Man van de Race: Bahrein

Gestart door Folkert, 14 maart 2010 - 15:52:06

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race?

Fernando Alonso
6 (27.3%)
Felipe Massa
4 (18.2%)
Lewis Hamilton
0 (0%)
Sebastian Vettel
9 (40.9%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Michael Schumacher
1 (4.5%)
Jenson Button
0 (0%)
Mark Webber
0 (0%)
Tony Luizzi
2 (9.1%)
Rubens Barichello
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Folkert

Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:00:32
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 17:01:41
En wie zegt dat Vettel die ronde tijd kon rijden?

Nou gewoon harder rijden en dan uitremmen misschien?

Zeg toch dat ik niet helemaal overtuigd was dat hij de best was gebleven?

Er was al naar de ferrari's gecommuniceerd dat ze moesten ophouden met pushen om hun motor te sparen (en bij massa zelfs om benzine te sparen).  Dat zag je ook, plots bleef Alonso op een heel respectabele afstand om uit de vuile lucht van Vettel's wagen te blijven.  Zonder mechanisch probleem bij Vettel was Alonso netjes tweede geworden.
Ok, maar Alonso zette nog wel paar snelle ronden neer. Volgens mij paar in de 58, of 59. Weet het niet meer uit mijn hoofd. Maar wie zegt dat Vettel het tempo kon blijven rijden.
enige wat ik wil zeggen is dat de overwinning niet 100% zeker was als hij geen motor problemen had gehad.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Vettel.

Sowieso nog mooi z'n 4de plaats verdedigd, verder even foutloos gereden en sneller dan Alonso  :)

zeph

Citaat van: Forza Ferrari op 15 maart 2010 - 21:01:39
Vettel.

Sowieso nog mooi z'n 4de plaats verdedigd, verder even foutloos gereden en sneller dan Alonso  :)

Kwatsch. Als ie sneller was dan Alonso had ie gewonnen  :D

Bart VD

Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 19:44:37
Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:00:32
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 17:01:41
En wie zegt dat Vettel die ronde tijd kon rijden?

Nou gewoon harder rijden en dan uitremmen misschien?

Zeg toch dat ik niet helemaal overtuigd was dat hij de best was gebleven?

Er was al naar de ferrari's gecommuniceerd dat ze moesten ophouden met pushen om hun motor te sparen (en bij massa zelfs om benzine te sparen).  Dat zag je ook, plots bleef Alonso op een heel respectabele afstand om uit de vuile lucht van Vettel's wagen te blijven.  Zonder mechanisch probleem bij Vettel was Alonso netjes tweede geworden.
Ok, maar Alonso zette nog wel paar snelle ronden neer. Volgens mij paar in de 58, of 59. Weet het niet meer uit mijn hoofd. Maar wie zegt dat Vettel het tempo kon blijven rijden.
enige wat ik wil zeggen is dat de overwinning niet 100% zeker was als hij geen motor problemen had gehad.

Volgens dezelfde redenering had Schumacher nog kunnen winnen.
This space for rent

Folkert

Citaat van: Bart VD op 16 maart 2010 - 06:29:41
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 19:44:37
Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:00:32
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 17:01:41
En wie zegt dat Vettel die ronde tijd kon rijden?

Nou gewoon harder rijden en dan uitremmen misschien?

Zeg toch dat ik niet helemaal overtuigd was dat hij de best was gebleven?

Er was al naar de ferrari's gecommuniceerd dat ze moesten ophouden met pushen om hun motor te sparen (en bij massa zelfs om benzine te sparen).  Dat zag je ook, plots bleef Alonso op een heel respectabele afstand om uit de vuile lucht van Vettel's wagen te blijven.  Zonder mechanisch probleem bij Vettel was Alonso netjes tweede geworden.
Ok, maar Alonso zette nog wel paar snelle ronden neer. Volgens mij paar in de 58, of 59. Weet het niet meer uit mijn hoofd. Maar wie zegt dat Vettel het tempo kon blijven rijden.
enige wat ik wil zeggen is dat de overwinning niet 100% zeker was als hij geen motor problemen had gehad.

Volgens dezelfde redenering had Schumacher nog kunnen winnen.
Tuurlijk, want Schumacher reed hele race vlak achter Vettel en heeft zelf ook paar rondjes in de 58 en 59 gereden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Bart VD

Citaat van: Burorri op 16 maart 2010 - 07:35:35
Tuurlijk, want Schumacher reed hele race vlak achter Vettel en heeft zelf ook paar rondjes in de 58 en 59 gereden.

