GP van Australië

Gestart door Ferrari 2010, 22 maart 2010 - 13:07:06

« vorige - volgende »

Wie wint in Albert Park?

Alonso
4 (36.4%)
Massa
2 (18.2%)
Hamilton
1 (9.1%)
Vettel
3 (27.3%)
Schumacher
0 (0%)
Button
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
1 (9.1%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 27 maart 2010 - 13:07:06

campos

Citaat van: Vettelredbull op 28 maart 2010 - 11:39:05
Hamilton had in mijn optiek Alonso nog kunnen pakken. Alonso verremde zich ietsje waardoor Hamilton ook op eerder moest remmen. Toch
vond ik dat Webber met zijn ervaring dit incident had kunnen voorkomen. Blijf er iets achter, Alonso zou een stukje zijn doorgeschoten, en Webber
had binnendoor gekunt. Misschien wat vergezocht, maar het was mogelijk geweest ;D. Ik vond Webber deze race
sowieso zeer onrustig in zijn  acties. Hij wilde te graag vlammen voor eigen publiek leek het. 
Ik ben geen Hamilton fan en geen Alonso fan, ook niet van Ferrari of McLaren, maar k denk niet dat Hamilton Alonso nog had gepakt. Hamilton was idd sneller, maar Alonso weet echt wel hoe ie zn positie moet verdedigen, wat je ook wel zag bij de poging die Hamilton deed. Alonso hield gewoon netjes de binnenkant, denk niet dat Hamilton daar veel kans had gemaakt. bovendien zat hij al een aantal rondjes achter Alonso, dus vind het wel vreemd dat een aantal mensen hier er vrij zeker van zijn dat hamilton alonso nog wel ff gepakt zou hebben. Verder erg interessante race, zeker in vergelijking met de vorige. Button en Kubica erg verrassend en Schumacher erg tegenvallend al had ie wel een goede start. Jammer dat Alonso hem er af knalde.

Enzo

Tegen mijn verwachting in heb ik echt genoten van deze race, wat een actie op de baan zeg... :o
Voornamelijk de regen heeft het interessant gemaakt vanuit strategisch oogpunt.
Ook een hoop slecht strategische beslissingen in mijn ogen, kijkende naar de race van Hamilton en Webber.
Voor Button pakte het wel mooi uit, maar hij heeft in mijn ogen gewonnen door de agressieve strategie en niet zo zeer door zijn race kwaliteiten.
Hamilton was indrukwekkender bezig. Hulde aan Alonso die als de brandweer ging.
Jammer voor Schumacher, als hij niet naar binnen hoefde voor een nieuwe vleugel had zijn race er heel anders uit gezien.
Al met al schept dit hoop voor de aankomende races.... 8)

meatball

Mooie race ,misschien een goedkoop ideetje om de f1 weer aantrekkelijk te maken,spuit gewoon de baan nat  :D  en er wordt weer gestreden en er is weer vanalles in de pits te doen,prachtig gewoon. Dit is het soort f1 dat we nodig hebben. Mooi van Massa alweer en Button wie had dat gedacht, Kubica ook mooi om henm vooraan te zien.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Forza F1

Het was een zalige GP om naar te kijken, zoveel actie!

Alles te danken aan de regen  :)

Wanneer het droog blijft zullen de races echter weer zo saai zijn als in Bahrein... :-\

fawlty

alonso denkt zeker dat hij al wereldkampioen is? 'massa mocht een beetje spelen om de tweede plaats, ik ben tevreden met de vierde'
als je een echte kampioen bent is er maar 1 plaats waar je tevreden mee kan zijn, en dat is de eerste!!! dus moest hij massa aanvallen, of kon hij niet , of nog beter ... MOCHT hij niet ???
Ja sluw is die Hamilton

meatball

Citaat van: fawlty op 28 maart 2010 - 19:47:31
alonso denkt zeker dat hij al wereldkampioen is? 'massa mocht een beetje spelen om de tweede plaats, ik ben tevreden met de vierde'
als je een echte kampioen bent is er maar 1 plaats waar je tevreden mee kan zijn, en dat is de eerste!!! dus moest hij massa aanvallen, of kon hij niet , of nog beter ... MOCHT hij niet ???
Natuurlijk we weten allemaal dat Massa de nr1 van Ferrari is  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

flupke3

Een paar jaar geleden  stelde patrick head van williams  al voor om
de circuits nat te spuiten en dat vond(en vind ik nog altijd) een goed idee.
De kritiek kwam toen dat het een kunstmatige manier was en geen goed idee.
Ik blijf het een schitterend voorstel vinden..

