GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

zeph

Knap ook hoe Schumacher de hele race lang de deur dicht heeft gehouden voor Button.

Niels_

Citaat van: campos op 09 mei 2010 - 15:56:08
Citaat van: FA1903 op 09 mei 2010 - 15:48:21
Ik denk dat Hamilton dat probleem gehad heeft omdat hij in het begin te veel gepushed heeft om achter Vettel te blijven en er zo voorbij te gaan om na de pits...
dat lijkt me sterk, omdat de banden van het begin er volgens mij tijdens de pitstop zijn afgegaan. en de banden waren het probleem. Gewoon pech, denk niet dat Hamilton iets te verwijten valt. Niet heel erg spectaculaire race, al viel het voor Barcelona begrippen nog wel mee.
Wel toevallig dat het net Hamilton is die zijn band doet ontploffen...

campos

Citaat van: Scuderia91 op 09 mei 2010 - 16:41:14
Citaat van: campos op 09 mei 2010 - 15:56:08
Citaat van: FA1903 op 09 mei 2010 - 15:48:21
Ik denk dat Hamilton dat probleem gehad heeft omdat hij in het begin te veel gepushed heeft om achter Vettel te blijven en er zo voorbij te gaan om na de pits...
dat lijkt me sterk, omdat de banden van het begin er volgens mij tijdens de pitstop zijn afgegaan. en de banden waren het probleem. Gewoon pech, denk niet dat Hamilton iets te verwijten valt. Niet heel erg spectaculaire race, al viel het voor Barcelona begrippen nog wel mee.
Wel toevallig dat het net Hamilton is die zijn band doet ontploffen...
en toevallig dat het vorig jaar Kovalainen was. Zou het toch knap vinden dat je als coureur op deze manier je banden kapot kunt rijden. China 2008 was duidelijk, dit lijkt me heel wat anders.De band liep gewoon van de velg

flupke3

En weer mis ik contuniteit in prestatie wat goed is voor de spanning.
Ferrari niet het snelste team maar dat is nog niet erg zolang
de concurrentie het niet afmaakt.Het is nu al de 2 e keer dat Vettel
zonder remmen valt en ik zie hem geen kampioen worden dit jaar.

SDG

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 15:08:41
gaaaaap!

spannend hoor.

Even samenvatten voor wie de race niet gezien heeft:

- Kovalainen raakt niet eens tot aan de opwarmronde
- Enkele akkefietjes met blikschade tussen Sauber, HRT en Toro Rosso
- Hamilton en Schumacher winnen een plaatsje bij hun pitstop
- Rosberg mist zijn start en is na een verknoeide pitstop helemaal kansloos voor de punten
- Vettel verliest een plaats door remproblemen
- Hamilton krijgt in de voorlaatste ronde nog een lekke band en vliegt de bandenstapels in
- Onbedreigde start/finish overwinning van Webber.

Heb ik verder iets gemist?  ;)

zeph

Tja, dat is het wel, he?   :-\

Misschien nog dat Button een paar vergeefse pogingen tot inhalen deed richting Schumacher.

Maar die Alonso doet toch weer goede zaken. Zijn auto is niet snel genoeg om echt mee te doen, maar hij houdt het hoofd koel en sprokkelt gewoon puntjes. Mocht Ferrari later in het seizoen toch nog wat extra snelheid vinden, dan heeft hij iig een goede basis gelegd. De magere jaren bij Renault zijn volgens mij wel goed voor hem geweest. Karaktervorming noemen ze dat, geloof ik  ::)



meatball

Niet echt spannend maar het viel nog mee,Schumi 4e maar toch ook met wat geluk de nieuwe wagen is toch duidelijk niet snel genoeg.Wel een afwisseld seizoen tot nog toe waar ik nog niet echt kan zeggen wie er nu het beste voorstaat.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 09 mei 2010 - 13:54:48
Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 12:00:52
Maar we zullen zien, wilde niet te sceptisch zijn, gewoon afvragen of er niet direct te snel geoordeeld word, kan ook zijn dat de rest nu te optimistisch is.
Misschien heb net jij te snel geoordeeld, met na enkele races al te verkondigen dat hij beter niet had teruggekomen en zulke dingen. Schumacher kloeg over een wagen die hem niet lag en jij oordeelde dat dat niet echt geloofwaardig was.
Sorry, maar waar heb ik dat gezegd? Iig in woorden dat ik zei dat Schumacher niet had moeten terug komen nu hij zo slecht presteerd.


Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 15:59:35
Webber heeft deze race absoluut verdiend gewonnen. Alonso heeft idd geluk gehad, maar ook een foutloze race gereden. Je kan zeggen van Button wat je wil, maar ondertussen leidt hij wel het klassement en heeft tot nu toe als enige al twee races gewonnen.
Je kan zeggen wat je wilt, maar elke droge race was Hamilton duidelijk en ver de betere van de 2. Dat hij 2 GPs gewonnen heeft zegt mij niet zo heel veel. Ja dat hij goed kan rijden en inschatten wanneer je de beste banden kiest, maar dat komt maar 4 keer per jaar voor ofzo. Hamilton kan toch ook zeker goed met zijn banden om gaan en is nog snel ook.

Webber reed waanzinnig vandaag. snel en foutloos. Vettel gaat niet zo makkelijk WK worden met Webber als teamgenoot.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 21:26:22

Je kan zeggen wat je wilt, maar elke droge race was Hamilton duidelijk en ver de betere van de 2. Dat hij 2 GPs gewonnen heeft zegt mij niet zo heel veel.

Nee, inderdaad. Races winnen, daar gaat het niet om. Uiteindelijk is degene die het meest spectaculair niet finisht natuurlijk de beste.  :D

Folkert

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 21:29:40
Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 21:26:22

Je kan zeggen wat je wilt, maar elke droge race was Hamilton duidelijk en ver de betere van de 2. Dat hij 2 GPs gewonnen heeft zegt mij niet zo heel veel.

Nee, inderdaad. Races winnen, daar gaat het niet om. Uiteindelijk is degene die het meest spectaculair niet finisht natuurlijk de beste.  :D

Waar zeg ik dat het niet om races winnen gaat? Het zegt me vrij weinig dat hij er 2 gewonnen heeft, in de regen. Mooie prestatie en daardoor staat hij zeker wel verdiend aan de leiding van het WK, maar die gok van hem had net zo goed verkeerd kunnen uit pakken en was hij niet eens gefinished. En ja, het blijft een gok, want als het direct was gaan regenen toen hij op de nieuwe banden reed, was alles over.
Feit blijft wel dat Hamilton hem de baas was in Bahrein, Maleisie en Spanje. En alle 3 de keren was het droog. En je laaste stuk slaat natuurlijk nergens op, weet je zelf ook wel. Hij kan gewoon niks aan die puncture doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Ik herinner me dat nog niet zo lang geleden een heleboel mensen riepen dat Hamilton zo goed was in de regen.

robbert

ik vond het nog een leuke race met inhaalmaneuvres en strijd.
Ferrari zal nog heel veel moeten werken, als ze de titel willen nemen, want de redbulls zijn zonder betrouwbaarheidsproblemen de allerbeste

FerrariMan

Iemand Button horen klagen over het onfaire gedrag van Schumacher tijdens het inhalen?


Jezus, wat een janker.

Folkert

#148
Citaat van: FerrariMan op 09 mei 2010 - 23:04:18
Iemand Button horen klagen over het onfaire gedrag van Schumacher tijdens het inhalen?


Jezus, wat een janker.

Niet gehoord, wel gelezen. Idd, niet erg slim van hem dat te zeggen. Was volgens mij nog steeds zijn eigen fout om te remmen. Want wie zegt dat Schumacher was door gegaan met insturen als Button door was gereden? Schumacher maakte mooi gebruik van het zachte gedrag van Button. Button mist de killer motivatie imo.

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 22:44:27
Ik herinner me dat nog niet zo lang geleden een heleboel mensen riepen dat Hamilton zo goed was in de regen.
Is hij ook, beter dan Button. Button  kiest alleen heel goed als het droger word of natter word welke banden hij nodig heeft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Heb net pas de race gezien dus vandaar spring ik er wat laat in...
Het verloop van de race was niet bijzonder spannend, wat ook wel te verwachten was van dit circuit.
RedBull is zeer zeer snel, de overige kunnen aan de bak.
Ferrari had ik iets meer van verwacht, was duidelijk het derde team hier in Barcelona.
Mercedes had ik wel iets sneller verwacht na al die heftige updates, al deed Schumacher goede zaken met z'n vierde plek.
Dit goede resultaat had hij echt nodig met alle overdreven kritiek omtrend zijn persoon.
Jammer voor Rosberg...
Maar de grootste pechvogel is Hamilton, die een goede race had tot dat moment.
Las ook wat uitlatingen van Button na de race, dat Schumacher niet "fair" inhaalde en dat hij beter zou moeten weten met z'n ervaring.
Ik denk dat Button daar juist werd ingehaald door de ervaring van Schumacher en hem vervolgens redelijk eenvoudig op ervaring achter zich wist te houden. 8)