GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

Enzo

Overdag 9-5-2010:
Af en toe regenbuien
De wind komt uit het Zuiden en wordt matig, kracht 4
De kans op neerslag in Montmelo is 70%

Folkert

Citaat van: Enzo op 08 mei 2010 - 15:11:10
Wat zijn de RedBulls snel zeg, hopelijk gaan ze vol afgetankt wat minder snel, om de spanning er een beetje in te krijgen.
Viel inderdaad op dat Massa iets te kort komt, hopelijk voor hem is het tijdelijk.
Schumacher voor het eerst sneller dan Rosberg, hij heeft de positieve lijn van de vrije trainingen goed door kunnen zetten.
Dat zal de critisie wel even de mond snoeren, nu nog een goede punten score...

Ik vraag me wel af of het niet door het circuit komt. Hij kent het natuurlijk door en door en daarnaast is Barcalona het circuit wat in de winter veelvuldig is getest door alle teams. Maar mooi data hij er bij is weer
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 08 mei 2010 - 23:40:00
Citaat van: Enzo op 08 mei 2010 - 15:11:10
Wat zijn de RedBulls snel zeg, hopelijk gaan ze vol afgetankt wat minder snel, om de spanning er een beetje in te krijgen.
Viel inderdaad op dat Massa iets te kort komt, hopelijk voor hem is het tijdelijk.
Schumacher voor het eerst sneller dan Rosberg, hij heeft de positieve lijn van de vrije trainingen goed door kunnen zetten.
Dat zal de critisie wel even de mond snoeren, nu nog een goede punten score...

Ik vraag me wel af of het niet door het circuit komt. Hij kent het natuurlijk door en door en daarnaast is Barcalona het circuit wat in de winter veelvuldig is getest door alle teams. Maar mooi data hij er bij is weer
En Rosberg heeft er niet getest? En de vorige circuits kende hij niet? Jij probeert denk ik net iets té sceptisch te zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 09 mei 2010 - 08:59:46
Citaat van: Burorri op 08 mei 2010 - 23:40:00
Citaat van: Enzo op 08 mei 2010 - 15:11:10
Wat zijn de RedBulls snel zeg, hopelijk gaan ze vol afgetankt wat minder snel, om de spanning er een beetje in te krijgen.
Viel inderdaad op dat Massa iets te kort komt, hopelijk voor hem is het tijdelijk.
Schumacher voor het eerst sneller dan Rosberg, hij heeft de positieve lijn van de vrije trainingen goed door kunnen zetten.
Dat zal de critisie wel even de mond snoeren, nu nog een goede punten score...

Ik vraag me wel af of het niet door het circuit komt. Hij kent het natuurlijk door en door en daarnaast is Barcalona het circuit wat in de winter veelvuldig is getest door alle teams. Maar mooi data hij er bij is weer
En Rosberg heeft er niet getest? En de vorige circuits kende hij niet? Jij probeert denk ik net iets té sceptisch te zijn.
De 16 jaar van Schumacher tegen de 5 jaar van Rosberg lijkt me genoeg te zeggen, heb je toch een pak meer gereden op dat circuit. En met het testen doelde ik meer op het feit dat iedereen daar test en dat iedereen dit circuit zo goed kent dat verschillen soms erg klein zijn omdat iedereen hier snel is.

Maar we zullen zien, wilde niet te sceptisch zijn, gewoon afvragen of er niet direct te snel geoordeeld word, kan ook zijn dat de rest nu te optimistisch is.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 12:00:52
Citaat van: Ferrari 2010 op 09 mei 2010 - 08:59:46
Citaat van: Burorri op 08 mei 2010 - 23:40:00
Citaat van: Enzo op 08 mei 2010 - 15:11:10
Wat zijn de RedBulls snel zeg, hopelijk gaan ze vol afgetankt wat minder snel, om de spanning er een beetje in te krijgen.
Viel inderdaad op dat Massa iets te kort komt, hopelijk voor hem is het tijdelijk.
Schumacher voor het eerst sneller dan Rosberg, hij heeft de positieve lijn van de vrije trainingen goed door kunnen zetten.
Dat zal de critisie wel even de mond snoeren, nu nog een goede punten score...

Ik vraag me wel af of het niet door het circuit komt. Hij kent het natuurlijk door en door en daarnaast is Barcalona het circuit wat in de winter veelvuldig is getest door alle teams. Maar mooi data hij er bij is weer
En Rosberg heeft er niet getest? En de vorige circuits kende hij niet? Jij probeert denk ik net iets té sceptisch te zijn.
De 16 jaar van Schumacher tegen de 5 jaar van Rosberg lijkt me genoeg te zeggen, heb je toch een pak meer gereden op dat circuit. En met het testen doelde ik meer op het feit dat iedereen daar test en dat iedereen dit circuit zo goed kent dat verschillen soms erg klein zijn omdat iedereen hier snel is.

