Keert Schumacher terug?

Gestart door gloudiesaurus, 22 november 2009 - 13:48:06

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 03 februari 2010 - 23:23:50
Citaat van: robbert op 03 februari 2010 - 21:37:17
ik blijf supporteren voor ferrari, dus voor massa en alonso. Maar ik ga ook supporteren voor schumacher. Dus als ferrari en schumacher strijden om de titel, dan is dit het perfecte seizoen voor mij. Voor mij is schumacher nog altijd een stukje ferrari. En ik denk dat hij toch heel stiekem ferrari begint te missen.
link daarover: 
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21306

Dacht ik ook altijd. Maar je moet voor de gein eens de biografie van James Allen over MS lezen. Zoveel hartstochtelijke gevoelens heeft hij nooit gehad voor Ferrari.
Een boek van James Allen over Schumacher. Belangrijk detail.
Dat boek ligt hier trouwens naast me, kan je me even een paar pagina's zeggen waaruit blijkt dat hij niet zoveel gevoelens voor Ferrari heeft? Dan scan ik ze in, kan iedereen het lezen.

Tim C

Is James Allen niet Schumacher's grootste fan ooit?

robbert

Citaat van: FerrariMan op 04 februari 2010 - 20:16:34
Citaat van: 0634 op 03 februari 2010 - 23:23:50
Citaat van: robbert op 03 februari 2010 - 21:37:17
ik blijf supporteren voor ferrari, dus voor massa en alonso. Maar ik ga ook supporteren voor schumacher. Dus als ferrari en schumacher strijden om de titel, dan is dit het perfecte seizoen voor mij. Voor mij is schumacher nog altijd een stukje ferrari. En ik denk dat hij toch heel stiekem ferrari begint te missen.
link daarover: 
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21306

Dacht ik ook altijd. Maar je moet voor de gein eens de biografie van James Allen over MS lezen. Zoveel hartstochtelijke gevoelens heeft hij nooit gehad voor Ferrari.
Een boek van James Allen over Schumacher. Belangrijk detail.
Dat boek ligt hier trouwens naast me, kan je me even een paar pagina's zeggen waaruit blijkt dat hij niet zoveel gevoelens voor Ferrari heeft? Dan scan ik ze in, kan iedereen het lezen.
euh... het hele boek. Dan kan ik hem eens lezen  :D

scho0634

Citaat van: Tim op 04 februari 2010 - 20:28:38
Is James Allen niet Schumacher's grootste fan ooit?
Nee. Ik vond het een redelijk objectief boek. Ook veel aandacht voor zijn mindere trekjes.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 04 februari 2010 - 20:16:34
Een boek van James Allen over Schumacher. Belangrijk detail.
Dat boek ligt hier trouwens naast me, kan je me even een paar pagina's zeggen waaruit blijkt dat hij niet zoveel gevoelens voor Ferrari heeft? Dan scan ik ze in, kan iedereen het lezen.
Er is vanuit het Schumacher en Ferrari kamp twee jaar lang goed meergewerkt aan het boek. Dus hij heeft zijn info van redelijk dichtbij. Dichterbij in ieder geval dan waar wij als volgers doorgaans onze info vandaan halen.

Het is een boek van een 200 pagina's ofzo. Nee, ik weet niet precies meer waar het stond...

Maar er blijkt bijvoorbeeld uit dat hij echt wel overgehaald moest worden om naar Ferrari te gaan. Hij zag het eerst totaal niet zitten. Hij had duidelijk niet het romantische idee, wat ik altijd dacht, dat hij het grote Ferrari weer naar de top wilde brengen. Het was meer zijn vriendschap met Todt en Brawn waar hij loyaal naar was. Pas in de laatste jaren van zijn loopbaan begon hij te beseffen wat Ferrari voor Italie betekende. Vond ik erg opvallend. Juist omdat ik altijd dacht dat het een soort missie van hem was om met hen, het meest illustere team, de titel te pakken. Ik had ook nooit verwacht dat hij ooit nog voor een ander team zou rijden. Ik zat er naast.

