Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Als ze de luchtstroom willen analyseren neem ik aan dat ze geen overdreven risico's pakken en dus weinig gevaar vormen als het op crashen aankomt.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 10 februari 2010 - 12:13:22


Ik vind hem niet zo bijzonder. Maar het wordt toch sowieso afwachten tot enkele tests in het droge. Het uiterlijk zegt doorgaans niet veel.
Vind hem er zelf wel mooi uit zien. Maar heb bijna alle Newey wagens gaaf gevonden. En natuurlijk kan je op basis van uiterlijk niet de snelheid inschatten, maar het was bij mij een gevoel. Met Webber en Vettel heeft RBR een zeer sterk rijders( zo niet 1 van de sterkste) rijders bezetting van het veld. Vettel zet ik op de lijn van Hamilton, Alonso. Webber acht ik toch beter en sneller dan Massa en Button. Alonso heeft de meeste ervaring van het stel en zal hierdoor denk ik heel belangrijk zijn in de ontwikkeling van het seizoen.
Trotse vader van Rosalie(L)

tune

Citaat van: Marc_Vl op 10 februari 2010 - 13:34:43
Als ze de luchtstroom willen analyseren neem ik aan dat ze geen overdreven risico's pakken en dus weinig gevaar vormen als het op crashen aankomt.

F1 today

McLaren test met sensoren09:18 - McLaren test met veel sensoren op de auto. De sensoren zijn geplaatst achter de voorbanden, om de slijtage van de voorbanden te meten.
To finish first, first you need to finish

Tim C

Jammer voor F1today maar helaas.

McLaren explains the sensor: "We feel it's necessary to put as much emphasis as we possibly can on accurately measuring the flow structures we encounter at the track so that we can match them to the flow structures we are able to simulate in CFD hence, the proliferation of pitots, sensors, flow-vis tests."

Seems that with testing limited, McLaren want every shred of information on the aerodynamic map of the car. Makes sense.

Dixit Edd Straw van Autosport

tune

#139
Citaat van: Tim op 10 februari 2010 - 16:21:18
Jammer voor F1today maar helaas.

McLaren explains the sensor: "We feel it's necessary to put as much emphasis as we possibly can on accurately measuring the flow structures we encounter at the track so that we can match them to the flow structures we are able to simulate in CFD hence, the proliferation of pitots, sensors, flow-vis tests."

Seems that with testing limited, McLaren want every shred of information on the aerodynamic map of the car. Makes sense.

Dixit Edd Straw van Autosport
I stand corrected. Valt ook niet veel voor eigenlijk dat 2 f1 sites verschillende informatie geven.
To finish first, first you need to finish

Tim C

Valt heel regelmatig voor. Daarom heb je betrouwbare bronnen (Autosport, GrandPrix, Pitpass, een aantal freelancers op twitter) en de rest. :)

tune

Citaat van: Tim op 10 februari 2010 - 16:41:44
Valt heel regelmatig voor. Daarom heb je betrouwbare bronnen (Autosport, GrandPrix, Pitpass, een aantal freelancers op twitter) en de rest. :)
Mja kweet niet zenne, ik zie soms toch veel overeenkomst. Waarsch omdat de meeste wel van een andere site pikken veronderstel ik :-).
Er zijn er wel een paar betrouwbare bij die heel af en toe is met exlcusief nieuws komen.
Anyway , iemand de spy foto van de lotus gezien, ziet er niet slecht uit.
To finish first, first you need to finish

Tim C

Je hebt nieuws en geruchten :)

De tijden van vandaag kon je even goed niet plaatsen. Na één uur stond alles al vast (oh ironie :))

Ferrari zou wat problemen hebben met een natte ondergrond...

Enzo

Citaat van: Tim op 10 februari 2010 - 19:12:37
Je hebt nieuws en geruchten :)

De tijden van vandaag kon je even goed niet plaatsen. Na één uur stond alles al vast (oh ironie :))

Ferrari zou wat problemen hebben met een natte ondergrond...

Alonso was dan wel de enige die 1.28 ers liet noteren in de regen, toch ruim 2 sec sneller dan de rest van het veld.
Ik weet dat alles maar betrekkelijk is, zeker gezien de hoeveelheden benzine waarmee gereden word, maar dan toch kreeg ik nou niet de indruk dat de Ferrari worstelde in de regen.
Heb ergens gelezen dat Ferrari de motor in een bepaalde hoek gekanteld hebben opgehangen in het chassis waardoor er meer ruimte was voor de dubbele difuser.
Gerucht gaat dat ze hier een hoop voordeel uit halen.... ::)

tune

Het wordt nog beter:

Virgin Racing-auto valt uit elkaar: - De sessie is geneutraliseerd en de oorzaak daarvoor ligt bij het nieuwe Virgin Racing. De VR-01 verloor allemaal onderdelen van het bodywork in bocht 2 die eerst opgeruimd moeten worden.

Heeft iemand hier ergens anders ook bevestiging van gezien?
To finish first, first you need to finish

Enzo

Nee niks gezien, ben het Net aan het afstruinen op zoek naar een live stream....
Tot op heden niks kunnen vinden. Heeft iemand een linkje?

robbert

Citaat van: tune op 11 februari 2010 - 11:29:04
Het wordt nog beter:

Virgin Racing-auto valt uit elkaar: - De sessie is geneutraliseerd en de oorzaak daarvoor ligt bij het nieuwe Virgin Racing. De VR-01 verloor allemaal onderdelen van het bodywork in bocht 2 die eerst opgeruimd moeten worden.

Heeft iemand hier ergens anders ook bevestiging van gezien?


amai stel je voor zeg, zo tijdens een race. als er dan iemand erachter rijdt, wil er niet aan denken

SDG

#147
Citaat van: robbert op 11 februari 2010 - 12:00:56
Citaat van: tune op 11 februari 2010 - 11:29:04
Het wordt nog beter:

Virgin Racing-auto valt uit elkaar: - De sessie is geneutraliseerd en de oorzaak daarvoor ligt bij het nieuwe Virgin Racing. De VR-01 verloor allemaal onderdelen van het bodywork in bocht 2 die eerst opgeruimd moeten worden.

Heeft iemand hier ergens anders ook bevestiging van gezien?


amai stel je voor zeg, zo tijdens een race. als er dan iemand erachter rijdt, wil er niet aan denken

Thierry Boutsen maakte dat ook ooit eens mee tijdens een race (GP Frankrijk 1986). De motorkap vloog toen van zijn Arrows aan het einde van het lange rechte stuk, op het snelste punt van het circuit.

(rond 1:27)

Enzo

Het was inderdaad de Virgin van Glock die uit elkaar viel, hier de foto van half 11 vanmorgen.


waard500

Wat erg dat die auto uit elkaar valt. Op hun 1e testdag hebben ze amper gereden door de regen. Vandaag is het droog en komen ze voorlopig niet verder dan 11 ronden. Lotus verliest tov Virgin nog niet heel veel testtijd :P
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009