GP van Australië

Gestart door Ferrari 2010, 22 maart 2010 - 13:07:06

« vorige - volgende »

Wie wint in Albert Park?

Alonso
4 (36.4%)
Massa
2 (18.2%)
Hamilton
1 (9.1%)
Vettel
3 (27.3%)
Schumacher
0 (0%)
Button
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
1 (9.1%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 27 maart 2010 - 13:07:06

Niels_

Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 22:26:39
Citaat van: campos op 24 maart 2010 - 21:38:09
kijk alleen de eerste drie rondjes van vorig jaar en t lijkt mij duidelijk. of die van het jaar ervoor. Dr zal vast op andere circuits ook af en toe wel ingehaald kunnen worden, vorige week zijn er ook wel een aantal inhaalactie's geweest, alleen niet aan de kop van het veld.
Kimi heeft toen ook enkel het verschil maar kunnen maken door KERS, dat is de enige actie die ik me voorin kan herinneren. (Mijn excuses als ik er indrukwekkende vergeten ben) En achterin het veld werd de andere races ook wel ingehaald wanneer enkelen meer naar achter stonden dan wat hun wagen waard was.
Kimi kon Fisichella toen ook afhouden net omdat hij KERS had en op kop lag he ;) Ik weet niet of hij hem anders had kunnen afhouden...

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 19:12:40
Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 18:21:08
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn
Als ik niet mag hopen op spektakel en inhaalmanoeuvres, waarom kijk ik dan nog F1? Altijd dat pessimistisch gedoe van jouw kant... Probeer het nu eens wat positiever te bekijken. ;)
nee maar sommigen zijn hier zo een beetje te optimistisch, dat ze dan zodanig teleurgesteld zijn. Ik weet dat de regels een beetje verkeerd zijn, maar ik zit daarover niet de jammeren.
Het kan zijn dat jij gelijk hebt over spa. Maar ik zeg gewoon dat je niet  te veel mag hopen, want dan verwacht je echt spektakel, zoals sommigen verwacht hebben van bahrain en zijn nu zodanig teleurgesteld dat men echt een ramp maakt van die ene wedstrijd.
En nu zal ik wat naar mn hoofd geslingerd krijgen

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 22:26:39
Citaat van: campos op 24 maart 2010 - 21:38:09
kijk alleen de eerste drie rondjes van vorig jaar en t lijkt mij duidelijk. of die van het jaar ervoor. Dr zal vast op andere circuits ook af en toe wel ingehaald kunnen worden, vorige week zijn er ook wel een aantal inhaalactie's geweest, alleen niet aan de kop van het veld.
Kimi heeft toen ook enkel het verschil maar kunnen maken door KERS, dat is de enige actie die ik me voorin kan herinneren. (Mijn excuses als ik er indrukwekkende vergeten ben) En achterin het veld werd de andere races ook wel ingehaald wanneer enkelen meer naar achter stonden dan wat hun wagen waard was.
ik zei er nog bij; of die van het jaar ervoor! het gaat er niet zozeer om dat Kimi dankzij KERS inhaalde, maar kijk maar eens hoe dicht hij op zn voorligger zit als ie door Eau Rouge gaat.

Niels_

Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 23:57:10
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 19:12:40
Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 18:21:08
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn
Als ik niet mag hopen op spektakel en inhaalmanoeuvres, waarom kijk ik dan nog F1? Altijd dat pessimistisch gedoe van jouw kant... Probeer het nu eens wat positiever te bekijken. ;)
nee maar sommigen zijn hier zo een beetje te optimistisch, dat ze dan zodanig teleurgesteld zijn. Ik weet dat de regels een beetje verkeerd zijn, maar ik zit daarover niet de jammeren.
Het kan zijn dat jij gelijk hebt over spa. Maar ik zeg gewoon dat je niet  te veel mag hopen, want dan verwacht je echt spektakel, zoals sommigen verwacht hebben van bahrain en zijn nu zodanig teleurgesteld dat men echt een ramp maakt van die ene wedstrijd.
En nu zal ik wat naar mn hoofd geslingerd krijgen
Wij zijn niet te optimistisch, wij zijn hoopvol. Jij bent gewoon een beetje te pessimistisch. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 23:00:52
Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 22:26:39Kimi heeft toen ook enkel het verschil maar kunnen maken door KERS, dat is de enige actie die ik me voorin kan herinneren. (Mijn excuses als ik er indrukwekkende vergeten ben) En achterin het veld werd de andere races ook wel ingehaald wanneer enkelen meer naar achter stonden dan wat hun wagen waard was.
Kimi kon Fisichella toen ook afhouden net omdat hij KERS had en op kop lag he ;) Ik weet niet of hij hem anders had kunnen afhouden...
Hij heeft Fisichella ook enkel dankzij KERS kunnen inhalen. Dus zonder KERS had er ook vooraan geen actie geweest.

Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 23:57:10
nee maar sommigen zijn hier zo een beetje te optimistisch, dat ze dan zodanig teleurgesteld zijn. Ik weet dat de regels een beetje verkeerd zijn, maar ik zit daarover niet de jammeren.
Niet? Je zit om de 2 posts een pessimistisch vooruitzicht te posten, dat is net zo goed jammeren. Als je het leven niet als plezier te gemoet ziet, wat heb je dan in godsnaam aan het leven?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 07:54:38
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 23:00:52
Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 22:26:39Kimi heeft toen ook enkel het verschil maar kunnen maken door KERS, dat is de enige actie die ik me voorin kan herinneren. (Mijn excuses als ik er indrukwekkende vergeten ben) En achterin het veld werd de andere races ook wel ingehaald wanneer enkelen meer naar achter stonden dan wat hun wagen waard was.
Kimi kon Fisichella toen ook afhouden net omdat hij KERS had en op kop lag he ;) Ik weet niet of hij hem anders had kunnen afhouden...
Hij heeft Fisichella ook enkel dankzij KERS kunnen inhalen. Dus zonder KERS had er ook vooraan geen actie geweest.
zonder KERS is op de genoemde plek idd nog nooit ingehaald :o

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 25 maart 2010 - 12:30:25
Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 07:54:38
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 23:00:52
Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 22:26:39Kimi heeft toen ook enkel het verschil maar kunnen maken door KERS, dat is de enige actie die ik me voorin kan herinneren. (Mijn excuses als ik er indrukwekkende vergeten ben) En achterin het veld werd de andere races ook wel ingehaald wanneer enkelen meer naar achter stonden dan wat hun wagen waard was.
Kimi kon Fisichella toen ook afhouden net omdat hij KERS had en op kop lag he ;) Ik weet niet of hij hem anders had kunnen afhouden...
Hij heeft Fisichella ook enkel dankzij KERS kunnen inhalen. Dus zonder KERS had er ook vooraan geen actie geweest.
zonder KERS is op de genoemde plek idd nog nooit ingehaald :o
Je moet me geen woorden in de mond leggen, ik heb dat niet gezegd.

Ik zei dat Kimi Fisico enkel door KERS heeft kunnen inhalen en hem eveneens enkel dankzij KERS alle daaropvolgende ronden heeft kunnen achter zich houden.

http://www.youtube.com/watch?v=xpcHyyEqxE0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=471WGsG7Mrg&feature=related

Je ziet Kimi duidelijk meer de uitersten zoeken bij het opgaan van de Raidillon, om zoveel mogelijk downforce te vinden, hij blijft allesbehalve achter Fisico. Eens boven laat hij KERS los (erg duidelijk zichtbaar) en hij kan fisico inhalen, tegen het einde heeft Fisichella al genoeg snelheid om Kimi terug bij te halen, en dit zonder KERS.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 13:45:51
Citaat van: campos op 25 maart 2010 - 12:30:25
Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 07:54:38
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 23:00:52
Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 22:26:39Kimi heeft toen ook enkel het verschil maar kunnen maken door KERS, dat is de enige actie die ik me voorin kan herinneren. (Mijn excuses als ik er indrukwekkende vergeten ben) En achterin het veld werd de andere races ook wel ingehaald wanneer enkelen meer naar achter stonden dan wat hun wagen waard was.
Kimi kon Fisichella toen ook afhouden net omdat hij KERS had en op kop lag he ;) Ik weet niet of hij hem anders had kunnen afhouden...
Hij heeft Fisichella ook enkel dankzij KERS kunnen inhalen. Dus zonder KERS had er ook vooraan geen actie geweest.
zonder KERS is op de genoemde plek idd nog nooit ingehaald :o
Je moet me geen woorden in de mond leggen, ik heb dat niet gezegd.

