GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 30 april 2010 - 13:08:49
Marlboro haalt natuurlijk al een hoop publiciteit uit de titel " Scuderia Ferrari Marlboro ".
En niet te vergeten: de fiscale voordelen van sponsoring. En dan zal er nog wel zoiets zijn als een passie voor autosport en het Ferrari F1 team in het bijzonder. Een bedrijf doet met zen geld nog steeds wat het zelf wil :)

Citaat van: T.Nuvolari op 30 april 2010 - 13:54:20
In de tijd van dat wit vlak was het enkel in Europa verboden reclame te maken voor sigarettenmerken en reed Ferrari wel met Marlboro sponsoring rond in bijvoorbeeld Azië. Ondertussen zijn ook daar de regels aangepast en is een wit vlak dat af en toe een rooie sticker krijgt opgeplakt niet meer van doen.
Witte vlakken zoals andere jaren zijn niet het probleem, het probleem is dat geen enkele vorm van dit soort reclame te zien mag zijn. Ook niet verdoken reclame zoals hier dus, want nu is er toch een duidelijke verwijzing naar het genoemde sigarettenmerk. Volgens mij had Ferrari deze livery niet de vorige seizoenen.
Waarom ze het nu doen en niet in het verleden? Politiekers ofzo zeker.
De witte vlakken zijn toch al enkele jaren verleden tijd. En dat vond ik veel sterker opvallen dan deze vreemde barcode, iedereen wordt achterdochtig als ze een lelijk wit vlak op een wagen zien, ze zullen vanzelf wel te weten komen waarvoor dat vlak is. Nu die barcode, dat valt heel wat minder op vind ik.
Bovendien kan men nooit, maar dan ook werkelijk nooit (Tenzij men er ergens Marlboro in verwerkt heeft), bewijzen dat dat verborgen Marlboro reclame is, en daarmee is de case closed op juridisch vlak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2010 op 01 mei 2010 - 09:07:35
Citaat van: Enzo op 30 april 2010 - 13:08:49
Marlboro haalt natuurlijk al een hoop publiciteit uit de titel " Scuderia Ferrari Marlboro ".
En niet te vergeten: de fiscale voordelen van sponsoring. En dan zal er nog wel zoiets zijn als een passie voor autosport en het Ferrari F1 team in het bijzonder. Een bedrijf doet met zen geld nog steeds wat het zelf wil :)

Citaat van: T.Nuvolari op 30 april 2010 - 13:54:20
In de tijd van dat wit vlak was het enkel in Europa verboden reclame te maken voor sigarettenmerken en reed Ferrari wel met Marlboro sponsoring rond in bijvoorbeeld Azië. Ondertussen zijn ook daar de regels aangepast en is een wit vlak dat af en toe een rooie sticker krijgt opgeplakt niet meer van doen.
Witte vlakken zoals andere jaren zijn niet het probleem, het probleem is dat geen enkele vorm van dit soort reclame te zien mag zijn. Ook niet verdoken reclame zoals hier dus, want nu is er toch een duidelijke verwijzing naar het genoemde sigarettenmerk. Volgens mij had Ferrari deze livery niet de vorige seizoenen.
Waarom ze het nu doen en niet in het verleden? Politiekers ofzo zeker.
De witte vlakken zijn toch al enkele jaren verleden tijd. En dat vond ik veel sterker opvallen dan deze vreemde barcode, iedereen wordt achterdochtig als ze een lelijk wit vlak op een wagen zien, ze zullen vanzelf wel te weten komen waarvoor dat vlak is. Nu die barcode, dat valt heel wat minder op vind ik.
Bovendien kan men nooit, maar dan ook werkelijk nooit (Tenzij men er ergens Marlboro in verwerkt heeft), bewijzen dat dat verborgen Marlboro reclame is, en daarmee is de case closed op juridisch vlak.

awel ja, da zit ik mij nu ook af te vragen. Hoe kunnen ze dat bewijzen dat er daar reclame in verwerkt is?? Ja het kon zijn dat men zich verveelde en dacht van 'ey we gaan eens ferrari een loer draaien'

KVDracer

Blijkbaar heeft Ferrari, als voorbereiding op deze GP, 4 dagen mogen testen op Fiorano met toestemming van alle teams. vind ik toch wel wat raar eigenlijk.

Enzo

Als ik het goed heb begrepen mogen alle teams vier dagen testen tijdens het seizoen, Ferrari heeft gisteren één van deze vier dagen gebruikt.
Voornamelijk om hun updates voor de GP van Spanje te evalueren waaronder hun versie van de F-duct, tevens zal Massa over een nieuw chassis beschikken in Barcelona.
Nothing out of the ordinary... ;)

Ferrari 2010

Go go go Ferrari :) Ik ben benieuwd of ze met hun F-duct zullen rijden en wat het zal geven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

T.Nuvolari

Citaat van: Ferrari 2010 op 01 mei 2010 - 09:07:35
De witte vlakken zijn toch al enkele jaren verleden tijd. En dat vond ik veel sterker opvallen dan deze vreemde barcode, iedereen wordt achterdochtig als ze een lelijk wit vlak op een wagen zien, ze zullen vanzelf wel te weten komen waarvoor dat vlak is. Nu die barcode, dat valt heel wat minder op vind ik.
Bovendien kan men nooit, maar dan ook werkelijk nooit (Tenzij men er ergens Marlboro in verwerkt heeft), bewijzen dat dat verborgen Marlboro reclame is, en daarmee is de case closed op juridisch vlak.

