Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Bridelance op 16 april 2010 - 11:43:00
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 april 2010 - 08:35:27
Mja, welke motor was dat? Misschien die van in Bahrein? Of een andere motor die er al honderden km's op had zitten? Het is wel heel makkelijk om nu te zeggen dat de betrouwbaarheid niet goed zit, maar je hebt amper informatie. Al wat je weet is dat er een motor een probleem had...
Het is wel zo dat al gebleken is dat de Ferrari motor niet de betrouwbaarste lijkt, maar dat wil niet zeggen dat wanneer een motor het begeeft, dat dat met de betrouwbaarheid te maken heeft.


Het was inderdaad de V8 van na de qualificatie in Bahrein. Maarja, hoe dan ook zijn er wat problemen met hun motoren.

Mijn eerste post trouwens  :)
Welkom! En bedankt voor de nuttige informatie :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Wat een crash van Buemi, zo zie je ze niet vaak.... :o
Ik verwacht voor de race niet echt verrassingen, al begin ik ook te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de Ferrari motor.
Hoe mooi ze het ook proberen te praten, Alonso kan zich niet nog een motorplof veroorloven.

Folkert

Citaat van: Bridelance op 16 april 2010 - 11:43:00
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 april 2010 - 08:35:27
Mja, welke motor was dat? Misschien die van in Bahrein? Of een andere motor die er al honderden km's op had zitten? Het is wel heel makkelijk om nu te zeggen dat de betrouwbaarheid niet goed zit, maar je hebt amper informatie. Al wat je weet is dat er een motor een probleem had...
Het is wel zo dat al gebleken is dat de Ferrari motor niet de betrouwbaarste lijkt, maar dat wil niet zeggen dat wanneer een motor het begeeft, dat dat met de betrouwbaarheid te maken heeft.


Het was inderdaad de V8 van na de qualificatie in Bahrein. Maarja, hoe dan ook zijn er wat problemen met hun motoren.

Het ziet er trouwens naar uit dat elk team hard aan het werken is aan een eigen F-duct systeem. Maar dat was waarschijnlijk wel te verwachten  ;)


Mijn eerste post trouwens  :)
Welkom inderdaad.
Bedankt ook voor de info:

@Ferrari 2010: geen dank, was zelf ook nieuwsgierig naar de beelden, dus ben direct maar wat gaan zoeken. Beelden waren neit heel scherp, maar je ziet duidelijk wat er gebeurd. Maar stel ook voor dat dit in de race gebeurd, vlak achter iemand. Is ook niet heel prettig.

De Ferrari motor word dit jaar een probleem denk ik. Daarom zie ik eerder Hamilton of Vettel WK worden(misschien nog Button, maar denk dat Hamilton hem te snel gaat af zijn.) dan Alonso. Ferrari mag toch niks meer aan de motor veranderen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 16 april 2010 - 12:23:24
@Ferrari 2010: geen dank, was zelf ook nieuwsgierig naar de beelden, dus ben direct maar wat gaan zoeken. Beelden waren neit heel scherp, maar je ziet duidelijk wat er gebeurd. Maar stel ook voor dat dit in de race gebeurd, vlak achter iemand. Is ook niet heel prettig.

De Ferrari motor word dit jaar een probleem denk ik. Daarom zie ik eerder Hamilton of Vettel WK worden(misschien nog Button, maar denk dat Hamilton hem te snel gaat af zijn.) dan Alonso. Ferrari mag toch niks meer aan de motor veranderen?
Of erger, stel dat dit gebeurd terwijl iemand hem inhaalt, en dat die zo'n wiel tegen zijn hoofd krijgt... Het is alleszins een gevaarlijke situatie!

Ferrari's motor is inderdaad hun zwakke punt dit jaar. In hoeverre ze dingen mogen veranderen weet ik niet, maar verleden jaar hadden ze toch niet zo'n problemen? Is het gewoon het toeval dat toeslaat? Of hebben ze enkele kleine onderdeeltjes vervangen door onderdelen van ander materiaal ofzo? Ik heb er niet echt schrik van eigenlijk, ze zouden dit moeten kunnen oplossen. Alleen hebben ze nu al enkele motoren gebruikt die ze niet langer kunnen gebruiken, en dat is zonde. Vraag is wel: wat was er met Alonso's motor vanmorgen? Misschien is die motor nog recupereerbaar?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Zonet uit een bericht van hln.be gevist:
CitaatUit een verklaring achteraf bleek dat een wieldrager afbrak toen Buemi afremde. Het onderdeel werd dit weekeinde voor het eerst getest.
Stuur dat onderdeel maar terug naar de tekentafel :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo


...en toen braken m'n beide wielen af daar kijk maar...