Het boek is overigens een aanrader voor iedereen. VOor MS fans en ook voor niet-MS fans. Grappig ook dat hij in 2002 reeds zei dat Alonso zijn grote tegenstander zou gaan worden. Terwijl die toen slechts testrijder was en jongens als Raikkonene en Montoya al races wonnen. De Schumacher/Alonso relatie werd vergeleken met de Senna/Schumacher relatie begin jaren 90. 

campos

Citaat van: 0634 op 04 februari 2010 - 21:50:30
Citaat van: FerrariMan op 04 februari 2010 - 20:16:34
Een boek van James Allen over Schumacher. Belangrijk detail.
Dat boek ligt hier trouwens naast me, kan je me even een paar pagina's zeggen waaruit blijkt dat hij niet zoveel gevoelens voor Ferrari heeft? Dan scan ik ze in, kan iedereen het lezen.
Er is vanuit het Schumacher en Ferrari kamp twee jaar lang goed meergewerkt aan het boek. Dus hij heeft zijn info van redelijk dichtbij. Dichterbij in ieder geval dan waar wij als volgers doorgaans onze info vandaan halen.

Het is een boek van een 200 pagina's ofzo. Nee, ik weet niet precies meer waar het stond...

Maar er blijkt bijvoorbeeld uit dat hij echt wel overgehaald moest worden om naar Ferrari te gaan. Hij zag het eerst totaal niet zitten. Hij had duidelijk niet het romantische idee, wat ik altijd dacht, dat hij het grote Ferrari weer naar de top wilde brengen. Het was meer zijn vriendschap met Todt en Brawn waar hij loyaal naar was. Pas in de laatste jaren van zijn loopbaan begon hij te beseffen wat Ferrari voor Italie betekende. Vond ik erg opvallend. Juist omdat ik altijd dacht dat het een soort missie van hem was om met hen, het meest illustere team, de titel te pakken. Ik had ook nooit verwacht dat hij ooit nog voor een ander team zou rijden. Ik zat er naast.
dat past niet goed bij wat je eerst zei, dat hij nooit zulke warme gevoelens voor het team had. Dat ie dat eerst niet had, da's niet zo gek, t is een duitser hè, geen Italiaan. Natuurlijk is dat in de loop van de jaren veranderd.

scho0634

#471
Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 12:22:30

dat past niet goed bij wat je eerst zei, dat hij nooit zulke warme gevoelens voor het team had. Dat ie dat eerst niet had, da's niet zo gek, t is een duitser hè, geen Italiaan. Natuurlijk is dat in de loop van de jaren veranderd.

Jawel, ik zeg niet dat ie een hekel aan Ferrari had. Maar als jij 11 jaar bij een baas werkt krijg je ook een band. Maar een speciale klik of warme gevoelens van 'dit is mijn team' was er niet, nee. Alleen met Brawn en Todt. Daar had hij lopyaliteit mee, en dat blijkt ook nu weer.

campos

Citaat van: 0634 op 05 februari 2010 - 13:12:35
Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 12:22:30

dat past niet goed bij wat je eerst zei, dat hij nooit zulke warme gevoelens voor het team had. Dat ie dat eerst niet had, da's niet zo gek, t is een duitser hè, geen Italiaan. Natuurlijk is dat in de loop van de jaren veranderd.

Jawel, ik zeg niet dat ie een hekel aan Ferrari had. Maar als jij 11 jaar bij een baas werkt krijg je ook een band. Maar een speciale klik of warme gevoelens van 'dit is mijn team' was er niet, nee. Alleen met Brawn en Todt. Daar had hij lopyaliteit mee, en dat blijkt ook nu weer.
waarom kom je dan met een voorbeeld aanzetten over de beginperiode?? uiteindelijk was er echt wel iets meer dan alleen een band, dat kun je toch moeilijk gaan ontkennen?? en als je t toch wilt doen aan de hand van dat boek, dat moet je ook maar met echte goede voorbeelden komen.

scho0634

#473
Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 15:04:12

waarom kom je dan met een voorbeeld aanzetten over de beginperiode?? uiteindelijk was er echt wel iets meer dan alleen een band, dat kun je toch moeilijk gaan ontkennen?? en als je t toch wilt doen aan de hand van dat boek, dat moet je ook maar met echte goede voorbeelden komen.

Ik moet helemaal niks. Ik zei:

CitaatDacht ik ook altijd. Maar je moet voor de gein eens de biografie van James Allen over MS lezen. Zoveel hartstochtelijke gevoelens heeft hij nooit gehad voor Ferrari.

En zo is het. Het was voor hem vnml een raceteam en een werkgever. Daar heb je een band mee zoals jij ook krijgt als je ergens lang werkt, zeker in de latere jaren, maar hartstocht was er niet. Ik snap niet wat er niet duidelijk is, noch wat jou dwars zit.

