Puntentelling

Gestart door Martin, 11 december 2009 - 11:38:56

« vorige - volgende »

Martin

In 2010 zullen de eerste tien van een Grand Prix punten voor het kampioenschap scoren. De winnaar krijgt er 25, de tweede 20, de derde 15, de vierde 10, de vijfde 8, de zesde 6, de zevende 5, de achtste 3, de negende twee en de tiende 1.
Vandaag zullen we zien of dat ook doorgaat. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van.
Teveel puntenverschil tussen no.1 en no.4.


Ferrari 2010

Eerste krijgt 2,5 keer de punten van de 4de, nu is dat 2 keer de punten van de 4de. Dat is inderdaad wel wat meer. Maar waarom in godsnaam naar 25 unten gaan om dan ocharme 2 extra mensen puntjes te kunnen geven? Ik zou dan eerder het volgende doen:

25
19
15
12
10
8
6
5
4
3
2
1

12 mensen met punten, iets meer nut om voor de overwinning te strijden, eventueel kan je zelfs 18 punten nemen voor de 2de.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Ik vind het STOM hoe de FIA redeneert...
In de tijden dat Michael Schumacher kampioen werd (10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 en enkel de 1ste 6 punten kregen) had hij soms bijna het dubbel van de punten van de #2, en toen kloeg men dat het verschil te groot was en niet meer in te halen viel.

Dan hebben ze het herleid naar 10-8-6-5-4-3-2-1 en kregen de eerste 8 punten, wat spannende kampioenschappen opleverde! (Raikkonen WK met 1pt verschil, Hamilton dito)

Dan wou Bernie het medaille-systeem invoeren, wat het nog minder spannend had gemaakt, want dan was Button al na de eerste 5 races WK geweest...

En nu willen ze van die 10-8-6 naar 25 - 20 - 15 ? Dan krijgen we gewoon terug wat we met Schumacher hadden... Na 9 of 10 GP's zullen we de WK al kennen  :)

Ferrari 2010

Ik begrijp dat ze een nieuwe puntentelling willen, dat heeft de F1 ook nodig. Het is beter als aan het einde van het seizoen iedereen punten heeft. het zorgt voor een betere en duidelijkere rangschikking. Ik ben dan ook voorstander van systemen die meer rijders punten geven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Vroeger deden er ook 12 teams mee en kregen slechts de eerste 6 punten. Toen waren er soms op het einde van het seizoen 3 teams zonder punten. Ik zou het gewoon gelaten hebben zoals het was.

Jasper

Voor alle duidelijkheid, het gaat nauwelijks om een verandering. De linkerkolom is de nieuwe puntenverdeling, de tweede kolom is dezelfde puntenverdeling maar dan alles gedeeld door 2,5 en de derde kolom is de oude puntenverdeling:

25   10   10
20   8   8
15   6   6
10   4   5
8   3,2   4
6   2,4   3
5   2   2
3   1,2   1
2   0,8   0
1   0,4   0

Nauwelijks verschil tussen de middelste en de rechterkolom dus.

.Henry

Citaat van: Forza Ferrari op 11 december 2009 - 18:01:30
Dan wou Bernie het medaille-systeem invoeren, wat het nog minder spannend had gemaakt, want dan was Button al na de eerste 5 races WK geweest...
Waarom dat? Er was toen nog volop kans dat iemand Button in zou halen toch?

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 11 december 2009 - 18:01:30
Dan wou Bernie het medaille-systeem invoeren, wat het nog minder spannend had gemaakt, want dan was Button al na de eerste 5 races WK geweest...
Je kan niet na 5 races WK zijn als er 17 ofzo zijn hé ::) Voor de helft kan dat gewoonweg nooit. Ok, er was dit jaar meer spanning, maar het medaillesysteem had op hetzelfde uitgedraaid. het idee achter het medaillesysteem steun ik nog steeds volledig. Er moet gevochten worden om de overwinning!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumivill

#8
Kvind nog altijd raar dat er geen punten worden gegeven voor pole of snelste ronde,enfin,met deze nieuwe puntentelling heeft statistieken bekijken ook geen zin meer...,schumachers  record puntenaantal is nu ook niet meer zo moeilijk in te halen bv.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Enzo

Citaat van: Jasper op 11 december 2009 - 22:27:56
Voor alle duidelijkheid, het gaat nauwelijks om een verandering. De linkerkolom is de nieuwe puntenverdeling, de tweede kolom is dezelfde puntenverdeling maar dan alles gedeeld door 2,5 en de derde kolom is de oude puntenverdeling:

25   10   10
20   8   8
15   6   6
10   4   5
8   3,2   4
6   2,4   3
5   2   2
3   1,2   1
2   0,8   0
1   0,4   0

Nauwelijks verschil tussen de middelste en de rechterkolom dus.

Dat heb je handig gedaan, tis inderdaad een kleine aanpassing die er veel heftiger uitziet...  ::)

flupke3

Al van in de jaren 80 wordt er regelmatig veranderd van puntensysteem en er zijn zelfs
seizoennen geweest waar het aantal punten of zelfs gp niet mee telden voor het kampioenschap.
Dit lijkt me het bewijs dat een ideaal puntensysteem niet bestaat en men moet stoppen met dat te veranderen.
Nu dat het bijtanken verboden is lijkt het me ook niet slecht om de pole te belonen al zal de rijder met de snelste wagen
een voordeel hebben natuurlijk.

Enzo

Een snellere auto is in de race situatie ook een voordeel dus dat vind ik geen argument.
Een punt voor pole en een punt voor de snelste ronde vind ik helemaal geen slecht idee.

janke

Met de nieuwe telling is niets mi mee. Van 1 t/m 10 scoren punten. Mooi dat ook de mindere teams een kans krijgen om punten te behalen. Elk punt brengt geld op. Goed voor die nieuwe teams. Elke miljoen is welkom.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Ook deze nieuwe telling beloont de overwinning onvoldoende. Al te veel stappen zijn gelijk, een hogere positie halen heeft te weinig zin als je er risico's voor moet nemen. Ik ben voor een puntentelling die meer rijders punten geeft, maar dit systeem zegt me niets. Ze moeten bij de FIA eens dringend out of the box leren denken, creatiever zijn!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Schumivill op 12 december 2009 - 01:28:46
Kvind nog altijd raar dat er geen punten worden gegeven voor pole of snelste ronde,enfin,met deze nieuwe puntentelling heeft statistieken bekijken ook geen zin meer...,schumachers  record puntenaantal is nu ook niet meer zo moeilijk in te halen bv.

Jawel, want hij maakt zijn comeback bij Mercedes en zal daar zo succesvol zijn dat hij kampioen wordt en veel overwinningen in 1 jaar bijeenverzameld.
Mercedes en Schumacher wordt een top team. Bye bye ferrari