USF1, serieus of flop?

Gestart door gloudiesaurus, 04 januari 2010 - 13:45:26

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Tsja, jammer, vreemd dat net zij het niet halen. Hopelijk mag Stefan GP nu in de plaats komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Zo'n lange voorbereiding en dan nog niet mee kunnen doen.

Nu tijd voor Stefan en misschien VIlleneuve.

KVDracer

Ik denk dat we zo een nieuws nog gaan krijgen dit jaar. Achja, nu kan Stefan GP in de plaats komen en dan is het te hopen dat zij wel financieel sterk genoeg staan.

flupke3

En dan nog ...ze hebben nog eens getest!Wat een flauwe start voor die nieuwe teams.

RadioActiveMan

Start? Welke start? De nieuwe teams die wel aanwezig waren bij de tests reden zo traag dat ze volgens mij hun banden niet warm kregen. Kostenverlagingen, meer en nieuwe teams voor de F1, etc... Ik was er allemaal blij mee en nog altijd hoor, maar op deze manier helemaal niet.

KVDracer

Citaat van: Marc_Vl op 03 maart 2010 - 15:00:24
Start? Welke start? De nieuwe teams die wel aanwezig waren bij de tests reden zo traag dat ze volgens mij hun banden niet warm kregen. Kostenverlagingen, meer en nieuwe teams voor de F1, etc... Ik was er allemaal blij mee en nog altijd hoor, maar op deze manier helemaal niet.

Je moet Lotus en Virgin nu wel tijd geven om te ontwikkelen ook he. Ik ken geen enkel nieuw team dat direct bij de top behoorde.

SDG

#52
Eigenlijk is dit dubbel zo jammer. Een nieuw Amerikaans team dat kon uitgroeien tot een blijvertje had de interesse voor de Formule 1 in de VS een nieuw elan kunnen geven. Nu het team de risee van de F1 geworden is en zelfs nog niet eens de start van het seizoen gehaald heeft, is het weinig waarschijnlijk te noemen dat dit project op korte termijn nog navolging gaat krijgen van andere potentiële geïnteresseerden aldaar die een team willen beginnen, laat staan dat Amerikaanse investeerders in de toekomst snel zullen staan springen om zich in de strijd te mengen. Nadat de Amerikaanse GP een paar jaar terug alweer eens afgevoerd werd, lijken de VS na deze nieuwe mislukking nu wel definitief verloren voor de F1.

SDG


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Citaat van: KVDracer op 03 maart 2010 - 15:49:29
Citaat van: Marc_Vl op 03 maart 2010 - 15:00:24
Start? Welke start? De nieuwe teams die wel aanwezig waren bij de tests reden zo traag dat ze volgens mij hun banden niet warm kregen. Kostenverlagingen, meer en nieuwe teams voor de F1, etc... Ik was er allemaal blij mee en nog altijd hoor, maar op deze manier helemaal niet.

Je moet Lotus en Virgin nu wel tijd geven om te ontwikkelen ook he. Ik ken geen enkel nieuw team dat direct bij de top behoorde.

Ik ken geen enkel nieuw team dat per ronde 5 à 6 sec trager was. Niet direct tot de top behoren is één ding, trager rondrijden dan een GP2 een ander.

Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 03 maart 2010 - 21:48:01
Citaat van: KVDracer op 03 maart 2010 - 15:49:29
Citaat van: Marc_Vl op 03 maart 2010 - 15:00:24
Start? Welke start? De nieuwe teams die wel aanwezig waren bij de tests reden zo traag dat ze volgens mij hun banden niet warm kregen. Kostenverlagingen, meer en nieuwe teams voor de F1, etc... Ik was er allemaal blij mee en nog altijd hoor, maar op deze manier helemaal niet.

Je moet Lotus en Virgin nu wel tijd geven om te ontwikkelen ook he. Ik ken geen enkel nieuw team dat direct bij de top behoorde.

