Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 19:53:15
Was eigenlijk geniale start. Echt spot on.
Das niet geniaal, das gewoon een mega vergissing ;) Die lichten gaan niet altijd even snel uit, je kan als mens niet zo snel reageren als wat Alonso deed. Als ze de lichten iets later hadden uit gedaan, had hij duidelijk een valse start gemaakt.
Maar, gewoon de beelden bekeken, lijkt hij inderdaad exact wanneer de lichten uitgaan te vertrekken. Moeilijk om te zeggen of hij te vroeg weg was, het lijkt simpelweg de beste start die mogelijk is. Een mega vergissing dus die in mijn ogen net binnen de lijntjes afliep, maar in die van de stewards niet, helaas. Anders had hij misschien wel de overwinning binnengesleept...

Citaat van: Enzo op 18 april 2010 - 20:02:15
Yep, geen valse start als je het mij vraagt, het verbaasd me dat Ferrari geen protest aantekende.
Kan dat, op een straf die tijdens de race is uitgevoerd? Ze kunnen hem toch moeilijk 5 plaatsen vooruit zetten in Barcelona? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Tuurlijk was ie vals. Zo duidelijk als wat, in de uitzending hebben ze het vanuit verschillende standpunten laten zien en volgens Olav Mol wordt zoiets ook elektronisch geregistreerd. En hij geeft het zelf ook gewoon toe, dat gaat ie echt niet doen als het niet zo zou zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:22:02
Tuurlijk was ie vals. Zo duidelijk als wat
Ook niet overdrijven hé ;)

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:22:02volgens Olav Mol wordt zoiets ook elektronisch geregistreerd.
In principe wordt alle telemetrie doorgezonden, als ze dus de gegevens van de throttle, gear etc. erbij halen (soms ook zichtbaar bij de onboard beelden), kunnen ze dat inderdaad allemaal perfect controleren. Tenminste, als de onboard beelden en de telemetrie perfect synchroon lopen, maar dat zal wel met de interne klok van de wagen gebeuren en zou dus synchroon moeten kunnen zijn.

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:22:02En hij geeft het zelf ook gewoon toe, dat gaat ie echt niet doen als het niet zo zou zijn.
Mja, ik denk dat hij te vroeg gereageerd heeft, nog voor de lichten uit waren, maar daarom ben je natuurlijk nog niet te vroeg weg ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 20:27:46
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:22:02
Tuurlijk was ie vals. Zo duidelijk als wat
Ook niet overdrijven hé ;)
ik overdrijf niet. Dr is geen enkele reden om er aan te twijfelen. Maar blijkbaar is voor sommigen een youtube filmpje gefilmd van voren met een camera die op een paar 100 meter afstand staat reden om ineens te gaan twijfelen terwijl niemand in de F1 wereld dat doet, inclusief Alonso zelf. Hopelijk duiken er snel wat duidelijkere beelden op zoals ook in de uitzending getoond. Vanuit deze positie zie je niet zijn eerste beweging.

Folkert

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:32:05
Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 20:27:46
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:22:02
Tuurlijk was ie vals. Zo duidelijk als wat
Ook niet overdrijven hé ;)
ik overdrijf niet. Dr is geen enkele reden om er aan te twijfelen. Maar blijkbaar is voor sommigen een youtube filmpje gefilmd van voren met een camera die op een paar 100 meter afstand staat reden om ineens te gaan twijfelen terwijl niemand in de F1 wereld dat doet, inclusief Alonso zelf. Hopelijk duiken er snel wat duidelijkere beelden op zoals ook in de uitzending getoond. Vanuit deze positie zie je niet zijn eerste beweging.
Jij baseert het anders ook op die beelden, hoe kan jij nou perfect weten of die start vals was of niet? Dat kan alleen de FIA. En dat Alonso zegt dat hij te vroeg weg was, zegt ook niet alles. Coureurs kunnen alles goed aan voelen ja, maar ook zij kunnen nooit precies voelen of ze te vroeg weg gaan of niet, als het zo marginaal gebeurde als hier.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

