Man van de wedstrijd GP Australia 2010

Gestart door zeph, 28 maart 2010 - 10:12:39

« vorige - volgende »

Het bekende recept...

Button
Kubica
Massa
Alonso
Rosberg
Hamilton
Liuzzi
Barichello
Webber
Schumacher
anders, nl.:

zeph

Citaat van: 0634 op 28 maart 2010 - 22:53:00
Citaat van: supersteven op 28 maart 2010 - 19:49:50
CitaatGeplaatst door: Ferrari 2010  
Voeg citaat toe
Citaat van: supersteven op Vandaag om 16:48:05
button die van een strategische blunder een mooie overwinning opstreek

Welke strategische blunder?

laten we aannemen dat doen we button na zijn pitstop uit de bocht zagen vliegen dat hij beter terug naar de pits moet voor intermediates ipv slicks
Kom nou toch. Hij won de race door die zet. Geweldig gedaan. Gedwongen door de omstandigheden maar hij ging vrijwel direct de snelste rondetijden rijden.

Inderdaad. Toen hij voor de slicks ging, vond ik hem een idioot. En toen hij zo glibberde dacht ik nog: 'zie je wel', maar voila!

Folkert

#31
Prost heeft volgens mij ooit een keer gezegd: je kan het beste altijd op de beste band van dat moment staan, dan wachten en door rijden op een verkeerde band. Ook al moet je om de ronde naar binnen.


Man of the race? Hamilton. Reed na zijn stop sterk dankzij nieuwe banden. Had Alonso kunnen hebben. Alonso trouwens zelf ook sterk. Reed volgens mij  16de na de eerste ronde en vocht goed terug.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Enzo op 28 maart 2010 - 23:21:29
Er waren meerdere coureurs die echt een bijzonder goede race hebben gereden.
In de juiste volgorde: Hamilton, Alonso, Kubica.
Vettel was natuurlijk ook ijzersterk.

Enzo

Citaat van: 0634 op 29 maart 2010 - 06:53:40
Citaat van: Enzo op 28 maart 2010 - 23:21:29
Er waren meerdere coureurs die echt een bijzonder goede race hebben gereden.
In de juiste volgorde: Hamilton, Alonso, Kubica.
Vettel was natuurlijk ook ijzersterk.

Ja inderdaad, wat jammer weer voor die jongen. Het wil maar niet lukken.
Maar wel goed voor het wk dat Red Bull hun potentie niet weten te benutten.

Supermariobros


RadioActiveMan

Button!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;)
Button was blijkbaar een enorm bewonderaar van Prost, het verbaasd me dus niets dat hij op een vergelijkbare manier met strategie omgaat. Zijn race gisteren was er één een wereldkampioen waardig. Nam zelf de beslissing om droogweerbanden te zetten, blijkbaar zaten zijn monteurs nog op hun stoel toen hij al halverwege de pitstraat was. Won dankzij deze strategische moedige zet. Het had helemaal verkeerd kunnen uitpakken, maar dat deed het niet dus kunnen we ook niet spreken van een blunder. Ik snap ook niet dat hier discussie over kan bestaan, de feiten zijn wat ze zijn in dit geval. Trouwens Button was niet de enige die naast de aan ging rijden toen hij de pits uit kwam. Ik moet wel toegeven dat toen hij eraf ging ik ook dacht "Daar gaat zijn race en binnen 5 ronden moet hij weer binnen voor natweerbanden." Tot hij zelfs in die ronde sneller bleek dan zijn concurrenten.


sloggerke

#36
Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:55:32
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:51:09
Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt.

Foutjes zoals?

Italië 2009? In de voorlaatste ronde nog zijn wagen tegen de coulissen parkeren?....

Man van de race: Kubica.

Al moet een mens ook sympathie kunnen opbrengen voor de prestatie van Button. Het is soms niet de snelste maar de slimste die wint.
Alonso, die zowat het hele veld passeerde tot hij duidelijk zijn opmars diende te staken achter een langzamere Massa..
Hamilton, die bij momenten vloog.
Webber die echt wel ballen aan zijn lijf heeft en de vier of vijf snelste ronden van de race wist neer te zettten.
En was er Glock, die in zijn Virgin 'der Weltmeister' opnieuw passeerde...?
Kortom sublieme race gewoon.
Nog van dat!


