GP van Australië

Gestart door Ferrari 2010, 22 maart 2010 - 13:07:06

« vorige - volgende »

Wie wint in Albert Park?

Alonso
4 (36.4%)
Massa
2 (18.2%)
Hamilton
1 (9.1%)
Vettel
3 (27.3%)
Schumacher
0 (0%)
Button
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
1 (9.1%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 27 maart 2010 - 13:07:06

zeph

nee nee, Hamilton gewoon afgetroefd door Alonso. Wat een FEEST van een wedstrijd!!! Daarom houden wij van F1.
\

flupke3

Button reed super want die heb ik geen enkel foutje zien doen.
Kubica bevestigd zijn talent en Vettel grote pechvogel of gewoon
remfout...

WeezyAveli

#62
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 09:44:34
nee nee, Hamilton gewoon afgetroefd door Alonso. Wat een FEEST van een wedstrijd!!! Daarom houden wij van F1.
\

Alonso fan?

Hamilton had een vrij grote kans om Alonso te pakken die zich zelf verremde. Ik weet niet waarom Webber zo laat remde omdat hij zowiezo niet buitenom beide kon gaan maar het was een erg domme actie.  >:(
Hamilton had trouwens wel een paar erg mooie inhaalmanouvres, en verdiende miss wel een podium. Totdat het team met een zogenaamde briljante idee kwam om te gaan pitten

Jammer van Vettel weer uitgevallen door een probleem met de wagen.

Man of the race van mij: Hamilton
Hij ziet er trouwens ook erg pissed off uit, recht heeft hij ook.

_Makke_

Citaat van: WeezyAveli op 28 maart 2010 - 10:08:24
Man of the race van mij: Hamilton.

Same for me, Hamilton maakte mi zelfs een grote kans op de zege. De strategie van McLaren besliste er jammer genoeg, voor Hamilton toch, anders over. Als je voorbij Massa en Rosberg geraakt mag Kubica ook niet echt een probleem zijn. Hij had nog meer dan genoeg tijd om de Pool te passeren. De voorsprong van Button was op dat moment ook niet geweldig groot.

zeph

Hamilton was zoals altijd spectaculair, maar met spectaculair win je niet altijd. Als hij rustig was gebleven was hij Alonso natuurlijk wel voorbij gegaan, maar op dat punt remde Alonso hem er gewoon uit en moest hij er achter blijven. Door die plotselinge vertraging kon Webber nergens anders meer heen.

zeph

Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:11:35
Citaat van: WeezyAveli op 28 maart 2010 - 10:08:24
Man of the race van mij: Hamilton.

Same for me, Hamilton maakte mi zelfs een grote kans op de zege. De strategie van McLaren besliste er jammer genoeg, voor Hamilton toch, anders over. Als je voorbij Massa en Rosberg geraakt mag Kubica ook niet echt een probleem zijn. Hij had nog meer dan genoeg tijd om de Pool te passeren. De voorsprong van Button was op dat moment ook niet geweldig groot.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Hamilton zat vele ronden lang boven op Kubica en passeren lukte maar niet, ondanks zijn snellere wagen.

WeezyAveli

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:17:36
Hamilton was zoals altijd spectaculair, maar met spectaculair win je niet altijd. Als hij rustig was gebleven was hij Alonso natuurlijk wel voorbij gegaan, maar op dat punt remde Alonso hem er gewoon uit en moest hij er achter blijven. Door die plotselinge vertraging kon Webber nergens anders meer heen.


Plotselinge vertraging? Er is een bocht en dan rem je vooral als er voor je 2wijd coureurs in gevecht zijn om positie.
Webber reed als een idioot op Lewis is.

WeezyAveli

Citaat van: WeezyAveli op 28 maart 2010 - 10:23:32
Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:17:36
Hamilton was zoals altijd spectaculair, maar met spectaculair win je niet altijd. Als hij rustig was gebleven was hij Alonso natuurlijk wel voorbij gegaan, maar op dat punt remde Alonso hem er gewoon uit en moest hij er achter blijven. Door die plotselinge vertraging kon Webber nergens anders meer heen.