Ik vind dit nu net een duidelijkere verwijzing naar Marlboro dan een wit vlak gezien de kleurenstelling, Rood vanboven, wit in het midden, en zwart vanonder. Juridisch case closed? Betwijfel ik, maar ik ben geen juridisch expert. Men moet het misschien niet bewijzen, misschien is enkel het gedacht aan Marlboro al genoeg om dergelijke dingen te verbieden. Nu mij kan het geen bal schelen en Ferrari zal er bij de F1fans niet minder geliefd door worden. Gewoon wat azijnpissers die niet weten wat doen.

Ferrari 2010

Ik ben ook geen juridische expert hoor, maar je kan niemand veroordelen op basis van een vermoeden ;)
Bovendien:
Vroeger stond Marlboro daar, zouden ze kunnen zeggen, ok, so what? Vroeger stonden die ook op de achtervleugel, nu staat daar Santander. Vroeger stonden ze op de motorkap, nu staat daar een onderdeel van de livery.
Vergeet bovendien niet dat ferrari enkele jaren terug hun rood terug naar scarlet red heeft gewijzigd, terwijl hun rood jarenlang overeen kwam met dat van het Marlboro logo op de wagen.
En dan is er iets dat eigenlijk als een paal boven water staat: stel je weet niet dat Marlboro Ferrari (en Ducati) sponsort, ga je dan die barcode met Marlboro linken?

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Volgens mij kunnen ze Ferrari weinig maken. Tabaksreclame is verboden, maar de tabaksfabrikanten mogen hun geld nog altijd schenken aan wie ze willen. Pas als ze kunnen bewijzen dat die barcode er enkel staat omdat Marlboro nog betaald, is er misschien een zaak, en dan nog. Mijn rechtskennis is quasi onbestaande, maar zelfs al kunnen ze die barcode linken aan Marlboro, so what? De naam van Marlboro staat nergens vermeld, er wordt dus ook geen reclame gemaakt voor de producten die Marlboro verkoopt. Uiteraard weten de kijkers die al enkele jaren meegaan, dat dit een verwijzing is naar Marlboro. Maarja, het blijft een streepjescode....

Achja, 't zal tijd worden dat de motoren gestart worden in Spanje, dan zal dit fait-divers rap naar de prullenmand verwezen worden.

janke

#53
Ik ga voor Hamilton in kwali en race. De enigste die wat in het veld laat zien wat overtaking betreft tot nu toe. Vettel valt wat tegen voor mij. Rosberg is gewoon goed bezig, een ander chassis zal MS ook niet helpen die ouwe lul. De die hards blijven gewoon lekker dromen van zijn overwinning. Die zal er never niet komen. Hij moet racen tegen een ander kaliber als in zijn tijd. Zelfs zijn teammaat is nu een maat(je) te groot. Of gaat de grote jonge Brawn de boel manipuleren in het voordeel van MS. It's F1 racing.
Some things are too important to be left in the past.

KVDracer

Citaat van: janke op 02 mei 2010 - 21:22:31
Ik ga voor Hamilton in kwali en race. De enigste die wat in het veld laat zien wat overtaking betreft tot nu toe. Vettel valt wat tegen voor mij. Rosberg is gewoon goed bezig, een ander chassis zal MS ook niet helpen die ouwe lul. De die hards blijven gewoon lekker dromen van zijn overwinning. Die zal er never niet komen. Hij moet racen tegen een ander kaliber als in zijn tijd. Zelfs zijn teammaat is nu een maat(je) te groot. Of gaat de grote jonge Brawn de boel manipuleren in het voordeel van MS. It's F1 racing.

Tis waar, vroeger reden enkel amateurs in de F1, nu enkel professionelen. Allemaal verandert sinds 2007.

flupke3

Zou het gewoon niet zijn dat schumi niet goed is doordat f1
zonder bijtanken en de bijhorende strategieen,zwaardere bolides,
hem niet ligt?Ik heb hem nog nooit zien winnen in  een bolide waar
je niet bijgetankt werd en waar  ook geen elektronische dingen zaten
zoals tracioncontrole.Eigenlijk is dit jaar een revolutie voor de man .


