Keert Schumacher terug?

Gestart door gloudiesaurus, 22 november 2009 - 13:48:06

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 15 december 2009 - 18:19:21
Mercedes heeft personeel om een motor te bouwen, al de rest zit gewoon bij McLaren. Dus aan het personeel van Mercedes heeft Brawn eigenlijk niets. Tenzij de ingenieurs die voor het automerk op zich werken, maar die zullen ook zo hun job al wel hebben. En zelfs al hebben ze die niet, zijn ze niet gewend aan de F1 en hebben ze dus hun tijd nodig om zich aan te passen.
En gaan shoppen elders, dan nog moeten die mensen zich integreren in een team. Teamwork loopt niet vanaf dag 1 op wieltjes, dat vraagt tijd, de leider moet zijn mensen leren kennen, weten aan wie hij wat best kan toevertrouwen enzo. Dat is niet effe in de handen klappen, en klaar hoor.
met Mercedes bedoelde ik het F1 team. En de problemen die jij verder schets, zie ik niet echt.

scho0634

Citaat van: robbert op 14 december 2009 - 21:46:16
En mercedes was al zo snel vorig seizoen. Hij gaat er zeker een dominant seizoen van maken. Ik zie het nog gebeuren dat schumacher de titel kan nemen dit seizoen.Ik ben niet pessimistisch. Als Schumacher en ferrarifan hoop ik nog altijd dat het een strijd wordt tussen de ferraris en schumacher in een mercedes. Dat wordt een droomseizoen, das al lang geleden
Brawn was in het begin van het jaar snel (dubbele diffuser), daarna waren ze nooit meer het team to beat. Buiten dat hebben ze lang voor de titel gestreden uiteraard, waar Mclaren en Ferrari zich al snel gingen richtten op 2010. Zoals vorig jaar andersom het geval was. En dan hebben we RedBull nog wat eigenlijk in de laatste periode gewoon de snelste waren.

Er zomaar even vanuit gaan dat die Mercedes meteen het team to beat is lijkt mij dan ook wat positief gesteld. En dan nog; Rosberg is geen Barrichello en Schumacher is geen Schumacher van 2004 meer. Het is afwachten hoe fit hij is en hoe scherp hij nog is. Een 8e titel is een utopie.

campos

Citaat van: 0634 op 15 december 2009 - 21:11:01
Citaat van: robbert op 14 december 2009 - 21:46:16
En mercedes was al zo snel vorig seizoen. Hij gaat er zeker een dominant seizoen van maken. Ik zie het nog gebeuren dat schumacher de titel kan nemen dit seizoen.Ik ben niet pessimistisch. Als Schumacher en ferrarifan hoop ik nog altijd dat het een strijd wordt tussen de ferraris en schumacher in een mercedes. Dat wordt een droomseizoen, das al lang geleden
Brawn was in het begin van het jaar snel (dubbele diffuser), daarna waren ze nooit meer het team to beat. Buiten dat hebben ze lang voor de titel gestreden uiteraard, waar Mclaren en Ferrari zich al snel gingen richtten op 2010. Zoals vorig jaar andersom het geval was. En dan hebben we RedBull nog wat eigenlijk in de laatste periode gewoon de snelste waren.

Er zomaar even vanuit gaan dat die Mercedes meteen het team to beat is lijkt mij dan ook wat positief gesteld. En dan nog; Rosberg is geen Barrichello en Schumacher is geen Schumacher van 2004 meer. Het is afwachten hoe fit hij is en hoe scherp hij nog is. Een 8e titel is een utopie.
om het alleen maar aan die dubbele diffuser op te hangen is ook wel erg kort door de bocht. t is niet zo dat tot en met turkije alleen brawn een dubbele diffuser had en daarna iedereen. Brawn had de 2e seizoenshelft idd wat meer problemen, maar zaten er ook regelmatig goed bij. Ferrari en McLaren waren de 2e seizoenshelft juist veel sterker, dus of die zich al snel op 2010 hebben gericht is ook maar de vraag. Ferrari is idd op een gegeven moment idd wel gestopt met de ontwikkeling van 2009, maar dat was ook al vrij laat in t seizoen. Wie zegt dat Brawn daar ook al niet stiekem mee bezig was?

robbert

Citaat van: campos op 15 december 2009 - 21:31:54
Citaat van: 0634 op 15 december 2009 - 21:11:01
Citaat van: robbert op 14 december 2009 - 21:46:16
En mercedes was al zo snel vorig seizoen. Hij gaat er zeker een dominant seizoen van maken. Ik zie het nog gebeuren dat schumacher de titel kan nemen dit seizoen.Ik ben niet pessimistisch. Als Schumacher en ferrarifan hoop ik nog altijd dat het een strijd wordt tussen de ferraris en schumacher in een mercedes. Dat wordt een droomseizoen, das al lang geleden
Brawn was in het begin van het jaar snel (dubbele diffuser), daarna waren ze nooit meer het team to beat. Buiten dat hebben ze lang voor de titel gestreden uiteraard, waar Mclaren en Ferrari zich al snel gingen richtten op 2010. Zoals vorig jaar andersom het geval was. En dan hebben we RedBull nog wat eigenlijk in de laatste periode gewoon de snelste waren.

