Keert Schumacher terug?

Gestart door gloudiesaurus, 22 november 2009 - 13:48:06

« vorige - volgende »

Tim C

Waar de man meteen aan toevoegde dat hij nog niets van Schumi had gehoord...

robbert

Citaat van: 0634 op 14 december 2009 - 19:33:06
Citaat van: Tim op 14 december 2009 - 14:01:55
Een aantal zeer belangrijke opmerkingen in dit hele verhaal:

Er valt voor Mercedes niets te winnen door Schumacher aan te trekken. Als hij wint is het omdat hij Schumacher is en niet omdat hij met een Mercedes rijdt, als hij verliest is het omdat hij met een Mercedes rijdt en dus niet voor de zege kan gaan.

Er valt voor Mercedes heel veel te winnen door MS aan te trekken. En dan bedoel ik niet eens de enorme commerciele waarde van deze stunt. Maar hij heeft natuurlijk wel bewezen een team verder te kunnen helpen. Er mag niet veel getest meer worden, maar MS kan natuurlijk wel heel veel positieve invloed hebben op de wagen.

Rosberg onder de zoden rijden zal hem niet meer lukken, daarvoor is hij te lang geleden gestopt, daarvoor is hij te oud en daarvoor is Rosberg te goed. Maar als MS een jaar of twee bij Mercedes zal werken, heeft dat natuurlijk een vreselijk goede invloed op het team.

Dat gezegd hebbende; moeten we nog maar afwachten of hij het doet. Al legt Ferrari hem geen strobreed meer in de weg en begrijp ik uit Bild, dat een overgang toch nabij is. En Bild is een rukblad, maar heeft wel vaak gelijk als het gaat om Duitse autosport.

En mercedes was al zo snel vorig seizoen. Hij gaat er zeker een dominant seizoen van maken. Ik zie het nog gebeuren dat schumacher de titel kan nemen dit seizoen.Ik ben niet pessimistisch. Als Schumacher en ferrarifan hoop ik nog altijd dat het een strijd wordt tussen de ferraris en schumacher in een mercedes. Dat wordt een droomseizoen, das al lang geleden

Jasper

2007 en 2008 waren ook droomseizoenen met een strijd tussen Ferrari en Mercedes. ;)

Brawn was snel dit jaar, met een wagen die ontwikkeld is door een Honda-team met redelijk veel personeel en budget, dat bovendien al in het voorjaar van 2008 begonnen was aan het ontwerp voor 2009. In 2010 moet Mercedes op de grid komen met een wagen ontwikkeld door een Brawn-team met weinig personeel en weinig geld dat zich heeft gefocust op 2009 en niet op 2010. Bovendien zullen er in het begin van het seizoen naar alle waarschijnlijkheid geen diffuser-fratsen meer zijn. Met andere woorden, niets wijst erop dat Mercedes even competitief zal zijn in 2010 als Brawn in 2009.

Enzo

Dat is zeker waar, het is nog maar afwachten hoe goed de Mercedes GP zal zijn..
En inderdaad de "odds" zijn inderdaad tegen Mercedes, zeker t.o.v. bijv. ferrari, die al vroeg aan de ontwikkeling zijn begonnen.
Wat toch ook wel mee telt is dat de ontwerpregels voor de auto's van 2010 nagenoeg gelijk zijn t.o.v. de regels van 2009. (tank)
Dus in de basis zou het wel goed moeten zitten bij Mercedes en de motor is ook niet verkeerd. Daarnaast denk ik dat nu mercedes voor eigen prestige gaat er flink wat geld in zal pompen, ontwikkelen zal ook wel vlot gaan. Al met al is het gewoon koffiedik kijken zeker tot de eerste test... ::)

campos

Citaat van: Jasper op 14 december 2009 - 22:05:07
2007 en 2008 waren ook droomseizoenen met een strijd tussen Ferrari en Mercedes. ;)

Brawn was snel dit jaar, met een wagen die ontwikkeld is door een Honda-team met redelijk veel personeel en budget, dat bovendien al in het voorjaar van 2008 begonnen was aan het ontwerp voor 2009. In 2010 moet Mercedes op de grid komen met een wagen ontwikkeld door een Brawn-team met weinig personeel en weinig geld dat zich heeft gefocust op 2009 en niet op 2010. Bovendien zullen er in het begin van het seizoen naar alle waarschijnlijkheid geen diffuser-fratsen meer zijn. Met andere woorden, niets wijst erop dat Mercedes even competitief zal zijn in 2010 als Brawn in 2009.
ze blijken iig de mensen te hebben om een goede auto te  bouwen. Bovendien was hun voorsprong halverwege het seizoen al zo groot dat ze ze misschien al op gedeeltelijk op 2010 kunnen richten.  Hoorde tijdje terug ook nog iemand zeggen (volgens mij Jean Todt) dat Ross Brawn wel zo slim was om, geholpen door die enorme voorsprong, alvast naar 2010 te kijken. Maar goed, valt idd allemaal nog te bezien hoe de verhoudingen gaan liggen. Vaak genoeg gezien dat een team het ene jaar goed is en het jaar erna niets.

