Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

robbert

na de kwalificaties, kan ik toch bevestigen dat redbull zeker de snelste wagens heeft. Zij maken 100procent kans op een overwinning. Ik denk dat alonso met moeite zal kunnen strijden om de overwinning, maar zal toch moeten opletten voor de podiumplaats van hamilton

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 17 april 2010 - 09:02:36
Verder ben ik de Red Bull dominantie een beetje beu.
Ik ook, nu pas weet ik echt hoe niet-Ferrari fans zich bijna 10 jaar geleden voelden :) Maar ik ben benieuwd of Ferrari eventueel op het einde van de race dichterbij kan komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 17 april 2010 - 09:44:34
Citaat van: FerrariMan op 17 april 2010 - 09:02:36
Verder ben ik de Red Bull dominantie een beetje beu.
Ik ook, nu pas weet ik echt hoe niet-Ferrari fans zich bijna 10 jaar geleden voelden :) Maar ik ben benieuwd of Ferrari eventueel op het einde van de race dichterbij kan komen.
Ik weet zo net nog niet. RBR is snel, zeker. Maar Ferrari en Mclaren hebben toch wel een goede race snelheid. Mclaren liep volgens mij in eerdere kwalificaties meer achter t.o.v. RBR, nu is het "Maar" 5 tiende. Kwalificatie snelheid van Mclaren ligt gewoon nog niet hoog genoeg.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

RBR heeft op dit moment de zaken goed voor elkaar. De motor is ook betrouwbaarder op dit moment. Die Newey heeft er gewoon weer een topauto neer gezet. Ik denk dat zonder technische problemen morgen RBR met de winst aan de haal gaat. Wat MS betreft begint het er toch op te lijken dat Rosberg gewoon beter met de auto uit de voeten kan dan MS. Ik denk dat als zijn motivatie een deuk krijgt als het zo doorgaat, dan stopt hij voortijdig. Dat 3 jarig contract dient hij volgens mij sowieso niet uit.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 17 april 2010 - 10:36:26
RBR heeft op dit moment de zaken goed voor elkaar. De motor is ook betrouwbaarder op dit moment. Die Newey heeft er gewoon weer een topauto neer gezet. Ik denk dat zonder technische problemen morgen RBR met de winst aan de haal gaat. Wat MS betreft begint het er toch op te lijken dat Rosberg gewoon beter met de auto uit de voeten kan dan MS. Ik denk dat als zijn motivatie een deuk krijgt als het zo doorgaat, dan stopt hij voortijdig. Dat 3 jarig contract dient hij volgens mij sowieso niet uit.
Ik denk wel dat MSC wel gewoon door rijd. Hij gaf zelf aan dat zijn grootste reden was dat hij het racen miste. Natuurlijk ook dat hij competitief wilt zijn, maar denk dat hij niet zal stoppen als Rosberg hem dit jaar verslaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Eerlijk is eerlijk, Schumacher bakte er niks van vandaag... :(
Er is ook geen duidelijke reden voor zijn mindere presteren, dus het moet wel aan hem liggen.
Ik blijf hopen dat hij zichzelf hervind en weer in zijn oude ritme komt, maar dit was niet goed genoeg.

RedBull wederom erg sterk en met name Vettel is fenomenaal goed bezig.

campos

#51
Citaat van: Enzo op 17 april 2010 - 13:37:35
Eerlijk is eerlijk, Schumacher bakte er niks van vandaag... :(
Er is ook geen duidelijke reden voor zijn mindere presteren, dus het moet wel aan hem liggen.
Ik blijf hopen dat hij zichzelf hervind en weer in zijn oude ritme komt, maar dit was niet goed genoeg.

RedBull wederom erg sterk en met name Vettel is fenomenaal goed bezig.
Red Bull idd onverslaanbaar lijkt het, McLaren lijkt wat terug te vallen en dat gaat alleen maar erger worden als ze hun F-duct voordeel ook nog kwijt raken. Misschien dat het in de race wat beter gaat. En ook opvallend dat Button weer voor Hamilton staat, da's nu ook al 3x op een rij. Laat het maar weer gaan regenen morgen, droge races krijgen we nog genoeg.
Schumacher niet best idd, maar die geeft niet zo maar op en die komt zeker nog wel terug. Australie zat ie bv wel heel dichtbij, denk dat de oudere circuits hem sowieso wat beter liggen.

Folkert

Citaat van: campos op 17 april 2010 - 14:19:14
Citaat van: Enzo op 17 april 2010 - 13:37:35
Eerlijk is eerlijk, Schumacher bakte er niks van vandaag... :(
Er is ook geen duidelijke reden voor zijn mindere presteren, dus het moet wel aan hem liggen.
Ik blijf hopen dat hij zichzelf hervind en weer in zijn oude ritme komt, maar dit was niet goed genoeg.

RedBull wederom erg sterk en met name Vettel is fenomenaal goed bezig.
Red Bull idd onverslaanbaar lijkt het, McLaren lijkt wat terug te vallen en dat gaat alleen maar erger worden als ze hun F-duct voordeel ook nog kwijt raken. Misschien dat het in de race wat beter gaat. En ook opvallend dat Button weer voor Hamilton staat, da's nu ook al 3x op een rij. Laat het maar weer gaan regenen morgen, droge races krijgen we nog genoeg.
Schumacher niet best idd, maar die geeft niet zo maar op en die komt zeker nog wel terug. Australie zat ie bv wel heel dichtbij, denk dat de oudere circuits hem sowieso wat beter liggen.
Maleisië is natuurlijk niet echt te vergelijken. Maar had niet verwacht dat Button voor Hamilton ging eindigen. Word denk ik wel leuke race morgen.
Maar ben het niet  met je eens dat Mclaren wat lijkt terug te vallen, ze lopen eerder in. Bahrein was ca 1 seconde, Australie was 6/7 tiende, Maleisie is dan niet echt te vergelijken. en nu nog maar 4, bijna 5 tiende. Ze komen juist dichter bij. En dan nog, in de races lopen zij beter dan in de kwalificaties.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: campos op 17 april 2010 - 14:19:14
Citaat van: Enzo op 17 april 2010 - 13:37:35
Eerlijk is eerlijk, Schumacher bakte er niks van vandaag... :(
Er is ook geen duidelijke reden voor zijn mindere presteren, dus het moet wel aan hem liggen.
Ik blijf hopen dat hij zichzelf hervind en weer in zijn oude ritme komt, maar dit was niet goed genoeg.