Er zomaar even vanuit gaan dat die Mercedes meteen het team to beat is lijkt mij dan ook wat positief gesteld. En dan nog; Rosberg is geen Barrichello en Schumacher is geen Schumacher van 2004 meer. Het is afwachten hoe fit hij is en hoe scherp hij nog is. Een 8e titel is een utopie.
om het alleen maar aan die dubbele diffuser op te hangen is ook wel erg kort door de bocht. t is niet zo dat tot en met turkije alleen brawn een dubbele diffuser had en daarna iedereen. Brawn had de 2e seizoenshelft idd wat meer problemen, maar zaten er ook regelmatig goed bij. Ferrari en McLaren waren de 2e seizoenshelft juist veel sterker, dus of die zich al snel op 2010 hebben gericht is ook maar de vraag. Ferrari is idd op een gegeven moment idd wel gestopt met de ontwikkeling van 2009, maar dat was ook al vrij laat in t seizoen. Wie zegt dat Brawn daar ook al niet stiekem mee bezig was?

ja dat is al meermaal beweerd door branw himself, dat ze ook al begonnen zijn met 2010. Dus iedereen staat evenver en schumacher maakt nog altijd kans op een 8ste titel. Waarom zou hij anders terugkeren? Om achteraan te rijden of verslagen te worden door rosberg? Hij was al heel de tijd de 1ste piloot in een team

147man

Ik zou het heel erg prima vonden als Schumi terugkeert, wordt het helemaal een apart seizoen:
- nieuwe regels
- nieuwe teams
- nieuwe coureurs
- terugkerende coureurs

scho0634

Citaat van: robbert op 15 december 2009 - 21:49:56
ja dat is al meermaal beweerd door branw himself, dat ze ook al begonnen zijn met 2010. Dus iedereen staat evenver en schumacher maakt nog altijd kans op een 8ste titel. Waarom zou hij anders terugkeren? Om achteraan te rijden of verslagen te worden door rosberg? Hij was al heel de tijd de 1ste piloot in een team
Ik ken die quote van Brawn niet misschien heb je een bron, ik weet alleen dat ze dat het jaar ervoor wel hebben laten lopen voor 2009. En dat Ferrari zich in 2008 puur op dat wk richtte, en dat het niet ging om zich tegelijk op 2009 te richten. Zo ook McLaren. Maar nu kan het kleine Brawn dat wel begrijp ik? Er zijn wel minder regelwijzigingen, maar Brawn is maar een klein team.

En dat terwijl er nu een nieuwe eigenaar is. En MS is nog steeds de jonge topper van 2004? Of is hij zojuist drie jaar lang gepensioneerd geweest en is hij bijna 41?

Kom no zeg. Als Schumacher het al doet, is hij nou niet bepaald favo voor de titel. Er is een tijd dat het voorbij is.

scho0634

Citaat van: campos op 15 december 2009 - 21:31:54
om het alleen maar aan die dubbele diffuser op te hangen is ook wel erg kort door de bocht. t is niet zo dat tot en met turkije alleen brawn een dubbele diffuser had en daarna iedereen. Brawn had de 2e seizoenshelft idd wat meer problemen, maar zaten er ook regelmatig goed bij. Ferrari en McLaren waren de 2e seizoenshelft juist veel sterker, dus of die zich al snel op 2010 hebben gericht is ook maar de vraag. Ferrari is idd op een gegeven moment idd wel gestopt met de ontwikkeling van 2009, maar dat was ook al vrij laat in t seizoen. Wie zegt dat Brawn daar ook al niet stiekem mee bezig was?
Voor McLaren en Ferrari was het niet te doen...

Die dubbele diffuser was natuurlijk wel 70% van het voordeel wat Brawn had in het begin. Het laatste halve jaar waren ze gewoon niet meer de snelste.

Enzo

Mercedes heeft de bekendmaking van de tweede coureur uitgesteld tot begin Januari.
We zullen dus nog even moeten wachten tot we het weten... :-\

147man

Kom no zeg. Als Schumacher het al doet, is hij nou niet bepaald favo voor de titel. Er is een tijd dat het voorbij is.
[/quote]

Voor mij wel!
Mark my words: nog voor de kerst wordt bekend dat ie terugkeert in de F1. Hij is vandaag bij Mercedes en schijnt mondeling al akkoord te zijn :-)

Je kan zeggen wat je wil, maar dit is de beste coureur ooit in het moderne F1; dat verleer je echt niet in 3 jaar...

janke

Als Kubica het nieuwe Renault niet ziet zitten heeft MS er misschien een gedegen concurrent bij. En kan Heidfeld het wel helemaal vergeten.
Some things are too important to be left in the past.

