Man van de wedstrijd GP Australia 2010

Gestart door zeph, 28 maart 2010 - 10:12:39

« vorige - volgende »

Het bekende recept...

Button
Kubica
Massa
Alonso
Rosberg
Hamilton
Liuzzi
Barichello
Webber
Schumacher
anders, nl.:

zeph

Ik vind dat de top vier allen aanspraak maken op de titel "man van de wedstrijd", maar Kubica was toch wel een grote verrassing. Button maakte echter de strategisch beste beslissing en is daarom verdiend winnaar.

WeezyAveli

Strategisch de juiste beslissing maar ook wel een gedeeltje geluk :)

Zoals in het andere topic Hamilton man v/d wedstrijd, verdiende veel meer.

scho0634

Citaat van: WeezyAveli op 28 maart 2010 - 10:25:10
Strategisch de juiste beslissing maar ook wel een gedeeltje geluk :)

Zoals in het andere topic Hamilton man v/d wedstrijd, verdiende veel meer.
Geluk heb je onder deze omstandigheden altijd nodig. Maar wel heel knap gereden. Voor mij ook de man van de race.

Kijk, Hamilton heeft natuurlijk een punt dat McLaren's tactiek niet goed uitpakte, maar waar Button zelf beslist om naar binnen te gaan, had Hamilton zelf kunnen beslissen buiten te blijven.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 28 maart 2010 - 10:42:18
Citaat van: WeezyAveli op 28 maart 2010 - 10:25:10
Strategisch de juiste beslissing maar ook wel een gedeeltje geluk :)

Zoals in het andere topic Hamilton man v/d wedstrijd, verdiende veel meer.
Geluk heb je onder deze omstandigheden altijd nodig. Maar wel heel knap gereden. Voor mij ook de man van de race.

Kijk, Hamilton heeft natuurlijk een punt dat McLaren's tactiek niet goed uitpakte, maar waar Button zelf beslist om naar binnen te gaan, had Hamilton zelf kunnen beslissen buiten te blijven.

Die situatie lijkt me wel helemaal anders. Als het team je binnenroept dan doe je dat, zij beschikken over véél meer data dan de piloot. Bij Button gaven ze hem de keuze, dat was bij Hamilton niet het geval lijkt mij. Button moest aanvoelen of het tijd was voor slicks, Hamilton kon niet aanvoelen hoe de staat van zijn banden 10 ronden verder zouden zijn.

janke

Kubica, had een goede start. Gaat bij zijn stop Massa voorbij. De betere Ferrari's kunnen hem niet meer pakken. Geweldig gereden die Pool.
Some things are too important to be left in the past.

zeph

#5
Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:46:10
Citaat van: 0634 op 28 maart 2010 - 10:42:18
Citaat van: WeezyAveli op 28 maart 2010 - 10:25:10
Strategisch de juiste beslissing maar ook wel een gedeeltje geluk :)

Zoals in het andere topic Hamilton man v/d wedstrijd, verdiende veel meer.
Geluk heb je onder deze omstandigheden altijd nodig. Maar wel heel knap gereden. Voor mij ook de man van de race.

Kijk, Hamilton heeft natuurlijk een punt dat McLaren's tactiek niet goed uitpakte, maar waar Button zelf beslist om naar binnen te gaan, had Hamilton zelf kunnen beslissen buiten te blijven.


Die situatie lijkt me wel helemaal anders. Als het team je binnenroept dan doe je dat, zij beschikken over véél meer data dan de piloot. Bij Button gaven ze hem de keuze, dat was bij Hamilton niet het geval lijkt mij. Button moest aanvoelen of het tijd was voor slicks, Hamilton kon niet aanvoelen hoe de staat van zijn banden 10 ronden verder zouden zijn.

Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt. Zo is het ook met Vettel. Veel talent, maar toch ook wel vaak fouten.
Ik ben geen fan van Button, maar ik vind het knap dat hij in een team dat helemaal om Hamilton heen is gebouwd toch de eerste seizoenszege binnenhaalt. Ik denk dat het vooral ook een morele overwinning is die niet onderschat mag worden.

