F1 2010 voorbeschouwing

Gestart door Schumivill, 24 december 2009 - 00:59:00

« vorige - volgende »

Schumivill

Ik heb deze topic geopend om alle bevindingen en voorspellingen rond het nieuwe F1 jaar een beetje samen te zetten,en het word een heel interessant jaar!

Om maar te zeggen,Schumacher en Rosberg bij Mercedes,Alonso en Massa bij Ferrari,Hamilton en Button bij Mclaren.
Drie top teams met dito rijders,ik verwacht vuurwerk!
Ook goed omgaan met je hoeveelheid benzine tijdens de race word belangrijk,ik kan echt geen mogelijke kampioen bedenken.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

robbert

ik voorspel dat schumacher dominant zal zijn door de taktiek van brawn en schumacher zelf ,maar ik hoop dat het een titelstrijd word tussen ferrari en schumacher, dan wordt dit het mooiste seizoen dat ik al ooit gevolgd heb. Maar moest 1 van beide toch de kop uitsteken dan zou het toch nog goed zijn :p:p. Dus het seizoen kan nu al niet meer stuk want het is al zeker dat ofwel schumacher ofwel ferrari met de winst gaat lopen

scho0634

Dat is uiteraard helemaal zeker. Daarvoor hoeven we natuurlijk niet eerst die nieuwe wagens af te wachten, want die doen er natuurlijk niet meer toe. Dat zijn slechts details...  :P


Bart VD

Citaat van: robbert op 24 december 2009 - 01:39:58
ik voorspel dat schumacher dominant zal zijn door de taktiek van brawn en schumacher zelf ,maar ik hoop dat het een titelstrijd word tussen ferrari en schumacher, dan wordt dit het mooiste seizoen dat ik al ooit gevolgd heb. Maar moest 1 van beide toch de kop uitsteken dan zou het toch nog goed zijn :p:p. Dus het seizoen kan nu al niet meer stuk want het is al zeker dat ofwel schumacher ofwel ferrari met de winst gaat lopen

Er rijden maar 2 teams dit jaar en Rosberg heeft zijn armen laten amputeren?
This space for rent

RadioActiveMan


janke

Dat het maar één groot feest mag worden. Hopelijk gaan teams zoals Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull zich bemoeien met de titels. Ik zou het mooi vinden dat Button in 2010 gewoon lekker kan meekomen met de top. Zijn we dan van alle criticasters af die menen dat het een middelmatig coureur is en dankzij de auto kampioen is geworden?? Ben benieuwd of Renault er een goede auto voor Kubica neerzet, zodat hij wat van zijn talent kan laten zien. Misschien met Heidfeld als teammaat? Zou ik persoonlijk mooi vinden. Heidfeld mag van mij blijven. Er rijden  wel wat mindere rond volgend jaar. Van de nieuwe teams verwacht ik niet zoveel. Af en toe wat punten pakken misschien. Ben wel benieuwd hoe Sauber het gaat doen, en dat ze een betere auto er neer zetten dan afgelopen jaar. Verder wens ik een ieder een mooi F1 seizoen in 2010. En dat de beste mag winnen. Ik persoonlijk geef Alonso en Hamilton een grote kans.
Some things are too important to be left in the past.

campos

Citaat van: janke op 24 december 2009 - 10:28:09
Dat het maar één groot feest mag worden. Hopelijk gaan teams zoals Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull zich bemoeien met de titels. Ik zou het mooi vinden dat Button in 2010 gewoon lekker kan meekomen met de top. Zijn we dan van alle criticasters af die menen dat het een middelmatig coureur is en dankzij de auto kampioen is geworden?? Ben benieuwd of Renault er een goede auto voor Kubica neerzet, zodat hij wat van zijn talent kan laten zien. Misschien met Heidfeld als teammaat? Zou ik persoonlijk mooi vinden. Heidfeld mag van mij blijven. Er rijden  wel wat mindere rond volgend jaar. Van de nieuwe teams verwacht ik niet zoveel. Af en toe wat punten pakken misschien. Ben wel benieuwd hoe Sauber het gaat doen, en dat ze een betere auto er neer zetten dan afgelopen jaar. Verder wens ik een ieder een mooi F1 seizoen in 2010. En dat de beste mag winnen. Ik persoonlijk geef Alonso en Hamilton een grote kans.
en als Button niet mee kan komen?? geven jullie dan toe dat het een middelmatig F1 coureur is?? Als hij Hamilton aan kan, dan zullen de criticasters idd moeten toegeven dat ze t mis hadden.

