gaan, dan lijkt me dat Schumacher wel. Hij mist momenteel gewoon ritme en vertrouwen en het lijkt er op dat hij de auto niet naar wens krijgt afgesteld (ondersturende auto). k zie m dit jaar zeker nog wel terugkomen, iig tov Rosberg, kampioen worden zal wel heel moeilijk worden.

Ferrari 2010

Ik denk dat er toch wel een verschil is tussen de wagens die hij zelf 15 jaar lang heeft helpen ontwikkelen, en dus volledig naar zijn hand werden ontwikkeld, en de wagen die Brawn verleden jaar is beginnen ontwikkelen en waar Schumacher dan in december plots mee in verband werd gebracht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Ik vind het wel mooi allemaal, Schumacher houdt de gemoederen weer flink bezig.
Het internet staat vol met discussies over zijn come-back en iedereen heeft er wel wat over te zeggen.
Prachtig wat voor effect hij heeft op de sport, alleen dit al is lucratief voor Mercedes.

Enzo

Volgens mij gaat het weer regenen aankomend weekend...

meatball

Citaat van: Enzo op 04 mei 2010 - 14:30:29
Volgens mij gaat het weer regenen aankomend weekend...
Ik hoop het,dan kan het weer spannend worden  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Supermariobros

Citaat van: meatball op 04 mei 2010 - 19:33:31
Citaat van: Enzo op 04 mei 2010 - 14:30:29
Volgens mij gaat het weer regenen aankomend weekend...
Ik hoop het,dan kan het weer spannend worden  :)

Zonder regen kan het ook spannend zijn hoor.  ;)

robbert

Citaat van: Supermariobros op 04 mei 2010 - 21:52:49
Citaat van: meatball op 04 mei 2010 - 19:33:31
Citaat van: Enzo op 04 mei 2010 - 14:30:29
Volgens mij gaat het weer regenen aankomend weekend...
Ik hoop het,dan kan het weer spannend worden  :)

Zonder regen kan het ook spannend zijn hoor.  ;)
ja hebben we gezien in bahrain

flupke3

Er is toch een heel groot verschil tussen een bolide
die volgetankt is (dus weinig strategieen )op het
gebied van rijgedrag en bovendien beperkt is op het gebied van
ayrodinamica .En dan nog geen elektronica.Iemand als prost
heeft in beide "tijdperken" voor de titel gestreden en dat heeft
schumi (nog) niet gepresteerd.

janke

#70
Citaat van: campos op 04 mei 2010 - 12:38:58
Citaat van: flupke3 op 03 mei 2010 - 23:03:57
Senna en prost reden het grootste deel van hun f1 palmares met bolides  die
sterke gelijkenissen hadden met de huidige wagens.Wil dit niet zeggen dat ze
het moeilijker hadden dan de generatie schumie?Fysiek zal het probleem niet
zijn bij schumi dus ik denk dat tijdperk van bolides hem niet ligt.
Schumacher heeft idd 15 jaar met dezelfde auto gereden ??? Als er iemand is die met verschillende auto's om kan gaan, dan lijkt me dat Schumacher wel. Hij mist momenteel gewoon ritme en vertrouwen en het lijkt er op dat hij de auto niet naar wens krijgt afgesteld (ondersturende auto). k zie m dit jaar zeker nog wel terugkomen, iig tov Rosberg, kampioen worden zal wel heel moeilijk worden.
Als je in 4 races meer wordt ingehaald als in je hele carriĆ«re schept dat inderdaad weinig vertrouwen. :)  MS terugkomen tegen Rosberg?? Ook als Rosberg met die nieuwe auto  uitstekend uit de voeten kan?? Ik denk dat Rosberg misschien wel eens onderschat wordt. Als hij over 10 races nog mee strijd voor het kampioenschap zal ik daar niet van staan te kijken.
Some things are too important to be left in the past.

flupke3

En hij staat ook mooi 2e int kampioenschap.
Dat zal niet blijven duren maar wie weet doet
hij het als zijn vader.Kampioen worden met
slechts 1 gp zege in dat seizoen.Rosberg
is zeker een goede rijder want hij heeft nog
voor geen enkele teammaat moeten onder doen.

T.Nuvolari

Nu waren zijn teamgenoten in het verleden wel niet van het kaliber waarvan je achterover zou vallen.

campos

Citaat van: janke op 05 mei 2010 - 04:19:45
Citaat van: campos op 04 mei 2010 - 12:38:58
Citaat van: flupke3 op 03 mei 2010 - 23:03:57
Senna en prost reden het grootste deel van hun f1 palmares met bolides  die
sterke gelijkenissen hadden met de huidige wagens.Wil dit niet zeggen dat ze
het moeilijker hadden dan de generatie schumie?Fysiek zal het probleem niet
zijn bij schumi dus ik denk dat tijdperk van bolides hem niet ligt.
Schumacher heeft idd 15 jaar met dezelfde auto gereden ??? Als er iemand is die met verschillende auto's om kan gaan, dan lijkt me dat Schumacher wel. Hij mist momenteel gewoon ritme en vertrouwen en het lijkt er op dat hij de auto niet naar wens krijgt afgesteld (ondersturende auto). k zie m dit jaar zeker nog wel terugkomen, iig tov Rosberg, kampioen worden zal wel heel moeilijk worden.
Als je in 4 races meer wordt ingehaald als in je hele carriĆ«re schept dat inderdaad weinig vertrouwen. :)  MS terugkomen tegen Rosberg?? Ook als Rosberg met die nieuwe auto  uitstekend uit de voeten kan?? Ik denk dat Rosberg misschien wel eens onderschat wordt. Als hij over 10 races nog mee strijd voor het kampioenschap zal ik daar niet van staan te kijken.
In de 1e 3 races is ie volgens mij helemaal niet ingehaald, alleen de afgelopen race ging ie slecht in de regen. Het gat tussen MS en Rosberg fluctueerd nog al, soms zit ie er heel dicht op, soms er wat verder van af. Met een auto die m beter ligt zal ie zeker constanter gaan worden en ook sneller, dus daarom zie ik m nog wel de overhand krijgen tov Rosberg. het verschil in punten is natuurlijk al wel groot, dus om m ook in het kampioenschap voor bij te gaan zal niet gemakkelijk worden. Maar goed, ik ga er dus van uit dat het nog wel goed gaat komen, al ben ik er wel iets minder overtuigd als een paar weken geleden.

gloudiesaurus

Het seizoen is nog erg lang, als Schumacher de zaken weer op de rit krijgt is Rosberg nog best in te halen... Had juist het idee dat het gat tussen Schumacher en Rosberg wat kleiner aan het worden was, maar vooral in China was het ineens veel groter. Toch was de Mercedes tot nu toe nu niet Schumacher's auto. Nu ik ook lees dat hij in het geheim in Engeland heeft gereden verwacht ik toch wel wat van die update, ik ben benieuwd.

Maar in 1996 was de Ferrari in het begin ook niet Schumacher's auto, en toen was hij erg toch nog snel mee. Ik denk dat de jaren toch wel wat meespelen.

En Klien terug in de Formule 1 bij Hispania Racing, zou me niet verbazen als hij vrijdag meteen veel sneller is dan Senna en Chandock. Klien kent Barcelona goed en heeft veel meer ervaring...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is