USF1, serieus of flop?

Gestart door gloudiesaurus, 04 januari 2010 - 13:45:26

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Het kan ook niet zomaar dat ze 4 races missen, daar is de FIA toch duidelijk over geweest?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2010 op 22 februari 2010 - 09:24:44
Het kan ook niet zomaar dat ze 4 races missen, daar is de FIA toch duidelijk over geweest?

Inderdaad. Ik hoop maar dat ze voor USF1 geen uitzondering maken. Ze zouden USF1 betere een deadline opleggen, zodat de FIA zeker is of USF1 start in Bahrein of niet. Starten ze niet? Simpel, StefanGP is klaar. In het Belgische voetbal heeft de KBVB Moeskroen ook een licentie gegeven terwijl iedereen wist dat het ginder niet ging zoals het moest. Met de gekende gevolgen...



flupke3

Dat is nog maar een teken dat die nieuwe teams er weinig van zullen bakken .
Alleen lotus en sauber zulllen wat laten zien en hebben toekomst de rest is
nu al gedoemd om te mislukken.

RadioActiveMan

Nou nou, laten we niet gaan overdramatiseren.  ::)

flupke3

Een nieuw team heeft het altijd moeilijk en bovendien zijn de correurs
onervaren bij de meeste nieuwe f1 teams.Dat ze minder testen is ook
niet goed want dit hebben ze juist nodig.En dan die onzekerheid van
de laaste weken dat lijkt me iets te veel .

SDG

Citaat van: Ferrari 2010 op 21 februari 2010 - 20:16:11
Citaat van: KVDracer op 21 februari 2010 - 17:49:06
Gewoon belachelijk. Ze zijn al jaren bezig met het opbouwen van een F1 team. Zij gingen het eerste Amerikaanse F1 team zijn waarmee ze rekening gingen moeten houden. Wrs gaan ze er rekening moeten mee houden dat ze als eerste de handdoek gooien en anders mee rijden als rijdende chicanes. Ik denk dat Campos al genoeg zal zijn als rijdende chicane. Dat ze USF1 er maar vlug uitschoppen en Stefan GP toelaten.
Je kan niet zomaar iemand eruit schoppen hé, ze hebben hen een licentie gegeven en dus moeten ze mee mogen doen als ze aan de regels voldoen. Eigenlijk hadden ze de 107% regel moeten herinvoeren. Dat ze met ambitie kwamen was te hopen, zij kwamen nog voor dat er sprake was van meer teams toe te laten als ik me niet vergis. En wil je wat sponsors proberen trekken moet je niet zeggen dat je wil meedoen als rijdende chicane.
Niet tegenstaande heb ik ook meer vertrouwen in Stefan GP, maar wie zegt dat die wel snel zijn? En wie zegt dat USF1 niet snel is?

Stefan GP heeft ook het geluk gehad dat het gewoon de hand heeft kunnen leggen op de hele inboedel van Toyota, inclusief een chassis voor 2010. Bovendien steunt Toyota hen nog steeds op de achtergrond. Dat maakt dat ze al van bij aanvang een voorsprong hadden op de andere nieuwkomers, aangezien ze zelf geen auto meer moesten ontwerpen. Een aspect dat door velen over het hoofd gezien wordt en toch wat een vertekend beeld geeft van de zaak.

KVDracer

Citaat van: SDG op 26 februari 2010 - 09:17:54
Citaat van: Ferrari 2010 op 21 februari 2010 - 20:16:11
Citaat van: KVDracer op 21 februari 2010 - 17:49:06
Gewoon belachelijk. Ze zijn al jaren bezig met het opbouwen van een F1 team. Zij gingen het eerste Amerikaanse F1 team zijn waarmee ze rekening gingen moeten houden. Wrs gaan ze er rekening moeten mee houden dat ze als eerste de handdoek gooien en anders mee rijden als rijdende chicanes. Ik denk dat Campos al genoeg zal zijn als rijdende chicane. Dat ze USF1 er maar vlug uitschoppen en Stefan GP toelaten.
Je kan niet zomaar iemand eruit schoppen hé, ze hebben hen een licentie gegeven en dus moeten ze mee mogen doen als ze aan de regels voldoen. Eigenlijk hadden ze de 107% regel moeten herinvoeren. Dat ze met ambitie kwamen was te hopen, zij kwamen nog voor dat er sprake was van meer teams toe te laten als ik me niet vergis. En wil je wat sponsors proberen trekken moet je niet zeggen dat je wil meedoen als rijdende chicane.
Niet tegenstaande heb ik ook meer vertrouwen in Stefan GP, maar wie zegt dat die wel snel zijn? En wie zegt dat USF1 niet snel is?