#125
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 20:36:35
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:32:05
Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 20:27:46
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 20:22:02
Tuurlijk was ie vals. Zo duidelijk als wat
Ook niet overdrijven hé ;)
ik overdrijf niet. Dr is geen enkele reden om er aan te twijfelen. Maar blijkbaar is voor sommigen een youtube filmpje gefilmd van voren met een camera die op een paar 100 meter afstand staat reden om ineens te gaan twijfelen terwijl niemand in de F1 wereld dat doet, inclusief Alonso zelf. Hopelijk duiken er snel wat duidelijkere beelden op zoals ook in de uitzending getoond. Vanuit deze positie zie je niet zijn eerste beweging.
Jij baseert het anders ook op die beelden, hoe kan jij nou perfect weten of die start vals was of niet? Dat kan alleen de FIA. En dat Alonso zegt dat hij te vroeg weg was, zegt ook niet alles. Coureurs kunnen alles goed aan voelen ja, maar ook zij kunnen nooit precies voelen of ze te vroeg weg gaan of niet, als het zo marginaal gebeurde als hier.
ik heb vanmiddag andere beelden gezien. Jullie als het goed is ook, maar nu na zo'n vaag filmpje gaan sommigen weer twijfelen. Misschien verstandiger om ook gewoon uit te slapen en de race s middags pas kijken??  ;) Tuurlijk weet een coureur of hij te vroeg weg gaat of niet, mocht hij enige twijfel hebben, zou hij anders hebben gereageerd.

Folkert

De filmpjes die ik vanmiddag heb gezien, waren live en lette ik er wat minder goed op dan nu. Ik zag nu de lichten uit gaan en daar lette ik toen niet op(in combinatie met Alonso's start. En het is volstrekt normaal dat je gaat twijfelen als je (andere) filmpjes ziet, die laten toch net iets anders zien. En ja, ik gaf ook al aan dat coureurs dat zelf weten, maar zo marginaal als het vanmiddag was, kan het echt wel zijn dat een coureur het niet precies aanvoelt of weet.

Laten we trouwens nog maar wachten met Alonso's 2de reactie, want misschien gaat hij ook anders denken. Of hij denkt nu al: Er kan toch ni ks meer aan gedaan worden, dus laat ik het maar zitten.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

#127
Alonso was duidelijk te vroeg weg en heeft dat toegeven. Kous af zou ik zeggen.
Alonso is een heethoofd en die denkt niet "Laat maar zitten".

Voor de rest was het een entertainende GP.

McLaren_über_alles

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 20:43:54
De filmpjes die ik vanmiddag heb gezien, waren live en lette ik er wat minder goed op dan nu. Ik zag nu de lichten uit gaan en daar lette ik toen niet op(in combinatie met Alonso's start. En het is volstrekt normaal dat je gaat twijfelen als je (andere) filmpjes ziet, die laten toch net iets anders zien. En ja, ik gaf ook al aan dat coureurs dat zelf weten, maar zo marginaal als het vanmiddag was, kan het echt wel zijn dat een coureur het niet precies aanvoelt of weet.

Laten we trouwens nog maar wachten met Alonso's 2de reactie, want misschien gaat hij ook anders denken. Of hij denkt nu al: Er kan toch ni ks meer aan gedaan worden, dus laat ik het maar zitten.

Als je het filmpje van hierboven afspeelt, en constant op play/pauze klikt (dus per tiende van een seconde of zo het beeld stilzet) dan zie je duidelijk dat hij al weg is terwijl de lichten op rood staan...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 april 2010 - 20:49:32
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 20:43:54
De filmpjes die ik vanmiddag heb gezien, waren live en lette ik er wat minder goed op dan nu. Ik zag nu de lichten uit gaan en daar lette ik toen niet op(in combinatie met Alonso's start. En het is volstrekt normaal dat je gaat twijfelen als je (andere) filmpjes ziet, die laten toch net iets anders zien. En ja, ik gaf ook al aan dat coureurs dat zelf weten, maar zo marginaal als het vanmiddag was, kan het echt wel zijn dat een coureur het niet precies aanvoelt of weet.

Laten we trouwens nog maar wachten met Alonso's 2de reactie, want misschien gaat hij ook anders denken. Of hij denkt nu al: Er kan toch ni ks meer aan gedaan worden, dus laat ik het maar zitten.

Als je het filmpje van hierboven afspeelt, en constant op play/pauze klikt (dus per tiende van een seconde of zo het beeld stilzet) dan zie je duidelijk dat hij al weg is terwijl de lichten op rood staan...
Zal ik zo dan nog is even na kijken. Maar het is wel een geval waar je niet duidelijk kan zeggen: dit was wel of geen valse start. IIG niet als toeschouwer.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

ok, k heb net de bbc uitzending gedl en moment terug gekeken. Vanuit de onboard is het duidelijk en ook is er een shot van Charlie zn torentje waarbij Charlie direct al wijst naar Alonso. Geen enkele twijfel mogelijk, geloof mij nou maar (voor één keer).

meatball

Mooie race dankzij de regen,goede winnaar ook met Button en vele mooie aktie's zo moet f1 zijn.Massa was zwak bezig maar hij is dan ook geen echte regenman,wie dat vroeger wel was en waarvan ik deze regenrace gehoopt had toch iets te zien nml Schumacher ging af als een gieter en dat doet pijn. :'( :'(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:15:27
ok, k heb net de bbc uitzending gedl en moment terug gekeken. Vanuit de onboard is het duidelijk en ook is er een shot van Charlie zn torentje waarbij Charlie direct al wijst naar Alonso. Geen enkele twijfel mogelijk, geloof mij nou maar (voor één keer).
Is Charley Whiting de F1 god? Als hij wijst is het zo? En bij de onboard video is het juist helemaal niet duidelijk, dat is juist twijfelachtig of hij net wel of net niet te vroeg weg ging. Ik wil je best geloven als je gelijk had. Maar dat heb je nu niet. Het is net wel net niet te vroeg weg en alleen telemetrie zou uitsluitsel kunnen geven.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 21:26:15
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:15:27
ok, k heb net de bbc uitzending gedl en moment terug gekeken. Vanuit de onboard is het duidelijk en ook is er een shot van Charlie zn torentje waarbij Charlie direct al wijst naar Alonso. Geen enkele twijfel mogelijk, geloof mij nou maar (voor één keer).
Is Charley Whiting de F1 god? Als hij wijst is het zo? En bij de onboard video is het juist helemaal niet duidelijk, dat is juist twijfelachtig of hij net wel of net niet te vroeg weg ging. Ik wil je best geloven als je gelijk had. Maar dat heb je nu niet. Het is net wel net niet te vroeg weg en alleen telemetrie zou uitsluitsel kunnen geven.
ok, bij deze mijn excuses dan. Man, als zelf zo'n beslissing van de stewards al discussie oplevert, dan kunnen ze het natuurlijk ook nooit goed doen. Dat je op basis van dat 1e youtube filmpje twijfels hebt kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar als je na het zien van de onboard beweerd dat ie niet vals is, dan moet je misschien eens een afspraak met een oogarts maken oid.

Folkert

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:46:20
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 21:26:15
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 21:15:27
ok, k heb net de bbc uitzending gedl en moment terug gekeken. Vanuit de onboard is het duidelijk en ook is er een shot van Charlie zn torentje waarbij Charlie direct al wijst naar Alonso. Geen enkele twijfel mogelijk, geloof mij nou maar (voor één keer).
Is Charley Whiting de F1 god? Als hij wijst is het zo? En bij de onboard video is het juist helemaal niet duidelijk, dat is juist twijfelachtig of hij net wel of net niet te vroeg weg ging. Ik wil je best geloven als je gelijk had. Maar dat heb je nu niet. Het is net wel net niet te vroeg weg en alleen telemetrie zou uitsluitsel kunnen geven.
ok, bij deze mijn excuses dan. Man, als zelf zo'n beslissing van de stewards al discussie oplevert, dan kunnen ze het natuurlijk ook nooit goed doen. Dat je op basis van dat 1e youtube filmpje twijfels hebt kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar als je na het zien van de onboard beweerd dat ie niet vals is, dan moet je misschien eens een afspraak met een oogarts maken oid.
Goedzo, we komen er wel.

Maar wat ik eb doel: op het moment dat Charley wees, kon hij alleen maar vermoeden dat Alonso te vroeg weg ging. Ik geloof de FIA 100% als ze met de telemetrie hebben gekeken en echt hebben vast gesteld dat het een valse start was. Maar als jij nu beweert dat jij van uit de onboard camera kan zien dat de start vals was, vind ik dat toch wel heel knap. Misschien moeten we samen maar naar de oogarts gaan. Drinken we daarna nog pilsje in de plaatselijke kroeg en lachen deze discussie weg.
Trotse vader van Rosalie(L)