GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

Bart VD

Citaat van: robbert op 15 maart 2010 - 19:02:27
Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:38:47
Eigenlijk heel simpel, voer een bijkomend puntensysteem in dat gebaseerd is op inhalen.  Haal je iemand in en blijf je er minstens 1 volledige ronde voor rijden, dan krijg je punten.  Hoe verder vooraan je op dat moment rijdt, hoe meer punten het oplevert.  Zo kunnen de eeuwige achterliggers een pak punten sprokkelen, en wordt er vooraan tenminste gestreden om een plaats.
ik denk dat dat nooit zal doorkomen, maar een echt slecht idee is dat niet. Wel nadelig voor diegene die heel de wedstrijd aan de leiding kan rijden

Het puntensysteem voor de eerste x plaatsen blijft natuurlijk ook bestaan.  Doe er nog punten bij voor snelste ronde en pole-positie en er zit wat in denk ik.
This space for rent

Bart VD

Citaat van: Makke op 15 maart 2010 - 19:07:11
Cool idee! Dan zet ik mijn geld op Senna of Chandok! Die kunnen elkaar elke ronde makkelijk zo'n 10 keer inhalen, zonder dat ze een positie verliezen.

Da's makkelijk opgelost: je kan wat betreft het puntensysteem elke piloot maar 1 keer inhalen (ttz, de tweede keer krijg je er geen punten meer voor).
This space for rent

KVDracer

Het enige dat moet veranderen, buiten de dubbele diffuser die gelukkig volgend jaar verboden wordt, is de mentaliteit van de rijders en teams. Vroeger zagen ze wedstrijd per wedstrijd en dachten ze niet in functie van het wk. Mannen als Gilles Villeneuve, Didier Pironi waren absoluut niet blij met de tweede plaats. Die reden nog lieven hun banden aan frut om toch proberen als eerste te finishen dan als tweede te eindigen.
En wat mij ook irriteert zijn die felecititaties bij de persconferentie. als ze zo doorgaan geven de tweede en de derde aan de eerste nog aan p**pbeurt om hem te feliciteren;

SDG

Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:38:47
Eigenlijk heel simpel, voer een bijkomend puntensysteem in dat gebaseerd is op inhalen.  Haal je iemand in en blijf je er minstens 1 volledige ronde voor rijden, dan krijg je punten.  Hoe verder vooraan je op dat moment rijdt, hoe meer punten het oplevert.  Zo kunnen de eeuwige achterliggers een pak punten sprokkelen, en wordt er vooraan tenminste gestreden om een plaats.

Daarmee wordt het voor de toeschouwers zo goed als onmogelijk om het overzicht te bewaren, tenzij ze zelf ook allemaal met een laptop op de tibunes zitten. Nee, het is wel leuk dat er mensen met ideeën afkomen om de spanning erin te brengen, maar het moet wat haalbaar blijven. Ik vrees echter dat er dit seizoen niet echt veel fundamenteels meer zal wijzigen en dat het zal wachten worden tot volgend seizoen, wanneer de dubbele diffusor verboden wordt, dat het inhalen weer iets makkelijker zal worden. Tenzij de ontwerpers tegen dan natuurlijk niet weer een nieuw aerodynamisch truukje gevonden hebben om het inhalen moeilijker te maken...

supersteven

ik zou de de motoren terug onbeperkt laten zodat de rijders terug voluit kunnen gaan zolang de brandstof het wilt
en als de motor dan toch kapot gaat dan is het aan het team of motorbouwer om te zien wat er aan te doen valt
let the sunshine shine in your heart

flupke3

Nog geen 20 jaar geleden kon men wel nog inhalen dus zou het
geen kwaad kunnen eens te zien hoe de wagens toen waren!
En weg met sommige chicanes aub !F1 zal altijd wel op 1 of andere
manier de koninginneklasse blijven dus hoeft dit niet als achteruitgang
worden bekeken ;)En misschien klopt het dat rijders niet (altijd) aan het
kampioenschap moeten denken en gewoon...risico s nemen want dat maakt
het  racen juist zo mooi vind ik.Als een kampioenschap verloren gaat daardoor
dan liever dat nog dan geen risico s te nemen.