RedBull wederom erg sterk en met name Vettel is fenomenaal goed bezig.
Schumacher niet best idd, maar die geeft niet zo maar op en die komt zeker nog wel terug. Australie zat ie bv wel heel dichtbij, denk dat de oudere circuits hem sowieso wat beter liggen.

Natuurlijk geeft Schumacher niet op en ik ben van mening dat hij het helemaal niet slecht doet gezien de omstandigheden.
Aan de andere kant is de snelste ronde ooit gereden op deze baan van Schumacher en was dit het circuit waar hij het laats gewonnen heeft. (als ik me niet vergis)
Maar vandaag had hij zijn zaakjes gewoon niet voor elkaar, evenals Lewis en Jenson had hij moeite de juiste afstelling te vinden.(misschien afgesteld op de regen?)
Hoop dat we de oude Schumacher weer snel te zien krijgen i.i.g..


gloudiesaurus

In het persbericht van Mercedes liet Schumacher weten teleurgesteld te zijn en met moeite positief te kunnen zijn voor morgen. Opvallend, in de eerste 4 Grand-Prix van dit jaar was hij steeds positief.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 17 april 2010 - 16:20:13
In het persbericht van Mercedes liet Schumacher weten teleurgesteld te zijn en met moeite positief te kunnen zijn voor morgen. Opvallend, in de eerste 4 Grand-Prix van dit jaar was hij steeds positief.

Dit was dan ook wel zijn slechtste quali van 2010 en van Rosberg de beste....
Het zal hem waarschijnlijk vooral gaan om het verschil tussen beide.
Ben blij dat hij niet positief is hierover, dat zou nog zorgwekkender zijn vind ik.

gloudiesaurus

Je hebt wel gelijk maar toch maak ik me wat zorgen over de snelheid van Schumacher... begin me steeds meer af te vragen of zijn comeback niet gaat uitdraaien op een mislukking. Ik kan het natuurlijk fout hebben maar toen hij bij Benetton en Ferrari begon had hij zjin teamgenoten altijd onder de duim en had hij de auto toch aanzienlijk eerder naar zijn hand gezet. En dat hij het ritme nog niet heeft, tsjah hij een inmiddels toch alweer heel wat kilometers gemaakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

campos

Citaat van: Enzo op 17 april 2010 - 16:32:36
Citaat van: gloudiesaurus op 17 april 2010 - 16:20:13
In het persbericht van Mercedes liet Schumacher weten teleurgesteld te zijn en met moeite positief te kunnen zijn voor morgen. Opvallend, in de eerste 4 Grand-Prix van dit jaar was hij steeds positief.

Dit was dan ook wel zijn slechtste quali van 2010 en van Rosberg de beste....
Het zal hem waarschijnlijk vooral gaan om het verschil tussen beide.
Ben blij dat hij niet positief is hierover, dat zou nog zorgwekkender zijn vind ik.
op RTL duitsland hadden ze het er ook over dat Rosberg veel soepeler reed en dat Schumacher veel meer moest werken in de auto. Vroeger was het juist één van de kenmerken van Schumacher dat ie zo soepel reed. Verder had ie zich nog nooit beter als de 6e plaats gekwalificeerd, maar volgens mij heeft ie er ook maar 2x gereden (2005 met slechte auto en 2006 kwalificatie in de regen op de veel minder bridgestones).
Ben benieuwd of er in Barcelona idd een B-spec komt en of het daar in beter gaat.

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 17 april 2010 - 16:34:58
Je hebt wel gelijk maar toch maak ik me wat zorgen over de snelheid van Schumacher... begin me steeds meer af te vragen of zijn comeback niet gaat uitdraaien op een mislukking. Ik kan het natuurlijk fout hebben maar toen hij bij Benetton en Ferrari begon had hij zjin teamgenoten altijd onder de duim en had hij de auto toch aanzienlijk eerder naar zijn hand gezet. En dat hij het ritme nog niet heeft, tsjah hij een inmiddels toch alweer heel wat kilometers gemaakt.

Schumacher fans (zoals ik) hebben er een handje van de zaak te positief te bekijken.
Ik hoop ontzettend dat Schumacher zijn zaakjes op orde krijgt, maar het feit dat Rosberg dat ding wel aan de rammel krijgt en Schumacher niet is zorgwekkend.
Aan de andere kant blijf ik sowieso fan van de man op basis van zijn vroegere prestaties.
Op naar de B-spec en hopen dat deze versie Schumacher beter bevalt... 8)

meatball

Ik ben ook Schumacherfan maar voor mij is hij zijn reputatie aan het wegwerpen,ik heb nog geen seconde de oude Schumi gezien,hij vecht niet en hij neemt geen enkel risico, wat ik wel begrijp hij is rijk en al wat ouder en meer bezonnen maar blijf dan uit de f1 en ga wat Rally rijden of DTM daar kan je voor de lol wat uitbollen.Schumacher en de f1 verdienen beter dan dit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat