Button vs. Hamilton

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:13:15

« vorige - volgende »

Wie maakt de beste kans op de titel?

Jenson Button
Lewis Hamilton

Franky R.

Citaat van: Gerard op 13 juli 2010 - 22:50:36
Ik geloof nooit dat Red Bull Webber aan de kant zet om hem gèen WK te laten worden. Dat zou toch wel ZO DOM zijn!
Denk alleen al aan alle sponsors die dat simpelweg niet zouden accepteren.
Daarnaast heeft Red Bull Webber veel te hard nodig willen ze het WK bij constructeurs winnen.

Je hebt gelijk...Maar nogmaals; Eddie Irvine 1999 Japan...Als Ferrari het (stiekem) flikte, waarom Red Bull niet?

Gerard

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niets weet van wat Ferrari deed bij Irvine in '99  :-\, maar" baby Schumi" is nog(lang) geen "der Schumi"


BTW, Button viel in de GP van Monaco uit vanaf de 8ste plaats, als ik het juist heb.. ;)

Franky R.

Citaat van: Gerard op 13 juli 2010 - 23:26:04
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niets weet van wat Ferrari deed bij Irvine in '99  :-\, maar" baby Schumi" is nog(lang) geen "der Schumi"

In 1999 brak Schumi zijn been op Silverstone...In de races daarna ontpopte Irvine zich als kanshebber op de titel tegenover Hakinnen.
Echter werd Irvine arrogant, zei hij domme dingen over Schumi (het team is blij dat Schumi er niet bij is, want hij zou voor een te hoge werkdruk orgen..zoiets)...

Ook zou men niet blij zijn als Irvine WK zou worden, terwijl Schumi een recordsalaris van Ferrari ontving!
Opeens is Salo veel sneller dan Irvine (Monza 1999) en hapert de snelheid van de Ferrari opeens...tot Schumi terugkomt. Tegen zijn wil, want hij werd ziek van Irvine's domme uitspraken.

Gevolg?

Schumi reed op halve kracht, waardoor Hakinnen zijn voorsprong kon vergroten ten opzichte van Irvine! Al was het best spannend in Maleisie, waar Ferrari werd beschuldigd van het gebruik van een illegale bargeboard...Hakkinen WK? Nee, er was "verkeerd" gemeten...Toen kwam Japan...Schumi op pole, Irvine had vier punten voorsprong op Hakkinen...Irvine werd wakker en begon te slijmen bij Schumi. "I hope Schumi wins, then the team is WC"...Nou, rijkelijk te laat, Irvine!

"Vreemd" genoeg pakte Hakkinen Schumi bij de start en kon Irvine geen potten breken...Sterker, Irvine werd slechts derde op een anderhalve minuut...achter Hakinnen en...Schumi!

Vies zaakje? Ach ja...Maar het was ook prestige. Het zou blamerend zijn voor Schumi en Ferrari, als 'bigmouth' Irvine WK zou worden.

Ik dacht dat je dan zou weten, Gerard?
???


Gerard

Citaat van: frankypankyv8 op 14 juli 2010 - 22:57:03
Citaat van: Gerard op 13 juli 2010 - 23:26:04
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niets weet van wat Ferrari deed bij Irvine in '99  :-\, maar" baby Schumi" is nog(lang) geen "der Schumi"

In 1999 brak Schumi zijn been op Silverstone...In de races daarna ontpopte Irvine zich als kanshebber op de titel tegenover Hakinnen.
Echter werd Irvine arrogant, zei hij domme dingen over Schumi (het team is blij dat Schumi er niet bij is, want hij zou voor een te hoge werkdruk orgen..zoiets)...

Ook zou men niet blij zijn als Irvine WK zou worden, terwijl Schumi een recordsalaris van Ferrari ontving!
Opeens is Salo veel sneller dan Irvine (Monza 1999) en hapert de snelheid van de Ferrari opeens...tot Schumi terugkomt. Tegen zijn wil, want hij werd ziek van Irvine's domme uitspraken.

Gevolg?

Schumi reed op halve kracht, waardoor Hakinnen zijn voorsprong kon vergroten ten opzichte van Irvine! Al was het best spannend in Maleisie, waar Ferrari werd beschuldigd van het gebruik van een illegale bargeboard...Hakkinen WK? Nee, er was "verkeerd" gemeten...Toen kwam Japan...Schumi op pole, Irvine had vier punten voorsprong op Hakkinen...Irvine werd wakker en begon te slijmen bij Schumi. "I hope Schumi wins, then the team is WC"...Nou, rijkelijk te laat, Irvine!