scho0634

Citaat van: campos op 24 december 2009 - 14:42:05

en als Button niet mee kan komen?? geven jullie dan toe dat het een middelmatig F1 coureur is?? Als hij Hamilton aan kan, dan zullen de criticasters idd moeten toegeven dat ze t mis hadden.
Button heeft afgelopen jaar al bewezen geen middelmatig coureur (nivootje Trulli, Fisico, Glock etcetc) te zijn. Dus wat dat betreft had het je gesierd als je dat allang zou hebben toegegeven ;).

MAar om je vraag te beantwoorden: Als ie geen deuk in een pakkie boter rijd zeker. Maar als Hamilton hem verslaat, is dat ook niet zo gek. LH zit er al jaren en is zeer getalenteerd. Button zal zijn plek moeten vinden in het team en dat zal nog even duren natuurlijk.

Zelf verwacht ik het een beetje zoals Prost en Senna zicht vroegen verhouden tot elkaar. Senna was eigenlijk altijd de snellere maar Prost pakte altijd en overal punten en bleef daardoor in het WK altijd goed bij. Zoiets verwacht ik ook van Button. Hij zal niet zo snel zijn als Hamilton, maar zijn constante finishen kan hem heel veel punten opleveren. Uiteindelijk denk ik dat Hamilton als coureur een absolute topper zal blijken. Button zit daar onder en zal die stap niet meer maken.

janke

#8
Citaat van: campos op 24 december 2009 - 14:42:05
Citaat van: janke op 24 december 2009 - 10:28:09
Dat het maar één groot feest mag worden. Hopelijk gaan teams zoals Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull zich bemoeien met de titels. Ik zou het mooi vinden dat Button in 2010 gewoon lekker kan meekomen met de top. Zijn we dan van alle criticasters af die menen dat het een middelmatig coureur is en dankzij de auto kampioen is geworden?? Ben benieuwd of Renault er een goede auto voor Kubica neerzet, zodat hij wat van zijn talent kan laten zien. Misschien met Heidfeld als teammaat? Zou ik persoonlijk mooi vinden. Heidfeld mag van mij blijven. Er rijden  wel wat mindere rond volgend jaar. Van de nieuwe teams verwacht ik niet zoveel. Af en toe wat punten pakken misschien. Ben wel benieuwd hoe Sauber het gaat doen, en dat ze een betere auto er neer zetten dan afgelopen jaar. Verder wens ik een ieder een mooi F1 seizoen in 2010. En dat de beste mag winnen. Ik persoonlijk geef Alonso en Hamilton een grote kans.
en als Button niet mee kan komen?? geven jullie dan toe dat het een middelmatig F1 coureur is?? Als hij Hamilton aan kan, dan zullen de criticasters idd moeten toegeven dat ze t mis hadden.
En als jij nou eens jouw mening hier neer zet, en niet alleen maar gaat reageren op andermans mening??
Some things are too important to be left in the past.

campos

Citaat van: 0634 op 24 december 2009 - 14:49:12
Citaat van: campos op 24 december 2009 - 14:42:05

en als Button niet mee kan komen?? geven jullie dan toe dat het een middelmatig F1 coureur is?? Als hij Hamilton aan kan, dan zullen de criticasters idd moeten toegeven dat ze t mis hadden.
Button heeft afgelopen jaar al bewezen geen middelmatig coureur (nivootje Trulli, Fisico, Glock etcetc) te zijn. Dus wat dat betreft had het je gesierd als je dat allang zou hebben toegegeven ;).

MAar om je vraag te beantwoorden: Als ie geen deuk in een pakkie boter rijd zeker. Maar als Hamilton hem verslaat, is dat ook niet zo gek. LH zit er al jaren en is zeer getalenteerd. Button zal zijn plek moeten vinden in het team en dat zal nog even duren natuurlijk.