Vettelredbull

Citaat van: Forza Ferrari op 28 maart 2010 - 19:36:28
Het was een zalige GP om naar te kijken, zoveel actie!

Alles te danken aan de regen  :)

Wanneer het droog blijft zullen de races echter weer zo saai zijn als in Bahrein... :-\

75% van de race was vrijwel droog en was zeker het aanzien waard. Bahrein was saai omdat het een saai circuit is. Tuurlijk is regen altijd
wat leuker, maar vandaag was niet ''alles te danken aan de regen'', zoals jij zegt.

Ferrari 2010

Citaat van: Vettelredbull op 28 maart 2010 - 19:51:50
Citaat van: Forza Ferrari op 28 maart 2010 - 19:36:28
Het was een zalige GP om naar te kijken, zoveel actie!

Alles te danken aan de regen  :)

Wanneer het droog blijft zullen de races echter weer zo saai zijn als in Bahrein... :-\

75% van de race was vrijwel droog en was zeker het aanzien waard. Bahrein was saai omdat het een saai circuit is. Tuurlijk is regen altijd
wat leuker, maar vandaag was niet ''alles te danken aan de regen'', zoals jij zegt.
Niet bepaald alles te danken aan de regen, wel aan wat die regen veroorzaakt heeft, namelijk dat de snelste niet meer vooraan stond, maar achter trageren zat. Daarnaast zijn de verhoudingen in de regen anders dan op het droge. En eveneens dat er mensen zijn die een stop extra hebben gemaakt, zodat die in de laatste ronden nog genoeg band hadden om te pushen.

Ik geloof niet dat we bij een droge race hetzelfde spektakel hadden gekregen. En dan is er uiteraard nog Fernando's domme fout in de eerste bocht.

Citaat van: fawlty op 28 maart 2010 - 19:47:31
alonso denkt zeker dat hij al wereldkampioen is? 'massa mocht een beetje spelen om de tweede plaats, ik ben tevreden met de vierde'
als je een echte kampioen bent is er maar 1 plaats waar je tevreden mee kan zijn, en dat is de eerste!!! dus moest hij massa aanvallen, of kon hij niet , of nog beter ... MOCHT hij niet ???
Hij had er gewoon geen zin in te strijden met Massa, zijn banden waren erdoor, een risico nemen en aangereden worden door je eigen teamgenoot, dat zou toch te dom zijn?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Citaat van: Ferrari 2010 op 28 maart 2010 - 20:59:01
Citaat van: Vettelredbull op 28 maart 2010 - 19:51:50
Citaat van: Forza Ferrari op 28 maart 2010 - 19:36:28
Het was een zalige GP om naar te kijken, zoveel actie!

Alles te danken aan de regen  :)

Wanneer het droog blijft zullen de races echter weer zo saai zijn als in Bahrein... :-\

75% van de race was vrijwel droog en was zeker het aanzien waard. Bahrein was saai omdat het een saai circuit is. Tuurlijk is regen altijd
wat leuker, maar vandaag was niet ''alles te danken aan de regen'', zoals jij zegt.
Niet bepaald alles te danken aan de regen, wel aan wat die regen veroorzaakt heeft, namelijk dat de snelste niet meer vooraan stond, maar achter trageren zat. Daarnaast zijn de verhoudingen in de regen anders dan op het droge. En eveneens dat er mensen zijn die een stop extra hebben gemaakt, zodat die in de laatste ronden nog genoeg band hadden om te pushen.

