Man van de wedstrijd GP Australia 2010

Gestart door zeph, 28 maart 2010 - 10:12:39

« vorige - volgende »

Het bekende recept...

Button
Kubica
Massa
Alonso
Rosberg
Hamilton
Liuzzi
Barichello
Webber
Schumacher
anders, nl.:

sloggerke

Citaat van: campos op 30 maart 2010 - 10:28:11
Citaat van: sloggerke op 30 maart 2010 - 10:00:01
Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:55:32
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:51:09
Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt.

Foutjes zoals?

Of Braziliƫ 2007... Alwaar Alonso hem passeerde in de eerst bocht en hij vervolgens het gras opzocht van het verschieten, waarna hij van de weeromstuit op enkele foute knopjes begon te tokkelen en een wereldkampioenschap minder op zijn CV mag zetten...
mensen, jullie moeten beter gaan lezen. Als iemand zegt; hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt, dan zegt hij dus dat hij afgelopen zondag fouten heeft gemaakt die hij in het verleden ook heeft gemaakt. Als Makke dan vraagt om foutjes te noemen, dan vraagt ie naar foutjes van afgelopen zondag, niet naar fouten uit het verleden, die kan ie zelf ook wel bedenken.

Ewel. Ik vind dat nu eens NIET duidelijk se.
Als iemand zegt: Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt dan zegt hij niet meer dan dat hij -in het verleden dus- ook al fouten heeft gemaakt.

Dat 'verleden' kan dus zondag zijn of een verder verleden...

Als je dan opnieuw vraagt 'zoals?' dan kan je dus antwoorden met die bepaalde zondag OF met het verdere verleden.

Of nog: Als je zegt : 'Hij heeft in het verleden al vaker foutjes gemaakt zoals hij deze zondag heeft gemaakt.'
Als je dan de vraag stelt : 'zoals?'
Dan vraag je expliciet naar fouten uit het verleden, NIET naar fouten van zondag.... 
;)

Folkert

Ik neig toch meer naar het idee, dat er foutjes uit het verleden werden bedoelt, die hij Zondag ook maakte.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

#47
Zijn we er nou nog over bezig? Ik ben degene die dat gezegd heeft. Hamilton reed afgelopen zondag een sterke wedstrijd en als hij geen fouten heeft gemaakt, ook goed. Ik vond hem erg onbesuisd rijden. Dat kan goed gaan, maar je vergroot de kans dat het mis gaat.
Ik had al een aantal ronden het gevoel dat het fout zou gaan en was niet verbaasd toen het gebeurde, al was dat dan niet meteen zijn schuld. Webber heeft gezegd dat het zijn fout was, maar in mijn ogen heeft Hamilton dat wel over zichzelf afgeroepen.

Dus ok, geen fout van Hamilton dan. Maar als je zo op de limiet rijdt dan creeer je ook de omstandigheden voor een incident. En dat bedoelde ik dus.

Klinkt gek in een sport als de F1, maar haastige spoed is zelden goed.  :D


scho0634

Ben ik het totaal niet mee eens. Het is autoracen en Hamilton was een stuk sneller dan wat voor hem reed. Moet hij dan rustig afwachten?

Wees blij dat er nog racers zijn die racen. Dat blijft immers de essentie van F1. Hij heeft geweldig gereden, en foutloos. Dat Webber zit te slapen tijdens werktijd, kan hij niets aan doen.

Folkert

Citaat van: zeph op 31 maart 2010 - 17:10:06
Zijn we er nou nog over bezig? Ik ben degene die dat gezegd heeft. Hamilton reed afgelopen zondag een sterke wedstrijd en als hij geen fouten heeft gemaakt, ook goed. Ik vond hem erg onbesuisd rijden. Dat kan goed gaan, maar je vergroot de kans dat het mis gaat.
Ik had al een aantal ronden het gevoel dat het fout zou gaan en was niet verbaasd toen het gebeurde, al was dat dan niet meteen zijn schuld. Webber heeft gezegd dat het zijn fout was, maar in mijn ogen heeft Hamilton dat wel over zichzelf afgeroepen.

Dus ok, geen fout van Hamilton dan. Maar als je zo op de limiet rijdt dan creeer je ook de omstandigheden voor een incident. En dat bedoelde ik dus.

Klinkt gek in een sport als de F1, maar haastige spoed is zelden goed.  :D


Iemand die rustig aan zijn rondjes kan afdraaien zal natuurlijk minder kans hebben op een incident en zal het ook niet op zich afroepen nee. Maar jij vind het dus een fout dat hij probeert de race te winnen of plekken probeert goed te maken? Hij heeft 1 foutje gemaakt maar voor de rest foutloos.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

#50
Citaat van: 0634 op 31 maart 2010 - 17:36:43
Ben ik het totaal niet mee eens. Het is autoracen en Hamilton was een stuk sneller dan wat voor hem reed. Moet hij dan rustig afwachten?
Nee hoor. Van mij mag hij alles en iedereen inhalen. De kunst is natuurlijk om wel het juiste moment te kiezen.