Maar we zullen zien, wilde niet te sceptisch zijn, gewoon afvragen of er niet direct te snel geoordeeld word, kan ook zijn dat de rest nu te optimistisch is.
Rosberg heeft er de afgelopenen jaren veel en veel meer gereden als Schumacher. In die tijd is het circuit ook nog eens aangepast. Dit circuit lijkt me juist voor iedereen gelijk omdat iedereen het op zn duimpje kent. Je hebt wel gelijk dat het voorlopig nog maar eenmalig is dat Schumacher voor Rosberg staat en tot nu toe nog nooit voor hem gefinisht is, dus idd nog maar ff afwachten hoe het verder gaat.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 12:00:52
Maar we zullen zien, wilde niet te sceptisch zijn, gewoon afvragen of er niet direct te snel geoordeeld word, kan ook zijn dat de rest nu te optimistisch is.
Misschien heb net jij te snel geoordeeld, met na enkele races al te verkondigen dat hij beter niet had teruggekomen en zulke dingen. Schumacher kloeg over een wagen die hem niet lag en jij oordeelde dat dat niet echt geloofwaardig was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph

gaaaaap!

spannend hoor.

zeph

Wow. Ik heb eindelijk eens goed gegokt op de winnaar! Lullig voor Hamilton. Maar dat is ook niet voor het eerst dat hij een klapband krijgt. Ook sneu voor Vettel, maar Alonso mag dik tevreden zijn.

FA1903

#128
Ik denk dat Hamilton zijn probleem gehad heeft omdat hij in het begin te veel gepushed heeft om achter Vettel te blijven en er zo voorbij te gaan na de pits...

Webber oververdiend gewonnen! Alonso doet eigelijk de beste zaken..

Niet een echt spannende GP maar dat was al te verwachten...

campos

Citaat van: FA1903 op 09 mei 2010 - 15:48:21
Ik denk dat Hamilton dat probleem gehad heeft omdat hij in het begin te veel gepushed heeft om achter Vettel te blijven en er zo voorbij te gaan om na de pits...
dat lijkt me sterk, omdat de banden van het begin er volgens mij tijdens de pitstop zijn afgegaan. en de banden waren het probleem. Gewoon pech, denk niet dat Hamilton iets te verwijten valt. Niet heel erg spectaculaire race, al viel het voor Barcelona begrippen nog wel mee.

WeezyAveli

#130
Citaat van: FA1903 op 09 mei 2010 - 15:48:21
Ik denk dat Hamilton dat probleem gehad heeft omdat hij in het begin te veel gepushed heeft om achter Vettel te blijven en er zo voorbij te gaan om na de pits...

Webber oververdiend gewonnen! Alonso doet eigelijk de beste zaken..

Niet een echt spannende GP maar dat was al te verwachten...

Wat zeg jij nou?
Webber heeft gewoon verdiend gewonnen, Vettel de hele tijd voorgebleven.
Alonso de beste zaken? Hij kreeg de 2e plaats alleen door het uitvallen van Hamilton en het probleem met Vettel.

Zeer jammer van Hamilton, ik weet niet of het een klapband was of een mechanisch probleem.
In het geval van een klapband is jouw idee nogal onzin omdat dat voor de pitstop gebeurde, en het team Hamilton vast wel gewaarschuwd zouden hebben.

Whitmarsh had trouwens net bevestigd dat het om een 'irregular puncture' zou gaan, en nog niet wisten of het probleem aan de band of de velg lag.
Hamilton gaf zelf ook toe dat hij de rondes voor de klapband aan het 'cruisen' was...

Button vrij matig deze race, zo zie je maar weer dat hij zonder gelukkige strategieen niet erg ver komt.

zeph

Webber heeft deze race absoluut verdiend gewonnen. Alonso heeft idd geluk gehad, maar ook een foutloze race gereden. Je kan zeggen van Button wat je wil, maar ondertussen leidt hij wel het klassement en heeft tot nu toe als enige al twee races gewonnen.

FA1903

#132
Citaat van: WeezyAveli op 09 mei 2010 - 15:57:05
Citaat van: FA1903 op 09 mei 2010 - 15:48:21
Ik denk dat Hamilton dat probleem gehad heeft omdat hij in het begin te veel gepushed heeft om achter Vettel te blijven en er zo voorbij te gaan om na de pits...

Webber oververdiend gewonnen! Alonso doet eigelijk de beste zaken..

Niet een echt spannende GP maar dat was al te verwachten...

Wat zeg jij nou?
Webber heeft gewoon verdiend gewonnen, Vettel de hele tijd voorgebleven.
Alonso de beste zaken? Hij kreeg de 2e plaats alleen door het uitvallen van Hamilton en het probleem met Vettel.

Zeer jammer van Hamilton, ik weet niet of het een klapband was of een mechanisch probleem.
In het geval van een klapband is jouw idee nogal onzin omdat dat voor de pitstop gebeurde, en het team Hamilton vast wel gewaarschuwd zouden hebben.

Whitmarsh had trouwens net bevestigd dat het om een 'irregular puncture' zou gaan, en nog niet wisten of het probleem aan de band of de velg lag.

Button vrij matig deze race, zo zie je maar weer dat hij zonder gelukkige strategieen niet erg ver komt.


Ik zeg toch dat Webber oververdiend gewonnen heeft? En ja Alonso heeft de beste zaken gedaan in het kampioenschap als je voor je uitdagers Button Hamilton en Vettel finished?

Webber heb ik er niet bij betrokken omdat hij her nog niet helemaal bij zit!

Je zou toch eens beter moeten lezen  ;)

WeezyAveli

Oeps mijn excuses dan heb ik het verkeerd gelezen  :P

FA1903

Is nix  ;)..Alhoewel ik een Alonso fan ben vind ik het Jammer van Hamilton...

Dit moet wel een dreun zijn maar hij is een vechter en zal terugslaan!

Qua pure racesnelheid is hij toch overduidelijk sneller dan Button!