GP van Maleisië

Gestart door Supermariobros, 29 maart 2010 - 09:42:27

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Enzo op 29 maart 2010 - 21:15:09
Yep! Het schijnt een moeilijk systeem te zijn om goed aan de gang te krijgen, maar als het goed werkt heb je duidelijk voordeel.
Dat het ingewikkeld is blijkt wel als je kijkt naar Sauber die het er maar weer snel afhaalde toen het niet bleek te werken.
Heb ergens gelezen dat Mclaren ook erg lang bezig is geweest met het ontwerpen van dit systeem. Het zou vreemd zijn als Sauber dit zo snel kon kopieren.
Het vermindert de luchtweerstand waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn van wel 10 Km/pu
Ok, ja wist de naam van het systeem niet meer. Maar herinnerde me ineens dat artikel wat hier ergens stond. Het ziet er nochtans simpel uit moet ik zeggen, maar goed ik werk niet in mechanica of o.i.d. :P
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Enzo op 29 maart 2010 - 21:15:09
Yep! Het schijnt een moeilijk systeem te zijn om goed aan de gang te krijgen, maar als het goed werkt heb je duidelijk voordeel.
Dat het ingewikkeld is blijkt wel als je kijkt naar Sauber die het er maar weer snel afhaalde toen het niet bleek te werken.
Heb ergens gelezen dat Mclaren ook erg lang bezig is geweest met het ontwerpen van dit systeem. Het zou vreemd zijn als Sauber dit zo snel kon kopieren.
Het vermindert de luchtweerstand waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn van wel 10 Km/pu
De La Rosa was natuurlijk wel op de hoogte van dit systeem, dus hij zal dat dit wel direct vermeld hebben.

Enzo

Citaat van: KVDracer op 29 maart 2010 - 22:01:01
Citaat van: Enzo op 29 maart 2010 - 21:15:09
Yep! Het schijnt een moeilijk systeem te zijn om goed aan de gang te krijgen, maar als het goed werkt heb je duidelijk voordeel.
Dat het ingewikkeld is blijkt wel als je kijkt naar Sauber die het er maar weer snel afhaalde toen het niet bleek te werken.
Heb ergens gelezen dat Mclaren ook erg lang bezig is geweest met het ontwerpen van dit systeem. Het zou vreemd zijn als Sauber dit zo snel kon kopieren.
Het vermindert de luchtweerstand waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn van wel 10 Km/pu
De La Rosa was natuurlijk wel op de hoogte van dit systeem, dus hij zal dat dit wel direct vermeld hebben.

Dat zou best wel eens kunnen, het was pas laat bekend dat Pedro naar Sauber zou gaan. Mclaren was toen allang bezig met ontwerpen.
Merc. zei ook dat ze het al wisten maar ze wisten niet hoe Mclaren het deed... Zou best kunnen dat ze dit weten doordat ze grootaandeelhouder waren van Mclaren.

campos

Citaat van: Burorri op 29 maart 2010 - 19:47:01
3 ronde reed Hamilton achter Kubica. Dat is bijlange niet alles wat Hamilton had kunnen doen. Hamilton was zo veel sneller dan Kubica, dat hij echt wel ergens iets had gevonden. Zelfde als bij Alonso. Alonso kwam volgens mij minder goed uit die bocht dan Hamilton, die volgens mij wel de volgende bocht of einde van rechtestuk wel had kunnen inhalen.

Mclaren heeft iig aangetoond snelheid te hebben en zullen in Maleisië denk ik wel mee strijden.
tjonge jonge, wat zijn we weer objectief. Hamilton had sowieso Button never nooit niet ingehaald. Kubica was m misschien nog wel gelukt, al heeft ie dat niet kunnen doen in die paar ronden dat ie achter m zat. Je moet niet vergeten dat hij op het eind zo snel ging dank zij die pitstop. t heeft m tijd gekost, maar ook een voordeel gegeven. Zonder pitstop was ie nooit zo snel geweest in de laatste 15 ronden!!! en alonso, k denk niet dat hamilton hem nog voorbij was gekomen, maar dat weet je natuurlijk nooit.

Folkert

Citaat van: campos op 29 maart 2010 - 23:35:05
Citaat van: Burorri op 29 maart 2010 - 19:47:01
3 ronde reed Hamilton achter Kubica. Dat is bijlange niet alles wat Hamilton had kunnen doen. Hamilton was zo veel sneller dan Kubica, dat hij echt wel ergens iets had gevonden. Zelfde als bij Alonso. Alonso kwam volgens mij minder goed uit die bocht dan Hamilton, die volgens mij wel de volgende bocht of einde van rechtestuk wel had kunnen inhalen.

