GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Rudi N op 19 maart 2010 - 22:40:12
Citaat van: meatball op 19 maart 2010 - 18:48:47
Citaat van: SDG op 19 maart 2010 - 13:01:42
Gisteren de nieuwe Formule1.nl in de winkel gehaald en daar hebben ze er een originele draai aan gegeven om hun ongenoegen over de saaie wedstrijd te uiten. Op de plaats waar normaal gezien het traditionele raceverslag te lezen is staat er nu een uitgebreid artikel over het eerste Grand Prix-weekend van het nieuwe  Lotus-team. De eigenlijke strijd aan de kop van het veld wordt besproken in twee korte kaderstukjes.
De strijd aan de kop van het veld ? Welke strijd ?   ;)

Ja zondag, mensen toch, wat een saaie boel weer. Dan wordt het nieuwe seizoen op BBC aangekondigd als "the most exiting season start ever" en Schumi hier en Schumi daar en dan komt de start en....en... zzzzz   ::)

Ik vind de seizoensstart eigenlijk écht wel boeiend. De immense strijd, de vele teams dicht bij elkaar, Schumacher die terug is, Alonso die weer een competitief team heeft, Vettel die het succes van red Bull probeert verder te zetten, Hamilton en button die elkaar bekampen voor de titel.

Sorry, als je dat niet exciting vindt, dan is misschien F1 niet echt de sport voor jou. Akkoord dat de race saai was, maar het seizoen op zich is veelbelovend.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2010 op 20 maart 2010 - 10:44:52
Citaat van: Rudi N op 19 maart 2010 - 22:40:12
Citaat van: meatball op 19 maart 2010 - 18:48:47
Citaat van: SDG op 19 maart 2010 - 13:01:42
Gisteren de nieuwe Formule1.nl in de winkel gehaald en daar hebben ze er een originele draai aan gegeven om hun ongenoegen over de saaie wedstrijd te uiten. Op de plaats waar normaal gezien het traditionele raceverslag te lezen is staat er nu een uitgebreid artikel over het eerste Grand Prix-weekend van het nieuwe  Lotus-team. De eigenlijke strijd aan de kop van het veld wordt besproken in twee korte kaderstukjes.
De strijd aan de kop van het veld ? Welke strijd ?   ;)

Ja zondag, mensen toch, wat een saaie boel weer. Dan wordt het nieuwe seizoen op BBC aangekondigd als "the most exiting season start ever" en Schumi hier en Schumi daar en dan komt de start en....en... zzzzz   ::)

Ik vind de seizoensstart eigenlijk écht wel boeiend. De immense strijd, de vele teams dicht bij elkaar, Schumacher die terug is, Alonso die weer een competitief team heeft, Vettel die het succes van red Bull probeert verder te zetten, Hamilton en button die elkaar bekampen voor de titel.

Sorry, als je dat niet exciting vindt, dan is misschien F1 niet echt de sport voor jou. Akkoord dat de race saai was, maar het seizoen op zich is veelbelovend.

voila, zo moeten er velen over nadenken. Akkoord het was een saaie race, en er zullen er nog volgen, dat is zeker. Maar we zijn eigenlijk maar 1 wedstrijd ver.
Maar het seizoen zelf kan superspannend worden. Maar rept bijna niemand een woord over. Stel dat de race in australie chaotisch verloopt dan kan men weer anders piepen. Gewoon afwachten dat is de boodschap.

campos

wat een verrassing dat het net 2 Ferrari fans zijn die dat zeggen  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 20 maart 2010 - 12:54:18
wat een verrassing dat het net 2 Ferrari fans zijn die dat zeggen  ;)
Het is altijd leuker als je team mee doet voor de overwinning, maar Ferrari is niet de sterkste, Vettel was sterker...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Als Ron Dennis het juist heeft zou Vettel geen pech gehad hebben
maar zou de benzinetoevoer in een veilige modus zijn overgeschakeld
omdat vetel anders zonder zou zijn  gevallen.

