GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

robbert

ik denk dat button wat gefrustreerd was omdat hij de meester niet kon inhalen :)

T.Nuvolari

#151
Inderdaad Flauw van Button. Liet zich gewoon afdrogen door niet goed op te letten. Vond de race niet van het strafste, maar het was niet zoals de eerste race. Er gebeurde genoeg tijdens dat uur en half om me iets of wat geboeid te houden. Monaco zal niet beter zijn denk ik.

Wat ik niet snap: 'Teams verbannen F-duct voor het seizoen 2011'. Waarom dan niet ineens vanaf Turkije? De teams zonder F-duct besparen weer een paar euro's aan ontwikkelingskosten en de rest moet het gewoon van hun wagen halen.

Folkert

Omdat nu plotseling iets verbieden te nadelig is voor teams die daar op hun energie en tijd hebben gestoken. Zou oneerlijk zijn als dat nu verboden word.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Maar best ook dat ze het niet meteen verbieden. F1 draait om spitstechnologie, het uitvinden van nieuwe technologieën en systemen. Dat ze het volgend jaar niet toelaten is weer iets anders. Maar de redenen die sommigen aanhalen zijn mijns inziens te belachelijk. Het systeem is te duur, volgend jaar rijd iedereen er mee en is het voordeel ook weg,... Race dan volgend jaar allemaal met Lada's.

Dit hoort gewoon thuis in de F1, dit jaar de F-duct en vorig jaar de dubbele diffuser en het KERS systeem.

T.Nuvolari

F-duct en dubbele diffuser hebben weinig met spitstechnologie te maken. Aerodynamica is een wetenschap, geen technologie.
Echte technologie zit hem onder de motorkap.

_Makke_

Citaat van: T.Nuvolari op 10 mei 2010 - 12:04:00
F-duct en dubbele diffuser hebben weinig met spitstechnologie te maken. Aerodynamica is een wetenschap, geen technologie.
Echte technologie zit hem onder de motorkap.

Nja, ik plaats dat gemakkelijkheidshalve allemaal onder de noemer spitstechnologie. Maar bon, veranderd in feite niets aan mijn punt, ik vind dat zoiets absoluut thuishoort in de F1.

T.Nuvolari

#156
De race in Spanje heeft me in ieder geval al een prijs opgeleverd bij de Gouden F1 van HLN.be
Met 709 punten 7de(gedeeld met 7 anderen) in het dagresultaat dankzij mijn volledige Red Bull team aangevuld met Alonso, Hulkenberg, Sutil en Kobayashi.
Top!

Ferrari 2010

Citaat van: T.Nuvolari op 10 mei 2010 - 09:24:39
Wat ik niet snap: 'Teams verbannen F-duct voor het seizoen 2011'. Waarom dan niet ineens vanaf Turkije? De teams zonder F-duct besparen weer een paar euro's aan ontwikkelingskosten en de rest moet het gewoon van hun wagen halen.
Dan zou je duizenden manuren van die teams verloren laten gaan, en dat is niet fair, want die uren hebben zij niet in de ontwikkeling van iets anders kunnen steken terwijl de rest dat wel kon.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

T.Nuvolari

#158
Citaat van: Ferrari 2010 op 10 mei 2010 - 17:23:30
Citaat van: T.Nuvolari op 10 mei 2010 - 09:24:39
Wat ik niet snap: 'Teams verbannen F-duct voor het seizoen 2011'. Waarom dan niet ineens vanaf Turkije? De teams zonder F-duct besparen weer een paar euro's aan ontwikkelingskosten en de rest moet het gewoon van hun wagen halen.
Dan zou je duizenden manuren van die teams verloren laten gaan, en dat is niet fair, want die uren hebben zij niet in de ontwikkeling van iets anders kunnen steken terwijl de rest dat wel kon.

Nu moeten er toch ook nog teams enorm veel manuren steken in de ontwikkeling van het systeem, terwijl het al verboden is voor volgend jaar.
Daarbij, duizenden manuren? In landen waar ze niet met een CAO werken misschien.

Nog een bedenking. Schumacher is blijkbaar de terug de Schumacher van vroeger volgens de media. Buiten zijn plaats verdedigen en een niet zo goed oplettende Button inhalen heb ik hem anders niet veel speciaals zien doen in Barcelona.

Folkert

Citaat van: T.Nuvolari op 11 mei 2010 - 08:27:31
Citaat van: Ferrari 2010 op 10 mei 2010 - 17:23:30
Citaat van: T.Nuvolari op 10 mei 2010 - 09:24:39
Wat ik niet snap: 'Teams verbannen F-duct voor het seizoen 2011'. Waarom dan niet ineens vanaf Turkije? De teams zonder F-duct besparen weer een paar euro's aan ontwikkelingskosten en de rest moet het gewoon van hun wagen halen.
Dan zou je duizenden manuren van die teams verloren laten gaan, en dat is niet fair, want die uren hebben zij niet in de ontwikkeling van iets anders kunnen steken terwijl de rest dat wel kon.