Citaat van: janke op 28 maart 2010 - 10:49:18
Kubica, had een goede start. Gaat bij zijn stop Massa voorbij. De betere Ferrari's kunnen hem niet meer pakken. Geweldig gereden die Pool.

Helemaal mee eens. Vooral de manier waarop hij Hamilton achter zich wist te houden was grandioos. Dat lukte een heleboel andere rijders toch maar niet  :D

scho0634

Button kon ook niet weten of slicks zouden werken. Kom zeg, de keuze van Mclaren was logisch. Ze spreidden hun kansen door eentje buiten te houden en de ander naar binnen te halen. Het waren nou eenmaal moeilijke omstandigheden waarbij niemand wist wat beter zou zijn. Volkomen logisch. Het pakt nu inderdaad verkeerd uit voor LH, maar dat kan. Moet je niet gaan piepen of je had zelf moeten beslissen buiten te blijven.

_Makke_

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:51:09
Ja, maar jongens, dat hoort bij racen. Zoals eerder gezegd, Hamilton is een spectaculaire rijder en altijd leuk om naar te kijken, maar dat is niet het enige wat telt. Hij heeft in het verleden al vaker van dit soort foutjes gemaakt.

Foutjes zoals?

zeph

Ik heb geen zin om nu in de archieven te duiken om je te overtuigen. Als jij denkt dat Hamilton geen fouten maakt, ook goed.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 28 maart 2010 - 10:54:06
Button kon ook niet weten of slicks zouden werken.

Uiteraard was dat nog altijd een gok, maar Button kon het wel allemaal aanvoelen. Piloten kunnen in zo'n situatie wel het een en't ander inschatten. Button moest niet in de toekomst kijken, Hamilton moest dat wel doen als hij tegen het "bevel" van McLaren wou ingaan.

zeph

Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:57:00
Citaat van: 0634 op 28 maart 2010 - 10:54:06
Button kon ook niet weten of slicks zouden werken.

Uiteraard was dat nog altijd een gok, maar Button kon het wel allemaal aanvoelen. Piloten kunnen in zo'n situatie wel het een en't ander inschatten. Button moest niet in de toekomst kijken, Hamilton moest dat wel doen als hij tegen het "bevel" van McLaren wou ingaan.

:D Wat een kletskoek! Button zei al tijdens de persconferentie dat HIJ besliste om op slicks over te stappen. Ondanks andersluidend advies van het team. Als Hamilton dat echt wil, dan moet hij dat ook gewoon doen.

_Makke_

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:56:43
Ik heb geen zin om nu in de archieven te duiken om je te overtuigen. Als jij denkt dat Hamilton geen fouten maakt, ook goed.

Jij alludeerde er duidelijk op dat Hamilton vandaag fouten gemaakt heeft, dus graag zou ik weten de welke. Vandaag heeft hij mijns inziens geen fouten gemaakt. In het verleden heeft hij die uiteraard wel gemaakt, net als iedereen. Net als Vettel trouwens? Welke fouten heeft die zoal gemaakt vandaag?

_Makke_

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:58:48
:D Wat een kletskoek! Button zei al tijdens de persconferentie dat HIJ besliste om op slicks over te stappen. Ondanks andersluidend advies van het team. Als Hamilton dat echt wil, dan moet hij dat ook gewoon doen.


Ik vind het echt sneu voor je dat ze je nooit hebben leren lezen, begrijpend lezen dan toch. Nergens heb ik gezegd dat het team die beslissing voor hem maakte.

zeph

Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 11:00:25
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:58:48
:D Wat een kletskoek! Button zei al tijdens de persconferentie dat HIJ besliste om op slicks over te stappen. Ondanks andersluidend advies van het team. Als Hamilton dat echt wil, dan moet hij dat ook gewoon doen.


Ik vind het echt sneu voor je dat ze je nooit hebben leren lezen, begrijpend lezen dan toch. Nergens heb ik gezegd dat het team die beslissing voor hem maakte.

OK, ik begrijp je teleurstelling. Volgende keer beter, Hamilton wint er vast nog wel een paar dit jaar. Tot ziens.

KVDracer

Button voor het risico dt hij heeft genomen met de droogweerbanden en omdat hij heeft laten zien dat hij de banden goed kan sparen en toch goede rondetijden kan rijden.