GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

Enzo

Had het ook net gelezen, hopelijk bevalt deze configuratie hem en ook Rosberg beter.
Als we eerlijk zijn hebben we Rosberg noch Schumacher een fatsoenlijke inhaal manouvre zien maken dit seizoen.
Dat ging gewoon niet met de oude spec..

janke

#76
Citaat van: T.Nuvolari op 05 mei 2010 - 13:33:39
Nu waren zijn teamgenoten in het verleden wel niet van het kaliber waarvan je achterover zou vallen.

Inderdaad, die waren zijn waterdragers. Alesi, Irvine waren toch geen watjes. maar MS had gewoon het voordeel dat Brawn en Todt naar hem luisterde en de 2de coureur gewoon bijzaak was. Als bij Mercedes Rosberg gewoon eerlijk wordt behandeld, dan heeft meneer MS een zware kluif aan hem. Dat is realisme en geen anti MS gelul. Een groots coureur, voor de rest (nogmaals) had hij lekker weg moeten blijven. Geen spectaculair terugkomen. Ja voor de business in de F1 oké. Voor de rest één van de coureurs. Had ook niet anders verwacht. Alguesuari had er op een gegeven moment geen problemen mee, terwijl Rosberg voorin zat te gassen. Kom niet met verhalen over onder en overstuur. MS heeft in zijn tijd ook een lange en korte wielbasis gereden. Inherent aan snel een bocht nemen of driftend de bocht door. Hij werd er een groot kampioen mee.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 05 mei 2010 - 17:13:14
Het seizoen is nog erg lang, als Schumacher de zaken weer op de rit krijgt is Rosberg nog best in te halen... Had juist het idee dat het gat tussen Schumacher en Rosberg wat kleiner aan het worden was, maar vooral in China was het ineens veel groter. Toch was de Mercedes tot nu toe nu niet Schumacher's auto. Nu ik ook lees dat hij in het geheim in Engeland heeft gereden verwacht ik toch wel wat van die update, ik ben benieuwd.

Maar in 1996 was de Ferrari in het begin ook niet Schumacher's auto, en toen was hij erg toch nog snel mee. Ik denk dat de jaren toch wel wat meespelen.

En Klien terug in de Formule 1 bij Hispania Racing, zou me niet verbazen als hij vrijdag meteen veel sneller is dan Senna en Chandock. Klien kent Barcelona goed en heeft veel meer ervaring...
In ieder geval beter als de coureurs die nu op de grid staan. Maar of het met Klien helpt?? Ik persoonlijk zou er liever een Sato zien. Die gaat tenminste to the limit. Niet altijd goed, maar je komt er wel achter wat die auto kan en niet kan.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Enzo op 05 mei 2010 - 18:34:08
Had het ook net gelezen, hopelijk bevalt deze configuratie hem en ook Rosberg beter.
Als we eerlijk zijn hebben we Rosberg noch Schumacher een fatsoenlijke inhaal manouvre zien maken dit seizoen.
Dat ging gewoon niet met de oude spec..

Welke oude spec..?? Made in 2009.  In ieder geval heeft Rosberg daar goed zijn best mee gedaan in de 1ste 4 races. Als je voorin zit dan hoeft je ook niet in tehalen. Ja de achterblijvers. Verder kunnen we alleen maar concluderen dat MS grandioos tegenvalt. Of had iemand al overwinningen verwacht?? De Die-Hards hadden wel degelijk hem voorin verwacht. Hij heeft nu een coureurtje als teammaat die schijt aan hem heeft. Alleen maar goed voor de competitie.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 05 mei 2010 - 20:10:44
Citaat van: Enzo op 05 mei 2010 - 18:34:08
Had het ook net gelezen, hopelijk bevalt deze configuratie hem en ook Rosberg beter.
Als we eerlijk zijn hebben we Rosberg noch Schumacher een fatsoenlijke inhaal manouvre zien maken dit seizoen.
Dat ging gewoon niet met de oude spec..