"Vreemd" genoeg pakte Hakkinen Schumi bij de start en kon Irvine geen potten breken...Sterker, Irvine werd slechts derde op een anderhalve minuut...achter Hakinnen en...Schumi!

Vies zaakje? Ach ja...Maar het was ook prestige. Het zou blamerend zijn voor Schumi en Ferrari, als 'bigmouth' Irvine WK zou worden.

Ik dacht dat je dan zou weten, Gerard?
???



Ik kan me nog wel degeljk herinneren dat Mika WK werd, en dat Salo rete-snel was in die Ferrari,nadat hij bij Tyrell en Arrows geen potten kon breken.... hij deed ineens vooraan mee, en dat Irvine WK kanshebber was wist ik ook...
Maar het hele "japan (Susuka)" verhaal, nee, dat wist ik niet (meer) ???

janke

Citaat van: Gerard op 11 juli 2010 - 12:16:43
Nu deze 2 heren op hun thuiscircuit rijden, staat de Britse pers in de rij om ze het hemd van het lijf te vragen.
Niet over de race van Zondag, Nee... meer over de onderlinge relatie..

Wat een eikels zeg!!!

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/238709/stewart-bemoei-je-toch-niet-met-mclaren-coureurs/
Hier geef ik Stewart groot gelijk!
Laat die gasten onderling het gevecht op de baan aangaan!!! >:(
En dat doen ze bij McLaren. Die hebben samen nog niet de stunts laten zien zoals Ferrari en RBS dit seizen. Teamverhouding niet en de concurrentie onderling niet.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: frankypankyv8 op 14 juli 2010 - 22:57:03

In 1999 brak Schumi zijn been op Silverstone...In de races daarna ontpopte Irvine zich als kanshebber op de titel tegenover Hakinnen.
Echter werd Irvine arrogant, zei hij domme dingen over Schumi (het team is blij dat Schumi er niet bij is, want hij zou voor een te hoge werkdruk orgen..zoiets)...

Ook zou men niet blij zijn als Irvine WK zou worden, terwijl Schumi een recordsalaris van Ferrari ontving!
Opeens is Salo veel sneller dan Irvine (Monza 1999) en hapert de snelheid van de Ferrari opeens...tot Schumi terugkomt. Tegen zijn wil, want hij werd ziek van Irvine's domme uitspraken.

Schumacher werd gedwongen terug te keren om Irvine te ondersteunen.

CitaatGevolg?

Schumi reed op halve kracht, waardoor Hakinnen zijn voorsprong kon vergroten ten opzichte van Irvine! Al was het best spannend in Maleisie, waar Ferrari werd beschuldigd van het gebruik van een illegale bargeboard...Hakkinen WK? Nee, er was "verkeerd" gemeten...Toen kwam Japan...Schumi op pole, Irvine had vier punten voorsprong op Hakkinen...Irvine werd wakker en begon te slijmen bij Schumi. "I hope Schumi wins, then the team is WC"...Nou, rijkelijk te laat, Irvine!

"Vreemd" genoeg pakte Hakkinen Schumi bij de start en kon Irvine geen potten breken...Sterker, Irvine werd slechts derde op een anderhalve minuut...achter Hakinnen en...Schumi!

Vies zaakje? Ach ja...Maar het was ook prestige. Het zou blamerend zijn voor Schumi en Ferrari, als 'bigmouth' Irvine WK zou worden.

Ik dacht dat je dan zou weten, Gerard?
???

Ook maar een halve waarheid. Irvine profiteerde van de tegenslag van Mika waardoor hij ontpopte (samen met Frentzen in een Jordan, dus zo bijzonder was het niet) tot WK-kandidaat. In Oostenrijk reed DC tegen Mika aan. In Duitsland de klapband. Monza foutje. Dat zijn de races waar Irvine wist te scoren. Zonder die tegenslag wist hij de McLarens geen eens te kloppen en moest hij zelfs zo nu en dan Frentzen voor zich dulden. In Hongarije won Mika met een halve minuut voorsprong. In Spa hadden de McLarens zelfs bijna een minuut voorsprong op Irvine dus zo bijzonder was zijn achterstand geen eens. Schoolvoorbeeldje stok zoeken om mee te slaan. Enige waar ik in geloof is dat Schumacher in Suzuka had kunnen winnen maar niet voluit is gegaan om Irvine te laten zegevieren. Voor de rest kwam Irvine meters te kort en was hij lang niet zo winwaardig als Schumacher dat de eerste races was...Die 2 luckyvics veranderen daar niks aan.

