Puntentelling

Gestart door Martin, 11 december 2009 - 11:38:56

« vorige - volgende »

janke

#45
Zijn troef?? Ja die dubbele diffuser, weten optimaal om te gaan met de reglementen. Daarom is hij ook een van de beste ontwerpers/ designers/engineers ooit. Waarom ook niet in 2010. Verder heeft hij in 2 jaar tijd van Honda een winnend team gemaakt. Kampioen met nou niet de aller beste coureurs. Dat streelt hem, die Ross Brawn. Mede dank zij hem is MS een van de beste coureurs ooit geworden. Wel off topic, sorry.
Some things are too important to be left in the past.

flupke3

Waarom niet ?Omdat hij nu minder tijd had om de bolide te ontwerpen en dit jaar veranderd de bolide minder drastisch dus ook minder kansen om
met iets spectaculairs zoals die diffeuseurs op de propen ter komen.





















amp

Dat neemt niet weg dat de Brawn eind vorig jaar nog steeds een goede wagen was. En Brawn zal minstens evenvroeg begonnen zijn aan de 2010 wagen als de topteams. En met zo'n degelijk rijderspaar zou het wel kunnen hoor. (imo)

Even off topic: Lees jij soms nog eens je post nadat je hem getypt hebt? ...

Ferrari 2010

Citaat van: amp op 10 januari 2010 - 08:24:04
Dat neemt niet weg dat de Brawn eind vorig jaar nog steeds een goede wagen was. En Brawn zal minstens evenvroeg begonnen zijn aan de 2010 wagen als de topteams. En met zo'n degelijk rijderspaar zou het wel kunnen hoor. (imo)
Brawn heeft véél minder personeel dan de topteams, dus al zijn ze even vroeg begonnen, dan nog zullen ze harder moeten werken of genialer moeten zijn dat de mensen bij de topteams. En de invloed van Schumacher zal miniem zijn, hij is er nog maar net bij, kent het team niet eens.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

amp

Oké akkoord, ze hebben minder personeel, de andere topteams zullen wellicht wel vlugger ontwikkelen.

Maar Brawn en Red Bull waren wel de enige goede teams die zonder kers reden, en McLaren en Ferrari hebben dus een hoop extra werk om dit te veranderen.

En over het degelijke rijdersduo, ik bedoelde dat ze de wagen waarschijnlijk iets meer kunnen pushen en betere resultaten er mee halen dan Button/Barrichello.

Dit is echter allemaal wat ik denk en meen, ik kan best fout zitten hoor ;)

Toch denk ik dat Mercedes zal meedoen voor het WDC en WCC

_Makke_

Citaat van: amp op 10 januari 2010 - 09:49:21
Maar Brawn en Red Bull waren wel de enige goede teams die zonder kers reden, en McLaren en Ferrari hebben dus een hoop extra werk om dit te veranderen.

Inderdaad, ik heb het gevoel dat McLaren dat verschil ook niet volledig gedicht zal hebben tegen de openingsrace. Zonder KERS liep het verschil toch wel hoog op vorig seizoen.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 10 januari 2010 - 11:09:36
Citaat van: amp op 10 januari 2010 - 09:49:21
Maar Brawn en Red Bull waren wel de enige goede teams die zonder kers reden, en McLaren en Ferrari hebben dus een hoop extra werk om dit te veranderen.

Inderdaad, ik heb het gevoel dat McLaren dat verschil ook niet volledig gedicht zal hebben tegen de openingsrace. Zonder KERS liep het verschil toch wel hoog op vorig seizoen.
Het al dan niet ontwikkelen van een KERS systeem is een keuze die je moet maken, en die personeel kost. Ze hebben daar toen personeel aan gezet, nu was dat personeel vrij voor andere zaken of konden ze dat personeel ontslaan en dat budget voor personeel met andere kennis gebruiken. Die wagens waren dan ook totaal anders, KERS nam ook plaats in. En ieder team moet zijn vormgeving en dus aerodynamica toch wijzigen, want om 200 liter benzine mee te nemen moet men veel ruimte vrijmaken.

Overigens, KERS, hoe zit het daar nu mee? Williams wilde er mee doorgaan, maar wat zeggen de regels? Is het toegestaan? En wat doen Ferrari en McLaren ermee? Het is al een tijdje stil rond KERS, maar het zou me niet verbazen moesten de teams die KERS ontwikkeld hebben, het komend seizoen ook gebruiken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 10 januari 2010 - 11:21:29
Overigens, KERS, hoe zit het daar nu mee? Williams wilde er mee doorgaan, maar wat zeggen de regels? Is het toegestaan? En wat doen Ferrari en McLaren ermee? Het is al een tijdje stil rond KERS, maar het zou me niet verbazen moesten de teams die KERS ontwikkeld hebben, het komend seizoen ook gebruiken.