Welke oude spec..?? Made in 2009.  In ieder geval heeft Rosberg daar goed zijn best mee gedaan in de 1ste 4 races. Als je voorin zit dan hoeft je ook niet in tehalen. Ja de achterblijvers. Verder kunnen we alleen maar concluderen dat MS grandioos tegenvalt. Of had iemand al overwinningen verwacht?? De Die-Hards hadden wel degelijk hem voorin verwacht. Hij heeft nu een coureurtje als teammaat die schijt aan hem heeft. Alleen maar goed voor de competitie.

Met oude spec. bedoel ik de auto waarmee ze het seizoen zijn aangevangen, met de nieuwe bedoel ik degene waar ze in Spanje mee gaan rijden. Hier zit namelijk een significant verschil in...
Had zelf niet verwacht dat Schumacher meteen mee zou doen om de prijzen dus om nou te zeggen dat hij tegenvalt vind ik wat te kort door de bocht.
Het verschil in snelheid tussen Rosberg en Schumacher vind ik nog wel meevallen, het lijkt groter door de "voorspoed" van Rosberg en de "tegenspoed" van Schumacher.
De opmerking dat Rosberg "schijt" heeft aan Schumacher vind ik ongegrond, berichten vanuit het Mercedeskamp klinken anders, Rosberg doet gewoon zijn best en behaalt momenteel betere resultaten.
Ik verwacht dat Schumacher zijn snelheid en gevoel met de auto wel weer vind, maar dat had ik een aantal post eerder ook al gezegd.

janke

Rosberg mag op dit moment "schijt"aan MS hebben. Hij is gewoon beter op dit moment. In kwali en race. Gewoon feiten. Dat moet meneer nog maar eens waarmaken. Hij was zo snel in de Jordan, Benetton en Ferrari. Een grote ( de laatste keer dat ik dat zeg) maar meneer moet maar eens op de Alpen een boerderij beginnen. De huidige topcoureurs kan hij niet aan. En iedere MS fan verwacht dat hij met de nieuwe auto schittert. Beetje dromen.. Nee, hij heeft pech, er zijn er meer die dat ook kunnen. Vooral zijn maatje.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 05 mei 2010 - 21:56:41
Rosberg mag op dit moment "schijt"aan MS hebben. Hij is gewoon beter op dit moment. In kwali en race. Gewoon feiten. Dat moet meneer nog maar eens waarmaken. Hij was zo snel in de Jordan, Benetton en Ferrari. Een grote ( de laatste keer dat ik dat zeg) maar meneer moet maar eens op de Alpen een boerderij beginnen. De huidige topcoureurs kan hij niet aan. En iedere MS fan verwacht dat hij met de nieuwe auto schittert. Beetje dromen.. Nee, hij heeft pech, er zijn er meer die dat ook kunnen. Vooral zijn maatje.

Tenzij je over een bijzondere gave beschikt of een glazenbol weet jij ook niet hoe Schumacher zich gaat ontwikkelen.
Laten we hier verderop in het seizoen nog eens over praten. :)

janke

Citaat van: Enzo op 05 mei 2010 - 22:21:30
Citaat van: janke op 05 mei 2010 - 21:56:41
Rosberg mag op dit moment "schijt"aan MS hebben. Hij is gewoon beter op dit moment. In kwali en race. Gewoon feiten. Dat moet meneer nog maar eens waarmaken. Hij was zo snel in de Jordan, Benetton en Ferrari. Een grote ( de laatste keer dat ik dat zeg) maar meneer moet maar eens op de Alpen een boerderij beginnen. De huidige topcoureurs kan hij niet aan. En iedere MS fan verwacht dat hij met de nieuwe auto schittert. Beetje dromen.. Nee, hij heeft pech, er zijn er meer die dat ook kunnen. Vooral zijn maatje.