robbert

Citaat van: campos op 20 maart 2010 - 12:54:18
wat een verrassing dat het net 2 Ferrari fans zijn die dat zeggen  ;)
ja toevallig dat ferrari won, maar moest het nu een sauber of een mclaren geweest zijn dan nog ging ik zeggen dat het seizoen ook spannend kan worden.
Mij heb je toch vorig jaar ook niet horen klagen dat het saai was en ferrari stond er dan veel slechter voor

flupke3

Dat ze nu maar snel die bandenregels veranderen want ik denk dat
we toch een mooi seizoen nog gaan krijgen 8)

Rudi N

Citaat van: robbert op 20 maart 2010 - 10:48:11
Citaat van: Ferrari 2010 op 20 maart 2010 - 10:44:52
Citaat van: Rudi N op 19 maart 2010 - 22:40:12
Citaat van: meatball op 19 maart 2010 - 18:48:47
Citaat van: SDG op 19 maart 2010 - 13:01:42
Gisteren de nieuwe Formule1.nl in de winkel gehaald en daar hebben ze er een originele draai aan gegeven om hun ongenoegen over de saaie wedstrijd te uiten. Op de plaats waar normaal gezien het traditionele raceverslag te lezen is staat er nu een uitgebreid artikel over het eerste Grand Prix-weekend van het nieuwe  Lotus-team. De eigenlijke strijd aan de kop van het veld wordt besproken in twee korte kaderstukjes.
De strijd aan de kop van het veld ? Welke strijd ?   ;)

Ja zondag, mensen toch, wat een saaie boel weer. Dan wordt het nieuwe seizoen op BBC aangekondigd als "the most exiting season start ever" en Schumi hier en Schumi daar en dan komt de start en....en... zzzzz   ::)

Ik vind de seizoensstart eigenlijk écht wel boeiend. De immense strijd, de vele teams dicht bij elkaar, Schumacher die terug is, Alonso die weer een competitief team heeft, Vettel die het succes van red Bull probeert verder te zetten, Hamilton en button die elkaar bekampen voor de titel.

Sorry, als je dat niet exciting vindt, dan is misschien F1 niet echt de sport voor jou. Akkoord dat de race saai was, maar het seizoen op zich is veelbelovend.

voila, zo moeten er velen over nadenken. Akkoord het was een saaie race, en er zullen er nog volgen, dat is zeker. Maar we zijn eigenlijk maar 1 wedstrijd ver.
Maar het seizoen zelf kan superspannend worden. Maar rept bijna niemand een woord over. Stel dat de race in australie chaotisch verloopt dan kan men weer anders piepen. Gewoon afwachten dat is de boodschap.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat we nog een spannend seizoen gaan krijgen. Misschien ben ik idd wat voorbarig maar ik volg het F1 gebeuren toch al een paar decennia en vrees er eerlijk gezegd toch wat voor. Maar we zullen zien.

Ik vind de heisa naast de baan en de voor- en nabeschouwingen ook wel intressant, er hier op het forum over te lezen en te discussiëren is al leutig, maar ik zou graag wat meer spanning op de baan zien. Mensen die niet zoveel intresse hebben in F1 maar toch kijken (de meerderheid van de bevolking denk ik) zullen sneller afhaken. Dat wil niet zeggen dat ik niet blijf kijken, ik vind het nog steeds een mooie sport met spectaculaire hoog technologische wagens met een prachtig geluid (want dat vind ik nog steeds het mooiste, neem dat weg en de magie is ook weg). Maar je kan niet ontkennen dat er met de formule toch iets grondig fout zit als je ziet hoeveel regeltjes er elk jaar uitgevonden worden om het allemaal wat spannender te maken.

Citaat van: flupke3 op 21 maart 2010 - 22:07:38
Als Ron Dennis het juist heeft zou Vettel geen pech gehad hebben
maar zou de benzinetoevoer in een veilige modus zijn overgeschakeld
omdat vetel anders zonder zou zijn  gevallen.
Zou kunnen maar dan vraag ik me toch af waarom je op een gegeven moment over de boordradio Vettel hoort smeken bijna of er niks aan dat vermogenverlies van z'n motor kan gedaan worden, als piloot zou Vettel toch over de veilige modus moeten weten.
Het antwoord van het team weet ik niet meer precies maar ik heb dacht dat ze zeiden dat een afgebroken uitlaat de oorzaak was. Ik hoop echter dat de Ron gelijk heeft want dat zou betekenen dat de Renault motor toch minder zuinig is dan gehoopt of verkondig werd en dat ze volgende race iets meer benzine moeten vullen of trager moeten rijden. Niet dat ik Vettel het niet gun om te winnen hoor in tegendeel, die kerel is echt wel top.