Ik geloof niet dat we bij een droge race hetzelfde spektakel hadden gekregen. En dan is er uiteraard nog Fernando's domme fout in de eerste bocht.

Citaat van: fawlty op 28 maart 2010 - 19:47:31
alonso denkt zeker dat hij al wereldkampioen is? 'massa mocht een beetje spelen om de tweede plaats, ik ben tevreden met de vierde'
als je een echte kampioen bent is er maar 1 plaats waar je tevreden mee kan zijn, en dat is de eerste!!! dus moest hij massa aanvallen, of kon hij niet , of nog beter ... MOCHT hij niet ???
Hij had er gewoon geen zin in te strijden met Massa, zijn banden waren erdoor, een risico nemen en aangereden worden door je eigen teamgenoot, dat zou toch te dom zijn? Als hij wist dat het risico te groot was met de staat van zijn banden  lijkt het me ook logisch dat hij niet gaat aanvallen.

Niels_

Het is net zoals Ferrari 2010 zegt, snellere wagens komen te zitten achter tragere wagens, dan denk ik maar aan Kubica die voor de Ferrari's en Hamilton zat, Hamilton die achter Rosberg zat, Webber daarachter. Maar de regen heeft ook de bandenstrategie aangepast ja.

robbert

Citaat van: Enzo op 28 maart 2010 - 16:52:39
Tegen mijn verwachting in heb ik echt genoten van deze race, wat een actie op de baan zeg... :o
Voornamelijk de regen heeft het interessant gemaakt vanuit strategisch oogpunt.
Ook een hoop slecht strategische beslissingen in mijn ogen, kijkende naar de race van Hamilton en Webber.
Voor Button pakte het wel mooi uit, maar hij heeft in mijn ogen gewonnen door de agressieve strategie en niet zo zeer door zijn race kwaliteiten.
Hamilton was indrukwekkender bezig. Hulde aan Alonso die als de brandweer ging.
Jammer voor Schumacher, als hij niet naar binnen hoefde voor een nieuwe vleugel had zijn race er heel anders uit gezien.
Al met al schept dit hoop voor de aankomende races.... 8)
het gaat niet iedere race regenen ze

robbert

Citaat van: fawlty op 28 maart 2010 - 19:47:31
alonso denkt zeker dat hij al wereldkampioen is? 'massa mocht een beetje spelen om de tweede plaats, ik ben tevreden met de vierde'
als je een echte kampioen bent is er maar 1 plaats waar je tevreden mee kan zijn, en dat is de eerste!!! dus moest hij massa aanvallen, of kon hij niet , of nog beter ... MOCHT hij niet ???

en moest hij wel een aanval gepleegd hebben op zijn teamgenoot en ze vielen dan allebei uit dan zou het een stomme stunt geweest zijn van alonso, en moest alonso nu voorbij massa gegaan zijn,dan zou het teamorders zijn omdat alonso leider is.
Nee hij heeft gewoon gereden voor zijn eigen vel en dat van ferrari, want zijn banden waren ook helemaal op

Folkert

Citaat van: campos op 28 maart 2010 - 16:03:22
Citaat van: Vettelredbull op 28 maart 2010 - 11:39:05
Hamilton had in mijn optiek Alonso nog kunnen pakken. Alonso verremde zich ietsje waardoor Hamilton ook op eerder moest remmen. Toch
vond ik dat Webber met zijn ervaring dit incident had kunnen voorkomen. Blijf er iets achter, Alonso zou een stukje zijn doorgeschoten, en Webber
had binnendoor gekunt. Misschien wat vergezocht, maar het was mogelijk geweest ;D. Ik vond Webber deze race
sowieso zeer onrustig in zijn  acties. Hij wilde te graag vlammen voor eigen publiek leek het. 
Ik ben geen Hamilton fan en geen Alonso fan, ook niet van Ferrari of McLaren, maar k denk niet dat Hamilton Alonso nog had gepakt. Hamilton was idd sneller, maar Alonso weet echt wel hoe ie zn positie moet verdedigen, wat je ook wel zag bij de poging die Hamilton deed. Alonso hield gewoon netjes de binnenkant, denk niet dat Hamilton daar veel kans had gemaakt. bovendien zat hij al een aantal rondjes achter Alonso, dus vind het wel vreemd dat een aantal mensen hier er vrij zeker van zijn dat hamilton alonso nog wel ff gepakt zou hebben. Verder erg interessante race, zeker in vergelijking met de vorige. Button en Kubica erg verrassend en Schumacher erg tegenvallend al had ie wel een goede start. Jammer dat Alonso hem er af knalde.
Ja, hij reed er een aantal rondjes achter, maar hij zat er toch ook ineens naast? Vind het dan vreemder dat dan zegt dat het hem niet nog keer zou lukken. Misschien kwam hij nu beter uit voor volgende poging, hij haalde veel mensen waanzinnig in. Zou zeker niet onmogelijk zijn geweest.

