Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:13:36

« vorige - volgende »

Wie wordt er wereldkampioen?

Alonso
9 (23.7%)
Massa
6 (15.8%)
Hamilton
12 (31.6%)
Button
0 (0%)
Schumacher
2 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
2 (5.3%)
Iemand anders
2 (5.3%)
Webber
5 (13.2%)

Totaal aantal stemmen: 31

Niels_

Citaat van: frankypankyv8 op 08 november 2010 - 20:28:34
Citaat van: meatball op 08 november 2010 - 20:22:46
Citaat van: Kootje op 08 november 2010 - 18:39:18
Ik denk dat Alonso sowieso geen echte concurentie naast zich duld.
We hebben gezien hoe hij bij McLaren reageerde toen hij daar de nr.1 status niet kreeg.  :'(

Omdat ze bij Ferrari wel voor 'n nr.1 en nr.2 coureur gaan ,voelt hij zich daar prima thuis.
Het nadeel is natuurlijk dat 'n coureur met ambitie niet tekent voor Ferrari zolang Alonso daar rijdt.  ;D
Iedereen tekent bij Ferrari,weinigen krijgen echter de kans.Ferrari is de top en al wie ooit voor Ferrari reed is legendarisch.Als ze jong zijn dromen ze van de f1 en als de daar geraken is de volgende droom Ferrari.

Klopt helemaal. Larini en Morbidelli vonden het een hoogtepunt in hun carriere, om voor Ferrari GP te rijden.
Over Kimi Raikonnen ben ik niet helemaal zeker... ;)
Hij werd wereldkampioen in zijn eerste jaar bij Ferrari, dus ik vermoed van wel... :P

Kootje

Natuurlijk is het voor de meeste coureurs 'n droom om voor Ferrari te rijden.
Wat ik echter zeg is dat 'n coureur met ambitie om WK te worden ,niet bij Ferrari zal tekenen ,wetende dat ze 2e viool moeten spelen.
Zolang Alonso daar rijd is dit echter wel het geval.
Zowel Barrichello en Massa zullen beamen dat als ze hadden geweten in dienst van Schumi te moeten rijden ,zij niet bij Ferrari getekend zouden hebben.
Van Barrichello was dit natuurlijk naief (hij had dit kunnen/moeten weten na Irvine) en Massa hoopte dat na Schumi's pensioen het team om hem zou gaan draaien.
Helaas voor hem kwamen toen Kimi en Fernando.
Nee ,ik zie jongens als Kubica ,Hamilton ,Button ,Webber en Vettel niet bij Ferrari gaan rijden en genoegen nemen met de onvermijdelijke rol van knecht.

meatball

Barrichello was gewoon niet goed genoeg om met Schumi te wedijveren en mag blij zijn dat hij voor Ferrari mocht rijden.Massa had weinig last met Kimi je kan toch niet zeggen dat hij toen tweede man was.Alonso is een ander verhaal,hij is dat top van de huidige f1 en Massa is dit jaar zwaar op de dool (al dan niet door zijn ongeval )terecht dat men nu voor Alonso gaat.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

Citaat van: meatball op 08 november 2010 - 21:10:29
Barrichello was gewoon niet goed genoeg om met Schumi te wedijveren en mag blij zijn dat hij voor Ferrari mocht rijden.Massa had weinig last met Kimi je kan toch niet zeggen dat hij toen tweede man was.Alonso is een ander verhaal,hij is dat top van de huidige f1 en Massa is dit jaar zwaar op de dool (al dan niet door zijn ongeval )terecht dat men nu voor Alonso gaat.
Luister  ;) :1,  Ik beweer niet dat Barrichello beter was/is dan Schumi ,wat ik zeg is dat hij nooit bij Ferrari getekend had als hij wist 2e viool te moeten spelen.  :'(
                  2,  Wat ik in Massa's geval bedoelde is dat hij dacht 1e man te worden waar het team om zou gaan draaien.
                       Vervolgens halen ze eerst Kimi die daar niet kwam om 2e rijder te zijn en dit ook nooit zou accepteren en nu Alonso met het bekende gevolg.  :(
                  3,  Nu is Alonso er duidelijk de kopman en ik zie dat niet meer veranderen. (ook volgend jaar niet)
                       Dus waarom zou je er nu nog willen rijden als je weet dat je bij McLaren ,Red Bull ,Renault ,Mercedes ,Williams etc wel voor de titel mag gaan ?  ???

