Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 21:54:23
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:46:20
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 21:26:15
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:15:27
ok, k heb net de bbc uitzending gedl en moment terug gekeken. Vanuit de onboard is het duidelijk en ook is er een shot van Charlie zn torentje waarbij Charlie direct al wijst naar Alonso. Geen enkele twijfel mogelijk, geloof mij nou maar (voor één keer).
Is Charley Whiting de F1 god? Als hij wijst is het zo? En bij de onboard video is het juist helemaal niet duidelijk, dat is juist twijfelachtig of hij net wel of net niet te vroeg weg ging. Ik wil je best geloven als je gelijk had. Maar dat heb je nu niet. Het is net wel net niet te vroeg weg en alleen telemetrie zou uitsluitsel kunnen geven.
ok, bij deze mijn excuses dan. Man, als zelf zo'n beslissing van de stewards al discussie oplevert, dan kunnen ze het natuurlijk ook nooit goed doen. Dat je op basis van dat 1e youtube filmpje twijfels hebt kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar als je na het zien van de onboard beweerd dat ie niet vals is, dan moet je misschien eens een afspraak met een oogarts maken oid.
Goedzo, we komen er wel.

Maar wat ik eb doel: op het moment dat Charley wees, kon hij alleen maar vermoeden dat Alonso te vroeg weg ging. Ik geloof de FIA 100% als ze met de telemetrie hebben gekeken en echt hebben vast gesteld dat het een valse start was. Maar als jij nu beweert dat jij van uit de onboard camera kan zien dat de start vals was, vind ik dat toch wel heel knap. Misschien moeten we samen maar naar de oogarts gaan. Drinken we daarna nog pilsje in de plaatselijke kroeg en lachen deze discussie weg.
nou, op de onboard kun je de lampen goed zien en uiteraard ook het moment dat Alonso vertrekt. Zo knap lijkt het mij niet als je dan kunt zien dat ie vals is. Charlie heeft al honderden starts meegemaakt en heeft geen enkele twijfel dat Alonso te vroeg weg is. Button gaf het direct aan, Alonso geeft het toe, de stewards geven een straf. Kortom, alle betrokkenen zijn het er over eens. Waarom dan nog deze discussie??

Folkert

Omdat dit moment toch echt wel spot on was toen hij vertrok toen de lichten  uitwaren/aan waren. En jij kan mij niet vertellen dat je met het blote oog een fractie van een seconde verschil kunt waarnemen.
De discussie is ook niet om het wel of niet maken van een valse start, maar er is een discussie over of het overduidelijk was of een net aan valse start. In mijn ogen was hij namelijk erg marginaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Hebben jullie die onboard beelden niet gezien? Daar was het toch meer dan duidelijk. Alonso was te snel weg, that's crystal clear. Moest Alonso daar geen fout gemaakt hebben dan hadden ze bij Ferrari die beslissing meteen aangevochten. Alonso had zijn ongenoegen dan na de race wel kenbaar gemaakt.

campos

#138
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 22:08:26
Omdat dit moment toch echt wel spot on was toen hij vertrok toen de lichten  uitwaren/aan waren. En jij kan mij niet vertellen dat je met het blote oog een fractie van een seconde verschil kunt waarnemen.
De discussie is ook niet om het wel of niet maken van een valse start, maar er is een discussie over of het overduidelijk was of een net aan valse start. In mijn ogen was hij namelijk erg marginaal.
Dat was de discussie wel, maar blijkbaar inmiddels niet meer. Als je de hele situatie (hoe alle andere auto's wegkomen, naar de reactie's achteraf, beslissing van de stewards) bekijkt  is het overduidelijk en op de onboard is het ook zichtbaar al is dat misschien iets moeilijker waarneembaar.

Hier 2 snapshots, bij beiden staan de lichten op rood, maar is duidelijk te zien dat Alonso al gestart is:
http://img37.imageshack.us/img37/6501/vlcsnap2010041822h28m47.png
http://img59.imageshack.us/img59/5290/vlcsnap2010041822h29m22.png

McLaren_über_alles

Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 22:27:30
Hebben jullie die onboard beelden niet gezien? Daar was het toch meer dan duidelijk. Alonso was te snel weg, that's crystal clear. Moest Alonso daar geen fout gemaakt hebben dan hadden ze bij Ferrari die beslissing meteen aangevochten. Alonso had zijn ongenoegen dan na de race wel kenbaar gemaakt.

Idd, net nog eens gekeken naar de start (had de race opgenomen), wegens geen zin om zo vroeg op te staan  :).

De onboard beelden laten afspelen op 1/4 snelheid, en daar is overduidelijk te zien dat de wagen al weg is vóór de rode lichten uitdoven...

Case closed maw.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 22:40:11
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 22:08:26
Omdat dit moment toch echt wel spot on was toen hij vertrok toen de lichten  uitwaren/aan waren. En jij kan mij niet vertellen dat je met het blote oog een fractie van een seconde verschil kunt waarnemen.
De discussie is ook niet om het wel of niet maken van een valse start, maar er is een discussie over of het overduidelijk was of een net aan valse start. In mijn ogen was hij namelijk erg marginaal.
Dat was de discussie wel, maar blijkbaar inmiddels niet meer. Als je de hele situatie (hoe alle andere auto's wegkomen, naar de reactie's achteraf, beslissing van de stewards) bekijkt  is het overduidelijk en op de onboard is het ook zichtbaar al is dat misschien iets moeilijker waarneembaar.

