GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 08 maart 2010 - 08:15:21
Citaat van: campos op 07 maart 2010 - 23:17:24
Citaat van: Ferrari 2010 op 07 maart 2010 - 22:47:47
Citaat van: campos op 07 maart 2010 - 22:18:16
Citaat van: robbert op 07 maart 2010 - 21:48:54
Citaat van: zeph op 07 maart 2010 - 18:54:08
Afgaande op wat de experts zeggen, gok ik op een 1-2'tje voor McLaren.  :(


(Dit jaar ben ik overigens Ferrari-fan, met RedBull als tweede favoriete team)

Redbull heeft laten weten dat ze al pitstops geoefend hebben van 1,8 seconden. Dat kan ook een voordeel geven, maar ja van andere teams weten we het niet hoeveel seconden ze nodig hebben om een stop te maken
die bandenwissels zullen normaal niet het verschil gaan maken lijkt mij, tenzij er natuurlijk grote fouten gemaakt worden. Ik denk dat er meer te verliezen valt dan te winnen, dus ik zou gewoon op zeker gaan, dan maar een paar tienden of een seconde langer stil staan.
Als je nek aan nek racet, zijn die tienden misschien wel een positie. Een seconde is dat al helemaal!
ja, tuurlijk zijn er wel situatie's waarin die paar tiende wel belangrijk zijn, maar doorgaans valt dat in race situatie's wel mee. Mooi dat Red Bull een  pitstop kan doen in 1,8 sec, maar daar ligt echt niemand wakker van hoor.
Stel de volgende situatie:
Rijder A rijdt achter rijder B, A is 5 honderste sneller dan B, maar met dat verschil kan je uiteraard niet passeren. Wel plak je er vlak achter, 5 tienden er tussen. B Pit en doet daar 2 seconden over. Rijder A doet 1.5 seconden over zijn pitstop. Dan kan A B passeren. En waardoor? Doordat hun pitstop sneller is.

Je zegt dat de lengte van pitstops niet zo nauw zal komen, dan zeg je eigenlijk gewoonweg dat je verwacht dat er niet nek aan nek geracet zal worden?
Ik zeg alleen dat er heel weinig tijd mee te winnen valt en dat het in principe gewoon bijzaak is. je moet gewoon zorgen dat die banden er goed onder komen, da's verreweg het belangsrijkste. Ik zeg toch al dat er wel situatie's zijn dat het wel belangrijk is, dus dat hoef je me echt niet uit te gaan leggen, maar hoe vaak komt dat in de praktijk nou voor?? voorbeelden??
Je kunt beter een auto hebben die een tiende per ronde sneller is, dan een pitstop die je 1x in een wedstrijd 1 of 2 tiende voordeel geeft. En maak je een fout met een pitstop, dan kan dat wel je hele wedstrijd verkloten, dus daarom zou ik vooral op zeker voor zover dat mogelijk is.

Forza F1

Heb de teams nog nooit zo dicht bij elkaar weten zitten tijdens de tests...

Sterkste team lijkt mij Ferrari, zéér zéér dicht gevolgd door McLaren, dan Red Bull en Mercedes.

Dan lijkt Sauber met Force India om 5de plaats te strijden...

Dan volgens mij Williams

Op een afstand gevolgd door Renault.

Dan een lange tijd niks... en wanneer die teams allen al over de streep zijn en de 1ste drie al op't podium staan, zal Lotus als laatste over de streep komen. Virgin en Hispania halen het niet door betrouwbaarheidsproblemen  :)

Enzo

Jij moet mee doen aan de webstrijd... ;)

flupke3

Hoe kan je trouwens banden wissellen onder de 4 seconden dat wil ik
nog wel eens zien.De wielmoer losdraaien,band eraf en nieuwe band
op een correcte manier erop en vastzetten.In de jaren 80 begin jaren 90
was het iets van 5 a 6 seconden als ik me goed herrinner.

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 08 maart 2010 - 21:20:58
Heb de teams nog nooit zo dicht bij elkaar weten zitten tijdens de tests...

Sterkste team lijkt mij Ferrari, zéér zéér dicht gevolgd door McLaren, dan Red Bull en Mercedes.

Dan lijkt Sauber met Force India om 5de plaats te strijden...

Dan volgens mij Williams

Op een afstand gevolgd door Renault.

