GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

Supermariobros

Ik schrijf het niet vlug, maar dit was toch een bijzonder saai kijkstuk. Vettel had de overwinning zeker verdiend, maar zoiets hoort bij het racen natuurlijk. Veel meer hoeft er over deze race niet gezegd.

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2010 op 14 maart 2010 - 15:31:31
Citaat van: WeezyAveli op 14 maart 2010 - 15:05:37ookal was deze ook niet echt heel spannend ligt het hier vooral om de baan. Bahrein lay-out was altijd crap en na de verandering van S2 nog slechter.
Als er nu veel mensen in een treintje reden zou ik zeggen: je hebt gelijk. Maar nu denk ik eerder van: ze leken achter elkaar aan te cruisen, de startvolgorde is bepaald op basis van snelheid en de snelste start vooraan, als de verhoudingen met lading dan nog dezelfde zijn, tsja, dan krijg je zo'n saaie optocht. Dat heeft niets met het circuit te maken.

Idd, het belooft een topseizoen te worden! Nieuwe regels voor dit seizoen: banden sparen, banden sparen en banden sparen. Rijd dus niet te dicht bij uw voorganger en probeer vooral niet in te halen!

F1 anno 2010!

Al kwam het nog goed uit voor mij. Heb een kort nachtje gehad, waardoor ik het slaaptekort al voor een deel ingehaald heb tijdens de race...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

ivan_

tja het was een saai kijkstuk....

dat ze het tanken maar rap invoeren!!!! ik vond er echt niks aan.
begrijp echt niet dat ze het tanken verboden hebben.  die regel zal ook wel wijzigen net zoals een paar jaar geleden dat ze geen banden mochten wisselen.....

flupke3

Dit was inderdaad niet het spektakel waar ik op gehoopt had. ::)
In de jaren 80 en begin jaren 90 was er ook een tankverbod
en toen was er wel meer spektakel.Aan de wagens ligt het niet
denk ik want toen reden ze ook  zonder ayrodinamische vleugels
dus denk ik dat het aan het circuit ligt.Nu dat de wagens veel veiliger
zijn zouden die chicanes wel eens mogen sterk verminderen in aantal.
En misschien heeft bernie wel gelijk als hij zegt dat de huidige f1 remmen
te sterk zijn en daardoor het inhalen vermoeilijkken?Wat denken jullie?
Jammer voor Vettel trouwens maar dat hoort er nu eenmaal bij...

Folkert

Het is natuurlijk wel maar de eerste race. Iedereen moet wennen dus er kan nog van alles gebeuren in de volgende.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Dat klopt natuurlijk en volgend circuit is anders!

KVDracer

Ik denk dat we de schuld wat moeten steken op de dubbele diffuser. Rosberg kloeg over een gebrek aan downforce als hij in de slipstream kwam van Vettel. En je zag het bij iedere rijder,reden ze een seconde of minder achter een andere rijder, dan gingen hun rondetijden iets omhoog. En verleden jaar is het al gezegd geweest dat de dubbele diffuser het verbod op de aerodynamische vleugels teniet deed. Ik hoop maar dat dit niet iedere race zo gaat zijn.?


McLaren_über_alles

Citaat van: KVDracer op 14 maart 2010 - 19:34:12
Ik denk dat we de schuld wat moeten steken op de dubbele diffuser. Rosberg kloeg over een gebrek aan downforce als hij in de slipstream kwam van Vettel. En je zag het bij iedere rijder,reden ze een seconde of minder achter een andere rijder, dan gingen hun rondetijden iets omhoog. En verleden jaar is het al gezegd geweest dat de dubbele diffuser het verbod op de aerodynamische vleugels teniet deed. Ik hoop maar dat dit niet iedere race zo gaat zijn.?

Zo ziet het er alleszinds uit.

Maar al te vaak zullen rijders slechts 1 vroege pitstop maken (omdat ze vertrekken op zacht rubber), dan binnenkomen om de hardere bandensoort om daarmee dan nog 2/3 van de race rondjes af te werken.

Dus het sparen van de banden staat centraal, want banden verneuken = extra pitstop, wat toch al snel meer dan 20 seconden tijdverslies betekent.

