Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:13:36

« vorige - volgende »

Wie wordt er wereldkampioen?

Alonso
9 (23.7%)
Massa
6 (15.8%)
Hamilton
12 (31.6%)
Button
0 (0%)
Schumacher
2 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
2 (5.3%)
Iemand anders
2 (5.3%)
Webber
5 (13.2%)

Totaal aantal stemmen: 31

0634

Dat lijkt mij niet inderdaad.

Folkert

Ferrari heeft denk ik het voordeel. RBR gaat dus voor Vettel en dan hoeft Alonso 2 keer 3de te worden en hij heeft de titel als Vettel beide keren wint.

En ik denk zelf dat RBR het moeilijk gaat krijgen op de laatste 2 banen, gezien die best snel zijn. Ik denk dat Hamilton de grote underdog gaat worden, maar dat Alonso de meest heeft en dat Schumacher uit eindelijk wereldkampioen word.


Wat betreft de motoren:
Wat ik begrepen had, was dat er bepaalde onderdelen van of in de motor mochten worden gereviseerd. Ook zonder goed keuring van andere teams of FIA. En dat er een aantal onderdelen waren die alleen mochten worden gereviseerd met goedkeuring van zowel de FIA als de andere teams.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: T.Nuvolari op 25 oktober 2010 - 12:24:25

Eigenlijk zou één van die 2 Red Bulls of Button Alonso gewoon van de baan moeten rammen de volgende 2 races.

of gewoon hamilton van de baan rammen, zou ook leuk worden

_Makke_

Citaat van: JimmySPA op 25 oktober 2010 - 15:53:48
Maar volgens mij mag je gewoon een blok reviseren toch?
Toen Ferrari aan het begin van het jaar problemen had met een bepaald onderdeel. Werd later gezegd dat deze motoren toch konden worden hergebruikt na een revisie.

Weet iemand de regels hiervoor, is een overhaul gewoon mogelijk of wat???

Mss dat je blok hetzelfde moet blijven. Maar dat je onderdelen in het blok als kruk/drijfstanglagers, zuigerveren, onderdelen van je cil.kop gewoon mag verversen???

Die revisie is inderdaad toegestaan aan Ferrari, omdat ze toen wel flink in nesten zaten. Anders zaten ze nu zeker al door hun motorvoorraad. Maar zoals T.Nuvolari al zei, iedereen moet daarmee akkoord gaan. En zo'n tweede revisie gaan ze zeker niet meer toestaan.

Voor mij zijn zo'n zaken ook meer dan genoeg om héél die bevriezing af te schaffen. Tussen het vorige en dit seizoen heeft Renault aan zijn motoren mogen prutsen, dit seizoen was het Ferrari. Als je de motoren bevriest moet het ook zo blijven, anders kan je het beter gelijk afschaffen.

Folkert

Citaat van: Makke op 25 oktober 2010 - 19:06:28
Citaat van: JimmySPA op 25 oktober 2010 - 15:53:48
Maar volgens mij mag je gewoon een blok reviseren toch?
Toen Ferrari aan het begin van het jaar problemen had met een bepaald onderdeel. Werd later gezegd dat deze motoren toch konden worden hergebruikt na een revisie.

Weet iemand de regels hiervoor, is een overhaul gewoon mogelijk of wat???

Mss dat je blok hetzelfde moet blijven. Maar dat je onderdelen in het blok als kruk/drijfstanglagers, zuigerveren, onderdelen van je cil.kop gewoon mag verversen???

Die revisie is inderdaad toegestaan aan Ferrari, omdat ze toen wel flink in nesten zaten. Anders zaten ze nu zeker al door hun motorvoorraad. Maar zoals T.Nuvolari al zei, iedereen moet daarmee akkoord gaan. En zo'n tweede revisie gaan ze zeker niet meer toestaan.

Voor mij zijn zo'n zaken ook meer dan genoeg om héél die bevriezing af te schaffen. Tussen het vorige en dit seizoen heeft Renault aan zijn motoren mogen prutsen, dit seizoen was het Ferrari. Als je de motoren bevriest moet het ook zo blijven, anders kan je het beter gelijk afschaffen.
Ik snap het ook niet. Eigenlijk had het gewoon jammer, maar helaas Ferrari moeten zijn(volgens de regels). Gelukkig hebben ze het toegestaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Even toch nog terug komen op Duitsland dit jaar. Kan wel eens cruciale beslissing (foute beslissing in mijn ogen, maar das mijn mening) door het maar bij 100.000 euro boete te laten. Was hij die Overwinning kwijt geraakt, stond het er nu heel anders voor. Daarnaast komt ook nog de beslissing om Ferrari hun motoren te reviseren? aanpassen. Mag Alonso toch wel van klein beetje geluk spreken.

Terecht of niet, Alonso gaat toch mooi einde van het jaar te gemoed. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Op basis van dat kan je Alonso toch nooit bestraffen? Het is niet Alonso die tegen Massa de boodschap doorgeeft van opzij te gaan. Hij zegt wel iets over de team radio, maar niet dat hij wil dat Massa aan de kant gaat.

Maar goed, niet nogmaals deze discussie a.u.b. :P Hoop gewoon dat degene die na Duitsland zeiden dat dit niet kon hun mening stilaan gaan herzien.


T.Nuvolari

Citaat van: Gerard op 26 oktober 2010 - 09:45:05De huidge stand van zaken..

Meer is het ook niet blijkbaar. Ik weet niet wat ze geanalyseerd hebben.

0634

Een analyse is het niet inderdaad, meer een weergave van de feiten.

Gerard

Nou... wie wat wanneer moet doen of laten om WK te worden.... ::)

Maar inderdaad, als je het zo bekijkt.. is het alleen een weergave van de feiten op dit moment...

rafael25

"Alonso gaat nu berekenend rijden, Hij is goed in..... :)

Gerard

#177
Alonso moet niet nadenken... die moet gewoon doen waarvoor hij vet betaald wordt, en dat is gasgeven (en op het juiste moment remmen) ;D


0634

Alonso denkt juist continu na. Dat is een van zijn grote krachten.

T.Nuvolari

BBC toonde dat dit weekend in een rapportage over de man. De man wil gewoon alles weten tijdens een race, behalve als hij gefrustreerd is dan. Meestal komt er dan een "I do not want any radiocontact anymore for the rest of the race!"