Mclaren heeft iig aangetoond snelheid te hebben en zullen in Maleisië denk ik wel mee strijden.
tjonge jonge, wat zijn we weer objectief. Hamilton had sowieso Button never nooit niet ingehaald. Kubica was m misschien nog wel gelukt, al heeft ie dat niet kunnen doen in die paar ronden dat ie achter m zat. Je moet niet vergeten dat hij op het eind zo snel ging dank zij die pitstop. t heeft m tijd gekost, maar ook een voordeel gegeven. Zonder pitstop was ie nooit zo snel geweest in de laatste 15 ronden!!! en alonso, k denk niet dat hamilton hem nog voorbij was gekomen, maar dat weet je natuurlijk nooit.
Objectief? Niet echt hoor. In de 2 ronde dat hij van Rosberg naar Kubica reed, was hij 1,5 seconde per rondje sneller en hij toonde aan dat inhalen hier zeker mogelijk was. Button was zeker nog binnen hand bereik, want Hamilton zei zelf nog dat zijn banden super waren.
Met Alonso, als je kijkt hoe de lijn van Alonso was, toen hij de bocht uit kwam, zag je duidelijk dat Alonso verder naar buiten zat dan de race lijn. Hamilton zat meer naar binnen en had denk ik wel achter Alonso kunnen plakken tot het einde van het rechte stuk.

Maar mag ik vragen wat jou probleem is met mij? Je zit namelijk al hele tijd te zeiken dat ik een subjectieve Hamilton Fan ben, zelfs als ik helemaal niks over Hamilton zeg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 maart 2010 - 19:47:01Alonso kwam volgens mij minder goed uit die bocht dan Hamilton, die volgens mij wel de volgende bocht of einde van rechtestuk wel had kunnen inhalen.

Ik denk het niet, Alonso zou gewoon de deur hebben dichtgedaan en het uiterste van de bocht hebben genomen, terwijl Hamilton werkloos zou zijn achtergebleven en Webber ze beide had kunnen inhalen. Helaas voor Webber en Hamilton had Webber niet op tijd door dat zoiets zich zou voor doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 30 maart 2010 - 08:33:37
Citaat van: Burorri op 29 maart 2010 - 19:47:01Alonso kwam volgens mij minder goed uit die bocht dan Hamilton, die volgens mij wel de volgende bocht of einde van rechtestuk wel had kunnen inhalen.

Ik denk het niet, Alonso zou gewoon de deur hebben dichtgedaan en het uiterste van de bocht hebben genomen, terwijl Hamilton werkloos zou zijn achtergebleven en Webber ze beide had kunnen inhalen. Helaas voor Webber en Hamilton had Webber niet op tijd door dat zoiets zich zou voor doen.
Het zou zeker geen makkelijke inhaal maneuvre zijn geweest, maar het was zeker een mogelijkheid. Je kon duidelijk zien dat Hamilton meer snelheid had. Maar goed, Alonso is niet de makkelijkste.

Waar ik wel blij om ben is dat zowel Button als Hamilton hebben laten zien dat de Mclaren zeker de snelheid heeft te winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 30 maart 2010 - 08:31:49
Citaat van: campos op 29 maart 2010 - 23:35:05
Citaat van: Burorri op 29 maart 2010 - 19:47:01
3 ronde reed Hamilton achter Kubica. Dat is bijlange niet alles wat Hamilton had kunnen doen. Hamilton was zo veel sneller dan Kubica, dat hij echt wel ergens iets had gevonden. Zelfde als bij Alonso. Alonso kwam volgens mij minder goed uit die bocht dan Hamilton, die volgens mij wel de volgende bocht of einde van rechtestuk wel had kunnen inhalen.

Mclaren heeft iig aangetoond snelheid te hebben en zullen in Maleisië denk ik wel mee strijden.
tjonge jonge, wat zijn we weer objectief. Hamilton had sowieso Button never nooit niet ingehaald. Kubica was m misschien nog wel gelukt, al heeft ie dat niet kunnen doen in die paar ronden dat ie achter m zat. Je moet niet vergeten dat hij op het eind zo snel ging dank zij die pitstop. t heeft m tijd gekost, maar ook een voordeel gegeven. Zonder pitstop was ie nooit zo snel geweest in de laatste 15 ronden!!! en alonso, k denk niet dat hamilton hem nog voorbij was gekomen, maar dat weet je natuurlijk nooit.
Objectief? Niet echt hoor. In de 2 ronde dat hij van Rosberg naar Kubica reed, was hij 1,5 seconde per rondje sneller en hij toonde aan dat inhalen hier zeker mogelijk was. Button was zeker nog binnen hand bereik, want Hamilton zei zelf nog dat zijn banden super waren.
Met Alonso, als je kijkt hoe de lijn van Alonso was, toen hij de bocht uit kwam, zag je duidelijk dat Alonso verder naar buiten zat dan de race lijn. Hamilton zat meer naar binnen en had denk ik wel achter Alonso kunnen plakken tot het einde van het rechte stuk.