En ga even lekker zelf het boek lezen. 19 euro bij Bol.com. Ik ga hier niet een 320 pagina's lang boek zitten naspitten voor voorbeelden omdat iemand blijkbaar teveel zoekt achter een duidelijke en in het geheel niet zo'n bijster spannende opmerking.

campos

Citaat van: 0634 op 05 februari 2010 - 15:36:32
Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 15:04:12

waarom kom je dan met een voorbeeld aanzetten over de beginperiode?? uiteindelijk was er echt wel iets meer dan alleen een band, dat kun je toch moeilijk gaan ontkennen?? en als je t toch wilt doen aan de hand van dat boek, dat moet je ook maar met echte goede voorbeelden komen.

Ik moet helemaal niks. Ik zei:

CitaatDacht ik ook altijd. Maar je moet voor de gein eens de biografie van James Allen over MS lezen. Zoveel hartstochtelijke gevoelens heeft hij nooit gehad voor Ferrari.

En zo is het. Het was voor hem vnml een raceteam en een werkgever. Daar heb je een band mee zoals jij ook krijgt als je ergens lang werkt, zeker in de latere jaren, maar hartstocht was er niet. Ik snap niet wat er niet duidelijk is, noch wat jou dwars zit.

En ga even lekker zelf het boek lezen. 19 euro bij Bol.com. Ik ga hier niet een 320 pagina's lang boek zitten naspitten voor voorbeelden omdat iemand blijkbaar teveel zoekt achter een duidelijke en in het geheel niet zo'n bijster spannende opmerking.
ik denk dat velen het idee hebben dat het wat anders zit. jij doet nu net of wat jij zegt de normaalste zaak van de wereld is. voor mij is het sowieso nieuw, dus daarom zou het wel zo handig zijn om ff met een paar voorbeelden te komen. om op basis van dat ene zinnetje direct dat boek te gaan halen en door te lezen, dat gaat me net iets te ver. Jij bent degene die iets probeert te bagataliseren, maar je weigert vervolgens het te verduidelijken. da's een beetje kinderachtig vind ik

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225441/schumacher-ferrari-zal-altijd-in-mijn-hart-blijven/

scho0634

Ik heb het hierboven genoeg verduidelijkt. Ik kan geen link naar een boek plaatsen en ik heb er geen behoefte aan om hier een hele alinea na te gaan zitten typen omdat jij graag een voorbeeld wil. Zoals ik al zei: lees het een trek zelf je conclusie.

Ik zeg ook nergens dat hij een hekel aan Ferrari had ofzo, maar de passie die een man als Alesi voor het team had, heeft de zakelijke Schumacher niet gehad.

janke

Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 16:24:14
Citaat van: 0634 op 05 februari 2010 - 15:36:32
Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 15:04:12

waarom kom je dan met een voorbeeld aanzetten over de beginperiode?? uiteindelijk was er echt wel iets meer dan alleen een band, dat kun je toch moeilijk gaan ontkennen?? en als je t toch wilt doen aan de hand van dat boek, dat moet je ook maar met echte goede voorbeelden komen.

Ik moet helemaal niks. Ik zei:

CitaatDacht ik ook altijd. Maar je moet voor de gein eens de biografie van James Allen over MS lezen. Zoveel hartstochtelijke gevoelens heeft hij nooit gehad voor Ferrari.

En zo is het. Het was voor hem vnml een raceteam en een werkgever. Daar heb je een band mee zoals jij ook krijgt als je ergens lang werkt, zeker in de latere jaren, maar hartstocht was er niet. Ik snap niet wat er niet duidelijk is, noch wat jou dwars zit.

En ga even lekker zelf het boek lezen. 19 euro bij Bol.com. Ik ga hier niet een 320 pagina's lang boek zitten naspitten voor voorbeelden omdat iemand blijkbaar teveel zoekt achter een duidelijke en in het geheel niet zo'n bijster spannende opmerking.
ik denk dat velen het idee hebben dat het wat anders zit. jij doet nu net of wat jij zegt de normaalste zaak van de wereld is. voor mij is het sowieso nieuw, dus daarom zou het wel zo handig zijn om ff met een paar voorbeelden te komen. om op basis van dat ene zinnetje direct dat boek te gaan halen en door te lezen, dat gaat me net iets te ver. Jij bent degene die iets probeert te bagataliseren, maar je weigert vervolgens het te verduidelijken. da's een beetje kinderachtig vind ik