Natuurlijk blijft Ferrari voor de meeste 'n droom ,maar waarom 'n mooie droom verknallen als er 'n mooie realiteit op je wacht ?   :P

Enzo

1)Barichello heeft anders wel bijgetekend toen hij wist dat hij 2de viool ging spelen... ;)

2)Massa heeft volgens mij wel een eerlijke kans gekregen, maar Kimi en zeker Alonso zijn gewoon sneller en dwongen het af.

3)Als Massa volgend seizoen sneller is dan Alonso krijgt hij echt wel een kans, Ferrari bepaalt pas later in het seizoen wie 1ste en 2de coureur is.


meatball

Citaat van: Enzo op 08 november 2010 - 22:11:02
1)Barichello heeft anders wel bijgetekend toen hij wist dat hij 2de viool ging spelen... ;)

2)Massa heeft volgens mij wel een eerlijke kans gekregen, maar Kimi en zeker Alonso zijn gewoon sneller en dwongen het af.

3)Als Massa volgend seizoen sneller is dan Alonso krijgt hij echt wel een kans, Ferrari bepaalt pas later in het seizoen wie 1ste en 2de coureur is.


Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen. :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

sebastian

Citaat van: Enzo op 08 november 2010 - 22:11:02
1)Barichello heeft anders wel bijgetekend toen hij wist dat hij 2de viool ging spelen... ;)

2)Massa heeft volgens mij wel een eerlijke kans gekregen, maar Kimi en zeker Alonso zijn gewoon sneller en dwongen het af.

3)Als Massa volgend seizoen sneller is dan Alonso krijgt hij echt wel een kans, Ferrari bepaalt pas later in het seizoen wie 1ste en 2de coureur is.


ook helemaal mee eens. Die onzin die al die Ferrari/Schumacher tegenstanders daar altijd weer over verzinnen. En ze lijken het zelf ook nog te geloven. Barichello en Massa hebben niks te klagen tov Ferrari, maar er juist veel aan te danken. Dat Schumacher sneller was en veel meer punten haalde kwam gewoon doordat hij beter was dan die andere 2, niet omdat hij beter materiaal kreeg ofzo.

Kootje

#262
Eerder door mij geposte meningen ,nu aaneen met 'n extra persoonlijke noot. 

Ik denk dat Alonso sowieso geen echte concurentie naast zich duld.
We hebben gezien hoe hij bij McLaren reageerde toen hij daar de nr.1 status niet kreeg.  :'(

Omdat ze bij Ferrari wel voor 'n nr.1 en nr.2 coureur gaan ,voelt hij zich daar prima thuis.
Het nadeel is natuurlijk dat 'n coureur met ambitie niet tekent voor Ferrari zolang Alonso daar rijdt.  ;D

Natuurlijk is het voor de meeste coureurs 'n droom om voor Ferrari te rijden.
Wat ik echter zeg is dat 'n coureur met ambitie om WK te worden ,niet bij Ferrari zal tekenen ,wetende dat ze 2e viool moeten spelen.
Zolang Alonso daar rijd is dit echter wel het geval.
Zowel Barrichello en Massa zullen beamen dat als ze hadden geweten in dienst van Schumi te moeten rijden ,zij niet bij Ferrari getekend zouden hebben.
Van Barrichello was dit natuurlijk naief (hij had dit kunnen/moeten weten na Irvine) en Massa hoopte dat na Schumi's pensioen het team om hem zou gaan draaien.
Helaas voor hem kwamen toen Kimi en Fernando.
Nee ,ik zie jongens als Kubica ,Hamilton ,Button ,Webber en Vettel niet bij Ferrari gaan rijden en genoegen nemen met 'n rol als 2e viool.

Luister  ;) :1,  Ik beweer niet dat Barrichello beter was/is dan Schumi ,wat ik zeg is dat hij nooit bij Ferrari getekend had als hij wist 2e viool te moeten spelen.  :'(
                 2,  Wat ik in Massa's geval bedoelde is dat hij dacht 1e man te worden waar het team om zou gaan draaien.
                      Vervolgens halen ze eerst Kimi die daar niet kwam om 2e rijder te zijn en dit ook nooit zou accepteren en nu Alonso met het bekende gevolg.  :(
                 3,  Nu is Alonso er duidelijk de kopman en ik zie dat niet meer veranderen. (ook volgend jaar niet)
                      Dus waarom zou je er nu nog willen rijden als je weet dat je bij McLaren ,Red Bull ,Renault ,Mercedes ,Williams etc wel voor de titel mag gaan ?  ???

