Weddenschap

Gestart door Martin, 18 december 2009 - 11:28:17

« vorige - volgende »

Martin

De miljardairs en luchtvaartbazen Tony Fernandes van Lotus en Richard Branson van Virgin Racing hebben elkaar donderdag uitgedaagd. De verliezer van de weddenschap moet een dag als steward werken in een vliegtuig van de ander.

Fernandez liet zich eerder deze week ontvallen dat Lotus in het nieuwe seizoen de beste van de nieuwkomers moet worden. Dat bewoog Branson ertoe Fernandez uit te dagen. Als Lotus lager eindigt dan Virgin Racing, moet teambaas Fernandes opdraven als steward in een vliegtuig van Virgin. En andersom doet Branson dat bij AirAsia. Fernandes accepteerde de weddenschap.

Wie denken jullie wie gaat winnen? Ik denk Branson.

tune

Optimistisch zijn ze toch, ze gaan er van uit dat ze punten gaan halen.

Als ze allebei 0 hebben kunnen ze zien wie er het hoogst geindigd is in een race  :)
To finish first, first you need to finish

RadioActiveMan

We zullen zien, nog niet alles is rond qua omkadering van de teams.
Ik hoop Fernandes, Branson vindt het toch niet erg ff in een jurk te gaan opdienen.  :)

Martin

Met de nieuwe puntentelling gaan beide teams punten scoren. Maar wie de meeste?

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 18 december 2009 - 13:39:31
Met de nieuwe puntentelling gaan beide teams punten scoren. Maar wie de meeste?
Dat weet ik zo nog niet. Er komen 6 wagens bij, maar er zijn maar 2 extra rijders die punten scoren. Ofwel: 30% meer deelnemers en slechts 25% meer die punten halen. Ok, dit seizoen hebben alle teams punten gescoord. Maar volgend jaar zijn het wel 3 echt totaal nieuwe teams, die volledig vanaf 0 moeten beginnen. Ze zullen geluk moeten hebben om punten te scoren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: Schumi 2009 op 18 december 2009 - 15:13:42
Citaat van: Martin op 18 december 2009 - 13:39:31
Met de nieuwe puntentelling gaan beide teams punten scoren. Maar wie de meeste?
Dat weet ik zo nog niet. Er komen 6 wagens bij, maar er zijn maar 2 extra rijders die punten scoren. Ofwel: 30% meer deelnemers en slechts 25% meer die punten halen. Ok, dit seizoen hebben alle teams punten gescoord. Maar volgend jaar zijn het wel 3 echt totaal nieuwe teams, die volledig vanaf 0 moeten beginnen. Ze zullen geluk moeten hebben om punten te scoren
Of ze hebben een redelijk chassis gebouwd of hebben laten bouwen, waarmee ze punten kunnen scoren. Ik ga voor Virgin. Al vind ik het een flut weddenschap.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 18 december 2009 - 15:47:52
Citaat van: Schumi 2009 op 18 december 2009 - 15:13:42
Citaat van: Martin op 18 december 2009 - 13:39:31
Met de nieuwe puntentelling gaan beide teams punten scoren. Maar wie de meeste?
Dat weet ik zo nog niet. Er komen 6 wagens bij, maar er zijn maar 2 extra rijders die punten scoren. Ofwel: 30% meer deelnemers en slechts 25% meer die punten halen. Ok, dit seizoen hebben alle teams punten gescoord. Maar volgend jaar zijn het wel 3 echt totaal nieuwe teams, die volledig vanaf 0 moeten beginnen. Ze zullen geluk moeten hebben om punten te scoren
Of ze hebben een redelijk chassis gebouwd of hebben laten bouwen, waarmee ze punten kunnen scoren. Ik ga voor Virgin. Al vind ik het een flut weddenschap.
Dat kan uiteraard, maar toch, het eerste jaar bijvoorbeeld beter zijn dan de teams die er al langer zou op zich al een prestatie zijn. Ik wens het ze toe, maar het wordt toch afwachten. Die japanner overlaatst (ik ben zen naam zelfs alweer vergeten) heeft er ook nooit echt iets van gebakken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Aguri Suzuki bedoel je? Die is enkel met een team begonnen op vraag en met steun van Honda.
Hoe kan je trouwens de naam Aguri Suzuki vergeten? Heeft toch 8 jaar, zonder veel succes wel, meegereden en was desondanks een graag gezien coureur. Allé bij ons thuis toch. Kan ook een lichte vorm van sympathie voor de underdog geweest zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 18 december 2009 - 16:20:04
Aguri Suzuki bedoel je? Die is enkel met een team begonnen op vraag en met steun van Honda.
Hoe kan je trouwens de naam Aguri Suzuki vergeten? Heeft toch 8 jaar, zonder veel succes wel, meegereden en was desondanks een graag gezien coureur. Allé bij ons thuis toch. Kan ook een lichte vorm van sympathie voor de underdog geweest zijn.
Van voor mijn tijd hé, anders had ik hem wel blijven onthouden waarschijnlijk inderdaad ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Ok, dan begrijp ik het. :)

meatball

Geen van beide punten en ook geen lang verblijf in de f1 vrees ik  :-\
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Met de nieuwe puntentelling wordt het anders nog een hele uitdaging voor die teams om géén enkel punt te pakken, Meatball ;).

meatball

Citaat van: 0634 op 20 december 2009 - 08:09:44
Met de nieuwe puntentelling wordt het anders nog een hele uitdaging voor die teams om géén enkel punt te pakken, Meatball ;).
Let maar op het gaat ze lukken,trouwens er zijn ook  meer wagens dan extra plaatsen waarvoor punten te verdienen zijn bijgekomen.Dus voor de c teams zal ik ze noemen wordt het niet gemakkelijker,wel voor teams zoals Sauber of Williams maar niet voor de nieuwkomers.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Ben benieuwd wat Virgin gaat doen. Zij hebben toch een auto die ontwikkelt is door Nick Wirth (ex-Simtek en Benetton) en hij heeft gebruikt gemaakt van computersimulatieprogramma's i.p.v. windtunnel. Volgens de topontwerpers in de F1 is dit nog te vroeg... bewijs Wirth dit seizoen het tegendeel? Interessant!

En Mike Gascoyne bij Lotus is natuurlijk ook niet mis daarnaast hebben ze en vrije sterk line-up met ervaring.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Ik ben ook wel benieuwd wat het gaat worden. Mike Gascoyne heeft wel een paar goede auto's neergezet in het verleden, maar ook een aantal jaren niets gepresteerd. Het CFD-experiment van Virgin is toch wel riskant. Ik denk dat Lotus het haalt in 2010 maar op langere termijn denk ik dat Lotus een team wordt dat nooit de subtop van de F1 zal halen, terwijl Virgin dat misschien wel kan over een paar jaar.