Dan een lange tijd niks... en wanneer die teams allen al over de streep zijn en de 1ste drie al op't podium staan, zal Lotus als laatste over de streep komen. Virgin en Hispania halen het niet door betrouwbaarheidsproblemen  :)

Ik geloof net andersom. Mclaren en dan zeer kort Ferrari. Waarom weet ik niet, het is een gevoel Mercedes en RedBull zullen strijden om de andere plaatsen. RBR schat ik dit jaar toch iets lager in omdat (als ik goed begrepen heb) zij minste verandering hebben aangebracht aan hun auto. En dus minst relatieve verbetering zullen hebben. Mercedes is denk ik ver terug gevallen. Geen voordeel meer van hun geniale diffusor van vorig jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: flupke3 op 08 maart 2010 - 23:55:46
Hoe kan je trouwens banden wissellen onder de 4 seconden dat wil ik
nog wel eens zien.De wielmoer losdraaien,band eraf en nieuwe band
op een correcte manier erop en vastzetten.In de jaren 80 begin jaren 90
was het iets van 5 a 6 seconden als ik me goed herrinner.
we zullen het zien in bahrain,  maar het is wel mogelijk redbull heeft het bevestigd en wiliiams.
Ik dacht eerst mclaren, maar het is de williams

RadioActiveMan

Ik denk ook McLaren als snelste op het moment. Red Bull en Ferrari daarachter. Dan komen Mercedes en Williams.
Sauber en Force India strijden ook nog mee voor punten. Torro Rosso zit tussen F1 klasse A en F1 klasse B in.

flupke3

Mclaren,redbull en dan ferrari al blijft het gokken.
Redbull zou op papier favoriet moeten zijn met
andrew newy die dit jaar met het tankverbod
een goede gewichtsverdeling uit zijn hoed zou
moeten kunnen toveren want het blijft 1 van
de beste ontwerpers die de f1 ooit gehad heeft.
En vettel is topklasse .Misschien nog niet zo contstant als een
Alonso maar dat komt nog wel.

RadioActiveMan

Het valt me wel op dat iedereen hier, mezelf incluis, helemaal geen rekening houd met Renault.
Kan toch niet dat we die lager inschatten dan Torro Rosso of Force India.

flupke3

Tijdens de test waren ze ook niet echt super dus is de kans klein
dat ze nu al top zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 10:45:35
Het valt me wel op dat iedereen hier, mezelf incluis, helemaal geen rekening houd met Renault.
Kan toch niet dat we die lager inschatten dan Torro Rosso of Force India.
Houden we dan rekening met STR of FI? :) Ik denk dat we geen rekening met renault moeten houden, maar ze zullen nog wel een eindje voor STR en FI zitten lijkt me :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2010 op 09 maart 2010 - 13:17:13
Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 10:45:35
Het valt me wel op dat iedereen hier, mezelf incluis, helemaal geen rekening houd met Renault.
Kan toch niet dat we die lager inschatten dan Torro Rosso of Force India.
Houden we dan rekening met STR of FI? :) Ik denk dat we geen rekening met renault moeten houden, maar ze zullen nog wel een eindje voor STR en FI zitten lijkt me :)

Nee maar het viel me op dat de meeste wel over Force India of Torro Rosso spraken en Renault helemaal niet gneoemd werd.

Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 14:39:15
Citaat van: Ferrari 2010 op 09 maart 2010 - 13:17:13
Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 10:45:35
Het valt me wel op dat iedereen hier, mezelf incluis, helemaal geen rekening houd met Renault.
Kan toch niet dat we die lager inschatten dan Torro Rosso of Force India.
Houden we dan rekening met STR of FI? :) Ik denk dat we geen rekening met renault moeten houden, maar ze zullen nog wel een eindje voor STR en FI zitten lijkt me :)

Nee maar het viel me op dat de meeste wel over Force India of Torro Rosso spraken en Renault helemaal niet gneoemd werd.
Renault verwacht ik eigenlijk ook niet heel van eerlijk gezegd. 1 rijder die net nieuw in de F1 is en een rijder die wel potentie heeft, maar die het nog niet echt heeft bewezen razend snel te zijn in een goede auto. En ja ik geef toe dat hij de auto nog niet heeft gehad, maar heeft het voorals nog niet klaar gespeeld en is voor mij nog afwachten of hij het ook gaat doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Vettelredbull

Lastiger dan ooit, voorspellen voor de eerste race met 8 potientiele winnaars.
Toch maar proberen.

GP Bahrein:

1.Vettel
2.Alonso
3.Webber
4.Button
5.Schumacher
6.Massa
7.Kubica
8.Rosberg
9.De la Rosa
10.Barrichello

RedBull heeft de snelste auto, met kort daarachter Ferrari.
Hamilton gaat in de eerste ronde crashen, omdat hij zich tegenover Schumacher te veel wil bewijzen. ;D

Enzo

Mijn voorspelling:

1) Alonso
2) Massa
3) Lewis
4) Vettel
5) Schumacher
6) Rosberg
7) Webber
8   Button
9) Pedro als "best of the rest"

Maar is eigenlijk nog koffiedik kijken, ben erg nieuwsgierig naar de quali want daar zullen alle rookgordijnen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ben ook wel nieuwsgierig naar de Super difuser van Mercedes, is hij werkelijk zo super, is het wel legaal, zullen ze hier de progressie mee boeken die ze wilde??
Tjonge jonge wat duurde deze winter weer lang, heb er echt zin in!!  8)