Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: tune op 22 februari 2010 - 15:31:59
Wat me ook opvalt in de lijst die daar boven staat:

1  Jenson Button (GBR)
2  Lewis Hamilton (GBR)
3  Michael Schumacher (DEU)
4  Nico Rosberg (DEU)
5  Sebastian Vettel (DEU)
6  Mark Webber (AUS)
7  Felipe Massa (BRA)
8  Fernando Alonso (ESP)
9  Rubens Barrichello (BRA)
10  Nico Hulkenberg (DEU)
11  Robert Kubica (POL)
12  TBA (-)
14  Adrian Sutil (DEU)
15  Vitantonio Liuzzi (ITA)
16  Sébastien Buemi (CHE)
17  Jaime Alguersuari (ESP)
18  Jarno Trulli (ITA)
19  Heikki Kovalainen (FIN)
20  TBA (-)
21  Bruno Senna (BRA)
22  Jose Maria Lopez (ARG)
23  TBA (-)
24  Timo Glock (DEU)
25  Lucas di Grassi (BRA)


Is dat Petrov nog niet bevestigd is??

Zes Duitsers, en dan had Nick Heidfeld dit jaar evengoed ook nog kunnen rijden... waar is de tijd van vijf Brazilianen en elf Italianen?  :)

tune

Citaat van: tune op 11 februari 2010 - 11:29:04
Het wordt nog beter:

Virgin Racing-auto valt uit elkaar: - De sessie is geneutraliseerd en de oorzaak daarvoor ligt bij het nieuwe Virgin Racing. De VR-01 verloor allemaal onderdelen van het bodywork in bocht 2 die eerst opgeruimd moeten worden.

Heeft iemand hier ergens anders ook bevestiging van gezien?

Dag 1 in Barcelona:
Di Grassi verloor mogelijk achtervleugel

12:42 - Volgens getuigen van de crash heeft Lucas di Grassi zijn achtervleugel verloren. Waarna hij is gespind bij het aanremmen van de bocht en in de bandenstapels is gecrashed. Meer informatie volgt.

Als dit waar is begint de strategie van Virgin me duidelijk worden. Balast verliezen tijdens de race om snellere rondetijden te behalen.  ;D
To finish first, first you need to finish

Bart VD

Schumi komt terug op zijn uitspraak als zou de Mercedes nog niet snel genoeg zijn:

http://en.espnf1.com/mercedes/motorsport/story/9773.html

Zou de ploegleiding hem onder zijn vijs gegeven hebben?
This space for rent

robbert

Citaat van: Bart VD op 27 februari 2010 - 19:58:33
Schumi komt terug op zijn uitspraak als zou de Mercedes nog niet snel genoeg zijn:

http://en.espnf1.com/mercedes/motorsport/story/9773.html

Zou de ploegleiding hem onder zijn vijs gegeven hebben?
eigenlijk best wel grappig. Schumacher moet van Mercedes zeggen dat de wagen wel goed is.
Maar wat is er nu waar? Zou de wagen nu wel echt goed zijn of hebben ze nog altijd snelheid te kort

RadioActiveMan

Rosberg is gewoon een pak sneller dan Schumacher. Schumacher dacht dat het aan de wagen lag, maar na het bestuderen van de data bleek dat echter niet het geval.
Schumacher is gewoon een oude knol die aan snelheid heeft ingeboet en moeilijk met deze F1's overweg kan.  8)

Sept

Citaat van: Marc_Vl op 28 februari 2010 - 11:45:05
Rosberg is gewoon een pak sneller dan Schumacher. Schumacher dacht dat het aan de wagen lag, maar na het bestuderen van de data bleek dat echter niet het geval.
Schumacher is gewoon een oude knol die aan snelheid heeft ingeboet en moeilijk met deze F1's overweg kan.  8)

Daarom dat hij in elke testsessie telkens de snelste van beide Mercedes-rijders was? (Buiten dan gisteren in Barcelona, waar de Mercedes plots op plaats 1 opduikt, beetje minder benzine aan boord genomen om te bewijzen dat ze toch wel snel zijn?  ;) )
1991 - 2004 = 7

Enzo

Vanochtend hebben de vier grote teams een quali test gedaan.
De baancondities in Barcelona zijn minder goed dan de afgelopen dagen met veel wind.
Dit zijn de tijden.

1  Hamilton McLaren  1m20.472s
2  Massa Ferrari  1m20.539s  +0.067
3  Vettel Red Bull  1m20.667s  +0.195
4  Schumacher Mercedes  1m20.745s  +0.273
5  Barrichello Williams  1m20.925s  +0.453

Het lijkt erop dat ze toch allemaal dicht bij elkaar zitten en als je de factoren mee rekent is Schumacher niet de langzamere tegenover Rosberg.


Enzo

Wat is flovis? Nice post verder!!

Tim C

Flovis => Airflow Visualization.

Kunnen ze mee checken of de lucht zich gedraagt zoals de computermodellen verwacht hadden. Het is die fluo gele verf.

http://www.youtube.com/watch?v=gjISI0QBlw0#t=2m31

Enzo

Ah ok, cool!!Dank voor de uitleg... 8)

tune

Wat ik me afvraag, is een team niet verplicht voor het begin van het seizoen een derde rijder aan te stellen?
Voor zover ik weet heeft sauber nog altijd geen derde rijder en wordt er ook niets over gezegd.
Of is dit niet verplicht?
To finish first, first you need to finish

RadioActiveMan

Volgens mij is dat voorlopig Esteban Gutierrez. Die zou in ieder geval aanwezig zijn tijdens sommige raceweekends en op hetzelfde trainingsschema zitten als Kobayashi en De La Rosa.
Er was eerst sprake van Baguette en dat lag, volgens de man zelf, voor 96% vast, maar het is blijkbaar toch terug losgekomen.

Ferrari 2010

En hierbij de laatste:









Wagen op zich ziet er wel goed uit, maar die kleur, jak!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Dat is de kleur van het Campos logo als ik me niet vergis.
Vind het wel iets hebben. is weer eens iets anders dan zwart, blauw, wit, geel, rood of groen.