Stefan GP heeft ook het geluk gehad dat het gewoon de hand heeft kunnen leggen op de hele inboedel van Toyota, inclusief een chassis voor 2010. Bovendien steunt Toyota hen nog steeds op de achtergrond. Dat maakt dat ze al van bij aanvang een voorsprong hadden op de andere nieuwkomers, aangezien ze zelf geen auto meer moesten ontwerpen. Een aspect dat door velen over het hoofd gezien wordt en toch wat een vertekend beeld geeft van de zaak.

De nieuwe teams zullen zelf ook wel de mogelijkheid gehad hebben van alles over te kopen, maar ze hebben dit verzuimd.

SDG

http://www.formule1.nl/articles/view/11341

De vaudeville duurt voort, nu bij Campos. Chandhok zou dicht bij een contract staan en nu zou ineens het zitje van Senna niet langer een certitude zijn!

RadioActiveMan

Ik wordt gek van al die meelopers die wel een zitje krijgen, terwijl er genoeg coureurs zijn met meer talent.
Ik weet het de Dollars en zelfs Schumi bracht geld mee bij zijn eerste F1 optreden, maar wilde het toch even gezegd hebben.

Ferrari 2010

Citaat van: Marc_Vl op 26 februari 2010 - 23:59:08
Ik wordt gek van al die meelopers die wel een zitje krijgen, terwijl er genoeg coureurs zijn met meer talent.
Ik weet het de Dollars en zelfs Schumi bracht geld mee bij zijn eerste F1 optreden, maar wilde het toch even gezegd hebben.
Dat is de manier waarop de economie werkt ;) En het échte talent, dat wordt doorgaans wel opgepikt, die winnen GP2 ofzo, die komen er vanzelf wel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Vindt Virgin ook nog wel een aanwinst voor de F1, je moet deze nieuwe teams natuurlijk ook even de tijd geven. Je kunt niet meteen verwachten dat Lotus en Virgin die met niets beginnen meteen de vloer met de rest van het veld aanvegen. Maar Virgin en Lotus zijn serieus bezig, ze ontwikkelen testen en hebben goede mensen aangenomen.

Stefan GP is in mijn ogen gewoon vaag, waar komt het geld vandaan? Wie werkt er bij het team? Volgens mij hebben ze alleen wat gereedschap en de bolides van Toyota gekocht, maar ben je daarmee een aanwinst voor de F1? Als je nu naar hun website krijgt krijg je toch bedenken "shaun je bent je jas vergeten" en persberichten in dramatisch slecht Engels...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

_Makke_

Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2010 - 13:14:20
Stefan GP is in mijn ogen gewoon vaag, waar komt het geld vandaan? Wie werkt er bij het team? Volgens mij hebben ze alleen wat gereedschap en de bolides van Toyota gekocht, maar ben je daarmee een aanwinst voor de F1? Als je nu naar hun website krijgt krijg je toch bedenken "shaun je bent je jas vergeten" en persberichten in dramatisch slecht Engels...

Maar ze hebben tenminste een bolide en al één piloot vastgelegd. Als we de geruchten mogen geloven zal ook Villeneuve voor hen tekenen. Een deftige website is snel gemaakt en een Engelstalige webmaster is snel gevonden. Van mij mag StefanGP het WK-ticket van USF1 krijgen. 

Folkert

Citaat van: Makke op 27 februari 2010 - 18:18:57
Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2010 - 13:14:20
Stefan GP is in mijn ogen gewoon vaag, waar komt het geld vandaan? Wie werkt er bij het team? Volgens mij hebben ze alleen wat gereedschap en de bolides van Toyota gekocht, maar ben je daarmee een aanwinst voor de F1? Als je nu naar hun website krijgt krijg je toch bedenken "shaun je bent je jas vergeten" en persberichten in dramatisch slecht Engels...

Maar ze hebben tenminste een bolide en al één piloot vastgelegd. Als we de geruchten mogen geloven zal ook Villeneuve voor hen tekenen. Een deftige website is snel gemaakt en een Engelstalige webmaster is snel gevonden. Van mij mag StefanGP het WK-ticket van USF1 krijgen. 
Villeneuve terug in de F1, dat zou mooi zijn. Schumacher en Villeneuve, ik zie het al weer voor me.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 01 maart 2010 - 02:21:15Villeneuve terug in de F1, dat zou mooi zijn. Schumacher en Villeneuve, ik zie het al weer voor me.

Ik ook...