Tenzij je over een bijzondere gave beschikt of een glazenbol weet jij ook niet hoe Schumacher zich gaat ontwikkelen.
Laten we hier verderop in het seizoen nog eens over praten. :)
Ik heb geen glazen bol, maar 2 ogen die kunnen lezen en ook af en toe kunnen zien. Vooral dat laatste. Mensen die denken dat hij in dit seizoen nog de kans krijgt om Vettel, Hamilton, Alonso, Massa, Rosberg van een waardig repliek kan dienen zijn dromers. Vind ik. Maar blijven geloven heeft ook zijn charme.
Some things are too important to be left in the past.

campos

Citaat van: janke op 05 mei 2010 - 22:36:49
Citaat van: Enzo op 05 mei 2010 - 22:21:30
Citaat van: janke op 05 mei 2010 - 21:56:41
Rosberg mag op dit moment "schijt"aan MS hebben. Hij is gewoon beter op dit moment. In kwali en race. Gewoon feiten. Dat moet meneer nog maar eens waarmaken. Hij was zo snel in de Jordan, Benetton en Ferrari. Een grote ( de laatste keer dat ik dat zeg) maar meneer moet maar eens op de Alpen een boerderij beginnen. De huidige topcoureurs kan hij niet aan. En iedere MS fan verwacht dat hij met de nieuwe auto schittert. Beetje dromen.. Nee, hij heeft pech, er zijn er meer die dat ook kunnen. Vooral zijn maatje.

Tenzij je over een bijzondere gave beschikt of een glazenbol weet jij ook niet hoe Schumacher zich gaat ontwikkelen.
Laten we hier verderop in het seizoen nog eens over praten. :)
Ik heb geen glazen bol, maar 2 ogen die kunnen lezen en ook af en toe kunnen zien. Vooral dat laatste. Mensen die denken dat hij in dit seizoen nog de kans krijgt om Vettel, Hamilton, Alonso, Massa, Rosberg van een waardig repliek kan dienen zijn dromers. Vind ik. Maar blijven geloven heeft ook zijn charme.
Blijven geloven idd. Jij hebt er nooit in geloofd zoveel is wel duidelijk. De man heeft getekend voor 3 jaren en jij brandt m direct al af. Het zal m zelf ook wel ietwat zijn tegengevallen, maar hij denkt op de lange termijn en doet dat niet voor niks. Hij heeft 15 jaar aan de top gestaan, je zegt zelf een aantal keer het 'een grote' te vinden maar hij kan er nu ineens niks meer van?? Dat vind ik dan weer moeilijk te geloven. De top is zeker breder geworden, maar niet hoger. En hij kan daar zeker nog bij horen. Die Rosberg waar hij het nu zo moeilijk mee heeft staat wel ff  2e met zoals het nu lijkt de 4e auto van het veld. Rosberg doet het tov die andere toppers dus ook relatief beter. Maar goed, da's allemaal naar 4 races, de echte verhoudingen gaan nog wel duidelijk worden, het is pas net begonnen.

robbert

ik heb het gedacht, velen gingen heel erg teleurgesteld zijn, na zo'n euforie dat schumacher terugkeerde

T.Nuvolari

Citaat van: robbert op 06 mei 2010 - 07:18:13
ik heb het gedacht, velen gingen heel erg teleurgesteld zijn, na zo'n euforie dat schumacher terugkeerde

Maar het lijkt me dat jij over het algemeen van het "worst case scenario" uitgaat.

WeezyAveli


Enzo

Nice, vroeg me al af waar je bleef.... ;D

Enzo

#88
Wel echt een radicale wijziging zoals Ferrari 2010 ook al poste, ben benieuwd!

Ferrari haalt de Marlboro-code eraf trouwens...

Ferrari 2010

Jammer dat ze die code eraf halen, ik vond het best wel mooi. Nu gaan ze naar eigen zeggen een rood vlak met een kader rond plaatsen.Ik Ben benieuwd, maar vrees dat het op weinig zal trekken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.