KVDracer

Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:55:32
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:51:09
Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt.

Foutjes zoals?

China 2007, bleef doorrijden tot zijn banden helemaal aan gort gereden waren en stond dan in het  grind in de pitsingang stil.

Folkert

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:51:09

Die situatie lijkt me wel helemaal anders. Als het team je binnenroept dan doe je dat, zij beschikken over véél meer data dan de piloot. Bij Button gaven ze hem de keuze, dat was bij Hamilton niet het geval lijkt mij. Button moest aanvoelen of het tijd was voor slicks, Hamilton kon niet aanvoelen hoe de staat van zijn banden 10 ronden verder zouden zijn.

Citaat
Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt. Zo is het ook met Vettel. Veel talent, maar toch ook wel vaak fouten.
Ik ben geen fan van Button, maar ik vind het knap dat hij in een team dat helemaal om Hamilton heen is gebouwd toch de eerste seizoenszege binnenhaalt. Ik denk dat het vooral ook een morele overwinning is die niet onderschat mag worden.

Toch, Hamilton reed vandaag beter dan Button, maar had wat pech met de stop en ging een 2de stop nog maken die niet nodig was. Hij was op dat moment 1,5 seconde sneller dan Kubica. Ben het wel met je eens dat Button goed heeft aangevoeld om die slicks te halen, maar voor het zelfde geld was het helemaal verkeerd uit gepakt en lag hij er in de 3de bocht uit.
Daarnaast had zijn beslissing nog verkeerd kunnen uitpakken door te hard slijtende banden. Vergeet ook niet de omstandigheden van gister.

Hij reed sterk, maar zonder de regen of SC was hij denk ik niet als eerste over de streep gegaan. En ja, Hamilton heeft paar keer foutje gemaakt afgelopen 4 jaar, maar daarom is hij eerder WK geworden dan Button. Button zal denk ik agressiever moeten rijden, wil hij dit jaar WK worden.
@KVDracer: Als ik me niet vergis was dat in overleg met het team.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 11:14:28
Nee Makke, ik zie dat dit op ruzie uit gaat lopen en daar heb ik geen zin in. Hamilton geen fouten gemaakt vandaag? Ook goed. Ieder mag zijn eigen mening hebben.
Heb Hamilton dan vandaag weinig fout zien doen. Was vandaag de sterkste in mijn ogen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 29 maart 2010 - 17:55:26
Toch, Hamilton reed vandaag beter dan Button, maar had wat pech met de stop en ging een 2de stop nog maken die niet nodig was. Hij was op dat moment 1,5 seconde sneller dan Kubica. Ben het wel met je eens dat Button goed heeft aangevoeld om die slicks te halen, maar voor het zelfde geld was het helemaal verkeerd uit gepakt en lag hij er in de 3de bocht uit.
Daarnaast had zijn beslissing nog verkeerd kunnen uitpakken door te hard slijtende banden. Vergeet ook niet de omstandigheden van gister.

Hij reed sterk, maar zonder de regen of SC was hij denk ik niet als eerste over de streep gegaan. En ja, Hamilton heeft paar keer foutje gemaakt afgelopen 4 jaar, maar daarom is hij eerder WK geworden dan Button. Button zal denk ik agressiever moeten rijden, wil hij dit jaar WK worden.

Hamilton reed niet beter dan Button. Button reed optimaal, dat blijkt uit het resultaat. Gegeven de omstandigheden deed Button alles goed.

Hamilton kwam vanuit een andere situatie. En deed daarin ook het best wat hij kon doen; aanvallen. Dat kan hij als geen ander en dat bleek. Maar beter als Button? Anders, dat wel.

Overigens denk ik dat Hamilton intrinsiek gewoon sneller is als Button maar ook grilliger. Button is wat slimmer, foutloos en constant. Dat zijn zijn grote troeven. Ik vind dan ook niet dat hij de agressieve rijstijl van Hamilton moet proberen te kopieren. Integendeel; het huidige banden reglement zijn juist in het voordeel van Button's soepele rijstijl. Door de huidige regels is het juist van eminent belang dat je je banden conserveert, en dat kan Button als geen ander. Gisteren won hij mede daardoor, en vorig jaar op Monaco ook al. Button moet dus juist blijven rijden zoals hij doet.