robbert

Citaat van: campos op 14 december 2009 - 22:35:25
Citaat van: Jasper op 14 december 2009 - 22:05:07
2007 en 2008 waren ook droomseizoenen met een strijd tussen Ferrari en Mercedes. ;)

Brawn was snel dit jaar, met een wagen die ontwikkeld is door een Honda-team met redelijk veel personeel en budget, dat bovendien al in het voorjaar van 2008 begonnen was aan het ontwerp voor 2009. In 2010 moet Mercedes op de grid komen met een wagen ontwikkeld door een Brawn-team met weinig personeel en weinig geld dat zich heeft gefocust op 2009 en niet op 2010. Bovendien zullen er in het begin van het seizoen naar alle waarschijnlijkheid geen diffuser-fratsen meer zijn. Met andere woorden, niets wijst erop dat Mercedes even competitief zal zijn in 2010 als Brawn in 2009.
ze blijken iig de mensen te hebben om een goede auto te  bouwen. Bovendien was hun voorsprong halverwege het seizoen al zo groot dat ze ze misschien al op gedeeltelijk op 2010 kunnen richten.  Hoorde tijdje terug ook nog iemand zeggen (volgens mij Jean Todt) dat Ross Brawn wel zo slim was om, geholpen door die enorme voorsprong, alvast naar 2010 te kijken. Maar goed, valt idd allemaal nog te bezien hoe de verhoudingen gaan liggen. Vaak genoeg gezien dat een team het ene jaar goed is en het jaar erna niets.

dus hopelij kan ferrari mercedes verslaan en krijgt schumacher mss spijt van zijn beslissing om naar mercedes te  vertrekken. Maar dan krijgt button gelijk en krijgtschumacher zijn reputatie een flinke deuk

Jasper

Citaat van: campos op 14 december 2009 - 22:35:25
Citaat van: Jasper op 14 december 2009 - 22:05:07
2007 en 2008 waren ook droomseizoenen met een strijd tussen Ferrari en Mercedes. ;)

Brawn was snel dit jaar, met een wagen die ontwikkeld is door een Honda-team met redelijk veel personeel en budget, dat bovendien al in het voorjaar van 2008 begonnen was aan het ontwerp voor 2009. In 2010 moet Mercedes op de grid komen met een wagen ontwikkeld door een Brawn-team met weinig personeel en weinig geld dat zich heeft gefocust op 2009 en niet op 2010. Bovendien zullen er in het begin van het seizoen naar alle waarschijnlijkheid geen diffuser-fratsen meer zijn. Met andere woorden, niets wijst erop dat Mercedes even competitief zal zijn in 2010 als Brawn in 2009.
ze blijken iig de mensen te hebben om een goede auto te  bouwen.

Honda had die mensen, Brawn heeft echter heel wat personeel aan de deur gezet in februari/maart 2009 toen de auto al af was.

Je andere argument houdt natuurlijk wel steek. ;)

campos

Citaat van: Jasper op 14 december 2009 - 23:02:28
Citaat van: campos op 14 december 2009 - 22:35:25
Citaat van: Jasper op 14 december 2009 - 22:05:07
2007 en 2008 waren ook droomseizoenen met een strijd tussen Ferrari en Mercedes. ;)

Brawn was snel dit jaar, met een wagen die ontwikkeld is door een Honda-team met redelijk veel personeel en budget, dat bovendien al in het voorjaar van 2008 begonnen was aan het ontwerp voor 2009. In 2010 moet Mercedes op de grid komen met een wagen ontwikkeld door een Brawn-team met weinig personeel en weinig geld dat zich heeft gefocust op 2009 en niet op 2010. Bovendien zullen er in het begin van het seizoen naar alle waarschijnlijkheid geen diffuser-fratsen meer zijn. Met andere woorden, niets wijst erop dat Mercedes even competitief zal zijn in 2010 als Brawn in 2009.
ze blijken iig de mensen te hebben om een goede auto te  bouwen.

Honda had die mensen, Brawn heeft echter heel wat personeel aan de deur gezet in februari/maart 2009 toen de auto al af was.