Maar ja, wie zegt dat die wagens voor hem zo snel hadden kunnen blijven rijden he.  Dus 100% zeker ben je nooit he.

Trouwens, elke ronde wordt zo'n wagen lichter.  Logisch dus dat er naar het einde nog een snelste ronde werd gereden.  Alle kans zelfs dat Alonso even extra op het gas ging om te laten zien dat hij eigenlijk wel sneller kon rijden dan wat hij op die moment nog mocht van het team.
This space for rent

campos

Citaat van: Burorri op 16 maart 2010 - 07:35:35
Citaat van: Bart VD op 16 maart 2010 - 06:29:41
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 19:44:37
Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:00:32
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 17:01:41
En wie zegt dat Vettel die ronde tijd kon rijden?

Nou gewoon harder rijden en dan uitremmen misschien?

Zeg toch dat ik niet helemaal overtuigd was dat hij de best was gebleven?

Er was al naar de ferrari's gecommuniceerd dat ze moesten ophouden met pushen om hun motor te sparen (en bij massa zelfs om benzine te sparen).  Dat zag je ook, plots bleef Alonso op een heel respectabele afstand om uit de vuile lucht van Vettel's wagen te blijven.  Zonder mechanisch probleem bij Vettel was Alonso netjes tweede geworden.
Ok, maar Alonso zette nog wel paar snelle ronden neer. Volgens mij paar in de 58, of 59. Weet het niet meer uit mijn hoofd. Maar wie zegt dat Vettel het tempo kon blijven rijden.
enige wat ik wil zeggen is dat de overwinning niet 100% zeker was als hij geen motor problemen had gehad.

Volgens dezelfde redenering had Schumacher nog kunnen winnen.
Tuurlijk, want Schumacher reed hele race vlak achter Vettel en heeft zelf ook paar rondjes in de 58 en 59 gereden.
nee, tuurlijk weet je nooit helemaal zeker wat er was gebeurd. Misschien waren Alonso en Vettel er wel samen vanaf gegaan en had Massa de race gewonnen. Als dezelfde situatie zich had voor gedaan, maar dan met Hamilton ipv Vettel had je waarschijnlijk niet zo gereageerd. Tussen de regels door zijn jouw voorkeuren altijd zo overduidelijk te lezen.
En voor zover ik weet reed Alonso maar 1 rondje in de 58, Webber reed ook rondjes 59, dus dan kun je er wel vanuit gaan dat Vettel dat ook had gekund. Er is verder weinig reden om aan te nemen dat Alonso Vettel nog had kunnen verschalken. Iedereen vond het zo'n beetje de saaiste wedstrijd ooit omdat de top 10 in een optocht naar de finish reed, maar jij denkt dat Alonso het Vettel nog wel heel moeilijk had kunnen maken.

Folkert

Citaat van: Bart VD op 16 maart 2010 - 09:00:32
Citaat van: Burorri op 16 maart 2010 - 07:35:35
Tuurlijk, want Schumacher reed hele race vlak achter Vettel en heeft zelf ook paar rondjes in de 58 en 59 gereden.

Maar ja, wie zegt dat die wagens voor hem zo snel hadden kunnen blijven rijden he.  Dus 100% zeker ben je nooit he.

Trouwens, elke ronde wordt zo'n wagen lichter.  Logisch dus dat er naar het einde nog een snelste ronde werd gereden.  Alle kans zelfs dat Alonso even extra op het gas ging om te laten zien dat hij eigenlijk wel sneller kon rijden dan wat hij op die moment nog mocht van het team.
Ja tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in. Maar realistisch gezien had Schumacher nooit de tijden gereden van Ferrari en Vettel. Anders was hij wel dichter bij gekomen aan Rosberg of Hamilton.
En ja het is logisch dat Alonso de snelste ronde reed, omdat hij lichter was. Maar wij weten voorals nog niet hoe goed de banden van Vettel waren en of hij die tijd had kunnen rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: campos op 16 maart 2010 - 10:12:53
Citaat van: Burorri op 16 maart 2010 - 07:35:35
Citaat van: Bart VD op 16 maart 2010 - 06:29:41
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 19:44:37
Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:00:32
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 17:01:41
En wie zegt dat Vettel die ronde tijd kon rijden?

Nou gewoon harder rijden en dan uitremmen misschien?

Zeg toch dat ik niet helemaal overtuigd was dat hij de best was gebleven?

Er was al naar de ferrari's gecommuniceerd dat ze moesten ophouden met pushen om hun motor te sparen (en bij massa zelfs om benzine te sparen).  Dat zag je ook, plots bleef Alonso op een heel respectabele afstand om uit de vuile lucht van Vettel's wagen te blijven.  Zonder mechanisch probleem bij Vettel was Alonso netjes tweede geworden.
Ok, maar Alonso zette nog wel paar snelle ronden neer. Volgens mij paar in de 58, of 59. Weet het niet meer uit mijn hoofd. Maar wie zegt dat Vettel het tempo kon blijven rijden.
enige wat ik wil zeggen is dat de overwinning niet 100% zeker was als hij geen motor problemen had gehad.

Volgens dezelfde redenering had Schumacher nog kunnen winnen.
Tuurlijk, want Schumacher reed hele race vlak achter Vettel en heeft zelf ook paar rondjes in de 58 en 59 gereden.
nee, tuurlijk weet je nooit helemaal zeker wat er was gebeurd. Misschien waren Alonso en Vettel er wel samen vanaf gegaan en had Massa de race gewonnen. Als dezelfde situatie zich had voor gedaan, maar dan met Hamilton ipv Vettel had je waarschijnlijk niet zo gereageerd. Tussen de regels door zijn jouw voorkeuren altijd zo overduidelijk te lezen.
En voor zover ik weet reed Alonso maar 1 rondje in de 58, Webber reed ook rondjes 59, dus dan kun je er wel vanuit gaan dat Vettel dat ook had gekund. Er is verder weinig reden om aan te nemen dat Alonso Vettel nog had kunnen verschalken. Iedereen vond het zo'n beetje de saaiste wedstrijd ooit omdat de top 10 in een optocht naar de finish reed, maar jij denkt dat Alonso het Vettel nog wel heel moeilijk had kunnen maken.
En waarom zou ik zo niet hebben gereageerd? Hamilton is mijn favoriet ja, maar ik ben realistisch genoeg te zeggen of te zien dat Alonso ook Hamilton had kunnen pakken. Maar dat is de situatie niet. Alonso zette 1 of 2 keer goed aan(misschien nog meer) om dichter bij te komen. Misschien had Vettel de rondetijden van Alonso kunnen matchen ja, maar misschien ook niet.
waren iets van 10+ ronden te gaan voor Vettel kapot ging? Iedereen heeft de plek verdiend waarop hij gefinished is en ja, Vettel had misschien het "meeste recht" op de overwinning. Maar echt gedomineerd heeft hij het in mijn ogen niet. Alonso en Massa konden prima volgen. En zelfs Hamilton kon paar ronden de ronden tijden van de top 3 goed volgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

#24
Citaat van: Burorri op 16 maart 2010 - 11:19:42
Citaat van: campos op 16 maart 2010 - 10:12:53
Citaat van: Burorri op 16 maart 2010 - 07:35:35
Citaat van: Bart VD op 16 maart 2010 - 06:29:41
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 19:44:37
Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:00:32
Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 17:01:41
En wie zegt dat Vettel die ronde tijd kon rijden?

Nou gewoon harder rijden en dan uitremmen misschien?

Zeg toch dat ik niet helemaal overtuigd was dat hij de best was gebleven?

Er was al naar de ferrari's gecommuniceerd dat ze moesten ophouden met pushen om hun motor te sparen (en bij massa zelfs om benzine te sparen).  Dat zag je ook, plots bleef Alonso op een heel respectabele afstand om uit de vuile lucht van Vettel's wagen te blijven.  Zonder mechanisch probleem bij Vettel was Alonso netjes tweede geworden.
Ok, maar Alonso zette nog wel paar snelle ronden neer. Volgens mij paar in de 58, of 59. Weet het niet meer uit mijn hoofd. Maar wie zegt dat Vettel het tempo kon blijven rijden.
enige wat ik wil zeggen is dat de overwinning niet 100% zeker was als hij geen motor problemen had gehad.

Volgens dezelfde redenering had Schumacher nog kunnen winnen.
Tuurlijk, want Schumacher reed hele race vlak achter Vettel en heeft zelf ook paar rondjes in de 58 en 59 gereden.
nee, tuurlijk weet je nooit helemaal zeker wat er was gebeurd. Misschien waren Alonso en Vettel er wel samen vanaf gegaan en had Massa de race gewonnen. Als dezelfde situatie zich had voor gedaan, maar dan met Hamilton ipv Vettel had je waarschijnlijk niet zo gereageerd. Tussen de regels door zijn jouw voorkeuren altijd zo overduidelijk te lezen.
En voor zover ik weet reed Alonso maar 1 rondje in de 58, Webber reed ook rondjes 59, dus dan kun je er wel vanuit gaan dat Vettel dat ook had gekund. Er is verder weinig reden om aan te nemen dat Alonso Vettel nog had kunnen verschalken. Iedereen vond het zo'n beetje de saaiste wedstrijd ooit omdat de top 10 in een optocht naar de finish reed, maar jij denkt dat Alonso het Vettel nog wel heel moeilijk had kunnen maken.
En waarom zou ik zo niet hebben gereageerd? Hamilton is mijn favoriet ja, maar ik ben realistisch genoeg te zeggen of te zien dat Alonso ook Hamilton had kunnen pakken. Maar dat is de situatie niet. Alonso zette 1 of 2 keer goed aan(misschien nog meer) om dichter bij te komen. Misschien had Vettel de rondetijden van Alonso kunnen matchen ja, maar misschien ook niet.
waren iets van 10+ ronden te gaan voor Vettel kapot ging? Iedereen heeft de plek verdiend waarop hij gefinished is en ja, Vettel had misschien het "meeste recht" op de overwinning. Maar echt gedomineerd heeft hij het in mijn ogen niet. Alonso en Massa konden prima volgen. En zelfs Hamilton kon paar ronden de ronden tijden van de top 3 goed volgen.
rondetijden matchen is één ding, dan moet je het gat nog dichten en dan moet je er nog langs wat vrijwel onmogelijk is gebleken. Beetje realistisch aub. Hamilton was toch ook duidelijk sneller dan Rosberg?? maar hij heeft geen enkele aanval kunnen plaatsen en dat terwijl McLaren op het rechte stuk toch een stuk sneller was. Pas met de pitstop kon ie er langs omdat Rosberg moest wachten tot Button voorbij was

Folkert

#25
Citaat van: campos op 16 maart 2010 - 12:46:07

rondetijden matchen is één ding, dan moet je het gat nog dichten en dan moet je er nog langs wat vrijwel onmogelijk is gebleken. Beetje realistisch aub. Hamilton was toch ook duidelijk sneller dan Rosberg?? maar hij heeft geen enkele aanval kunnen plaatsen en dat terwijl McLaren op het rechte stuk toch een stuk sneller was. Pas met de pitstop kon ie er langs omdat Rosberg moest wachten tot Button voorbij was
Ik zeg ook nergens dat het hem hoe dan ook zou lukken. Zeg alleen dat hij het Vettel moeilijk had kunnen maken. En ik heb het over Vettel, niet over Alonso. We weten niet of Vettel die rondetijden had kunnen rijden. En nu vergelijk je Rosberg en Hamilton. Ja, die geven aan dat het moeilijk was, maar Hamilton wilde volgens mij niet te veel risico nemen de banden aan gort te rijden in dat stadium of te veel benzine verbruiken.

Dus nogmaals: Alonso had het Vettel moeilijk kunnen maken, maar of het hem gelukt was zullen we nooit weten, ook niet of het Vettel geluk zou zijn Alonso voor te blijven.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Mannekes, ge kunt ook reageren zonder al die qoutes.

;)

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Marc_Vl op 16 maart 2010 - 14:39:53
Mannekes, ge kunt ook reageren zonder al die qoutes.

;)
dat kan, maar wordt het daar beter van?? ik zelf quote liever, is iig duidelijk waar je op reageert. soms is dat misschien overbodig, maar goed. de quote's zijn duidelijk te onderscheiden van de rest. af en toe een beetje inkorten zou misschien idd geen kwaad kunnen.

RadioActiveMan

Inkorten doelde ik op. Het werd eerder onoverzichtelijk dan duidelijk.