Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Alweer de vierde GP van het seizoen, China! Kan Red Bull de goede lijn door trekken of wordt het toch Ferrari en McLaren? En krijgt Michael Schumacher eindelijk zijn oude ritme terug?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Het zou wel weer eens een nat weekend kunnen gaan worden...

gloudiesaurus

Ik dacht juist dat het niet zou gaan regen dit weekend? Het is wel weer een echte Tilke-baan. Jammer toch dat er zoveel van dit soort banen op de kalender staan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

flupke3

Het is de  fia die zit te slapen en had moeten hoger eisen stellen bij
het ontwerp of wisten ze niet wat de vereisten zijn van een goed circuit.
Neem een aantal chicanes weg en je bent al goed bezig.

Enzo


gloudiesaurus

Citaat van: flupke3 op 10 april 2010 - 17:16:20
Het is de  fia die zit te slapen en had moeten hoger eisen stellen bij
het ontwerp of wisten ze niet wat de vereisten zijn van een goed circuit.
Neem een aantal chicanes weg en je bent al goed bezig.

Mijn probleem bij die Tilke circuits is dat het allemaal op hetzelfde neer komt, brede circuits vloeiende lijnen... Ik vind zijn creatie in Maleisiƫ nog wel redelijk geslaagd maar bijv. Bahrein of China? Nou nee...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

#6
Ben benieuwd. Hoop op godsgruwelijk veel regen in het begin, dan weer droog, dan weer regen en ga zo maar door.

Ik verwacht veel van Hamilton,  en Alonso. Vettel weten we al hoe snel hij en RBR is, maar de andere 3 hebben nog niet in normale omstandigheden iets laten zien hoe ver ze staan. Button zou ook nog wel iets moois kunnen laten zien, want de China is snel circuit?
Alonso heeft dan Bahrein gewonnen, maar had hij gewonnen als Vettel uitviel? Dat zullen we nooit weten. Button won op strategische wijze Malbourne, en Hamilton reed op sterke wijze in Maleisie en Malbourne, na dan wel dan niet fout van het team of zich zelf.

Mercedes zal er niet bij zitten, denk net buiten de top 6.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Mercedes heeft ons anders wel gewaarschuwd dat we ze nog niet moeten afschrijven...
Hopelijk kunnen ze nog wat snelheid vinden in hun ontwikkeling t.o.v. de concurentie.
Het zou het spektakel wel ten goede komen en ook alle negatieve media aandacht die Schumacher nu krijgt zal dan minder worden.
Ik hoop echt dat Schumacher een schone race heeft met een goede punten finish, de druk om te presteren zal steeds groter worden naar mate de resultaten uitblijven.

China is overigens wel een technisch circuit met een hoop langzamere stukken en twee snelle rechte stukken.
Bridgestone verwacht hier veel graining en met name linksvoor en de achterbanden zouden het wel eens zwaar kunnen krijgen.
Als ik me niet vergis gaan de Ferrari's wel goed met de banden om tijdens de race, hier zouden ze in China wel een voordeeltje aan kunnen hebben.(tip voor de webstrijd  ;))


Folkert

Natuurlijk is het wel een uitspraak van Mercedes he ;). Of het waar is of niet of waarheid gaat worden, weet niemand. Zou wel mooi zijn als Schumacher en Rosberg zich gaan mengen. Ben erg benieuwd hoeveel ritme Schumacher nog nodig heeft voor hij op zijn niveau zit. (volgens eigen zeggen dan.) En zal dat genoeg zijn om Rosberg voor te blijven.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ik hoop dat de ferrari's zullen winnen maar dan moeten ze betrouwbaar blijven. Ik denk dat wel dat redbull weer de sterkste zullen zijn

meatball

Massa pakt als wk leider zijn eerste seizoensoverwinning  :)
Schumacher wordt eindelijk tweede .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Daar zou ik voor tekenen, Schumacher heeft het nog niet echt mee gezeten dit seizoen.

janke

Hamilton
Vettel
Alonso.

MS komt nog steeds niet in zijn ritme en zal bij de top 6 niet eindigen. Alweer Rosberg die het beter doet in kwali en race. Behoudens een ongeval natuurlijk. De Mercedessen blijken wat mechaniek betreft toch betrouwbaar.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Webber en Vettel maken volgens mij uit wie op pole staat.
Gevolgd door de andere 3 favorieten en Force India niet te vergeten.

Verrassende keuze, ik weet het.

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 10 april 2010 - 16:32:15
Ik dacht juist dat het niet zou gaan regen dit weekend?

Volgens meteorologen ligt de kans op regen in Shanghai op zondag tussen de 50% en 85%.
Op vrijdag en zaterdag droog en zonnig.