Plotselinge vertraging? Er is een bocht en dan rem je vooral als er voor je 2wijd coureurs in gevecht zijn om positie.
Webber reed als een gek op Lewis in, het was geen kleine tik.

zeph

Nee, door Alonso's manoeuvre moest Hamilton veel harder remmen dan verwacht, daar werd Webber door verrast.

_Makke_

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 10:18:50
Citaat van: Makke op 28 maart 2010 - 10:11:35
Citaat van: WeezyAveli op 28 maart 2010 - 10:08:24
Man of the race van mij: Hamilton.

Same for me, Hamilton maakte mi zelfs een grote kans op de zege. De strategie van McLaren besliste er jammer genoeg, voor Hamilton toch, anders over. Als je voorbij Massa en Rosberg geraakt mag Kubica ook niet echt een probleem zijn. Hij had nog meer dan genoeg tijd om de Pool te passeren. De voorsprong van Button was op dat moment ook niet geweldig groot.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Hamilton zat vele ronden lang boven op Kubica en passeren lukte maar niet, ondanks zijn snellere wagen.

Hamilton is ook niet meteen voorbij Rosberg en Massa gegaan, het passeren van Kubica lag zéker in de lijn der verwachtingen.

zeph

Het lag ook in de lijn der verwachtingen dat Vettel de race zou winnen. En dat Kubica ergens rond de tiende plaats zou eindigen. En dat Button minder snel dan Hamilton zou zijn. En Alonso sneller dan Massa.
Ja, die verwachtingen...

KVDracer

Ik weet niet of Hamilton zijn banden op het einde van de race evengoed zouden zijn geweet dan die van Button had hij niet gestopt. Iedereen weet dat Button een vloeiebdere rijstijl heeft dan Hamilton en dus beter met de banden kan omspringen.

zeph

Voor de duidelijkheid hier een citaat uit het raceverslag van F1.com

On Lap 56 Hamilton got alongside and fractionally ahead of Alonso, but the Spaniard braked super late, locked up and just maintained the position, and as Hamilton was obliged to back off a fraction Webber charged into the back of him, spinning them both off.

Zo zag ik het ook, Alonso remde Hamilton eruit, die moest daardoor veel meer vertragen dan Webber verwachtte. Een race incident, lijkt me.

Vettelredbull

Hamilton had in mijn optiek Alonso nog kunnen pakken. Alonso verremde zich ietsje waardoor Hamilton ook op eerder moest remmen. Toch
vond ik dat Webber met zijn ervaring dit incident had kunnen voorkomen. Blijf er iets achter, Alonso zou een stukje zijn doorgeschoten, en Webber
had binnendoor gekunt. Misschien wat vergezocht, maar het was mogelijk geweest ;D. Ik vond Webber deze race
sowieso zeer onrustig in zijn  acties. Hij wilde te graag vlammen voor eigen publiek leek het. 

Ferrari 2010

Citaat van: zeph op 28 maart 2010 - 11:26:24
Voor de duidelijkheid hier een citaat uit het raceverslag van F1.com

On Lap 56 Hamilton got alongside and fractionally ahead of Alonso, but the Spaniard braked super late, locked up and just maintained the position, and as Hamilton was obliged to back off a fraction Webber charged into the back of him, spinning them both off.

Zo zag ik het ook, Alonso remde Hamilton eruit, die moest daardoor veel meer vertragen dan Webber verwachtte. Een race incident, lijkt me.
Zo zag ik het ook, als Webber daar iets meer afstand had gehouden bij het remmen of naar rechts had gegaan, had hij ze allebij zonder enig probleem ingehaald. Hamilton had Alonso er niet gepasseerd als Webber Hamilton niet geraakt had.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.