F1 2010 voorbeschouwing

Gestart door Schumivill, 24 december 2009 - 00:59:00

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 26 februari 2010 - 14:21:19
Citaat van: Makke op 26 februari 2010 - 14:19:23
Citaat van: Ferrari 2010 op 26 februari 2010 - 13:44:17
Citaat van: robbert op 26 februari 2010 - 12:10:46
volgens mij is mclaren en redbull ook snel, dat hebben ze al bewezen en zal ferrari wel moeilijk hebben om het tegen die teams op te nemen.
En waarom zou Ferrari het moeilijk hebben tegen hen, en niet omgekeerd? :o

Tja, robbert lult maar wat raak, das is puur een soort buikgevoel van hem.
Hij is altijd negatief als het op Ferrari aankomt, er zal altijd wel iets mis gaan ofzo. Ik vind hem behoorlijk pessimistisch over Ferrari.
tja, de ene fan is de andere fan niet.. de één is misschien veels te optimistisch, de andere veels te pessimistisch.. ik zou iig nog niet teveel waarde hechten aan deze tests.. natuurlijk lijkt Ferrari er goed bij te zitten, maar als ik dan weer zie dat de la rosa op 3 tienden staat terwijl hij natuurlijk een stuk minder is als Alonso, dan is die auto misschien wel minstens net zo snel.. en ik kan me weer moeilijk voorstellen dat Sauber veel sneller zal zijn dan McLaren, Red Bull of Mercedes.. bovendien gaan de meeste teams nog weer met  updates komen...

robbert

Citaat van: campos op 26 februari 2010 - 14:59:20
Citaat van: Ferrari 2010 op 26 februari 2010 - 14:21:19
Citaat van: Makke op 26 februari 2010 - 14:19:23
Citaat van: Ferrari 2010 op 26 februari 2010 - 13:44:17
Citaat van: robbert op 26 februari 2010 - 12:10:46
volgens mij is mclaren en redbull ook snel, dat hebben ze al bewezen en zal ferrari wel moeilijk hebben om het tegen die teams op te nemen.
En waarom zou Ferrari het moeilijk hebben tegen hen, en niet omgekeerd? :o

Tja, robbert lult maar wat raak, das is puur een soort buikgevoel van hem.
Hij is altijd negatief als het op Ferrari aankomt, er zal altijd wel iets mis gaan ofzo. Ik vind hem behoorlijk pessimistisch over Ferrari.
tja, de ene fan is de andere fan niet.. de één is misschien veels te optimistisch, de andere veels te pessimistisch.. ik zou iig nog niet teveel waarde hechten aan deze tests.. natuurlijk lijkt Ferrari er goed bij te zitten, maar als ik dan weer zie dat de la rosa op 3 tienden staat terwijl hij natuurlijk een stuk minder is als Alonso, dan is die auto misschien wel minstens net zo snel.. en ik kan me weer moeilijk voorstellen dat Sauber veel sneller zal zijn dan McLaren, Red Bull of Mercedes.. bovendien gaan de meeste teams nog weer met  updates komen...

voila dat is wat ik wou horen. Beter niet te optimistisch zijn, want dan kan je heel teleurgesteld worden. Is al meerdermalen gebeurd

_Makke_

Citaat van: robbert op 26 februari 2010 - 16:20:11
voila dat is wat ik wou horen. Beter niet te optimistisch zijn, want dan kan je heel teleurgesteld worden. Is al meerdermalen gebeurd

Ja dan maar wat pessimistisch doen, dat is beter.  ::) Ondertussen weet iedereen dat Ferrari er goed voor staat. Ze zijn zéér consistent in de lange runs en zijn allesbehalve traag in de korte stints. Jou pessimisme verblind je gewoon voor de realiteit.

Niels_

#78
Citaat van: Makke op 26 februari 2010 - 18:02:55
Citaat van: robbert op 26 februari 2010 - 16:20:11
voila dat is wat ik wou horen. Beter niet te optimistisch zijn, want dan kan je heel teleurgesteld worden. Is al meerdermalen gebeurd

Ja dan maar wat pessimistisch doen, dat is beter.  ::) Ondertussen weet iedereen dat Ferrari er goed voor staat. Ze zijn zéér consistent in de lange runs en zijn allesbehalve traag in de korte stints. Jou pessimisme verblind je gewoon voor de realiteit.
En Alonso die gaat natuurlijk zeggen dat dit de beste wagen is waarin hij ooit reed als dat niet zo is... ;)

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 27 februari 2010 - 03:55:34
En Alonso die gaat natuurlijk zeggen dat dit de beste wagen is waarin hij ooit reed als dat niet zo is... ;)

Bwa, dat is Alonso eh. Toen hij bij McLaren tekende was het ook een droom die uitkwam. Hij verklaarde zijn liefde voor McLaren ook meermaals. Maar toen die verdomde rookie hem evenaarde en bij momenten zelfs oversteeg kwam hij met heel andere verhalen af. Staar u niet blind op die liefdesbetuigingen ten aanzien van Ferrari. Als hij ook daar "zijn zin niet krijgt" zal hij andere taal gebruiken als hij het over Ferrari heeft. Tenzij hij ondertussen heeft bijgeleerd natuurlijk. Maar dat betwijfel ik.