Ik zei dat Kimi Fisico enkel door KERS heeft kunnen inhalen en hem eveneens enkel dankzij KERS alle daaropvolgende ronden heeft kunnen achter zich houden.

http://www.youtube.com/watch?v=xpcHyyEqxE0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=471WGsG7Mrg&feature=related

Je ziet Kimi duidelijk meer de uitersten zoeken bij het opgaan van de Raidillon, om zoveel mogelijk downforce te vinden, hij blijft allesbehalve achter Fisico. Eens boven laat hij KERS los (erg duidelijk zichtbaar) en hij kan fisico inhalen, tegen het einde heeft Fisichella al genoeg snelheid om Kimi terug bij te halen, en dit zonder KERS.
precies wat ik zei, je kunt in de eau rouge al vlak achter iemand zitten. Ik zie Kimi trouwens helemaal niet duidelijk meer de uitersten opzoeken, lijkt er meer op dat Fischichella die bocht apart neemt, zoals die duitse commentator volgens mij ook zegt. Hoe dan ook, mijn punt was dat je vanuit eau rouge goed kunt slipstreamen. Je moet alleen wel een beetje lef hebben, zoals Kimi.


Folkert

Gaat dit topic niet over Australische GP?
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Geannexeerd door België sinds kort.

Ferrari 2010

Citaat van: Marc_Vl op 25 maart 2010 - 15:44:26
Geannexeerd door België sinds kort.
;D ;D

Citaat van: Burorri op 25 maart 2010 - 15:23:29
Gaat dit topic niet over Australische GP?
Mijn excuses, dit hoort hier eigenlijk niet thuis inderdaad.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Burorri op 25 maart 2010 - 15:23:29
Gaat dit topic niet over Australische GP?
alsof jij nooit afdwaald ;) Dit soort opmerkingen worden in mijn ogen veels te snel gemaakt. Zo lang het niet pagina's lang doorgaat, gewoon lekker zn gang laten gaan, meestal houdt het vanzelf wel weer op. En anders zijn er wel de mods om in te grijpen.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 25 maart 2010 - 16:37:08
Citaat van: Burorri op 25 maart 2010 - 15:23:29
Gaat dit topic niet over Australische GP?
alsof jij nooit afdwaald ;) Dit soort opmerkingen worden in mijn ogen veels te snel gemaakt. Zo lang het niet pagina's lang doorgaat, gewoon lekker zn gang laten gaan, meestal houdt het vanzelf wel weer op. En anders zijn er wel de mods om in te grijpen.
Daar ben ik nu eens volledig mee akkoord! Je ziet overigens toch direct waarover het gaat, interesseert het je niet, dan sla je het over.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 17:45:43
Citaat van: campos op 25 maart 2010 - 16:37:08
Citaat van: Burorri op 25 maart 2010 - 15:23:29
Gaat dit topic niet over Australische GP?
alsof jij nooit afdwaald ;) Dit soort opmerkingen worden in mijn ogen veels te snel gemaakt. Zo lang het niet pagina's lang doorgaat, gewoon lekker zn gang laten gaan, meestal houdt het vanzelf wel weer op. En anders zijn er wel de mods om in te grijpen.
Daar ben ik nu eens volledig mee akkoord! Je ziet overigens toch direct waarover het gaat, interesseert het je niet, dan sla je het over.
ja dat is waar, het is ook een grand prix, als het nu die van australie is of van belgie, dat blijft hetzelfde, en het grand prix weekend is nog niet gestart

Enzo

De vrije trainingen van vandaag lieten weinig verassingen zien.
Het lijkt weer tussen de grote vier te gaan. Al leek Renault een stukje sneller dan in Bahrein.
Schumacher lijkt ook beter in zijn ritme te komen en was voor het eerst sneller dan Nico.
Mercedes heeft deze week hard gewerkt het onderstuur uit de auto te halen, het lijkt erop dat dit iets gelukt is.
Ferrari en Red Bull concentreerde zich meer op de race-pace dan de quali, waardoor ze onderin de tijdenlijsten zijn te vinden.
Gezien het feit dat inhalen bijna onmogelijk is zal de quali belangrijker zijn dan ooit.
Grote kans dat de quali uitslag dan ook de race uitslag word.
Misschien dat een regen buitje nog wat roet in het eten kan gooien... ::)