flupke3

Misschien wilden ze niet dat de concurrentie weet dat ze zoveel benzine
verbruiken en zo het zwake punt van de wagen kenbaar maken.
Dat kan he..

campos

Citaat van: flupke3 op 23 maart 2010 - 10:03:15
Misschien wilden ze niet dat de concurrentie weet dat ze zoveel benzine
verbruiken en zo het zwake punt van de wagen kenbaar maken.
Dat kan he..
lijkt me sterk.. zou dan wel een enorme tactische blunder zijn van Red Bull en/of Vettel want dan zijn ze of met te weinig benzine gestart of heeft Vettel gewoon veels teveel verbruikt wat me erg sterk lijkt. En als dit de manier is om benzine te sparen, dan mogen ze dat bij Red Bull of Renault wel snel een betere oplossing gaan verzinnen.

flupke3

mclaren group levert de elektronica die de brandstoftoevoer regelt dus het kan kloppen!
Dan hebben ze een zwaar probleem bij redbull :o

campos

Citaat van: flupke3 op 23 maart 2010 - 12:27:40
mclaren group levert de elektronica die de brandstoftoevoer regelt dus het kan kloppen!
Dan hebben ze een zwaar probleem bij redbull :o
het is zeker niet onmogelijk, maar toch lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk. Zoals al eerder hier op forum besproken weten de teams toch vrij goed hoeveel brandstof ze mee moeten nemen. Als er bij Red Bull al twijvel was, waarom ging Vettel er dan aan het begin als een haas vandoor?? Ik kan me ook niet voorstellen dat de electronica je zo ineens 4 seconden per ronde langzamer kan laten gaan, waarom grijpt het dan niet veel eerder in en geleidelijker in??
k denk dat we dit voorlopig niet te serieus moeten nemen. t is dat Ron Dennis het zegt anders zou helemaal niemand het serieus nemen denk ik. maar misschien weten we na t komend weekend meer??

flupke3

Ik ken er niks van maar waarom zou het eerder moeten ingrijpen want het resultaat
zou toch het zelfde zijn of niet?De voorsprong van Vettel was toch nooit groter dan
een 7 tal seconden als ik me correct herinner.Hij pakte wel meteen een voorsprong maar
die stagneerde rond de 7 seconden.Als het systeem geleidelijk zou werken was er kans dat
Alonso te dicht kwam al weten we intussen dat inhalen (nog) niet simpel is.

campos

Citaat van: flupke3 op 23 maart 2010 - 23:27:17
Ik ken er niks van maar waarom zou het eerder moeten ingrijpen want het resultaat
zou toch het zelfde zijn of niet?De voorsprong van Vettel was toch nooit groter dan
een 7 tal seconden als ik me correct herinner.Hij pakte wel meteen een voorsprong maar
die stagneerde rond de 7 seconden.Als het systeem geleidelijk zou werken was er kans dat
Alonso te dicht kwam al weten we intussen dat inhalen (nog) niet simpel is.

waarom het eerder zou moeten ingrijpen?? die software die kan toch na 10 ronden wel zien of het benzineverbruik op schema lig?? t is niet zo dat het daar in eens na 35 ronden achterkomt en dan ineens zoveel moet gaan bezuinigen dat het 4 sec per rondje kost, dat slaat toch nergens op??? Als je direct ingrijpt, dan kost het je veel minder per ronde en kun je iig je positie verdedigen, als je ineens 4 sec langzamer bent, dan gaat dat niet.  hoe meer ik erover nadenk hoe onwaarschijnlijker het me in de oren klinkt.

scho0634

Citaat van: flupke3 op 23 maart 2010 - 12:27:40
mclaren group levert de elektronica die de brandstoftoevoer regelt dus het kan kloppen!
Dan hebben ze een zwaar probleem bij redbull :o
Dat leveren ze aan alle teams inderdaad. Maar krijgen ze ook de data te zien dan die de ECU registreert? Volgens mij alleen het betreffende team en de FIA.

Want dan lijkt het mij niet zo sjiek zijn dat Dennis openbaar maakt dat een team ergens een probleem heeft.