Forza F1

Het grote probleem zijn alle beperkingen (omwille van "kostenbesparingen").

Hierdoor moeten piloten:
- de motor sparen
- de banden sparen
- nu ook nog de benzine sparen

Het leek wel een dwaze optocht... Alonso perste er op't einde een snel rondje uit dat nog 4 seconden verwijderd was van de kwalificatietijd... ZIELIG gewoon!  >:(

Laat hen aub terug écht racen... Ik vond het al zo stom toen men een paar jaar geleden de banden ook niet mocht vervangen, daar zijn ze inmiddels van teruggekomen, hopelijk doen ze ook snel iets aan dat brandstofgedoe...dit slaat nergens op!

Mocht men er een brandstofoptie van maken... dat zou beter zijn!
Iemand die z'n banden probeert te sparen met een volle tank, tegen een achterligger die er volop voor gaat, met een extra pit-stop, weinig benzine en vers rubber! Laat het ze dan maar uitvechten, dat willen we zien!  8)

KVDracer

Citaat van: Forza Ferrari op 15 maart 2010 - 21:07:22


Mocht men er een brandstofoptie van maken... dat zou beter zijn!
Iemand die z'n banden probeert te sparen met een volle tank, tegen een achterligger die er volop voor gaat, met een extra pit-stop, weinig benzine en vers rubber! Laat het ze dan maar uitvechten, dat willen we zien!  8)

De eerste tien van de kwali moeten met een volle bak aan de race beginnen en de andere mogen gewoon bijtanken  ;) Als de FIA dan toch dwaze regeltjes wilt.

zeph

#143
je kan geen of/of regels gaan invoeren, het moet uniform zijn voor iedereen. En niet meer tanken is volgens mij een goede zaak. Zo dwing je de fabrikanten om de motoren zo efficient (zuinig) mogelijk te maken.

Stel je voor, als Renault opeens een motor bouwt die een race afstand op 120 liter doet, dan gaan die anderen ook pijlsnel aan de slag om dat te bereiken want dat is toch 80kg minder startgewicht.

Ik denk ook dat dat de bedoeling is (afgezien van de toegenomen veiligheid in de pitstraat). Als iemand een zuinigere motor bouwt heeft hij een tastbaar voordeel. Je zou dan door het gewichtverschil zelfs met minder vermogen toe kunnen, of heel nauwkeurig uitrekenen waar de winst zit. 600 pk maar 80kg lichter aan het begin, of 750 pk maar een zwaardere tank. Kan best leuk worden, dacht ik zo.

Ik vindt wel dat met het tankverbod de bandenreglementen versoepeld hadden kunnen worden. Ik heb de verplichting tot het gebruik van de verschillende soorten altijd een achterlijke regel gevonden.


Enzo

Ik mis de strategische kant van het tanken tijdens de race.
Het had veel meer diepgang, het is nu redelijk voorspelbaar zodra je de kwalificatie hebt gehad.
Licht kwalificeren of stiekem een 1 stopper, dat maakte het toch wel een stuk spannender.
Dit roep ik al sinds het moment ze besloten deze waardeloze regel weer in te voeren trouwens...

McLaren_über_alles

Citaat van: zeph op 15 maart 2010 - 22:33:25
je kan geen of/of regels gaan invoeren, het moet uniform zijn voor iedereen. En niet meer tanken is volgens mij een goede zaak. Zo dwing je de fabrikanten om de motoren zo efficient (zuinig) mogelijk te maken.

Stel je voor, als Renault opeens een motor bouwt die een race afstand op 120 liter doet, dan gaan die anderen ook pijlsnel aan de slag om dat te bereiken want dat is toch 80kg minder startgewicht.