Op de eerste 8 rondes na reed hij namelijk de hele race op dezelfde banden en bleef competitieve tijden rijden. Met de huidige regels en zijn vermogen om foutloos te rijden geeft hem dat juist een hele goede troef in handen om meer goede resultaten te scoren.

RadioActiveMan

Iedereen mag van mij Hamilton, Alonso of Chandhok beter hebben gevonden afgelopen zondag maar Button beoordelen met argumenten als  "Als de safetycar niet, had het niet, was die niet, het had verkeerd kunnen uitpakken, etc ... " houden toch eigenlijk helemaal geen steek in een discussie als deze. Je kan toch geen oordeel vellen op feiten die helemaal niet zijn voorgevallen.
Buttons aanpak pakte niet verkeerd uit en hij had geen last van te versleten banden. Button kan als geen ander aanvoelen hoe een auto reageert op en onder bepaalde omstandigheden en moesten zijn banden te hard versleten zijn had hij ook nog wel gestopt voor vers rubber, net als die 3 andere die achter hem reden. Het is ook niet de safetycar die hem vooraan bracht, maar een juiste bandenwissel op het juiste moment in de race. Gewoon goed gedaan van hem dus, gegokt of niet.


Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 30 maart 2010 - 08:10:03
Iedereen mag van mij Hamilton, Alonso of Chandhok beter hebben gevonden afgelopen zondag maar Button beoordelen met argumenten als  "Als de safetycar niet, had het niet, was die niet, het had verkeerd kunnen uitpakken, etc ... " houden toch eigenlijk helemaal geen steek in een discussie als deze. Je kan toch geen oordeel vellen op feiten die helemaal niet zijn voorgevallen.
Buttons aanpak pakte niet verkeerd uit en hij had geen last van te versleten banden. Button kan als geen ander aanvoelen hoe een auto reageert op en onder bepaalde omstandigheden en moesten zijn banden te hard versleten zijn had hij ook nog wel gestopt voor vers rubber, net als die 3 andere die achter hem reden. Het is ook niet de safetycar die hem vooraan bracht, maar een juiste bandenwissel op het juiste moment in de race. Gewoon goed gedaan van hem dus, gegokt of niet.


Hier mee wilde ik overigens niet zeggen dat Button slecht reed, zeer zeker niet. Maar ik denk denk dat puur qua rijden Hamilton, Alonso en Webber beter deden. Al maakte Webber wel stuk meer fouten dan de rest. Jullie hebben inderdaad gelijk, dat het een slimme zet was van Button en zo ook zijn kwaliteiten laat zien. Maar als ik kijk naar pure rijden, heb ik bij Button vandaag niet veel bijzondere dingen gezien. Aan de andere kant kan je dat ook moeilijker als je aan de leiding rijd, dat is helemaal waar.
Trotse vader van Rosalie(L)

sloggerke

Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:55:32
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:51:09
Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt.

Foutjes zoals?

Of Brazilië 2007... Alwaar Alonso hem passeerde in de eerst bocht en hij vervolgens het gras opzocht van het verschieten, waarna hij van de weeromstuit op enkele foute knopjes begon te tokkelen en een wereldkampioenschap minder op zijn CV mag zetten...

campos

Citaat van: sloggerke op 30 maart 2010 - 10:00:01
Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:55:32
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:51:09
Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt.

Foutjes zoals?

Of Brazilië 2007... Alwaar Alonso hem passeerde in de eerst bocht en hij vervolgens het gras opzocht van het verschieten, waarna hij van de weeromstuit op enkele foute knopjes begon te tokkelen en een wereldkampioenschap minder op zijn CV mag zetten...
mensen, jullie moeten beter gaan lezen. Als iemand zegt; hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt, dan zegt hij dus dat hij afgelopen zondag fouten heeft gemaakt die hij in het verleden ook heeft gemaakt. Als Makke dan vraagt om foutjes te noemen, dan vraagt ie naar foutjes van afgelopen zondag, niet naar fouten uit het verleden, die kan ie zelf ook wel bedenken.