Zelf verwacht ik het een beetje zoals Prost en Senna zicht vroegen verhouden tot elkaar. Senna was eigenlijk altijd de snellere maar Prost pakte altijd en overal punten en bleef daardoor in het WK altijd goed bij. Zoiets verwacht ik ook van Button. Hij zal niet zo snel zijn als Hamilton, maar zijn constante finishen kan hem heel veel punten opleveren. Uiteindelijk denk ik dat Hamilton als coureur een absolute topper zal blijken. Button zit daar onder en zal die stap niet meer maken.
het zou me dan misschien wel sieren, maar ik vind het gewoon niet, accepteer dat toch gewoon. Met middelmatig F1 piloot bedoel ik trouwens absoluut niet dat ie slecht is ofzo, maar middenmoot, hooguit subtop.

campos

Citaat van: janke op 24 december 2009 - 18:45:29
Citaat van: campos op 24 december 2009 - 14:42:05
Citaat van: janke op 24 december 2009 - 10:28:09
Dat het maar één groot feest mag worden. Hopelijk gaan teams zoals Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull zich bemoeien met de titels. Ik zou het mooi vinden dat Button in 2010 gewoon lekker kan meekomen met de top. Zijn we dan van alle criticasters af die menen dat het een middelmatig coureur is en dankzij de auto kampioen is geworden?? Ben benieuwd of Renault er een goede auto voor Kubica neerzet, zodat hij wat van zijn talent kan laten zien. Misschien met Heidfeld als teammaat? Zou ik persoonlijk mooi vinden. Heidfeld mag van mij blijven. Er rijden  wel wat mindere rond volgend jaar. Van de nieuwe teams verwacht ik niet zoveel. Af en toe wat punten pakken misschien. Ben wel benieuwd hoe Sauber het gaat doen, en dat ze een betere auto er neer zetten dan afgelopen jaar. Verder wens ik een ieder een mooi F1 seizoen in 2010. En dat de beste mag winnen. Ik persoonlijk geef Alonso en Hamilton een grote kans.
en als Button niet mee kan komen?? geven jullie dan toe dat het een middelmatig F1 coureur is?? Als hij Hamilton aan kan, dan zullen de criticasters idd moeten toegeven dat ze t mis hadden.
En als jij nou eens jouw mening hier neer zet, en niet alleen maar gaat reageren op andermans mening??
mijn mening over Button?? die heb ik al in een ander topic uitgebreid gegeven. Je hebt het over criticasters en daarmee voelde ik mij aangesproken, dus vandaar dat ik ff reageer. Of bedoelje dat ik mijn mening over 2010 hier neer moet zetten?? dat hoeft van mij niet zo nodig. Dat van jou kun je trouwens ook amper een mening noemen, hooguit een opsomming van wat je hoopt.

scho0634

Citaat van: campos op 24 december 2009 - 19:13:51
het zou me dan misschien wel sieren, maar ik vind het gewoon niet, accepteer dat toch gewoon. Met middelmatig F1 piloot bedoel ik trouwens absoluut niet dat ie slecht is ofzo, maar middenmoot, hooguit subtop.
O, dat accepteer ik wel hoor. Ieder zijn mening. Maar ik vind dat hij zich meer dan bewezen heeft afgelopen seizoen. Hij is geen absolute topper, maar zit daar net onder. ALs blijkt dat hij volgend jaar niet meteen even snel is als LH, zal je dus ook moeten accepteren dat ik mijn mening niet meteen bijstel. Immers, hij heeft al bewezen in een goede auto, met de beste mee te kunnen. In een slechte auto presteert Alonso ook niks, hebben we vorig jaar kunnen zien. En Button heeft heel veel jaren in slechte auto's gereden. Maar goed, daar hebben we het al over gehad. Laten we het maar aflsuiten.

sloggerke

Manman... wat een mens toch allemaal te lezen krijgt!
Button, subtopper, middelmatig piloot... etc...

En die geniale uitspraken komen dat ook weer toevalligerwijs van mensen die in éénzelfde adem Schumacher de hemel inprijzen, letterlijk, als bevond de Duitser zich al onder de goden!
Hoe haalde Schumacher die wereldtitels? Neeneen niet door een snellere Ferrari, enkel en alleen door een geniale stuurslag! Dat zijn ploegmaat  steevast tweede werd in de stand vergeten we even gemakshalve.