Bridelance

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 april 2010 - 12:28:18
Ferrari's motor is inderdaad hun zwakke punt dit jaar. In hoeverre ze dingen mogen veranderen weet ik niet, maar verleden jaar hadden ze toch niet zo'n problemen? Is het gewoon het toeval dat toeslaat? Of hebben ze enkele kleine onderdeeltjes vervangen door onderdelen van ander materiaal ofzo? Ik heb er niet echt schrik van eigenlijk, ze zouden dit moeten kunnen oplossen. Alleen hebben ze nu al enkele motoren gebruikt die ze niet langer kunnen gebruiken, en dat is zonde. Vraag is wel: wat was er met Alonso's motor vanmorgen? Misschien is die motor nog recupereerbaar?

Is er niet een lijst van wat allemaal wel en niet mag worden aangepast? Al dan niet onder toezicht van het FIA?  Of ben ik verkeerd?

Het zal dus afhangen waar het probleem ligt.

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 16 april 2010 - 13:00:46
...

...en toen braken m'n beide wielen af daar kijk maar...

Kan ook zijn dat hij het kl**tz*kje aanwees die hem ontwikkeld had.  :)

Enzo

Citaat van: T.Nuvolari op 16 april 2010 - 14:23:33
Citaat van: Enzo op 16 april 2010 - 13:00:46
...

...en toen braken m'n beide wielen af daar kijk maar...

Kan ook zijn dat hij het kl**tz*kje aanwees die hem ontwikkeld had.  :)

;D

Folkert

Citaat van: Enzo op 16 april 2010 - 13:00:46

...en toen braken m'n beide wielen af daar kijk maar...
"Tuurlijk Sebastian, de wielen braken zomaar af"
"Nee, echt waar hoor, mijn wielen vlogen weg. Kijk daar vliegtie"

Of

Pas op, daar komt mijn wiel aan.

@Ferrari 2010: Ja inderdaad. En misschien klinkt het wat respectloos, maar zolang crashes goed aflopen vind ik het altijd wel mooi naar te kijken. Het is  toch onderdeel van het racen en heeft wel toch well bepaalde entertainment waarde vind ik. Maar dan alleen als er geen (zwaar) gewonden vallen.

En ja die Ferrari motor, wel onbegrijpelijk dat er ineens zoveel motoren sneuvelen. Hoop dat het wel goed komt daar mee, want dat zou de spanning alleen maar ten goede komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 16 april 2010 - 14:51:48
@Ferrari 2010: Ja inderdaad. En misschien klinkt het wat respectloos, maar zolang crashes goed aflopen vind ik het altijd wel mooi naar te kijken. Het is  toch onderdeel van het racen en heeft wel toch well bepaalde entertainment waarde vind ik. Maar dan alleen als er geen (zwaar) gewonden vallen.
Ik denk dat bijna iedereen crashes uiteindelijk wel "leuk" vindt, het is tenslotte toch spektakel!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 april 2010 - 15:01:53
Citaat van: Burorri op 16 april 2010 - 14:51:48
@Ferrari 2010: Ja inderdaad. En misschien klinkt het wat respectloos, maar zolang crashes goed aflopen vind ik het altijd wel mooi naar te kijken. Het is  toch onderdeel van het racen en heeft wel toch well bepaalde entertainment waarde vind ik. Maar dan alleen als er geen (zwaar) gewonden vallen.
Ik denk dat bijna iedereen crashes uiteindelijk wel "leuk" vindt, het is tenslotte toch spektakel!
Daarom. Is het ook niet dat leedvermaak, bij veel mensen ook niet het leukste leedvermaak is?
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Krijgt Buemi zo'n probleem met vol gas in de Parabolica, wat dan?? Kan me wel voorstellen dat hij (een beetje) link is. Wat de Ferrari motoren betreft vind ik dit toch vreemd allemaal. Bij Sauber doen ze het ook super. Maar Mercedes had een tijd geleden ook wat motorproblemen, en die loste dat ook snel op. Waarom Ferrari niet. Maar tot nu toe is de betrouwbaarheid van de gebruikte  motoren  even niet 100%.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Schumacher toch weer met de hakken over de sloot door. Misschien heeft hij in de races pech gehad, maar in de kwalificatie's is hij toch wel hard verslagen door Rosberg elke keer. Ben benieuwd hoelang Schumacher nodig heeft terug te komen. Als er een Mercedes een overwinning pakt, is het (in normale omstandigheden) denk ik eerder Rosberg
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Dat komt niet goed met Schumi. Hij krijgt enorme klappen in elke kwalificatie. Hij komt zelfs geen klein beetje in de buurt van Rosberg.

Verder ben ik de Red Bull dominantie een beetje beu.