Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:13:36

« vorige - volgende »

Wie wordt er wereldkampioen?

Alonso
9 (23.7%)
Massa
6 (15.8%)
Hamilton
12 (31.6%)
Button
0 (0%)
Schumacher
2 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
2 (5.3%)
Iemand anders
2 (5.3%)
Webber
5 (13.2%)

Totaal aantal stemmen: 31

Kootje


Kootje

#181
SORRY FOUTJE !!!!!

Kootje

#182
Citaat van: Burorri op 25 oktober 2010 - 20:37:11
Citaat van: Makke op 25 oktober 2010 - 19:06:28
Citaat van: JimmySPA op 25 oktober 2010 - 15:53:48
Maar volgens mij mag je gewoon een blok reviseren toch?
Toen Ferrari aan het begin van het jaar problemen had met een bepaald onderdeel. Werd later gezegd dat deze motoren toch konden worden hergebruikt na een revisie.

Weet iemand de regels hiervoor, is een overhaul gewoon mogelijk of wat???

Mss dat je blok hetzelfde moet blijven. Maar dat je onderdelen in het blok als kruk/drijfstanglagers, zuigerveren, onderdelen van je cil.kop gewoon mag verversen???
Die revisie is inderdaad toegestaan aan Ferrari, omdat ze toen wel flink in nesten zaten. Anders zaten ze nu zeker al door hun motorvoorraad. Maar zoals T.Nuvolari al zei, iedereen moet daarmee akkoord gaan. En zo'n tweede revisie gaan ze zeker niet meer toestaan.

Voor mij zijn zo'n zaken ook meer dan genoeg om héél die bevriezing af te schaffen. Tussen het vorige en dit seizoen heeft Renault aan zijn motoren mogen prutsen, dit seizoen was het Ferrari. Als je de motoren bevriest moet het ook zo blijven, anders kan je het beter gelijk afschaffen.
Ik snap het ook niet. Eigenlijk had het gewoon jammer, maar helaas Ferrari moeten zijn(volgens de regels). Gelukkig hebben ze het toegestaan.
Het zoveelste voorbeeld van een bevoorrechte positie van Ferrari binnen de FIA. SCHANDALIG !!! Overigens hebben ze Renault later ook toestemming gegeven ,maar dat kon natuurlijk niet anders meer. misschien dat RBR het nu ook kan proberen ,maar die zullen wel geen toestemming krijgen.

McLaren_über_alles

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2010 - 20:06:04
Citaat van: Burorri op 25 oktober 2010 - 20:37:11
Citaat van: Makke op 25 oktober 2010 - 19:06:28
Citaat van: JimmySPA op 25 oktober 2010 - 15:53:48
Maar volgens mij mag je gewoon een blok reviseren toch?
Toen Ferrari aan het begin van het jaar problemen had met een bepaald onderdeel. Werd later gezegd dat deze motoren toch konden worden hergebruikt na een revisie.

Weet iemand de regels hiervoor, is een overhaul gewoon mogelijk of wat???

Mss dat je blok hetzelfde moet blijven. Maar dat je onderdelen in het blok als kruk/drijfstanglagers, zuigerveren, onderdelen van je cil.kop gewoon mag verversen???
Die revisie is inderdaad toegestaan aan Ferrari, omdat ze toen wel flink in nesten zaten. Anders zaten ze nu zeker al door hun motorvoorraad. Maar zoals T.Nuvolari al zei, iedereen moet daarmee akkoord gaan. En zo'n tweede revisie gaan ze zeker niet meer toestaan.

Voor mij zijn zo'n zaken ook meer dan genoeg om héél die bevriezing af te schaffen. Tussen het vorige en dit seizoen heeft Renault aan zijn motoren mogen prutsen, dit seizoen was het Ferrari. Als je de motoren bevriest moet het ook zo blijven, anders kan je het beter gelijk afschaffen.
Ik snap het ook niet. Eigenlijk had het gewoon jammer, maar helaas Ferrari moeten zijn(volgens de regels). Gelukkig hebben ze het toegestaan.
Het zoveelste voorbeeld van een bevoorrechte positie van Ferrari binnen de FIA. SCHANDALIG !!! Overigens hebben ze Renault later ook toestemming gegeven ,maar dat kon natuurlijk niet anders meer. misschien dat RBR het nu ook kan proberen ,maar die zullen wel geen toestemming krijgen.

