GP van Australië

Gestart door Ferrari 2010, 22 maart 2010 - 13:07:06

« vorige - volgende »

Wie wint in Albert Park?

Alonso
4 (36.4%)
Massa
2 (18.2%)
Hamilton
1 (9.1%)
Vettel
3 (27.3%)
Schumacher
0 (0%)
Button
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
1 (9.1%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 27 maart 2010 - 13:07:06

Niels_

Citaat van: Burorri op 23 maart 2010 - 08:17:52
Citaat van: Scuderia91 op 22 maart 2010 - 23:10:49
2008 startte hij vanaf P4, maar spinde hij in bocht 1. Hij had later in de race problemen met de motor, net als Raikkonen. Dat is althans wat ik me kan herrineren.
Zoiets staat mij bij van 2006, zijn eerste jaar bij Ferrari.
Het was dus toch 2008 ;)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 23 maart 2010 - 21:16:39
Citaat van: Burorri op 23 maart 2010 - 08:17:52
Citaat van: Scuderia91 op 22 maart 2010 - 23:10:49
2008 startte hij vanaf P4, maar spinde hij in bocht 1. Hij had later in de race problemen met de motor, net als Raikkonen. Dat is althans wat ik me kan herrineren.
Zoiets staat mij bij van 2006, zijn eerste jaar bij Ferrari.
Het was dus toch 2008 ;)
Klopt, was in de war dus. Dacht dat die juist in 2006 gebeurde. Maar daar werd hij dus gesandwitched.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Mercedes Rulez op 23 maart 2010 - 20:48:00
Kijk, laten we eerlijk zijn... Als de wagen van Vettel nu wél betrouwbaar is, dan is er geen enkele andere die überhaupt bij hem in de buurt kan komen. Logisch dus dat Vettel gaat winnen in Australië!  ;)
ja zou mss wel kunnen, in bahrain was redbull ook sneller dan ferrari, tot dat ze problemen kregen

SDG

Volgens Jenson Button moeten we ook in Australië qua spanning niet te veel verwachten:

http://formule1.nl/articleview/11697

Niels_

Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)

RadioActiveMan

Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)

Als ze maar boven geraken met al dat gewicht.

SDG

Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)

Het hangt er vooral vanaf of er speciale omstandigheden zullen komen tijdens de wedstrijd. En dan bedoel ik regen of een safetycarsituatie. De omloop in Melbourne heeft wat dat laatste betreft wel een zekere reputatie, dus het kan nog allemaal totaal anders uitdraaien. Idem voor een circuit als Montreal, dat omwille van zijn specifieke karakter altijd garant staat voor de nodige incidenten tijdens de wedstrijd. Circuits waarbij ik gezien hun karakter echter voor een herhaling van Bahrein vrees, zijn wat mij betreft zeker Sepang, Shanghai, Barcelona, Istanbul, Valencia, Budapest en Abu Dhabi. En ik vrees dat het nieuwe circuit in Zuid-Korea (ook ontworpen door Hermann Tilke, als ik het goed heb?) ook wel eens deze richting zou kunnen uitgaan.

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn

Niels_

Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 18:21:08
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn
Als ik niet mag hopen op spektakel en inhaalmanoeuvres, waarom kijk ik dan nog F1? Altijd dat pessimistisch gedoe van jouw kant... Probeer het nu eens wat positiever te bekijken. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 18:21:08
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn
Dat moet vast jou levensmoto zijn.
Niet tegenstaande denk ik ook wel dat er weinig verschil is tussen Spa en de andere circuit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 20:01:15
Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 18:21:08
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn
Dat moet vast jou levensmoto zijn.
Niet tegenstaande denk ik ook wel dat er weinig verschil is tussen Spa en de andere circuit.
combinatie eau rouge en kemmel straight is natuurlijk wel uniek. in eau rouge heb je volgens mij niet veel downforce nodig en kun je makkelijker achter je voorligger kruipen en slipstreamen op het rechte stuk. Afgelopen jaren toch redelijk wat inhaalactie's gezien daar.

Enzo

Citaat van: Marc_Vl op 24 maart 2010 - 14:43:21
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)

Als ze maar boven geraken met al dat gewicht.

Heb gehoord dat ze een ravijn hebben ingebouwd bij Blanchimont om wat extra spektakel te creeren....

Anyway, hier wel een geinig filmpje van Webber in Melbourne.

http://www.dumpert.nl/mediabase/887601/2557bd1a/rondje_melbourne_met_mark_webber.html

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 24 maart 2010 - 20:21:36
Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 20:01:15
Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 18:21:08
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn
Dat moet vast jou levensmoto zijn.
Niet tegenstaande denk ik ook wel dat er weinig verschil is tussen Spa en de andere circuit.
combinatie eau rouge en kemmel straight is natuurlijk wel uniek. in eau rouge heb je volgens mij niet veel downforce nodig en kun je makkelijker achter je voorligger kruipen en slipstreamen op het rechte stuk.
Het is de Raidillon, Eau Rouge is enkel de lichte knik naar rechts onderaan de beklimming, waar het riviertje "Eau Rouge" onderdoor stroomt ;)

Maar eeuhm, ik denk dat er op de Raidillon net wel veel downforce nodig is, het is een bocht die aan een ontzettende snelheid genomen wordt. Uiteraard heb je door het stijgen sowieso extra druk, maar de knik van de raidillon op het einde, naar rechts, daar stijgen ze al veel minder en is er lijkt me echt wel nood aan zuivere lucht.
Wel heb je inderdaad daarna de Kemmel met op het einde de zware remfase voor Les Combes, een echt goede locatie om in te halen inderdaad. Maar er zijn nog circuits waar ingehaald kan worden. Als het op de rest niet lukt, zal Spa er weinig aan kunnen veranderen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 20:51:39
Citaat van: campos op 24 maart 2010 - 20:21:36
Citaat van: Ferrari 2010 op 24 maart 2010 - 20:01:15
Citaat van: robbert op 24 maart 2010 - 18:21:08
Citaat van: Scuderia91 op 24 maart 2010 - 13:40:04
Wacht maar tot in Spa. Daar zullen wel inhaalmanoeuvres komen.  8)
niet te veel hopen, of je zal teleurgesteld zijn
Dat moet vast jou levensmoto zijn.
Niet tegenstaande denk ik ook wel dat er weinig verschil is tussen Spa en de andere circuit.
combinatie eau rouge en kemmel straight is natuurlijk wel uniek. in eau rouge heb je volgens mij niet veel downforce nodig en kun je makkelijker achter je voorligger kruipen en slipstreamen op het rechte stuk.
Het is de Raidillon, Eau Rouge is enkel de lichte knik naar rechts onderaan de beklimming, waar het riviertje "Eau Rouge" onderdoor stroomt ;)

Maar eeuhm, ik denk dat er op de Raidillon net wel veel downforce nodig is, het is een bocht die aan een ontzettende snelheid genomen wordt. Uiteraard heb je door het stijgen sowieso extra druk, maar de knik van de raidillon op het einde, naar rechts, daar stijgen ze al veel minder en is er lijkt me echt wel nood aan zuivere lucht.
Wel heb je inderdaad daarna de Kemmel met op het einde de zware remfase voor Les Combes, een echt goede locatie om in te halen inderdaad. Maar er zijn nog circuits waar ingehaald kan worden. Als het op de rest niet lukt, zal Spa er weinig aan kunnen veranderen.
kijk alleen de eerste drie rondjes van vorig jaar en t lijkt mij duidelijk. of die van het jaar ervoor. Dr zal vast op andere circuits ook af en toe wel ingehaald kunnen worden, vorige week zijn er ook wel een aantal inhaalactie's geweest, alleen niet aan de kop van het veld.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 24 maart 2010 - 21:38:09
kijk alleen de eerste drie rondjes van vorig jaar en t lijkt mij duidelijk. of die van het jaar ervoor. Dr zal vast op andere circuits ook af en toe wel ingehaald kunnen worden, vorige week zijn er ook wel een aantal inhaalactie's geweest, alleen niet aan de kop van het veld.
Kimi heeft toen ook enkel het verschil maar kunnen maken door KERS, dat is de enige actie die ik me voorin kan herinneren. (Mijn excuses als ik er indrukwekkende vergeten ben) En achterin het veld werd de andere races ook wel ingehaald wanneer enkelen meer naar achter stonden dan wat hun wagen waard was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.