Citaat van: 0634 op 31 maart 2010 - 17:36:43
Wees blij dat er nog racers zijn die racen. Dat blijft immers de essentie van F1. Hij heeft geweldig gereden, en foutloos. Dat Webber zit te slapen tijdens werktijd, kan hij niets aan doen.
Ik heb al eerder gezegd dat Hamilton spectaculair is en leuk om naar te kijken. Hij heeft geweldig gereden, dat vindt ie zelf ook. Maar niet foutloos, zie post hierboven. En welke coureurs vind jij dan niet racen?

scho0634

Citaat van: zeph op 31 maart 2010 - 18:58:20

Nee hoor. Van mij mag hij alles en iedereen inhalen. De kunst is natuurlijk om wel het juiste moment te kiezen.
Wat hij ook steevast deed, want hij heeft geen enkel ongeluk veroorzaakt.

CitaatIk heb al eerder gezegd dat Hamilton spectaculair is en leuk om naar te kijken. Hij heeft geweldig gereden, dat vindt ie zelf ook. Maar niet foutloos, zie post hierboven. En welke coureurs vind jij dan niet racen?
ik zeg niet dat anderen niet racen. Maar niet iedereen kan het zo goed als hij en niet iedereen rijd zo aanvallend. Zat puntenspaardertjes in de F1.

Hamilton maakte geen enkele fout in Australie. Althans niet tijdens de race. Noem dan een een fout op? Ik kan er geen een bedenken. Jij zegt dat hij Webbers fout over zichzelf heeft afgeroepen, maar sorry dat ik het zeg; dat slaat nergens op.

Folkert

Citaat van: 0634 op 31 maart 2010 - 19:10:33
Citaat van: zeph op 31 maart 2010 - 18:58:20

Nee hoor. Van mij mag hij alles en iedereen inhalen. De kunst is natuurlijk om wel het juiste moment te kiezen.
Wat hij ook steevast deed, want hij heeft geen enkel ongeluk veroorzaakt.

CitaatIk heb al eerder gezegd dat Hamilton spectaculair is en leuk om naar te kijken. Hij heeft geweldig gereden, dat vindt ie zelf ook. Maar niet foutloos, zie post hierboven. En welke coureurs vind jij dan niet racen?
ik zeg niet dat anderen niet racen. Maar niet iedereen kan het zo goed als hij en niet iedereen rijd zo aanvallend. Zat puntenspaardertjes in de F1.

Hamilton maakte geen enkele fout in Australie. Althans niet tijdens de race. Noem dan een een fout op? Ik kan er geen een bedenken. Jij zegt dat hij Webbers fout over zichzelf heeft afgeroepen, maar sorry dat ik het zeg; dat slaat nergens op.
Hij heeft toch 1 foutje gemaakt. Vlak nadat hij Webber voorbij ging, is hij even naast het gras gekomen. Webber ging er weer langs, maar Hamilton prikte ook weer door en behield nipt zijn plek. Ergens ronde 14 volgens mij.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

#53
Citaat van: 0634 op 31 maart 2010 - 19:10:33
Jij zegt dat hij Webbers fout over zichzelf heeft afgeroepen, maar sorry dat ik het zeg; dat slaat nergens op.

Excuses overbodig, het is een forum, we mogen hier allemaal ongestoord en ongestraft ons gebrek aan deskundigheid etaleren.   ;)

Citaat van: 0634 op 31 maart 2010 - 19:10:33
ik zeg niet dat anderen niet racen. Maar niet iedereen kan het zo goed als hij en niet iedereen rijd zo aanvallend. Zat puntenspaardertjes in de F1.


Ik vind dat dat wel meevalt. Behalve Nick Heidfeld ken ik er eigenlijk niet veel, en die is er dit jaar niet eens bij. Misschien Rosberg, maar dat verandert misschien nog wel.

_Makke_

Citaat van: sloggerke op 31 maart 2010 - 15:31:29
Ewel. Ik vind dat nu eens NIET duidelijk se.
Als iemand zegt: Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt dan zegt hij niet meer dan dat hij -in het verleden dus- ook al fouten heeft gemaakt.

Dat 'verleden' kan dus zondag zijn of een verder verleden...

Als je dan opnieuw vraagt 'zoals?' dan kan je dus antwoorden met die bepaalde zondag OF met het verdere verleden.

Of nog: Als je zegt : 'Hij heeft in het verleden al vaker foutjes gemaakt zoals hij deze zondag heeft gemaakt.'
Als je dan de vraag stelt : 'zoals?'
Dan vraag je expliciet naar fouten uit het verleden, NIET naar fouten van zondag.... 
;)

Met een beetje logisch nadenken kom je er wel hoor. Zo moeilijk is dat niet. Waarom zou ik nu in godsnaam vragen welke fouten Hamilton zoal gemaakt heeft in het verleden, dat slaagt nu toch werkelijk nergens op. Enkele posts lager heb ik dan nog eens duidelijk vermeld dat ik op zoek was naar fouten van Hamilton en Vettel tijdens de race van afgelopen zondag. Want volgens zeph hebben beide heren fouten gemaakt.

_Makke_

Citaat van: zeph op 31 maart 2010 - 17:10:06
Dus ok, geen fout van Hamilton dan. Maar als je zo op de limiet rijdt dan creeer je ook de omstandigheden voor een incident. En dat bedoelde ik dus.

Ik denk dat je beter een andere sport zoekt om naar te kijken. Het draait in de F1 namelijk rond het opzoeken van de limieten, zowel door het team als door de piloot.

zeph

#56
He Makke, ben je er ook nog? ::)