Natuurlijk blijft Ferrari voor de meeste 'n droom ,maar waarom 'n mooie droom verknallen als er 'n mooie realiteit op je wacht ?   :P

SORRY ,ik blijf bij mijn standpunt ,en dit heeft niets met mijn Ferrari / Schumi haat te maken.
De haat (groot woord trouwens) voor Ferrari komt uit de voorkeursbehandeling die zij bij de FIA krijgen.
Maar dat is 'n ander verhaal.
Voor Schumi heb ik alleen maar respect.

0634

Natuurlijk wist Rubens dat hij 2e viool ging spelen bij Ferrari en zoals Enzo terecht aangeeft heeft hij zelfs zijn contract tussentijds nog verlengd.

Maar dan nog is zijn keuze logisch, bij Stewart had hij nooit races kunnen winnen en Ferrari gaf hem een topwagen voor een geweldig loon. Dan zou ik het ook wel weten.

sebastian

Dat Ferrari bewust voor een subtopper kiest ipv een echte topper als 2e coureur kan ik me volledig in vinden. Alonso vind dat prettiger, Schumacher ook en t is in het verleden ook vaak genoeg gebleken dat het voor het team beter is al hoeft dat natuurlijk niet altijd zo te zijn. Dat 2e viool spelen geloof ik niet zo in, de auto's zijn in principe gewoon hetzelfde, terwijl de verschillen in punten en rondetijden toch altijd groot is/was (zowel bij Alonso als Schumacher). Massa heeft sowieso zn kansen wel gehad.

Gerard

Mateschitz: "Liever verliezen dan winnen met teamorders"

De hele wereld veroordeelde Ferrari toen ze teamorders uitdeelden in Hockenheim, maar ze noemen ons tegelijk idioten als wij dat niet doen

Daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in bij Red Bull!!!  ;)

marlboro

Alonso verdient het niet om kampioen te worden.

Webber verdient het om een aantal redenen; die heeft over het hele seizoen mss 1 echt fout gemaakt, voor de rest had deze pech of werd er door vettel uitgereden en webber krijgt niks van hulp van z'n team.
Vettel; mocht deze kampioen worden zou dat niet gestolen zijn in feite; deze heeft meer pech dan alle andere toppers gehad dit seizoen mee z'n wagen en dit terwijl deze meermaals op plaats 1 aan het rijden was, had vettel deze pech niet dan was deze volgens mij mss zelfs nu al kampioen.
Maar m'n voorkeur gaat naar webber die het verdient, was gewoon de regelmatigste van de hoop.
Bende kinders

Kootje

Citaat van: Gerard op 09 november 2010 - 15:49:30
Mateschitz: "Liever verliezen dan winnen met teamorders"

De hele wereld veroordeelde Ferrari toen ze teamorders uitdeelden in Hockenheim, maar ze noemen ons tegelijk idioten als wij dat niet doen

Daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in bij Red Bull!!!  ;)
Natuurlijk hebben ze daar gelijk in ,maar om de titel dan maar niet te pakken terwijl ze min of meer door de order van Ferrari in Duitsland nu gedwongen worden dit ook te doen vind ik ongeloofwaardig.
Ik hoop dat het overigens gewoon niet nodig zal ,zodat we niet weer dat geemmer krijgen.

rafael25

Stel Hamilton rijd volgende week 4e en de redbulls en ferrari rijdt voorop.
Alonso probeerd webber in te halen ,maar dat mislukt helemaal en rijden tegen elkaar aan(einde race voor beiden).
Hamilton na p2 achter vettel met nog 4 ronden te gaan.
Rondje later blaast vettel zijn motor op (ook einde race voor vettel)
Hamilton naar p1 en is de nieuwe kampioen 

Alles is nog mogelijk volgende week!
wonder bestaan in de formule 1

Kootje

Citaat van: rafael25 op 09 november 2010 - 16:24:24
Stel Hamilton rijd volgende week 4e en de redbulls en ferrari rijdt voorop.
Alonso probeerd webber in te halen ,maar dat mislukt helemaal en rijden tegen elkaar aan(einde race voor beiden).
Hamilton na p2 achter vettel met nog 4 ronden te gaan.
Rondje later blaast vettel zijn motor op (ook einde race voor vettel)
Hamilton naar p1 en is de nieuwe kampioen 

Alles is nog mogelijk volgende week!
wonder bestaan in de formule 1
Ik droom met je mee !!!  ;D
Wie weet komt het uit.  8)