Die rijden met Renault motoren, dus die van hen zullen ook wel gereviseerd zijn zeker?
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

Oh ja ,moest nog even on topic : misschien makkelijk gezegd zo vlak voor het seizoenseinde maar ik geef WEBBER toch de meeste kans ,simpelweg omdat de RBR de snelste auto is en VETTEL iets teveel fouten maakt. Blijf overigens hopen op HAMILTON maar dat zit er denk ik niet meer in. Zeker niet zonder hulp van BUTTON ,maar ja.......ander topic

Enzo


Folkert

Heeft Webber al motorplofs gehad? Word toch een lastig eind, Hamilton op redelijke afstand, kort gevolgd door Vettel, Webber die 11 punten achter staat op Alonso maar nadeel heeft geen voorkeur te krijgen van RBR. Alonso die door al zijn motoren heen is en (waarschijnlijk?) zijn motor gaat afknijpen. Heeft dan wel het voordeel dat als Vettel de zelfde kans krijgt als Webber, Vettel belangrijke punten weghaalt bij Webber.

Hamilton heeft veel punten achter en moet in Brazilië en Abu Dhabi winnen om nog kans te maken. Heeft niet de snelste auto.
Vettel heeft als nadeel dat Alonso alleen maar 3de hoeft te worden(klinkt makkelijk, maar hij is daar zeker toe instaat.) en is Alonso WK.

Ik denk dat Hamilton nog zeker een kans maakt, maar ook hij is door zijn motoren heen?

Kortom: het einde is iig spannend.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Hoe langer ik er over nadenk en hoe meer ik er hier over lees, hoe sterker het gevoel me bekruipt dat Alonso in Brazilie WK wordt....

En dan draait de race in Abu Dhbi ineens nergens meer om...

Ik hoop uiteraard dat dit niet waar blijkt,maar het kan zomaar afgelopen zijn op 7 Nov...
(Wat trouwens de verjaardag van mijn dochter is, en zij is GEEN fan van Alonso, dus wat ons betreft hoeft het op 7 Nov nog niet agelopen te zijn );)

robbert

Alonso heeft wel grote kans dat zijn motor het begeeft. Had ergens wel schrik dat dit ging gebeuren in korea toen hij aan de leiding reed, al was dit ook mss door het commentaar op sporza.
Toch voel ik ergens, dat alonso het niet zal halen door wellicht een opgeblazen motor

Folkert

Alonso gaat denk ik niet zijn motor opblazen. Ik denk dat hij zijn motoren heel erg laat afknijpen. Vettel ploft er denk ik wel 1, die gaat nu vol in de aanval.

Hoe zitten de andere rijders met de motoren voorraad?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

#190
Citaat van: robbert op 27 oktober 2010 - 21:13:21
Alonso heeft wel grote kans dat zijn motor het begeeft. Had ergens wel schrik dat dit ging gebeuren in korea toen hij aan de leiding reed, al was dit ook mss door het commentaar op sporza.
Toch voel ik ergens, dat alonso het niet zal halen door wellicht een opgeblazen motor
Tja, voorlopig rijdt hij in Brazilie gewoon met een motor waarmee alleen Monza is gedaan. Dus dat valt allemaal best mee.

Haalt hij daar een goed resultaat en loopt hij nog wat verder uit dan kan hij misschien zelfs voor zekerheid gaan en een motorwissel nemen. Als hij nog maar een paar puntjes nodig heeft in de laatste race....

Folkert

Citaat van: 0634 op 27 oktober 2010 - 22:03:54
Citaat van: robbert op 27 oktober 2010 - 21:13:21
Alonso heeft wel grote kans dat zijn motor het begeeft. Had ergens wel schrik dat dit ging gebeuren in korea toen hij aan de leiding reed, al was dit ook mss door het commentaar op sporza.
Toch voel ik ergens, dat alonso het niet zal halen door wellicht een opgeblazen motor
Tja, voorlopig rijdt hij in Brazilie gewoon met een motor waarmee alleen Monza is gedaan. Dus dat valt allemaal best mee.

Haalt hij daar een goed resultaat en loopt hij nog wat verder uit dan kan hij misschien zelfs voor zekerheid gaan en een motorwissel nemen. Als hij nog maar een paar puntjes nodig heeft in de laatste race....
Hij kan in Brazilië zich ontdoen van 3 kandidaten ontdoen. Hij kan zelfs de titel al veilig stellen, maar dat lijkt me niet reel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#192
volgens mij heeft niemand meer een verse motor.. Webber was de enige, en hij heeft een nieuwe motor gekregen in Korea..
Dus wat dat betreft zit iedereen in hetzelfde schuitje.. begeeft de motor het, dan krijg je in Abu Dhabi 10 plaatsen straf op de startgrid.. :P

Folkert

Dat zou wat zijn, Hamilton 11, Alonso 12, Webber 13, vettel 14, button 15
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 27 oktober 2010 - 22:57:24
Dat zou wat zijn, Hamilton 11, Alonso 12, Webber 13, vettel 14, button 15
Dat zou ik echt wel willen zien,dat geeft vonken denk ik. :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat