Keert Schumacher terug?

Gestart door gloudiesaurus, 22 november 2009 - 13:48:06

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

7 miljoen? Volgens mij rijdt Schumacher daar niet voor. Dat is een vierde ofzo van wat Ferrari hem gaf en het zou dus tegen alle logica in zijn om dat te aanvaarden. Gewoon uit respect voor zichzelf en Ferrari kan hij het niet maken voor dat bedrag het team te verlaten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

#106
Naja, ze hebben het over budget-limiet. Of is hier een ander budget voor, ik vraag maar. Maar 7 miljoen voor iemand die al een tijdje niet meer in de F1 geraced heeft?? CLICHÉ, behaalde resultaten in het verleden....... Ik zou toch met een big smile voor de tv zitten als er toch nog wat nieuwere coureurs zijn die hem dan even de les lezen. En nee, ik ben geen MS hater. Aan de andere kant is hij natuurlijk big money voor de F1. Bernie is al aan het calculeren. Maar zoveel jaren Ferrari, en al heb je een contract, toch naar een concurrent gaan. En maar vertellen dat Ferrari één grote familie is en dat soort uitspraken?? Verraad is misschien te veel gezegd, maar een goeie zet is het ook niet van MS. Ik moet het allemaal eerst maar zien. Dan zal MS en Mercedes wel met aardig wat dollars over de brug moeten komen. Dan zijn alleen die 7 miljoen maar peanuts. Hier trapt Ferrari natuurlijk nooit zo maar in, lijkt me. Komt nog bij of het dan de vraag is of MS dan nog wel veel supporters heeft. Want de meeste zijn Ferrari fans icm MS. Of zijn het dé supporters en gaan met hem mee naar Mercedes?? Die plegen dan verraad naar Ferrari toe. Vind ik. Maarja, we zien wel.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: janke op 11 december 2009 - 22:44:57
Naja, ze hebben het over budget-limiet. Of is hier een ander budget voor, ik vraag maar. Maar 7 miljoen voor iemand die al een tijdje niet meer in de F1 geraced heeft?? CLICHÉ, behaalde resultaten in het verleden....... Ik zou toch met een big smile voor de tv zitten als er toch nog wat nieuwere coureurs zijn die hem dan even de les lezen. En nee, ik ben geen MS hater. Aan de andere kant is hij natuurlijk big money voor de F1. Bernie is al aan het calculeren. Maar zoveel jaren Ferrari, en al heb je een contract, toch naar een concurrent gaan. En maar vertellen dat Ferrari één grote familie is en dat soort uitspraken?? Verraad is misschien te veel gezegd, maar een goeie zet is het ook niet van MS. Ik moet het allemaal eerst maar zien. Dan zal MS en Mercedes wel met aardig wat dollars over de brug moeten komen. Dan zijn alleen die 7 miljoen maar peanuts. Hier trapt Ferrari natuurlijk nooit zo maar in, lijkt me. Komt nog bij of het dan de vraag is of MS dan nog wel veel supporters heeft. Want de meeste zijn Ferrari fans icm MS. Of zijn het dé supporters en gaan met hem mee naar Mercedes?? Die plegen dan verraad naar Ferrari toe. Vind ik. Maarja, we zien wel.

ja dat is mss ook zo. En zoal je zegt, dat hij telkens zegt dat ferrari 1 grote familie is en dan naar de concurrent gaan, daar vind ik dat je volledig gelijk heb.
Als je je naar je zin hebt bij ferrari en zo lijkt het erop, anders zou hij nooit gezegd hebben dat ferrari familie was voor hem, dan ga je niet naar een concurrent van ferrari als je snugger genoeg bent

Enzo

Het leek er vorig seizoen op dat Luc Di M. aan het lobbyen was voor een derde zitje voor Schumacher.
Het zou zomaar kunnen dat Schumacher zijn ambitie vorig seizoen al heeft uitgesproken.
Ferrari was al vergevorderd met het Alonso en Kimi verhaal en moest een list verzinnen om Schumacher nog een kans te kunnen bieden.
Dit werd gedwarsboomt door andere teams en het lukte niet.
Mocht Schumacher een come-back willen maken dan is het nu of nooit.
Met het bovenstaande in ogenschouw genomen kan ik me voorstellen dat Ferrari hem gratie verleend en groen licht geeft voor zijn avontuur bij Mercedes.
Als het echt zo'n grote familie is dan gunnen ze hem dat ook wel... ;)

Om even iets toe te voegen over zijn vermoedelijke vergoeding.
Ik denk dat als hij een come-back maakt het hem niet om het geld te doen is.
Daarnaast verdiend hij met sponsors en reclame waarschijnlijk het driedubbele...

jandr

Ik denk dat Mercedes hier gretig zijn portefeuille voor opent. Dit zou voor hen een onmiddelijk effect hebben op hun autoverkoop, zeker nu concurrent BMW van het toneel verdwijnt.

Ferrari 2010

Citaat van: jandr op 13 december 2009 - 09:51:44
Ik denk dat Mercedes hier gretig zijn portefeuille voor opent. Dit zou voor hen een onmiddelijk effect hebben op hun autoverkoop, zeker nu concurrent BMW van het toneel verdwijnt.
Dat weet ik zo nog niet. Is Mercedes dan een concurrent van BMW, op gewoon autovlak? Ze hebben voor mij toch een totaal verschillend imago. En van Ferrari zijn ze al helamaal geen concurrent. Waarschijnlijk kunnen enkel hun echte topwagens, SLR en AMG versies dus, naast de prestaties van Ferrari gezet worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

jandr

Citaat van: Schumi 2009 op 13 december 2009 - 09:58:20
Citaat van: jandr op 13 december 2009 - 09:51:44
Ik denk dat Mercedes hier gretig zijn portefeuille voor opent. Dit zou voor hen een onmiddelijk effect hebben op hun autoverkoop, zeker nu concurrent BMW van het toneel verdwijnt.
Dat weet ik zo nog niet. Is Mercedes dan een concurrent van BMW, op gewoon autovlak? Ze hebben voor mij toch een totaal verschillend imago. En van Ferrari zijn ze al helamaal geen concurrent. Waarschijnlijk kunnen enkel hun echte topwagens, SLR en AMG versies dus, naast de prestaties van Ferrari gezet worden.

"Is Mercedes dan een concurrent van BMW, op gewoon autovlak?" --> dit is wel de vraag van het jaar denk ik... Ik denk dat je concurrentie tussen 2 niet mag onderschatten. Zeker op de Duitse thuismarkt.
Ferrari heeft hier inderdaad niets mee te maken.

KVDracer

BMW en Mercedes zijn op gebied van gewone wagens echte concurrenten me dunkt. De S klasse van Mercedes => de 7 serie van BMW. De E klasse van mercedes =>de 5 serie van BMW. De C klasse is de 3 serie, enzovoort. Ik denk dat dit wel een klap in het gezicht van BMW zal zijn.

robbert

Volgens button neemt schumacher een groot risico als hij een comeback neemt. Als hij niet succesvol kan zijn, kan dit zijn reputatie schenden. Dat is ook zo, als hij niet zo snel is als in 2006 dan zal er heel wat kritiek kunnen zijn op de persoon schumacher.
Maar ja met een team Brawn-Schumacher kunnen ze mooi ferrari afkuisen en een heel seizoen dominant zijn.
Stel je voor, Schumacher dat zijn exteam ferrari verslaat en Massa op het nakijken zet. Wordt een zware deuk voor het hele ferrari-team. Schumacher zal massa en alonso verslaan let op mijn woorden

campos

Citaat van: robbert op 13 december 2009 - 14:20:27
Volgens button neemt schumacher een groot risico als hij een comeback neemt. Als hij niet succesvol kan zijn, kan dit zijn reputatie schenden. Dat is ook zo, als hij niet zo snel is als in 2006 dan zal er heel wat kritiek kunnen zijn op de persoon schumacher.
Maar ja met een team Brawn-Schumacher kunnen ze mooi ferrari afkuisen en een heel seizoen dominant zijn.
Stel je voor, Schumacher dat zijn exteam ferrari verslaat en Massa op het nakijken zet. Wordt een zware deuk voor het hele ferrari-team. Schumacher zal massa en alonso verslaan let op mijn woorden
Button neemt zelf net zo goed een risico door naast Hamilton te gaan rijden..een beetje risico nemen  hoort erbij, zeker in F1..

jandr

Citaat van: robbert op 13 december 2009 - 14:20:27
Volgens button neemt schumacher een groot risico als hij een comeback neemt. Als hij niet succesvol kan zijn, kan dit zijn reputatie schenden. Dat is ook zo, als hij niet zo snel is als in 2006 dan zal er heel wat kritiek kunnen zijn op de persoon schumacher.
Maar ja met een team Brawn-Schumacher kunnen ze mooi ferrari afkuisen en een heel seizoen dominant zijn.
Stel je voor, Schumacher dat zijn exteam ferrari verslaat en Massa op het nakijken zet. Wordt een zware deuk voor het hele ferrari-team. Schumacher zal massa en alonso verslaan let op mijn woorden

Cijfermatig (dus objectief) is Schumacher sowieso de grootste, dat kunnen ze hem niet afpakken. Tenzij iemand als Vettel over een jaar of 10...

Subjectief gezien heb je pro en contra die pro en contra zullen blijven, los van zijn prestaties in 2010.

Dus volgens mij is het risico klein.

robbert

Citaat van: campos op 13 december 2009 - 14:32:51
Citaat van: robbert op 13 december 2009 - 14:20:27
Volgens button neemt schumacher een groot risico als hij een comeback neemt. Als hij niet succesvol kan zijn, kan dit zijn reputatie schenden. Dat is ook zo, als hij niet zo snel is als in 2006 dan zal er heel wat kritiek kunnen zijn op de persoon schumacher.
Maar ja met een team Brawn-Schumacher kunnen ze mooi ferrari afkuisen en een heel seizoen dominant zijn.
Stel je voor, Schumacher dat zijn exteam ferrari verslaat en Massa op het nakijken zet. Wordt een zware deuk voor het hele ferrari-team. Schumacher zal massa en alonso verslaan let op mijn woorden
Button neemt zelf net zo goed een risico door naast Hamilton te gaan rijden..een beetje risico nemen  hoort erbij, zeker in F1..

wel ik denk ook dat button ongelijk heeft. Schumacher zal gewoon dominant zijn en Massa en Alonso in zijn ex-team verslaan. Zal echt een zeer zware tomber zijn voor de tifosi.
Ben eigenlijk benieuwd wat de italianen daarvan vinden en wat de italiaanse pers daarop zal schrijven.
Volgens mij zal ferrari niet kunnen winnen van mercedes met schumacher erin

campos

Citaat van: robbert op 13 december 2009 - 14:48:17
Citaat van: campos op 13 december 2009 - 14:32:51
Citaat van: robbert op 13 december 2009 - 14:20:27
Volgens button neemt schumacher een groot risico als hij een comeback neemt. Als hij niet succesvol kan zijn, kan dit zijn reputatie schenden. Dat is ook zo, als hij niet zo snel is als in 2006 dan zal er heel wat kritiek kunnen zijn op de persoon schumacher.
Maar ja met een team Brawn-Schumacher kunnen ze mooi ferrari afkuisen en een heel seizoen dominant zijn.
Stel je voor, Schumacher dat zijn exteam ferrari verslaat en Massa op het nakijken zet. Wordt een zware deuk voor het hele ferrari-team. Schumacher zal massa en alonso verslaan let op mijn woorden
Button neemt zelf net zo goed een risico door naast Hamilton te gaan rijden..een beetje risico nemen  hoort erbij, zeker in F1..

wel ik denk ook dat button ongelijk heeft. Schumacher zal gewoon dominant zijn en Massa en Alonso in zijn ex-team verslaan. Zal echt een zeer zware tomber zijn voor de tifosi.
Ben eigenlijk benieuwd wat de italianen daarvan vinden en wat de italiaanse pers daarop zal schrijven.
Volgens mij zal ferrari niet kunnen winnen van mercedes met schumacher erin
tja, da's idd een mogelijkheid, maar wel erg voorbarig om dat nu al te zeggen.Ferrari heeft met Alonso en Massa ook een erg sterk rijderskoppel en als ze een goede auto hebben komend jaar, dan gaan zij ook zeker mee doen.. en bovendien zal het ook niet alleen tussen Ferrari en Mercedes gaan natuurlijk. dr is ook nog McLaren en Red Bull. Zou best eens een heel leuk seizoen kunnen worden

Enzo

Inderdaad, het is niet vanzelfsprekend dat Schumacher dominant is.
Aan zijn inzet zal het niet liggen, daar twijfel ik niet aan.
Maar wie bouwt de beste auto?

Enzo

Citaat'Mondelinge overeenkomst Schumacher en Mercedes'
12 december 2009 gpupdate


Michael Schumacher heeft volgens de Duitse media een mondelinge overeenkomst met Mercedes afgesloten om in 2010 voor het team te racen. Fysiek zou hij ook in orde zijn en is het alleen nog een kwestie van een handtekening onder het contract zetten.

Zowel het wekelijkse tijdschrift Focus als dagblad Bild melden het nieuws over de zevenvoudig wereldkampioen, die nog in dienst was van Ferrari als adviseur. Het Italiaanse team zou hem echter geen strobreed in de weg willen leggen, mede vanwege de successen die hij het team heeft geschonken.

"De handtekening is nog slechts een formaliteit. Schumacher voelt zich fysiek helemaal in orde. Hij brandt nu op een terugkeer en kan niet wachten om opnieuw met Ross Brawn te werken", vertelde een bron tegen Bild.

Nico Rosberg is al bevestigd als Mercedes-coureur.

Tja, vind het flauw om te zeggen,maar" I told you so!!"  :P