Beste man Abu Dhabi?

Gestart door Enzo, 14 november 2010 - 16:24:02

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

Vettel
Hamilton
Button
Rosberg
Kubica
Petrov
Alonso
Webber

Enzo

Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:45:28
Citaat van: meatball op 14 november 2010 - 18:06:58
Hoe is het in godsnaam mogelijk om van een leeg blad te mogen begiinen en dan van dit soort rotbaantjes te tekenen.

Toch wel opmerkelijk dat het zou moeilijk inhalen was, terwijl er een gigantisch recht stuk aanwezig was, gevolgd door een zeer trage bocht...

Dat kan te maken hebben met de aanloop naar dat rechte stuk, als je daar door vuile lucht niet echt dichtbij kan komen ben je alsnog gezien.

McLaren_über_alles

Citaat van: Enzo op 15 november 2010 - 21:52:21
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:45:28
Citaat van: meatball op 14 november 2010 - 18:06:58
Hoe is het in godsnaam mogelijk om van een leeg blad te mogen begiinen en dan van dit soort rotbaantjes te tekenen.

Toch wel opmerkelijk dat het zou moeilijk inhalen was, terwijl er een gigantisch recht stuk aanwezig was, gevolgd door een zeer trage bocht...

Dat kan te maken hebben met de aanloop naar dat rechte stuk, als je daar door vuile lucht niet echt dichtbij kan komen ben je alsnog gezien.

Inderdaad, maar dat was hier ook niet het geval. Een redelijke trage bocht gevolgd door een supertrage hairpin waar ze op enkele meters van elkaar doorkruipen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Enzo

Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:55:07
Citaat van: Enzo op 15 november 2010 - 21:52:21
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:45:28
Citaat van: meatball op 14 november 2010 - 18:06:58
Hoe is het in godsnaam mogelijk om van een leeg blad te mogen begiinen en dan van dit soort rotbaantjes te tekenen.

Toch wel opmerkelijk dat het zou moeilijk inhalen was, terwijl er een gigantisch recht stuk aanwezig was, gevolgd door een zeer trage bocht...

Dat kan te maken hebben met de aanloop naar dat rechte stuk, als je daar door vuile lucht niet echt dichtbij kan komen ben je alsnog gezien.

Inderdaad, maar dat was hier ook niet het geval. Een redelijke trage bocht gevolgd door een supertrage hairpin waar ze op enkele meters van elkaar doorkruipen...

Tja, zou het ook niet meteen weten.
Ga er even over nadenken, kom erop terug. :)

flupke3

Vettel omdat hij deed wat hij moest doen onder zware druk
en dat op jonge leeftijd.

Niels_

Citaat van: Enzo op 15 november 2010 - 22:01:11
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:55:07
Citaat van: Enzo op 15 november 2010 - 21:52:21
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:45:28
Citaat van: meatball op 14 november 2010 - 18:06:58
Hoe is het in godsnaam mogelijk om van een leeg blad te mogen begiinen en dan van dit soort rotbaantjes te tekenen.

Toch wel opmerkelijk dat het zou moeilijk inhalen was, terwijl er een gigantisch recht stuk aanwezig was, gevolgd door een zeer trage bocht...

Dat kan te maken hebben met de aanloop naar dat rechte stuk, als je daar door vuile lucht niet echt dichtbij kan komen ben je alsnog gezien.

Inderdaad, maar dat was hier ook niet het geval. Een redelijke trage bocht gevolgd door een supertrage hairpin waar ze op enkele meters van elkaar doorkruipen...

Tja, zou het ook niet meteen weten.
Ga er even over nadenken, kom erop terug. :)
Tja, zoals ik al zei: die chicane erin voor het rechte stuk doet alles. Je kan niet dicht bij je voorganger blijven, want als je dat doet breekt de wagen uit door een gebrek aan downforce. Het aantal meters dat je verliest bij het accelereren maak je nooit meer goed. ;)

Wat het misschien zou kunnen oplossen is rechtdoor gaan zoals ze deden tijdens de Safety car. Zo kunnen ze die bocht iets ruimer nemen en meer snelheid behouden.

Kootje

Vettel gestemd omdat hij precies deed wat hij moest doen.

Citaat van: Scuderia91 op 16 november 2010 - 00:24:28
Citaat van: Enzo op 15 november 2010 - 22:01:11
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:55:07
Citaat van: Enzo op 15 november 2010 - 21:52:21
Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2010 - 21:45:28
Citaat van: meatball op 14 november 2010 - 18:06:58
Hoe is het in godsnaam mogelijk om van een leeg blad te mogen begiinen en dan van dit soort rotbaantjes te tekenen.
Tja, zoals ik al zei: die chicane erin voor het rechte stuk doet alles. Je kan niet dicht bij je voorganger blijven, want als je dat doet breekt de wagen uit door een gebrek aan downforce. Het aantal meters dat je verliest bij het accelereren maak je nooit meer goed. ;)

Wat het misschien zou kunnen oplossen is rechtdoor gaan zoals ze deden tijdens de Safety car. Zo kunnen ze die bocht iets ruimer nemen en meer snelheid behouden.
In theorie is dit best 'n mooi baantje met zijn 2 lange rechte stukken ,maar helaas werkt het gewoon niet.
Wat die chicane (bocht 5 en 6) betreft die moet er gewoon uit.
Ten eerste creeer je daarmee in bocht 7  (dan bocht 5) 'n extra inhaalmogelijkheid.
Dit had het voor Hamilton en Alonso makkelijker gemaakt de Renaults in te halen.
Ten tweede is het dan beter mogelijk om dicht achter je voorganger te zitten zodat je op weg naar bocht 8 (dan bocht 6) ook 'n uitremactie kan plaatsen.
Ten derde (dit geld voor alle moderne circuits) moeten de grindbakken terug ,al is het alleen maar de eerste 3 meter en dan asfalt ,zodat foutjes weer afgestraft worden.
Nu zie je dat het soms sneller is om wijd te gaan en om dan de mislukte uitremactie van Alonso op Petrov er bij te halen : Alonso had dan door 't grind gemoeten ,Webber was er dan WEL voorbij gegaan ,wat weer 'n extra gevecht op had geleverd aangezien Alonso sneller was.