Nu moeten er toch ook nog teams enorm veel manuren steken in de ontwikkeling van het systeem, terwijl het al verboden is voor volgend jaar.
Daarbij, duizenden manuren? In landen waar ze niet met een CAO werken misschien.

Nog een bedenking. Schumacher is blijkbaar de terug de Schumacher van vroeger volgens de media. Buiten zijn plaats verdedigen en een niet zo goed oplettende Button inhalen heb ik hem anders niet veel speciaals zien doen in Barcelona.
De teams moeten helemaal niks. Ze mogen zelf beslissen of ze er tijd in steken of niet. Het is een heel verschil als je iets van te voren hebt ontwikkeld en daar veel tijd in hebt gestoken omdat je denkt dat het snel en handig is, en dat het dan ineens verboden word, dan als je achter af niet achter wilt blijven en een systeem over wilt nemen van een ander team. Zo zit het niet in elkaar.
Op een half jaar kan je toch al zeker 2100 uur er in stoppen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: T.Nuvolari op 11 mei 2010 - 08:27:31
Citaat van: Ferrari 2010 op 10 mei 2010 - 17:23:30
Citaat van: T.Nuvolari op 10 mei 2010 - 09:24:39
Wat ik niet snap: 'Teams verbannen F-duct voor het seizoen 2011'. Waarom dan niet ineens vanaf Turkije? De teams zonder F-duct besparen weer een paar euro's aan ontwikkelingskosten en de rest moet het gewoon van hun wagen halen.
Dan zou je duizenden manuren van die teams verloren laten gaan, en dat is niet fair, want die uren hebben zij niet in de ontwikkeling van iets anders kunnen steken terwijl de rest dat wel kon.

Nu moeten er toch ook nog teams enorm veel manuren steken in de ontwikkeling van het systeem, terwijl het al verboden is voor volgend jaar.
Daarbij, duizenden manuren? In landen waar ze niet met een CAO werken misschien.
Ja, duizenden manuren. Daar werkt een team weken lang aan om dat te ontwikkelen, dan zit je snel aan de duizend hoor. Of waarom denk je dat de andere teams het nu pas is gebruik hebben terwijl ze het 2 maanden geleden voor het eerst gezien hebben? En dan nog is het hoogstwaarschijnlijk enkel nog maar voldoende om een voordeel te halen, maar niet perfect. Volgens mij onderschat jij de grondigheid waarmee men in de F1 werkt.

En dat andere teams er nu ook manuren in steken is waar, maar zo komt het tot een evenwicht, want intussen kan McLaren hun ingenieurs op andere taken zetten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Mclaren was desstijds verbaasd dat Sauber het zo snel gekopieerd had, Mclaren had er zelf bijna twee jaar aan gewerkt om het te optimaliseren.

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 mei 2010 - 12:56:24
Mclaren was desstijds verbaasd dat Sauber het zo snel gekopieerd had, Mclaren had er zelf bijna twee jaar aan gewerkt om het te optimaliseren.

Voel ik een spygate 2 aan komen?  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Ik onderschat helemaal niets. Als je 24u per dag werkt kom je nog niet aan duizenden uren op een paar weken en ze zetten volgens mij ook geen 10 man op de ontwikkeling van een buis waar lucht doorheen gaat die je met je been of je arm dichtdoet. Maar goed, die opmerking over die CAO was nu ook niet één waarvan ik dacht dat er veel aandacht aan geschonken zou worden en dat was ook helemaal niet de bedoeling.

Verder blijf ik het absurd vinden. Teams die willen blijven volgen moeten er wel nog onnodige manuren en dollars insteken waardoor het doel, besparen, niet wordt gehaald. Je kan het dan ook even goed laten zitten, i.p.v. KERS terug te brengen. Het is goedkoper dan KERS, het ontwikkelen is al gebeurd, ze moeten het enkel implementeren in 2011 chassis.

Folkert

Citaat van: T.Nuvolari op 11 mei 2010 - 13:47:31
Ik onderschat helemaal niets. Als je 24u per dag werkt kom je nog niet aan duizenden uren op een paar weken en ze zetten volgens mij ook geen 10 man op de ontwikkeling van een buis waar lucht doorheen gaat die je met je been of je arm dichtdoet. Maar goed, die opmerking over die CAO was nu ook niet één waarvan ik dacht dat er veel aandacht aan geschonken zou worden en dat was ook helemaal niet de bedoeling.

Verder blijf ik het absurd vinden. Teams die willen blijven volgen moeten er wel nog onnodige manuren en dollars insteken waardoor het doel, besparen, niet wordt gehaald. Je kan het dan ook even goed laten zitten, i.p.v. KERS terug te brengen. Het is goedkoper dan KERS, het ontwikkelen is al gebeurd, ze moeten het enkel implementeren in 2011 chassis.
Bedoel je dat het absurd is van de FIA om het volgend jaar te verbieden? Dan ben ik het helemaal met je eens.

Maar als je kijkt dat mclaren er al kennelijk 2 jaar mee bezig is en niet 1 man er op laat werken, kom je makkelijk op duizenden uren manuren voor dit systeem.



Trotse vader van Rosalie(L)