Ik denk ook dat dat de bedoeling is (afgezien van de toegenomen veiligheid in de pitstraat). Als iemand een zuinigere motor bouwt heeft hij een tastbaar voordeel. Je zou dan door het gewichtverschil zelfs met minder vermogen toe kunnen, of heel nauwkeurig uitrekenen waar de winst zit. 600 pk maar 80kg lichter aan het begin, of 750 pk maar een zwaardere tank. Kan best leuk worden, dacht ik zo.

Ik vindt wel dat met het tankverbod de bandenreglementen versoepeld hadden kunnen worden. Ik heb de verplichting tot het gebruik van de verschillende soorten altijd een achterlijke regel gevonden.



Motoren mogen in principe niet meer veranderd worden hé, dus veel marge om volop de groene toer op te gaan hebben ze nu totaal niet...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

_Makke_

Citaat van: zeph op 15 maart 2010 - 22:33:25
En niet meer tanken is volgens mij een goede zaak. Zo dwing je de fabrikanten om de motoren zo efficient (zuinig) mogelijk te maken.

Zoals McLaren_über_alles al zei, je kan de motoren niet zuiniger maken zolang de motoren bevroren zijn. Maar dan nog, als we dat vergeten kan men de motoren zuiniger maken én groener maken dan vroeger zonder het tanken te verbieden. Je kan toch een maximum vastleggen wat de benzine betreft. Elke piloot mag maar over een x-aantal liter benzine beschikken tijdens een race/weekend. Als je dan nog met één verplichte tankbeurt werk dan heb je toch weer dat strategische effect. Trouwens de sport wordt nog groener, aangezien er met minder benzine gestart wordt. Een lager gewicht is een lager verbruik.

campos

Citaat van: Makke op 16 maart 2010 - 07:16:10
Citaat van: zeph op 15 maart 2010 - 22:33:25
En niet meer tanken is volgens mij een goede zaak. Zo dwing je de fabrikanten om de motoren zo efficient (zuinig) mogelijk te maken.

Zoals McLaren_über_alles al zei, je kan de motoren niet zuiniger maken zolang de motoren bevroren zijn. Maar dan nog, als we dat vergeten kan men de motoren zuiniger maken én groener maken dan vroeger zonder het tanken te verbieden. Je kan toch een maximum vastleggen wat de benzine betreft. Elke piloot mag maar over een x-aantal liter benzine beschikken tijdens een race/weekend. Als je dan nog met één verplichte tankbeurt werk dan heb je toch weer dat strategische effect. Trouwens de sport wordt nog groener, aangezien er met minder benzine gestart wordt. Een lager gewicht is een lager verbruik.
als het toch zo nodig groen moet zijn, dan kunnen ze het het beste laten zoals het nu is. Hoe saaier, hoe minder publiek er op af komt. Best leuk en aardig dat je een paar liter brandstof per race kunt besparen, de vervuiling om zo'n race heen is en blijft vele malen groter.

zeph

Citaat van: campos op 16 maart 2010 - 10:01:43

als het toch zo nodig groen moet zijn, dan kunnen ze het het beste laten zoals het nu is. Hoe saaier, hoe minder publiek er op af komt. Best leuk en aardig dat je een paar liter brandstof per race kunt besparen, de vervuiling om zo'n race heen is en blijft vele malen groter.

:D
Het gaat niet alleen om groen zijn, zuurpruim. Die engine freeze moet idd worden opgeheven, en dan kan er weer op een ander niveau gestreden worden. Dan boek je technologische vooruitgang en dat kan later ook weer toepassingen vinden in productieauto's of waar dan ook. zonder F1 geen tractiecontrole op je Golf, hoor.

Folkert

Vind toch dat ze al aardig groen zijn met die groene streep op de banden. En met Lotus terug in de F1 is er nog meer groen :P

Maar ik zeg terug naar de jaren 80-90. zo min mogelijk beperkingen en regels en gewoon racen.
Trotse vader van Rosalie(L)