Inhalen is inderdaad zeer moeilijk in de F1, maar vandaag had ik de indruk dat ze zelf geen poging konden doen. Vanaf je dicht bij de je voorganger komt verlies je neerwaartse druk en ga je meer van grip van je banden vragen waardoor die een stuk sneller  slijten, wat sowieso problematisch is als je weet dat je met die banden nog pakweg 45 minuten moet rijden...
Maar bon, wat ik verwacht had van het tankverbod is tot nu toe uitgekomen. Laat ons hopen dat het de volgende races beter wordt, want hetgeen wat we vandaag kregen voorgeschoteld was tegen het lachwekkende. Maar hoe dan ook, het ligt volgens mij niet zo zeer aan het circuit, maar meer aan de ingesteldheid van de rijders & teams (=banden sparen).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

RadioActiveMan

Het niet bijtanken heeft weinig te maken met dit spektakel zonder spek. Zulke treintjes zien we al jaren en zoals al gezegd in de jaren '80 en begin jaren '90 waren er wel veel duels te zien en gingen ze ook niet langst het tankstation. Het probleem ligt hem inderdaad al jaren bij de aerodynamica en het nadeel dat een achterligger ervan ondervindt. Veel mensen zijn tegen restricties hierop omdat alles dan minder "technologisch" zou zijn. Maar je kan blijkbaar niet het één, en het ander tegelijk hebben. Aerodynamica is ook een wetenschap en geen technologie volgens mij. Laat de technologische ontwikkeling zich maar voortzetten onder de motorkap en niet erop.
Ik geef het seizoen 2010 nog altijd het voordeel van de twijfel en hoop dat het in de komende GP's beter wordt.

Alonso is een mooie winnaar en leuk dat Massa meet op het podium stond. Ferrari heeft in één klap het slecht seizoen van vorig jaar doorgespoeld. Heel spijtig voor Vettel, maar ja... life's a bitch.
Het viel met op dat het seizoen begon met toch redelijk wat mensen met mechanische problemen hadden, iets wat ik in mijn gedachten al jaren niet meer heb gezien.
Mijn mening over de nieuwe teams heb licht moeten bijstellen, vooral Lotus heeft me verrast tijdens de race en leek helemaal niet zo heel veel meer onder te doen voor de rest.
HRT zal wel blij zijn dat Senna toch wel wat rodnjes heeft kunnen afmaken. Chandhok lag er jammer genoeg al snel uit door een hobbel in het circuit.  ???
Virgin was het minste van de nieuwe teams ze hebben het qua resultaat niet slechter gedaan dan HRT, maar zij kwamen wel met iets of wat voorbereiding aan de start.


flupke3

Waarom geen regel dat correurs minder banden tijdens trainingen mogen gebruikken
en meer tijdens de gp?

meatball

Saaie race,elk jaar weer nieuwe regeltjes en het wordt er niet beter op. Vroeger was er nog twijfel als er iemand snel was bij aanvang van de race,misschien stond hij wel ligt ,ik vond vorig jaar het bekent maken van het gewicht al zonde voor de spanning,maar nu weet je gewoon dat ze hetzelfde staan dus wie eerst weg is is ook zonder twijfel de snelste,dat te weten verpest al een groot deel van de spanning.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Citaat van: flupke3 op 14 maart 2010 - 21:00:24
Waarom geen regel dat correurs minder banden tijdens trainingen mogen gebruikken
en meer tijdens de gp?

Tijdens een heel weekend heb je 11 setjes en die mag je gebruiken hoe en wanneer je wil volgens mij.
Als je ze gaat verplichten om tijdens de race meer banden te laten gebruiken staan ze om de 10 laps in de pits, ook weinig leut aan.

Enzo

Heb wel ergens gelezen dat Whitmarsh suggereert om minimaal 2 bandenstops in te voeren om zo de tactische spanning een beetje terug te brengen in dit seizoen.
Er werd ook gesproken over Bridgestone, dat ze de banden gevoeliger moeten maken, met de hardere compound kon je zonder te stoppen ook de race uitrijden volgens sommige.
Stel we hadden een safety-car situatie gehad in de 5e ronde, dan was iedereen de pits in gegaan om banden te wisselen zodat ze vervolgens  zonder te stoppen als een dieseltreintje de race uit kunnen rijden. Dat was pas echt schandalig saai geweest, maar zeker geen ondenkelijk scenario met de huidige regelgeving.

Ik denk dat  het een goed idee is om een groter contrast tussen de twee te gebruiken compounds in te voeren, daarnaast moet de hardere van de twee sowieso niet langer dan 40 rondjes mee gaan. Maar het liefst zie ik het tanken weer terug, al zal dat niet voor 2011 zijn!

eric201165

het word steeds moeilijker om geboeid te blijven kijken ben er nog niet uit of ik blijf kijken elk jaar word het meer en meer een aanfluiting ,,, waar zijn de tijden van racen en gaan voor elke punt dus gewoon  sato terug montoya terug en nog wat echte racers en dan gewoon dikke motor erin geen gekke berperkingen en genieten   wie helpt mij om dit nog leuk te blijven vinden   gr eric >:(