Enzo

Citaat van: KVDracer op 02 mei 2010 - 21:45:47
Citaat van: janke op 02 mei 2010 - 21:22:31
Ik ga voor Hamilton in kwali en race. De enigste die wat in het veld laat zien wat overtaking betreft tot nu toe. Vettel valt wat tegen voor mij. Rosberg is gewoon goed bezig, een ander chassis zal MS ook niet helpen die ouwe lul. De die hards blijven gewoon lekker dromen van zijn overwinning. Die zal er never niet komen. Hij moet racen tegen een ander kaliber als in zijn tijd. Zelfs zijn teammaat is nu een maat(je) te groot. Of gaat de grote jonge Brawn de boel manipuleren in het voordeel van MS. It's F1 racing.

Tis waar, vroeger reden enkel amateurs in de F1, nu enkel professionelen. Allemaal verandert sinds 2007.

;D

janke

#57
Citaat van: KVDracer op 02 mei 2010 - 21:45:47
Citaat van: janke op 02 mei 2010 - 21:22:31
Ik ga voor Hamilton in kwali en race. De enigste die wat in het veld laat zien wat overtaking betreft tot nu toe. Vettel valt wat tegen voor mij. Rosberg is gewoon goed bezig, een ander chassis zal MS ook niet helpen die ouwe lul. De die hards blijven gewoon lekker dromen van zijn overwinning. Die zal er never niet komen. Hij moet racen tegen een ander kaliber als in zijn tijd. Zelfs zijn teammaat is nu een maat(je) te groot. Of gaat de grote jonge Brawn de boel manipuleren in het voordeel van MS. It's F1 racing.

Tis waar, vroeger reden enkel amateurs in de F1, nu enkel professionelen. Allemaal verandert sinds 2007.
In zijn tijd had hij niet zoveel weerstand van topcoureurs. Alonso, Hákkinen. Dat is nu toch wel anders. Een groot coureur die MS, maar een comeback maken had hij beter kunnen laten. Zal mij benieuwen of het beter gaat met een nieuwe auto. Als Rosberg nu weer sneller blijft in kwali en race geeft dat toch te denken... Laten ze Heidfeld eens proberen. Als die de snelheid van Rosberg haalt zegt dat genoeg lijkt me.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

#58
Citaat van: janke op 03 mei 2010 - 13:49:30
In zijn tijd had hij niet zoveel weerstand van topcoureurs. Alonso, Hákkinen.
???
Geen weerstand?

'98 Hakkinen
'99 Hakkinen
'00 Schumacher
'01 Schumacher
'02 Schumacher
'03 Schumacher
'04 Schumacher
'05 Alonso
'06 Alonso

In 2000 werd Hakkinen nog 2de
In 2001 reed Alonso voor Minardi, daarin kan niemand weerstand bieden en Hakkinen was even gemotiveerd als de Walen om BHV te splitsen en vertrok aan het einde van het seizoen.
2002 reed geen van beide heren mee in het WK
2003 en 2004 was de Renault toch iets minder dan de Ferrari van Schumacher en Alonso's eerste seizoenen in een wagen die vooraan meekon.
Je kan dus zeggen dat dankzij beide heren Schumacher niet meer WK's heeft gewonnen en hebben dan ook meer dan weerstand genoeg geboden. Al moet ik ook toegeven dat in '99 Schumacher gekwetst was en het dus voor Hakkinen een makkelijkere klus was

Trouwens je vergeet Hill (in zijn Williams dagen) en Raikkonen

janke

Citaat van: T.Nuvolari op 03 mei 2010 - 14:43:37
Citaat van: janke op 03 mei 2010 - 13:49:30
In zijn tijd had hij niet zoveel weerstand van topcoureurs. Alonso, Hákkinen.
???
Geen weerstand?

'98 Hakkinen
'99 Hakkinen
'00 Schumacher
'01 Schumacher
'02 Schumacher
'03 Schumacher
'04 Schumacher
'05 Alonso
'06 Alonso

In 2000 werd Hakkinen nog 2de
In 2001 reed Alonso voor Minardi, daarin kan niemand weerstand bieden en Hakkinen was even gemotiveerd als de Walen om BHV te splitsen en vertrok aan het einde van het seizoen.
2002 reed geen van beide heren mee in het WK
2003 en 2004 was de Renault toch iets minder dan de Ferrari van Schumacher en Alonso's eerste seizoenen in een wagen die vooraan meekon.
Je kan dus zeggen dat dankzij beide heren Schumacher niet meer WK's heeft gewonnen en hebben dan ook meer dan weerstand genoeg geboden. Al moet ik ook toegeven dat in '99 Schumacher gekwetst was en het dus voor Hakkinen een makkelijkere klus was

Trouwens je vergeet Hill (in zijn Williams dagen) en Raikkonen
Ik zeg helemaal niet van géén weerstand. En ik noem maar een paar namen die in de tijd toen MS meedeed wk winnaars werden. Nu heeft hij toch een concurrent of 6 á 7 die meedoen voor de titel. Daar had hij toen geen last van. Wil niet zeggen dat hij geen waardig kampioen is hè. Ik zeg ook, een groot coureur. Maar hij had toch beter na moeten denken om zijn comeback.
Some things are too important to be left in the past.