Maar mooie race verder en verrassend van Kubica. Button reed solide. Mooie gok genomen(Als ik alles beetje goed heb gelezen) en toonde iig mooie rondetijden. Denk alleen wel dat hij zonder Vettels opgave niet had gewonnen.
Schumacher reed wel ok. Beetje onopvallend, toch mooie inhaal actie op STR.
De rest, ja niet bijzonder wat ik me er van kan herinneren. Maar goed, was vroeg en bier was nog sterk aan wezig en ben in 1 keer door gegaan.
Webber was trouwens echt aan het blunderen.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Mooie Race en volgens mij heeft het spektakel niet enkel met de natte baan te maken. We moeten toegeven dat de baan er nu jiet direct kleddernat bijlag en na ze was al na een kwart race zo goed als opgedroogd. Je zag de wil bij en de mogelijkheid voor de coureurs om in te halen. Dat gebeurde ook herhaaldelijk op plaatsen waar dat in de seizoenen daarvoor niet gebeurde. Ik heb echt genoten gisteren en om het met het sarcasme van Martin Brundle te verwoorden "Too bad Formula 1 is so boring to watch these days!"

Voor mij 4 mannen van de race. Button, Hamilton, Alonso en Webber.
Button omdat hij het als eerste aandurfde om zich slicks aan te meten. Geheel eigen beslissing volgens de BBC, mechaniciens zaten nog op hun stoel toen Button al de pits kwam ingereden. Vervolgde zijn race met enkele geweldige rondjes wat hem op de 2de plaats bracht, gelukkig voor hem viel Vettel dan ook nog eens uit. Buiten dat feit was het een oververdiende overwinning voor hem.
Die andere 3 omdat ze zich uit uitzichtloze posities terugvochten naar plaatsen die kansen boden op een podiumplek. Hamilton of Webber hadden zich nog wel op het Podium weten te heisen denk ik, maar verder dan 3de niet. Webber ging inderdaad in de fout, maar gezien de onverwachte actie voor hem kan ik het hem wel vergeven. Alonso was na zijn spin gewoon de sterkste man van het veld, hoe hij laveerde tussen de tegenstand en zich in no time terug aan plaatsje tussen zijn concurrenten bemachtigde vond ik verbazingwekkend.
Kubica mag van mij eigenlijk ook in dat rijtje plaats nemen, onopvallend maar steengoed. Voor mij helemaal geen verrassing. Ik heb me ergens op dit forum al afgevraagd waarom niemand rekening hield met Renault ondanks hun niet onaardige testresultaten. Volgens mij zijn ze de evenknie van Mercedes op deze moment en dus kunnen ze op een dag zoals gisteren ook meestrijden voor de overwinning.
Grote teleurstelling, Schumacher die zich laat inpakken door broekjes als Alguersuari en nog erger Di Grassi (IN EEN VIRGIN :o ) Ik begin er echt voor te vrezen dat hij de foute beslissing heeft genomen. Hij kan zich nog goed qualificeren, maar zich echt mengen in de strijd?

Hopenlijk krijgen we meer van hetzelfde in Maleisië.