Je andere argument houdt natuurlijk wel steek. ;)
dat klopt ja, maar k neem aan dat de belangrijkste/beste mensen wel zijn gebleven. ik vraag me af of het veel zal uitmaken, t gaat er vooral om hoe je de mensen die je wel hebt inzet. We zullen het zien, valt nu nog weinig over te zeggen.

Jasper

Op een bepaald moment komt het er ook op aan om elke bout/stang/sensor/kabel/... in het ontwerp te hebben staan en daar heb je pure mankracht voor nodig. Het ontwerp van de hele auto moet op tijd af zijn, en daar zal de kwaliteit van het ontwerp onder leiden. Trust me, ik ben al twee keer actief betrokken geweest bij het ontwerpen van een race-auto op 4 maanden tijd. :P

campos

Citaat van: Jasper op 15 december 2009 - 12:02:41
Op een bepaald moment komt het er ook op aan om elke bout/stang/sensor/kabel/... in het ontwerp te hebben staan en daar heb je pure mankracht voor nodig. Het ontwerp van de hele auto moet op tijd af zijn, en daar zal de kwaliteit van het ontwerp onder leiden. Trust me, ik ben al twee keer actief betrokken geweest bij het ontwerpen van een race-auto op 4 maanden tijd. :P
ze hebben ook nog mankracht zat toch?? een keertje flink reorganiseren maakt het er vaak alleen maar beter op. Misschien was dit wel wat erg rigoreus, maar volgens mij zitten/zaten veel teams door de nieuwe regels en kostenbesparingen met overtollig personeel. Bij Brawn is natuurlijk sowieso de hele motorenafdeling al weggevallen, dat scheelt al een hele hoop. En nu we het toch over motoren hebben, het chassis was natuurlijk niet speciaal gebouwt op de Mercedes motor, daar valt misschien ook nog wat winst te halen komend jaar??

Ferrari 2010

Ze hebben aan het begin van het seizoen een derde van hun personeel op straat gezet. Elk topteam heeft waarschijnlijk dubbel zoveel volk in dienst dan Brawn. Mankracht zat zou ik dat niet noemen, ze hielden 430 man over. Ze hebben dit gedaan omdat ze er het budget niet voor hadden zoveel mensen in dienst te hebben. Nu met Mercedes, hebben ze dat budget misschien wel weer, maar je kan niet zo maar ff 200 man gaan aannemen, dat kost veel tijd en die mensen moeten zich eerst kunnen inwerken in hun job. Ik zou het niet onlogisch vinden moesten ze niet aan de top meedoen komend seizoen, integendeel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 15 december 2009 - 14:43:24
Ze hebben aan het begin van het seizoen een derde van hun personeel op straat gezet. Elk topteam heeft waarschijnlijk dubbel zoveel volk in dienst dan Brawn. Mankracht zat zou ik dat niet noemen, ze hielden 430 man over. Ze hebben dit gedaan omdat ze er het budget niet voor hadden zoveel mensen in dienst te hebben. Nu met Mercedes, hebben ze dat budget misschien wel weer, maar je kan niet zo maar ff 200 man gaan aannemen, dat kost veel tijd en die mensen moeten zich eerst kunnen inwerken in hun job. Ik zou het niet onlogisch vinden moesten ze niet aan de top meedoen komend seizoen, integendeel.
tja, ik denk dat je je daar enorm op verkijkt, maar echt aantonen kan ik het niet. ik ken de getallen en verhoudingen niet, maar k heb het idee dat Mercedes wel redelijk goed bezet is qua personeel. En mochten ze willen, dan kunnen ze wel ff bij Toyota gaan shoppen, daar hebben ze nog wel wat mensen over die direct inzetbaar zijn.

Ferrari 2010

Mercedes heeft personeel om een motor te bouwen, al de rest zit gewoon bij McLaren. Dus aan het personeel van Mercedes heeft Brawn eigenlijk niets. Tenzij de ingenieurs die voor het automerk op zich werken, maar die zullen ook zo hun job al wel hebben. En zelfs al hebben ze die niet, zijn ze niet gewend aan de F1 en hebben ze dus hun tijd nodig om zich aan te passen.
En gaan shoppen elders, dan nog moeten die mensen zich integreren in een team. Teamwork loopt niet vanaf dag 1 op wieltjes, dat vraagt tijd, de leider moet zijn mensen leren kennen, weten aan wie hij wat best kan toevertrouwen enzo. Dat is niet effe in de handen klappen, en klaar hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Mercedes GP overweegt om Michael Schumacher een test met een twee jaar oude Honda RA107  aan te bieden zodat de Duitser kan kijken of hij echt wat voelt voor een rentree in de Formule 1. Dat melden Bild Zeitung en Gazzetta dello Sport.