Hier 2 snapshots, bij beiden staan de lichten op rood, maar is duidelijk te zien dat Alonso al gestart is:
http://img37.imageshack.us/img37/6501/vlcsnap2010041822h28m47.png
http://img59.imageshack.us/img59/5290/vlcsnap2010041822h29m22.png
Precies, je hebt snapshots nodig om het uit tesluiten. Hij was inderdaad te vroeg weg, heb ik ook nooit ontkent, maar zo overduidelijk als jij probeerde te zeggen was het niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

#141
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 22:53:19
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 22:40:11
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 22:08:26
Omdat dit moment toch echt wel spot on was toen hij vertrok toen de lichten  uitwaren/aan waren. En jij kan mij niet vertellen dat je met het blote oog een fractie van een seconde verschil kunt waarnemen.
De discussie is ook niet om het wel of niet maken van een valse start, maar er is een discussie over of het overduidelijk was of een net aan valse start. In mijn ogen was hij namelijk erg marginaal.
Dat was de discussie wel, maar blijkbaar inmiddels niet meer. Als je de hele situatie (hoe alle andere auto's wegkomen, naar de reactie's achteraf, beslissing van de stewards) bekijkt  is het overduidelijk en op de onboard is het ook zichtbaar al is dat misschien iets moeilijker waarneembaar.

Hier 2 snapshots, bij beiden staan de lichten op rood, maar is duidelijk te zien dat Alonso al gestart is:
http://img37.imageshack.us/img37/6501/vlcsnap2010041822h28m47.png
http://img59.imageshack.us/img59/5290/vlcsnap2010041822h29m22.png
Precies, je hebt snapshots nodig om het uit tesluiten. Hij was inderdaad te vroeg weg, heb ik ook nooit ontkent, maar zo overduidelijk als jij probeerde te zeggen was het niet.
Nee, die zijn speciaal voor jou!!!! Als je alleen dit beeld had, zou overduidelijk misschien iets overdreven zijn idd, maar als je alles bij elkaar ziet, de camera vanaf charlie's toren, Alonso's start tov de anderen, de straf van de stewards, de reactie van Alonso, de reactie van Button, de commentator van de bbc die al aangaf dat ie het duidelijk had waargenomen vanuit de pitstraat etc, dan mag je toch wel van overduidelijk spreken!

kx22

Op de onboard zie ik gewoon dat hij te snel weg is hoor.....
Hij begint te rollen als het nog rood is.

Folkert

Ik had het alleen over beelden, niet over alles er bij. Ìn eerste instantie vond ik het een twijfel geval en je moet die beelden wel goed bekijken wil je het duidelijk zien. Dus zo overduidelijk vind ik het echt niet. Je ziet het wel, maar niet direct eerste keer dat je het ziet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Zo, even de deur uit geweest, ik check de Pits nog even en jullie hebben een pagina vol gebakkelij over mijn youtube filmpje.
Jongens het spijt me, het is mijn schuld... ;D

kx22

Vanaf Alonso's plekkie zijn de lampen toch wel erg klein.....en hij staat zelfs 3e of 4e!
Dat betekend dat achterin nooit de beste start kan worden gemaakt van het hele veld....

robbert

Citaat van: kx22 op 19 april 2010 - 00:14:41
Vanaf Alonso's plekkie zijn de lampen toch wel erg klein.....en hij staat zelfs 3e of 4e!
Dat betekend dat achterin nooit de beste start kan worden gemaakt van het hele veld....

ik denk dat er midden het veld nog wel lampen hangen hoor. En de lichten zijn wel heel fel,je kan ze goed zien. Want volgens mij zijn het zelfs ledlampen

T.Nuvolari

Als Charlie met z'n vinger ergens naar wijst zal Charlie het wel overduidelijk gezien hebben.

Ferrari 2010

Citaat van: kx22 op 19 april 2010 - 00:14:41
Vanaf Alonso's plekkie zijn de lampen toch wel erg klein.....en hij staat zelfs 3e of 4e!
Dat betekend dat achterin nooit de beste start kan worden gemaakt van het hele veld....
Licht is licht hé, en dat gaat aan 300.000km/s, dat komt achteraan even snel aan. Dat valt achteraan best wel te zien als die uitgaan hoor ;)
Als ze nu moesten wachten tot ze het tekstje "start" zagen verschijnen in een tekst (zou een prima idee van Bernie kunnen zijn ;)) dan zouden ze inderdaad benadeeld zijn doordat het zo klein is, maar dat licht zie je best wel van ver. Verkeerslichten zie je toch ook zonder probleem van honderden meters afstand ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

"Michael Schumacher krijgt in Barcelona niet alleen de beschikking over de nodige updates voor de W01, zijn team Mercedes GP voorziet hem waarschijnlijk ook van een nieuw chassis. Het huidige chassis heeft mogelijk een probleem dat het tegenvallende tempo van de Duitser zou verklaren" Aldus Norbet Haug.