0634

Irvine reed dat jaar op zich natuurlijk niet slecht. Maar de echte snelheid had hij niet. Het zou toch wel een blamage zijn geweest voor de F1 als hij de titel zou hebben gepakt. Een man die nooit poles kon pakken en slechts in een jaar wat zeges pakte, mede door ellende bij anderen. Nogmaals: hij presteerde toen echt niet slecht, maar een kampioen was hij absoluut niet.

Franky R.

CitaatIn Spa hadden de McLarens zelfs bijna een minuut voorsprong op Irvine dus zo bijzonder was zijn achterstand geen eens. Schoolvoorbeeldje stok zoeken om mee te slaan. Enige waar ik in geloof is dat Schumacher in Suzuka had kunnen winnen maar niet voluit is gegaan om Irvine te laten zegevieren. Voor de rest kwam Irvine meters te kort en was hij lang niet zo winwaardig als Schumacher dat de eerste races was...Die 2 luckyvics veranderen daar niks aan

Klopt ook wel, maar Irvine had vier punten voorsprong op Hakinnen ten tijde van de Japanse GP...Dus zo slecht moet Irvine (of de Ferrari) niet zijn geweest!

CitaatSchumacher werd gedwongen terug te keren om Irvine te ondersteunen

Dat ook. Helaas voor Schumi nam zijn dochter het telefoontje van Montezemolo op en zei ze dat papa aan het voetballen was...ghegheghe!

CitaatEen man die nooit poles kon pakken en slechts in een jaar wat zeges pakte, mede door ellende bij anderen. Nogmaals: hij presteerde toen echt niet slecht, maar een kampioen was hij absoluut niet

Mee eens, maar het was een feit dat Irvine er goed voor stond om WK te worden.

Wizard

Omdat de concurentie pech kende, niet omdat Irvine ineens goed ging rijden. Daarbij reed Irvine niet in één of andere zeepkist maar was de Ferrari WK-waardig. Dat je dan titelkandidaat bent na het wegvallen van Schumacher en de pech van de concurentie is geen topprestatie maar een logisch gevolg.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 16 juli 2010 - 21:47:08
Omdat de concurentie pech kende, niet omdat Irvine ineens goed ging rijden. Daarbij reed Irvine niet in één of andere zeepkist maar was de Ferrari WK-waardig. Dat je dan titelkandidaat bent na het wegvallen van Schumacher en de pech van de concurentie is geen topprestatie maar een logisch gevolg.

Ik heb volgens mij niet gezegd dat Irvine een topprestatie heeft uitgevoerd! Ik zei dat Irvine heus niet zo slecht was! I.i.g. geen koekebakker als Inoue.

Wizard

Nou, je rept over ontpoppen als titelkandidaat iets wat ik nuanceer.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 16 juli 2010 - 22:03:51
Nou, je rept over ontpoppen als titelkandidaat iets wat ik nuanceer.

Klopt, maar dat wil toch niet zeggen dat ik vind dat Irvine daarmee een topprestatie heeft geleverd?
Er zijn ook mensen die vinden dat Keke Rosberg, de meest waardeloze WK is! Nml. dat hij alleen maar WK werd door (in de punten) te finishen. Ik zei toen dat dat ook een prestatie is...Geen topprestatie. maar wel een 'display' van hard werken.

:)

Wizard

Ja ok maar Irvine was dat seizoen niet de beste. Hakkinen was significant sneller en Irvine kon enkel en alleen scoren als Hakkinen pech kende.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 16 juli 2010 - 22:14:08
Ja ok maar Irvine was dat seizoen niet de beste. Hakkinen was significant sneller en Irvine kon enkel en alleen scoren als Hakkinen pech kende.

Nogmaals, je hebt gelijk.
Maar de geschiedenis van de F1 sterft van de soortgelijke verhalen...Mannen die snel waren, maar niet wonnen...En 'lucky bastards' die alle eer in de schoot geworpen kregen... 8)

Wat telt is wie er als eerste ovr de finish komt of de meeste punten heeft na de laatste race...

Wizard

Eens maar ik kreeg de indruk aan de hand van de tekst waarop ik reageerde alsof je Irvine deed voorkomen als de man die het kon waarmaken maar faalde omdat Ferrari niet wilde dat hij i.p.v Schumacher kampioen zou worden. Vandaar dat ik op je reageer en je uitspraken iets wat nuanceer.