En Button? Tja, dat was louter de auto he. Want Button, dat is een .....subtopper!
Een subtopper die toevalligerwijs wel wereldkampioen geworden is.

En volgend jaar? Wat als dezelfde auto blijkt te winnen? Enkel nu is hij zilver ipv van wit en zal hij Mercedes heten ipv van Brawn... Tja.. dan is het weer terug de stuurslag he..
Het leven is eenvoudig voor sommige mensen.

janke

@Campos

Hoe zie jij het seizoen zoals die in 2010 gaat verlopen? Kun je toch best een mening over hebben. Of ben je bang dat je op je mond gaat?? Ik niet. Bijna iedereen krijgt een stij.. van dat MS terug komt. Ik niet. Een van de grootste coureurs ooit. Maar met wat vieze gemene streken af en toe. Zal ze nooit vergeten. Montoya zei het in een after race interview. You or blind or stupid. Was het niet Imola?? Voor mij hoeft MS niet af te gaan, zal denk ik ook niet gebeuren. Maar als je toch een mening vraagt Campos, hopen is ook een eigen mening.

Hamilton
Alonso
Button
MS
Massa

Mijn mening voor 2010.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Mooi, dat deelnemersveld!
Maar zonder goede wagen kan natuurlijk geen van die piloten brokken maken...
En dat Ferrari, Mercedes, Red Bull, Mc Laren en Renault allemaal even sterk aan de start komen is zo goed als onbestaande...

Als we dan toch mogen gokken zou ik mijn geld op Red Bull en McLaren zetten.
Newey's Red Bull heeft meermaals te kennen gegeven dat hij aan de start van 2009 een pracht van een wagen ontworpen had, maar dat die de geniale diffuser van Toyota, Williams en BrawnGP ontbeerde.
Je kan wel zeggen dat de andere teams na enkele races die diffuser ook hadden en dat het voordeel dus teniet gedaan was, toch is dat niet zo.
Newey heeft reeds duidelijk gemaakt dat het bouwen van een gelijkaardige dubbele diffuser onder de Red Bull 'knip en snijwerk' is geweest en dat de gehele bolide er eigenlijk niet voor geconsipieerd was.
Dit is iets wat hem niet meer zal gebeuren.
Kijk naar het gehele seizoen. Welke wagen kon in het begin de Brawns nog enigszins volgen en was in het tweede deel van het seizoen zelfs sneller? Juist: de Red Bull.
Ik geef Webber en Vettel dus een gerede kans op de titel. En wel beiden! Webber zal zijn winter niet verliezen met revalideren dit jaar.

Het team dat in 2009 gedurende het seizoen duidelijk het meeste verbeterde was toch wel McLaren.
Ik denk zelfs dat Hamilton zonder pech de laatste race in Abu Dhabi met de vingers in de neus gewonnen had. Zijn overmacht in de kwalificatie en het begin van de race was duidelijk.
Hamilton en Button zullen dus waarschijnlijk ook goed scoren. Button heeft bovendien zijn zeer soepele rijstijl als voordeel. Door het tankverbod zou een 'bandensparende' rijstijl wel eens belangrijk kunnen worden.

Hoe graag ik het ook zou willen, ik hoop dat Alonso eindelijk nog eens een snelle kar onder zijn zitvlak geschoven krijgt.
Ben he-le-maal geen Ferrari-fan maar het zou zonde zijn voor Alonso als hij nu weer met een slechte wagen moet rijden.
Met een goede wagen kan hij nogmaals de maat nemen van Schumacher, tot ergernis van deze laatste en van de vele Duitsers die nu reeds kaartjes hebben..

Van Nico Rosberg heb ik zowiezo geen hoge pet op, en ik vrees dat hij me ook in 2010 niet van het tegendeel zal kunnen overtuigen.

Maar het is en blijft gissen. Voor hetzelfde geld vindt Renault of Sauber (met Ferrari motor) of zelfs Force India ergens iets dat het verschil kan maken.
We hebben reeds gezien met de diffuser hoe eenvoudig het allemaal kan zijn, en hoe snel het weer kan keren.