Man van de wedstrijd GP Australia 2010

Gestart door zeph, 28 maart 2010 - 10:12:39

« vorige - volgende »

Het bekende recept...

Button
Kubica
Massa
Alonso
Rosberg
Hamilton
Liuzzi
Barichello
Webber
Schumacher
anders, nl.:

_Makke_

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 11:03:49
Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 11:00:25
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:58:48
:D Wat een kletskoek! Button zei al tijdens de persconferentie dat HIJ besliste om op slicks over te stappen. Ondanks andersluidend advies van het team. Als Hamilton dat echt wil, dan moet hij dat ook gewoon doen.


Ik vind het echt sneu voor je dat ze je nooit hebben leren lezen, begrijpend lezen dan toch. Nergens heb ik gezegd dat het team die beslissing voor hem maakte.

OK, ik begrijp je teleurstelling. Volgende keer beter, Hamilton wint er vast nog wel een paar dit jaar. Tot ziens.


Ik had wel verwacht dat je mij niet kon vertellen waar Hamilton en Vettel fouten gemaakt hebben vandaag. Verder heeft dit niets met teleurstelling te maken. Ik ben nog altijd McLaren-fan, die avatar van Hamilton staat daar uit pure luiheid van mezelf, dat was één van de standaard avatar's, staar u daar dus niet blind op.

zeph

Nee Makke, ik zie dat dit op ruzie uit gaat lopen en daar heb ik geen zin in. Hamilton geen fouten gemaakt vandaag? Ook goed. Ieder mag zijn eigen mening hebben.

Vettelredbull

Man van de Race is wat mij betreft Kubica. Ontezettend knap van hem. Toch ook verassend dat de Renault het op snelheid niet
hoefde af te leggen tegen de Ferrari's.Tuurijk, Kubica had wat geluk in de eerste ronde, maar desondanks zeer
sterk gereden.

Ferrari 2010

Alonso, toch maar een mooie opmars gemaakt. Ondanks zijn fout in de eerste bocht heeft hij zich goed kunnen opwerken, en op het einde Hamilton mooi kunnen afhouden.
Hamilton is echter wel de pineut van de beslissingen van zijn team.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Niels_

Kubica. Perfecte race, eerst Hamilton afhouden en daarna Massa, dan heb je goed gereden. :)

supersteven

button die van een strategische blunder een mooie overwinning opstreek
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 28 maart 2010 - 17:48:05
button die van een strategische blunder een mooie overwinning opstreek
Welke strategische blunder?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Citaat van: KVDracer op 28 maart 2010 - 11:04:08
Button voor het risico dt hij heeft genomen met de droogweerbanden en omdat hij heeft laten zien dat hij de banden goed kan sparen en toch goede rondetijden kan rijden.

Welk risico? Button heeft keiveel posities verloren in de eerste rondes, o.a. gepasseerd door Hamilton zelf. Veel meer kon ie op die moment niet meer verliezen, hij kon enkel nog winnen door zo'n beslissing te nemen. En "banden sparen" ... had Vettel niet uitgevallen had Button nooit gewonnen! Dus in mijn ogen is hij zeker NIET de man van de wedstrijd.

Kubica, héél mooi gereden, maar zijn positie heeft hij uiteindelijk te danken aan het geluk bij de start. Mocht ie daar geen posities gewonnen hebben had ie nooit voorbij de Ferrari's, McLarens of Rosberg geraakt.

HAMILTON daarentegen, heeft super gevochten, mooie inhaalbewegingen (o.a. Rosberg buitenkant bocht 11, wauw  :o)
Zijn inhaalmanoeuvre op Massa bvb... Massa in duel met Webber, Webber gaat voorbij, en Hamilton glipt er ook magnifiek voorbij!
Die kerel heeft prachtig gereden, en wie weet had hij nog wel voorbij de Ferrari's gekunnen... Maar zelfs mocht dit niet gebeurd zijn, is hij nog steeds de verdiende man van de wedstrijd  :)

meatball

Kubica voor mij omdat het zo onverwacht was dat hij op het podium terecht kwam.Massa ook degelijk gereden op een circuit dat hem totaal niet ligt.Mooie race ook van Rosberg maar ik vrees een beetje voor Schumi hij komt mij niet echt goed over,vroeger was hij veel agressiever.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

supersteven

CitaatGeplaatst door: Ferrari 2010  
Voeg citaat toe
Citaat van: supersteven op Vandaag om 16:48:05
button die van een strategische blunder een mooie overwinning opstreek

Welke strategische blunder?

laten we aannemen dat doen we button na zijn pitstop uit de bocht zagen vliegen dat hij beter terug naar de pits moet voor intermediates ipv slicks
let the sunshine shine in your heart

KVDracer

#25
Citaat van: Forza Ferrari op 28 maart 2010 - 19:11:16
Citaat van: KVDracer op 28 maart 2010 - 11:04:08
Button voor het risico dt hij heeft genomen met de droogweerbanden en omdat hij heeft laten zien dat hij de banden goed kan sparen en toch goede rondetijden kan rijden.