Maar mag ik vragen wat jou probleem is met mij? Je zit namelijk al hele tijd te zeiken dat ik een subjectieve Hamilton Fan ben, zelfs als ik helemaal niks over Hamilton zeg.
prima dat je een beetje subjectief bent hoor, maar jij bent totaal niet realistisch.
1. Hamilton gaat toch geen nieuwe banden halen als zn oude nog super zijn?? Jij onderschat het hele bandenverhaal nogal. Hamilton was 1,5 sec per ronde sneller dan de Ferrari, terwijl ie de week ervoor nog een paar tiende tekort kwam. Waar zou dat toch aan liggen??
2. Als ie Kubica al voorbij was gekomen, dan was er nog een gat van ruim 10 sec naar button als ik me niet vergis. Om dan het gat in 20 ronden te dichten moet je 0,5 seconden per ronde goedmaken op iemand met dezelfde auto. En dan moet je degene met dezelfde auto ook nog inhalen. Hamilton is geen tovenaar hoor.
3. Wat betreft de actie van Hamilton op Alonso heb je misschien wel gelijk. Heb het net ff weer gekeken en Alonso mist de bocht idd half. k vraag me alleen af of Hamilton em er daar nog binnendoor had kunnen steken. Dat rechte stuk daarna is zo kort dat ie daar denk ik geen kans meer had.

zeph

#23
Hoe ik het zag was dat Alonso gewoon later remde en daardoor voor Hamilton bleef. Dat heet 'iemand eruit remmen', en is een van de smaakmakers van de sport. Hamilton kon er op dat moment echt niet meer voorbij, dus koos hij eieren voor zijn geld en trapte boven op de rem om dan toch ook maar niet in Alonso's zijkant te belanden.

Hamilton reed een fantastische race, maar hij kwam NIET voorbij Kubica, en ik betwijfel of dat hem een tweede keer wel zou lukken. Als hij al voorbij Alonso was gekomen, want uit bovenstaande manoeuvre blijkt wel dat die het ook niet cadeau ging geven.


campos

Citaat van: zeph op 30 maart 2010 - 10:28:09
Hoe ik het zag was dat Alonso gewoon later remde en daardoor voor Hamilton bleef. Dat heet 'iemand eruit remmen', en is een van de smaakmakers van de sport. Hamilton kon er op dat moment echt niet meer voorbij, dus koos hij eieren voor zijn geld en trapte boven op de rem om dan toch ook maar niet in Alonso's zijkant te belanden.

Hamilton reed een fantastische race, maar hij kwam NIET voorbij Kubica, en ik betwijfel of dat hem een tweede keer wel zou lukken. Als hij al voorbij Alonso was gekomen, want uit bovenstaande manoeuvre blijkt wel dat die het ook niet cadeau ging geven.
bij nader inzien vind ik het toch wel lastig in te schatten. Alonso verremd zich wel een beetje en daardoor is er ruimte aan de binnenkant, waar je normaal gesproken genoeg aan zou hebben. Kijk maar eens hoe snel Rosberg op de staart van Alonso zit. Maar goed, Hamilton zat natuurlijk ook niet echt op de ideale lijn, maar had m misschien wel binnendoor kunnen steken en misschien met een betere acceleratie uit de bocht er voorbij kunnen gaan.

(laatste 1,5 minuut gebeurt het)

Folkert

Citaat van: campos op 30 maart 2010 - 10:14:54

prima dat je een beetje subjectief bent hoor, maar jij bent totaal niet realistisch.
1. Hamilton gaat toch geen nieuwe banden halen als zn oude nog super zijn?? Jij onderschat het hele bandenverhaal nogal. Hamilton was 1,5 sec per ronde sneller dan de Ferrari, terwijl ie de week ervoor nog een paar tiende tekort kwam. Waar zou dat toch aan liggen??
2. Als ie Kubica al voorbij was gekomen, dan was er nog een gat van ruim 10 sec naar button als ik me niet vergis. Om dan het gat in 20 ronden te dichten moet je 0,5 seconden per ronde goedmaken op iemand met dezelfde auto. En dan moet je degene met dezelfde auto ook nog inhalen. Hamilton is geen tovenaar hoor.
3. Wat betreft de actie van Hamilton op Alonso heb je misschien wel gelijk. Heb het net ff weer gekeken en Alonso mist de bocht idd half. k vraag me alleen af of Hamilton em er daar nog binnendoor had kunnen steken. Dat rechte stuk daarna is zo kort dat ie daar denk ik geen kans meer had.
Klopt dat ik wel een beetje hoop er in had zitten dat het hem zou lukken, maar onmogelijk was het zeker niet. Ik denk dat het hem wel was gelukt. Bedoelde iig niet te zeggen dat het 100% zeker gelukt was, maar in de ronde dat Hamilton door Webber er uit werd getikt, zag ik dat Hamilton met andere lijnen probeerde snelheid te winnen. Hij zat er bij bocht 9 en 10 goed bij, kon dat door trekken naar bocht 11 en 12 en kwam er beter uit. Alonso verdedigde super en Hamilton moest inderdaad van zijn gas/harder remmen. En het korte rechte stukje was ook te kort voor een aanval, maar perfect om zich weer te positioneren voor het lange rechte stuk. Vergeet niet dat de banden van Alonso al langer mee gingen.