Enzo

Rosberg zet de snelste tijd in de ochtend test, de tijd is gelijk aan de snelle tijd van Alonso en Hulkenberg gister.
Wat er wel bijgezegd mag worden is dat de baan temp vandaag verre van gunstig is, het is nu ook aan het regenen.
Gerucht gaat dat de pessimistische houding van Schumacher gisteren in het verkeerde keelgat is geschoten bij de topmensen van Mercedes.
Hij geeft op dit moment een persconferentie ,dit keer zal het een stuk positiever worden ten opzichte van gisteren, zo verwacht de Duitse media. Schumacher zal naar verwachting vertellen dat de wagen juist erg snel is en dat overwinningen wel mogelijk zijn. Tot zover de laatste roddels.... 8)

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 27 februari 2010 - 13:11:25
Citaat van: Scuderia91 op 27 februari 2010 - 03:55:34
En Alonso die gaat natuurlijk zeggen dat dit de beste wagen is waarin hij ooit reed als dat niet zo is... ;)

Bwa, dat is Alonso eh. Toen hij bij McLaren tekende was het ook een droom die uitkwam. Hij verklaarde zijn liefde voor McLaren ook meermaals. Maar toen die verdomde rookie hem evenaarde en bij momenten zelfs oversteeg kwam hij met heel andere verhalen af. Staar u niet blind op die liefdesbetuigingen ten aanzien van Ferrari. Als hij ook daar "zijn zin niet krijgt" zal hij andere taal gebruiken als hij het over Ferrari heeft. Tenzij hij ondertussen heeft bijgeleerd natuurlijk. Maar dat betwijfel ik.
Als hij zegt dat het de beste wagen is waar hij ooit in reed, dn denk ik dat dat ook zo is. Het is niet bepaald een stimulans voor ingenieurs om te zeggen dat je er al bent, dan zeg je beter dat je bij de besten bent, maar er nog niet helemaal bent. Enfin, das mijn gedacht ervan ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 27 februari 2010 - 13:49:21
Citaat van: Makke op 27 februari 2010 - 13:11:25
Citaat van: Scuderia91 op 27 februari 2010 - 03:55:34
En Alonso die gaat natuurlijk zeggen dat dit de beste wagen is waarin hij ooit reed als dat niet zo is... ;)

Bwa, dat is Alonso eh. Toen hij bij McLaren tekende was het ook een droom die uitkwam. Hij verklaarde zijn liefde voor McLaren ook meermaals. Maar toen die verdomde rookie hem evenaarde en bij momenten zelfs oversteeg kwam hij met heel andere verhalen af. Staar u niet blind op die liefdesbetuigingen ten aanzien van Ferrari. Als hij ook daar "zijn zin niet krijgt" zal hij andere taal gebruiken als hij het over Ferrari heeft. Tenzij hij ondertussen heeft bijgeleerd natuurlijk. Maar dat betwijfel ik.
Als hij zegt dat het de beste wagen is waar hij ooit in reed, dn denk ik dat dat ook zo is. Het is niet bepaald een stimulans voor ingenieurs om te zeggen dat je er al bent, dan zeg je beter dat je bij de besten bent, maar er nog niet helemaal bent. Enfin, das mijn gedacht ervan ;)
vind het wel erg vroeg om zo'n uitspraak te doen. Ben benieuwd of ie er aan het eind van het jaar ook nog zo over denkt. Vind het sowieso niet verstandig om zoiets in de testfase al te gaan roepen, de verwachtingen bij de Ferrari fans worden alleen maar hoger. Ik denk wel dat hij het echt meent, maar goed, hij komt uit een trage renault en heeft al een paar jaar niet meer in een snelle auto gezeten, dus of hij dit helemaal objectief kan beoordelen op dit moment is de vraag.
En Schumacher doet eigenlijk het omgekeerde, die probeert de verwachtingen te temperen. Ook lastig om te beoordelen of je dat serieus moet nemen.

robbert

Citaat van: campos op 27 februari 2010 - 14:13:44
Citaat van: Ferrari 2010 op 27 februari 2010 - 13:49:21
Citaat van: Makke op 27 februari 2010 - 13:11:25
Citaat van: Scuderia91 op 27 februari 2010 - 03:55:34
En Alonso die gaat natuurlijk zeggen dat dit de beste wagen is waarin hij ooit reed als dat niet zo is... ;)

