Ondertussen op Spa-Francorchamps...

Gestart door Niels_, 10 april 2010 - 15:51:52

« vorige - volgende »

Niels_

Tja, ik wist niet echt waar ik dit moest plaatsen, dus dan maar hier.

De werken aan de Blanchimont-tunnel van het circuit van Spa-Francorchamps, die gedeeltelijk ingestort was op 21 maart, zullen afgerond zijn tegen 15 april. Op die manier kan het circuit de dag erna geopend worden en kunnen op 17 en 18 april de Porsche Days plaatsvinden. Dat meldden de verantwoordelijken van het exploitatiebedrijf van het circuit van Spa-Francorchamps vandaag.

De snelle aanbesteding van de werken door de intercommunale en het gebruik van bepaalde technieken, die beantwoorden aan de Europese normen, hebben een al te lange sluiting van het circuit kunnen voorkomen. Het ingestorte deel werd al hersteld. De tunnel zelf wordt momenteel afgewerkt.

Een aantal zaken zoals de bewakingscamera's en de elektrische voorziening voor de posten van de commissarissen moeten nog hersteld worden. De definitieve sluiting van de bouwwerf is gepland in de week van de World Series By Renault of ten laatste op 29 april. Die werken zullen de toegang tot het circuit wijzigen voor de leveranciers en andere wagens.







Hoe meer ik dit soort dingen zie, hoe meer bang ik eigenlijk heb dat de F1 op een bepaald moment niet meer terugkeert naar die schitterende circuit. Al kan dit natuurlijk op elk circuit wel voorvallen waar tunnels zijn.

gloudiesaurus

Al blijft het natuurlijk raar dat zo'n tunnel in een keer kan instorten... stel je voor als het gebeurd als er races zijn.. Ik neem aan dat Spa haar faciliteiten wel op onderhoud en veiligheid checkt? Want een tunnel zakt natuurlijk niet zomaar ineens in...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 10 april 2010 - 16:08:41
Al blijft het natuurlijk raar dat zo'n tunnel in een keer kan instorten... stel je voor als het gebeurd als er races zijn.. Ik neem aan dat Spa haar faciliteiten wel op onderhoud en veiligheid checkt? Want een tunnel zakt natuurlijk niet zomaar ineens in...
Dit is een tunnel die enkel door de teams gebruikt wordt om de trucks binnen te rijden, dus de kans dat er net iemand op zo'n moment in zit, is klein, maar uiteraard niet onbestaande! Hoe zo'n tunnel plots kan instorten vraag ik me ook af.
Checken op veiligheid is natuurlijk wel makkelijk gezegd, maar meer dan de binnenkant van de tunnel kan je niet zien hé, je kan hem toch moeilijk jaarlijks gaan uitgraven? Zolang die binnenkant dus geen tekenen van instortingsgevaar tonen, mag die tunnel er nog zo slecht aan toe zijn, niemand zal het weten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Ach ongelukje kan gebeuren toch, zou er verder geen drama van maken.
Het asfalt heeft wat kleine scheurtjes maar niks noemenswaardigs.
Spa is en zal waarschijnlijk altijd mijn favoriete circuit blijven.
Heb zelf ook wel eens het genoegen gehad het circuit met de auto te verkennen.
Wat me opviel was de lengte van de baan, je realiseert je pas hoe lang zo'n baan is als je er zelf overheen rijd.
Daarnaast kan ik de hoogte verschillen wel waarderen, wat vanuit de auto ook nog een stuk indrukwekkender is dan vanaf de zijlijn.
Spa mag nooit van de kalender af!! 8)

gloudiesaurus

Spa mag zeker niet van de kalender af maar tunnels moeten met moderne apparatuur toch wel te controleren zijn, bijv. met röntgen of lasers ofzo... Ik neem toch aan dat een controle goedkoper is dan dit soort reparatiewerk. En voor je naam is het natuurlijk ook niet ideaal... ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Ja inderdaad, er zijn vast specialisten die dit hadden kunnen zien aankomen.
But they didn't...

robbert

Citaat van: Enzo op 10 april 2010 - 20:52:34

Spa mag nooit van de kalender af!! 8)
hopelijk denkt de oude bernie er ook zo over als hij enkele races zal schrappen van de kalender.
Want het zullen zeker allemaal europese circuits zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 10 april 2010 - 21:37:26
Spa mag zeker niet van de kalender af maar tunnels moeten met moderne apparatuur toch wel te controleren zijn, bijv. met röntgen of lasers ofzo... Ik neem toch aan dat een controle goedkoper is dan dit soort reparatiewerk. En voor je naam is het natuurlijk ook niet ideaal... ;)
Alsof iemand van Francorchamps gaat wegblijven juist omdat er een tunnel is ingestort ;) Kijk maar eens op websites die plaatsen op trackdays verkopen, Francorchamps mag voor sommige van die organisaties nog zo ver weg zijn, het is het eerste circuit dat uitverkocht is!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

T.Nuvolari

Dit kan verschillende redenen hebben. Misschien heeft de lange en strenge winter er iets mee te maken.
Veiligheid heeft hier niets mee te zien, onderhoud daarentegen wel. In Sao Paulo kwamen een paar jaar geleden de reclameborden tijdens de race naar beneden, daar rijden ze ook nog rond. Ze zullen Spa ook wel trouw blijven.