En ja, dat hij ineens sneller was dan Alonso lag inderdaad aan de banden ja. Geef ik je helemaal gelijk in. Maar toen Hamilton naar binnen ging, lag hij toch ver voor Alonso in er die paar ronden. En zelfs achter Kubica, haalde Hamilton Button binnen. Ok, dan is de vraag of hij dat zou redden met zijn banden. Maar dat zullen we nooit weten.

Trouwens: het gat tussen Button en Hamilton voor zijn 2de stop was maar 4 seconde. Die 20 seconde was na zijn 2de stop en die had hij denk ik ook niet meer dicht gereden.
Maar voor de eerste stop had het gekund.

@Zeph: Ik weet niet hoor. Hij was tussen de 1,5 en 2 seconde sneller dan Kubica. En we zagen hoe hij Webber, Massa, Rosberg, Button(in het begin) versloeg. Enige nadeel zou dan geweest zijn dat hij misschien te veel van zijn banden zou vragen.
Maar hoe dan ook, dit was een race zoals ik ze vaker wil zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: campos op 30 maart 2010 - 11:04:54
Citaat van: zeph op 30 maart 2010 - 10:28:09
Hoe ik het zag was dat Alonso gewoon later remde en daardoor voor Hamilton bleef. Dat heet 'iemand eruit remmen', en is een van de smaakmakers van de sport. Hamilton kon er op dat moment echt niet meer voorbij, dus koos hij eieren voor zijn geld en trapte boven op de rem om dan toch ook maar niet in Alonso's zijkant te belanden.

Hamilton reed een fantastische race, maar hij kwam NIET voorbij Kubica, en ik betwijfel of dat hem een tweede keer wel zou lukken. Als hij al voorbij Alonso was gekomen, want uit bovenstaande manoeuvre blijkt wel dat die het ook niet cadeau ging geven.
bij nader inzien vind ik het toch wel lastig in te schatten. Alonso verremd zich wel een beetje en daardoor is er ruimte aan de binnenkant, waar je normaal gesproken genoeg aan zou hebben. Kijk maar eens hoe snel Rosberg op de staart van Alonso zit. Maar goed, Hamilton zat natuurlijk ook niet echt op de ideale lijn, maar had m misschien wel binnendoor kunnen steken en misschien met een betere acceleratie uit de bocht er voorbij kunnen gaan.

(laatste 1,5 minuut gebeurt het)
Moeilijk inschatten waar Hamilton precies zat. Ik probeerde Rosberg en Hamilton te vergelijken, vlak voor Hamilton er uit getikt werd. Ten opzichte van Alonso zat hij beter op de lijn en kon scherper naar binnen draaien. Als je ziet hoeveel Rosberg inloopt op Alonso, kan je er van uitgaan dat Alonso zeker een seconde verloor en veel snelheid, vooral bij het accelereren. En juist daar denk ik dat Hamilton tijd had kunnen pakken. Al zou het niet makkelijk zijn geweest, dat zeker.

Overal denk ik dat we een van de mooiere races hebben gezien en Maleisie is leuke baan.
Trouwens, de race is daar dus om 16:00 toch? Dus weer enorme kans op regen. Hoop dat er regen komt, maar niet zoals vorig jaar. Dat zou zonde  zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Zware regenval verwacht op vrijdag, zaterdag en zondag.... ::)

RadioActiveMan

#28
Citaat van: Enzo op 30 maart 2010 - 12:44:08
Zware regenval verwacht op vrijdag, zaterdag en zondag.... ::)

Weer een halve race? Uitgelezen kans voor Vettel en Schumacher om hun rgeentrukkendoos boven te halen en orde op zaken te stellen.

Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 30 maart 2010 - 13:04:56
Citaat van: Enzo op 30 maart 2010 - 12:44:08
Zware regenval verwacht op vrijdag, zaterdag en zondag.... ::)

Weer een halve race? Uitgelezen kans voor Vettel en Schumacher om hun rgeentrukkendoos boven te halen en orde op zaken te stellen.
Vlak Hamilton en Alonso ook niet uit als regen rijders. Maar Schumacher en Vettel kunnen zeker veel goed maken.
Trotse vader van Rosalie(L)