Bwa, dat is Alonso eh. Toen hij bij McLaren tekende was het ook een droom die uitkwam. Hij verklaarde zijn liefde voor McLaren ook meermaals. Maar toen die verdomde rookie hem evenaarde en bij momenten zelfs oversteeg kwam hij met heel andere verhalen af. Staar u niet blind op die liefdesbetuigingen ten aanzien van Ferrari. Als hij ook daar "zijn zin niet krijgt" zal hij andere taal gebruiken als hij het over Ferrari heeft. Tenzij hij ondertussen heeft bijgeleerd natuurlijk. Maar dat betwijfel ik.
Als hij zegt dat het de beste wagen is waar hij ooit in reed, dn denk ik dat dat ook zo is. Het is niet bepaald een stimulans voor ingenieurs om te zeggen dat je er al bent, dan zeg je beter dat je bij de besten bent, maar er nog niet helemaal bent. Enfin, das mijn gedacht ervan ;)
vind het wel erg vroeg om zo'n uitspraak te doen. Ben benieuwd of ie er aan het eind van het jaar ook nog zo over denkt. Vind het sowieso niet verstandig om zoiets in de testfase al te gaan roepen, de verwachtingen bij de Ferrari fans worden alleen maar hoger. Ik denk wel dat hij het echt meent, maar goed, hij komt uit een trage renault en heeft al een paar jaar niet meer in een snelle auto gezeten, dus of hij dit helemaal objectief kan beoordelen op dit moment is de vraag.
En Schumacher doet eigenlijk het omgekeerde, die probeert de verwachtingen te temperen. Ook lastig om te beoordelen of je dat serieus moet nemen.

ja zoals ik al zei, ferrari kan het nog moeilijk krijgen, als de betrouwbaarheid de wensen over laat. Hoe zal de ferrari reageren in warme temperaturen? En is die motor nu wel zuinig genoeg?
Dat weet je pas maar als ge een f1 race ziet

Tim C

McLaren... Button en Hamilton, twee verschillende rijstijlen... Wat als die achtervleugel loskomt? Dan rijden ze alleen maar rechtdoor. Goed, ze hebben altijd al een goede betrouwbaarheid gehad. Maar die MP4-18 trok ook op niks. Er kan vanalles mislopen. Plus, met dat fluo-rood-oranje zullen mogelijke aliens als eerste op hen schieten. Allemaal mogelijk...

Alleen de eerste race zal het uitwijzen... ;)

FerrariMan

Wat zitten ze vandaag allemaal close!

RadioActiveMan

Ik denk dat die laatste testdag er één was waarin iedereen zijn ware ik liet zien. Dan mogen we ook (misschien) concluderen dat alles op een zakdoek zal zitten de eerste GP. Lotus, Virgin, Renault en Torro Rosso niet meegerekend dan. Als dit zich zo doorzet krijgen we volgend jaar de F1-A en de F1-B want bij die trage teams mag je gerust, Campos en USF1 of Stefan GP bijrekenen.

Ferrari 2010

Als StefanGP een Toyota wagen heeft gekocht en er een goede blok in kan leggen, dan kunnen ze nog steeds snel zijn hé. Welke blok leggen ze erin? De Cosworth? Dan kunnen ze misschien net als Williams nog bij de subtop horen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 01 maart 2010 - 09:25:54
Ik denk dat die laatste testdag er één was waarin iedereen zijn ware ik liet zien. Dan mogen we ook (misschien) concluderen dat alles op een zakdoek zal zitten de eerste GP. Lotus, Virgin, Renault en Torro Rosso niet meegerekend dan. Als dit zich zo doorzet krijgen we volgend jaar de F1-A en de F1-B want bij die trage teams mag je gerust, Campos en USF1 of Stefan GP bijrekenen.

Hoe bedoel je dat? F1-A en F1-B? een subklasse? Denk neit dat dat zo gaat worden.

Mclaren, Ferrari en RBR zullen denk ik de top 6 bezetten, Mercedes heb ik eerlijk gezegd geen duidelijk beeld. Zou  mooi zijn als deze 4 teams de strijd om de overwinning gaan bepalen. En denk dat Sauber de verrassende underdog gaat worden. Kobiyashi gaat denk ik De la Rosa er uit rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 01 maart 2010 - 13:31:48
Citaat van: Marc_Vl op 01 maart 2010 - 09:25:54
Ik denk dat die laatste testdag er één was waarin iedereen zijn ware ik liet zien. Dan mogen we ook (misschien) concluderen dat alles op een zakdoek zal zitten de eerste GP. Lotus, Virgin, Renault en Torro Rosso niet meegerekend dan. Als dit zich zo doorzet krijgen we volgend jaar de F1-A en de F1-B want bij die trage teams mag je gerust, Campos en USF1 of Stefan GP bijrekenen.

Hoe bedoel je dat? F1-A en F1-B? een subklasse? Denk neit dat dat zo gaat worden.
Ik veronderstel dat hij gewoon bedoelt dat het veld op zich in 2 gesplitst zal zijn, 2 groepen die intern aan elkaar gewaagd zijn, maar wagens uit de tragere groep zullen zelden of nooit met de snellere mee kunnen. Geen echte subklasse, gewoon een door toeval sterk afgelijnd prestatieverschil.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.