Welk risico? Button heeft keiveel posities verloren in de eerste rondes, o.a. gepasseerd door Hamilton zelf. Veel meer kon ie op die moment niet meer verliezen, hij kon enkel nog winnen door zo'n beslissing te nemen. En "banden sparen" ... had Vettel niet uitgevallen had Button nooit gewonnen! Dus in mijn ogen is hij zeker NIET de man van de wedstrijd.

Kubica, héél mooi gereden, maar zijn positie heeft hij uiteindelijk te danken aan het geluk bij de start. Mocht ie daar geen posities gewonnen hebben had ie nooit voorbij de Ferrari's, McLarens of Rosberg geraakt.

HAMILTON daarentegen, heeft super gevochten, mooie inhaalbewegingen (o.a. Rosberg buitenkant bocht 11, wauw  :o)
Zijn inhaalmanoeuvre op Massa bvb... Massa in duel met Webber, Webber gaat voorbij, en Hamilton glipt er ook magnifiek voorbij!
Die kerel heeft prachtig gereden, en wie weet had hij nog wel voorbij de Ferrari's gekunnen... Maar zelfs mocht dit niet gebeurd zijn, is hij nog steeds de verdiende man van de wedstrijd  :)
Toen Button op de droogweerbanden naar buiten kwam, zeiden ze net tegen Vettel dat het terug ging beginnen regenen. Hij was de eerste die de overstap maakte. Hij kon ook een ronde gewacht, maar dan zou hij niet gewonnen hebben, zoals nu. Had hij de gewone strategie genomen dan zou hij gewoon in de punten geeindigd hebben. Hamilton heeft inderdaad de mooiste inhaalacties laten zien, maar dan kun je net zo goed Alonbso als man van de race uitroepen, hij heeft ook mooie inhaalmaneuvres laten zien. Voor mij is de man van de race niet enkel diegene met de meeste of mooiste inhaalacties.
En niemand heeft er ooit aan gedacht dat Button in zijn tweede race voor McLaren zou winnen.

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 28 maart 2010 - 19:49:50
CitaatGeplaatst door: Ferrari 2010 
Voeg citaat toe
Citaat van: supersteven op Vandaag om 16:48:05
button die van een strategische blunder een mooie overwinning opstreek

Welke strategische blunder?

laten we aannemen dat doen we button na zijn pitstop uit de bocht zagen vliegen dat hij beter terug naar de pits moet voor intermediates ipv slicks
Ahja, want hij was direct van de baan gegaan. maar dat hij vanaf dan in elke sector de snelste tijd wegzetten, ben je even vergeten? En dat hij de daaropvolgende laps er ook geen last van had, ben je ook vergeten? En dat 2 ronden later al de rest ook de pit indook, ook vergeten?

Strategische topzet, dat was het!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Hamilton had wel een slechte kwalificatie zonder technische problemen dus echt een superweekend
van hem weet ik nog niet zo zeker.In ieder geval hebben ze vandaag met het hart gereden en voor
genoeg spektakel gezorgd.

scho0634

Citaat van: supersteven op 28 maart 2010 - 19:49:50
CitaatGeplaatst door: Ferrari 2010  
Voeg citaat toe
Citaat van: supersteven op Vandaag om 16:48:05
button die van een strategische blunder een mooie overwinning opstreek

Welke strategische blunder?

laten we aannemen dat doen we button na zijn pitstop uit de bocht zagen vliegen dat hij beter terug naar de pits moet voor intermediates ipv slicks
Kom nou toch. Hij won de race door die zet. Geweldig gedaan. Gedwongen door de omstandigheden maar hij ging vrijwel direct de snelste rondetijden rijden.

Enzo

Er waren meerdere coureurs die echt een bijzonder goede race hebben gereden.
In de juiste volgorde: Hamilton, Alonso, Kubica.