De FOTA had afgesproken om KERS niet meer te gebruiken. Ik denk niet dat de FIA het gebruik verbied in 2010, aangezien het normaal in 2010 verplicht werd. Williams wou KERS inderdaad nog gebruiken ja. Aangezien ik er al lange tijd niets meer over heb zien verschijnen neem ik aan dat ook Williams akkoord is gegaan met de andere teams.

campos

nu gaat het waarschijnlijk 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 worden?? het gat tussen 1 en 2 is dan ruim dubbel zo groot als tussen 2 en 3.

Ferrari 2010

Prima, eindelijk terug een reden om te winnen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ja, want topsporters hebben van nature niet de ambitie om te winnen.

Kom op, die paar puntjes gaan niks uitmaken. Wil je meer inhalen? Pas die auto's aan. Zorg dat er weer geslipstreamed kan worden. Het probleem zit in de wagens niet in de rijders.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 26 januari 2010 - 10:09:50
Ja, want topsporters hebben van nature niet de ambitie om te winnen.
Heb jij de laatste jaren naar de F1 gekeken? Blijkbaar niet, anders zou je zo'n domme opmerking niet geven ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2010 op 26 januari 2010 - 10:25:04
Citaat van: 0634 op 26 januari 2010 - 10:09:50
Ja, want topsporters hebben van nature niet de ambitie om te winnen.
Heb jij de laatste jaren naar de F1 gekeken? Blijkbaar niet, anders zou je zo'n domme opmerking niet geven ::)

Ach, dingen zoals de laatste jaren ga altijd krijgen op een bepaald moment in het seizoen, of je ze nu 1 punt geeft of 100.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2010 op 26 januari 2010 - 10:25:04
Citaat van: 0634 op 26 januari 2010 - 10:09:50
Ja, want topsporters hebben van nature niet de ambitie om te winnen.
Heb jij de laatste jaren naar de F1 gekeken? Blijkbaar niet, anders zou je zo'n domme opmerking niet geven ::)
Praat even lekker normaal.

Ik denk dat ik wel heb opgelet maar jij niet zo, slimbo. Tot voor een jaar of 15, 20 geleden zag je slipstreamen en close racing. En nu veel minder.

Komt dat:
a) door de puntentelling
b) door de auto's.
c) door de rijders.

Aangezien de puntentelling sinds de jaren 80 slechts minimaal is veranderd tov nu en de rijders niet beter of slechter zijn als toen moet het wel B zijn. En ja, de auto's zijn wel radicaal verandert. Zeker omdat we allemaal weten wat het effect is als twee auto's bij elkaar rijden op de baan. Er zijn altijd al rijders geweest die voor titels vochten en daarom een keertje niet inhaalden. Die hou je ook altijd.

Wil je inhalen zien? Rot die vleugels eraf.

campos

Citaat van: 0634 op 26 januari 2010 - 11:25:35
Citaat van: Ferrari 2010 op 26 januari 2010 - 10:25:04
Citaat van: 0634 op 26 januari 2010 - 10:09:50
Ja, want topsporters hebben van nature niet de ambitie om te winnen.
Heb jij de laatste jaren naar de F1 gekeken? Blijkbaar niet, anders zou je zo'n domme opmerking niet geven ::)
Praat even lekker normaal.

Ik denk dat ik wel heb opgelet maar jij niet zo, slimbo. Tot voor een jaar of 15, 20 geleden zag je slipstreamen en close racing. En nu veel minder.

Komt dat:
a) door de puntentelling
b) door de auto's.
c) door de rijders.

Aangezien de puntentelling sinds de jaren 80 slechts minimaal is veranderd tov nu en de rijders niet beter of slechter zijn als toen moet het wel B zijn. En ja, de auto's zijn wel radicaal verandert. Zeker omdat we allemaal weten wat het effect is als twee auto's bij elkaar rijden op de baan. Er zijn altijd al rijders geweest die voor titels vochten en daarom een keertje niet inhaalden. Die hou je ook altijd.

Wil je inhalen zien? Rot die vleugels eraf.

wie zegt dat het alleen om inhalen gaat dan?? k vind het ook wel een soort van rechtvaardigheid. De puntentelling is zeker wel behoorlijk veranderd sinds de jaren 80. wat ook veranderd is, is de communicatie. Rijders krijgen misschien sneller opdracht van een team om voor zekerheid te kiezen ipv risico te nemen. k ben het verder wel redelijk met je eens hoor, maar punten kunnen ook wel degelijk nog een extra motivatie geven.