147man

inderdaad... Quick Nick is helaas al jaren niet meer Quick

maarrre... om de Fast Pole nu meteen een gedegen concurrent van Schumi te noemen gaat me wel erg ver!
Ik heb een shortlist voor kanshebbers op de titel in 2010:
Shumacher / Vettel / Hamilton / Alonso, gebaseerd op rijdersmateriaal en mijn verwachting van de nieuw ontwikkelde wagens.

janke

Citaat van: 147man op 16 december 2009 - 16:14:56
inderdaad... Quick Nick is helaas al jaren niet meer Quick

maarrre... om de Fast Pole nu meteen een gedegen concurrent van Schumi te noemen gaat me wel erg ver!
Ik heb een shortlist voor kanshebbers op de titel in 2010:
Shumacher / Vettel / Hamilton / Alonso, gebaseerd op rijdersmateriaal en mijn verwachting van de nieuw ontwikkelde wagens.
Over Heidfeld hoor je me verder niets zeggen. Maar vind hem zeker niet slecht. Geen echte wereldtopper. Maar heeft bij al zijn teammaatjes nooit een slecht figuur geslagen. Incl. Raikkonen/Webber/Kubica. Laat we eerst maar eens kijken of die MS wel komt. Dan zal hij het al moeilijk genoeg met zijn teammaatje Rosberg krijgen. Iedereen die denkt van: Als hij terug komt gaat hij het even laten zien, lopen met hun hoofd teveel in de wolken.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: 147man op 16 december 2009 - 15:48:51

Je kan zeggen wat je wil, maar dit is de beste coureur ooit in het moderne F1; dat verleer je echt niet in 3 jaar...
De beste? Dat zeg jij. Maar zelfs al zou dat zo zijn, er zijn ook andere factoren.

campos

Citaat van: 0634 op 16 december 2009 - 14:33:01
Citaat van: robbert op 15 december 2009 - 21:49:56
ja dat is al meermaal beweerd door branw himself, dat ze ook al begonnen zijn met 2010. Dus iedereen staat evenver en schumacher maakt nog altijd kans op een 8ste titel. Waarom zou hij anders terugkeren? Om achteraan te rijden of verslagen te worden door rosberg? Hij was al heel de tijd de 1ste piloot in een team
Ik ken die quote van Brawn niet misschien heb je een bron, ik weet alleen dat ze dat het jaar ervoor wel hebben laten lopen voor 2009. En dat Ferrari zich in 2008 puur op dat wk richtte, en dat het niet ging om zich tegelijk op 2009 te richten. Zo ook McLaren. Maar nu kan het kleine Brawn dat wel begrijp ik? Er zijn wel minder regelwijzigingen, maar Brawn is maar een klein team.

En dat terwijl er nu een nieuwe eigenaar is. En MS is nog steeds de jonge topper van 2004? Of is hij zojuist drie jaar lang gepensioneerd geweest en is hij bijna 41?

Kom no zeg. Als Schumacher het al doet, is hij nou niet bepaald favo voor de titel. Er is een tijd dat het voorbij is.
in 2007 streden Ferrari en McLaren ook om de titel en zaten ze het jaar erna weer bij de top. het één hoeft dus niet ten kostte te gaan van het ander. Dat ze er in 2009 niet bij zaten had idd ook veel met de diffuser te maken zeg je zelf al, dus dan heeft dat ook weinig met de strijd in 2008 te maken. MS reed 3 jaar geleden nog een geweldige race in brazilië, ook al is ie een procentje minder geworden, als hij mee doet is ie gewoon één van de favorieten of je dat nou leuk vind of niet.

scho0634

Als hij een auto heeft die net zo snel is als de snelste, dan kan hij inderdaad races winnen. Maar Rosberg ook. En die anderen dus ook. En MS zal niet meer boven de rest uitsteken zoals vroeger. Drie jaar geleden reed hij goed ja. Maar Alonso ook. En die heeft ook een snelle wagen, is nog jong en heeft niet 3 jaar in de zon gelegen. Dan hebben we nog Vettel en Hamilton in even competitieve auto's. Die doen echt niet onder voor MS op dit moment.

Maarrrrr het lijkt mij persoonlijk, en de tijd zal dat uitwijzen, dat Mercedes niet de snelste zal zijn.

En bovendien betwijfel ik nog steeds of hij komt, maar dit terzijde al is het niet onbelangrijk ;).