Ik ken geen enkel nieuw team dat per ronde 5 à 6 sec trager was. Niet direct tot de top behoren is één ding, trager rondrijden dan een GP2 een ander.

Ik kan me niet veel testen van jaren geleden herinneren. Tot denk ik 2003 keek ik vrijwel nooit naar die tijden in de winter. Maar volgens mij waren minardi en Lola en nog andere achterhoede teams toch soms ook vrij langzaam hoor.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Marc_Vl op 03 maart 2010 - 21:48:01
Citaat van: KVDracer op 03 maart 2010 - 15:49:29
Citaat van: Marc_Vl op 03 maart 2010 - 15:00:24
Start? Welke start? De nieuwe teams die wel aanwezig waren bij de tests reden zo traag dat ze volgens mij hun banden niet warm kregen. Kostenverlagingen, meer en nieuwe teams voor de F1, etc... Ik was er allemaal blij mee en nog altijd hoor, maar op deze manier helemaal niet.

Je moet Lotus en Virgin nu wel tijd geven om te ontwikkelen ook he. Ik ken geen enkel nieuw team dat direct bij de top behoorde.

Ik ken geen enkel nieuw team dat per ronde 5 à 6 sec trager was. Niet direct tot de top behoren is één ding, trager rondrijden dan een GP2 een ander.


De laatste jaren heb ik dan ook geen nieuwe privé teams weten binnenkomen. De nieuwe teams de laatste jaren hebben allemaal een bestaand team overgenomen en hadden deze kennis al tot hun beschikking;

RadioActiveMan

Aangezien de meeste nieuwe teams mensen hebben aangenomen die al iets of wat bekend zijn met de racerij en het ontwerpen van een racewagen ga ik er vanuit dat die kennis ook aanwezig is binnen de nieuwe teams. Nick Wirth, Mike Gascoyne, Keith Saunt bijvoorbeeld, en dan heb ik het nog niet over de werknemers die we niet bij naam kennen. Neem nu die Lotus, toen ik hem voor de eerste keer zag dacht ik al "Die ziet er even aerodynamisch uit als een roeiboot." Is ook gebleken en bevestigd door Kovalainen. De Virgin wilde ik nog het voordeel van de twijfel gunnen in het begin, maar blijkbaar werkt dat Computational Fluid Dynamics ding helemaal niet. Natuurlijk kunnen ze niet even snel zijn als de al gevestigde teams maar ze hebben toch echt dezelfde motor als Williams hoor en dus vind ik 6sec een enorm groot verschil. Campos en USF1 zijn gewoon een verhaal van slecht management. Ook Campos zou niet aan de start mogen verschijnen binnen een dikke week. Dat ze maar snel die 107% regel terug invoeren.

campos

Citaat van: Marc_Vl op 04 maart 2010 - 08:47:51
Aangezien de meeste nieuwe teams mensen hebben aangenomen die al iets of wat bekend zijn met de racerij en het ontwerpen van een racewagen ga ik er vanuit dat die kennis ook aanwezig is binnen de nieuwe teams. Nick Wirth, Mike Gascoyne, Keith Saunt bijvoorbeeld, en dan heb ik het nog niet over de werknemers die we niet bij naam kennen. Neem nu die Lotus, toen ik hem voor de eerste keer zag dacht ik al "Die ziet er even aerodynamisch uit als een roeiboot." Is ook gebleken en bevestigd door Kovalainen. De Virgin wilde ik nog het voordeel van de twijfel gunnen in het begin, maar blijkbaar werkt dat Computational Fluid Dynamics ding helemaal niet. Natuurlijk kunnen ze niet even snel zijn als de al gevestigde teams maar ze hebben toch echt dezelfde motor als Williams hoor en dus vind ik 6sec een enorm groot verschil. Campos en USF1 zijn gewoon een verhaal van slecht management. Ook Campos zou niet aan de start mogen verschijnen binnen een dikke week. Dat ze maar snel die 107% regel terug invoeren.

jij hebt je oordeel wel erg snel klaar zeg. Heb je niks beters om je druk over te maken??