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225441/schumacher-ferrari-zal-altijd-in-mijn-hart-blijven/
Dat idee heb ik niet. En waarom zullen we 0634 niet geloven? Of denk je dat hij dat allemaal uit zijn duim zit te zuigen?? Over bagatelliseren gesproken.
Some things are too important to be left in the past.

campos

Citaat van: janke op 05 februari 2010 - 18:22:08
Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 16:24:14
Citaat van: 0634 op 05 februari 2010 - 15:36:32
Citaat van: campos op 05 februari 2010 - 15:04:12

waarom kom je dan met een voorbeeld aanzetten over de beginperiode?? uiteindelijk was er echt wel iets meer dan alleen een band, dat kun je toch moeilijk gaan ontkennen?? en als je t toch wilt doen aan de hand van dat boek, dat moet je ook maar met echte goede voorbeelden komen.

Ik moet helemaal niks. Ik zei:

CitaatDacht ik ook altijd. Maar je moet voor de gein eens de biografie van James Allen over MS lezen. Zoveel hartstochtelijke gevoelens heeft hij nooit gehad voor Ferrari.

En zo is het. Het was voor hem vnml een raceteam en een werkgever. Daar heb je een band mee zoals jij ook krijgt als je ergens lang werkt, zeker in de latere jaren, maar hartstocht was er niet. Ik snap niet wat er niet duidelijk is, noch wat jou dwars zit.

En ga even lekker zelf het boek lezen. 19 euro bij Bol.com. Ik ga hier niet een 320 pagina's lang boek zitten naspitten voor voorbeelden omdat iemand blijkbaar teveel zoekt achter een duidelijke en in het geheel niet zo'n bijster spannende opmerking.
ik denk dat velen het idee hebben dat het wat anders zit. jij doet nu net of wat jij zegt de normaalste zaak van de wereld is. voor mij is het sowieso nieuw, dus daarom zou het wel zo handig zijn om ff met een paar voorbeelden te komen. om op basis van dat ene zinnetje direct dat boek te gaan halen en door te lezen, dat gaat me net iets te ver. Jij bent degene die iets probeert te bagataliseren, maar je weigert vervolgens het te verduidelijken. da's een beetje kinderachtig vind ik

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/225441/schumacher-ferrari-zal-altijd-in-mijn-hart-blijven/
Dat idee heb ik niet. En waarom zullen we 0634 niet geloven? Of denk je dat hij dat allemaal uit zijn duim zit te zuigen?? Over bagatelliseren gesproken.
nou, het feit dat ie slechts met een voorbeeld uit 95/96 komt zegt mij al genoeg.  En waarom zullen we 0634 zo maar geloven?? Hij heeft het boek gelezen, baseert daar zn mening op, maar blijkbaar kan hij zich de inhoud niet meer herinneren. logisch toch dat ik daar vraagtekens bij heb?? misschien moet  ie voor de gein zelf dat boek nog eens lezen
Dat jij dat idee niet hebt, dat had ik al gelezen idd

scho0634

#478
Ik kan me het boek uitstekend herinneren, doe even normaal posten. Ik ben geen demente bejaarde. Ik snap jouw probleem niet. Het is een boek, geen site. Ik kan het niet zo maar even quoten. Schumacher is natuurlijk ook niet zo dom om letterlijk te zeggen dat Ferrari een gewoon team is. Je moet het lezen, de verhalen en anekdotes zien en de sfeer in het boek proeven.  En in dat boek wordt herhaaldelijk gesproken over o.m. zijn band met Ferrari. Die was zonder meer goed, ik zeg ook nergens van niet. Maar de passie die veel F1 fans voor het team hebben, heeft hij nooit gehad. Loyaliteit heeft hij vnmlk naar de -bekende-  mensen om hem heen.

De sfeer in het hele boek doet geloven dat hij een afstandelijke, zakelijke man is met een grenzeloze ambitie die zijn emoties zelden laat meespelen. Pas drie jaar voor zijn einde bij het team (dus na een jaar of 7)  begon hij te snappen wat Ferrari voor Italianen betekend. Na er zoveel jaar te hebben gewerkt en min of meer parttime gewoond. Laat staan dat hij het zelf zo zou voelen. Hij zit anders in elkaar. Hij heeft uiteraard een band met het team, hij werkte er 11 jaar en kent de koffiejuffrouw, de monteurs en de stikkerplakkers. Dus die band is er omdat hij er zolang werkte. Niet omdat het het grote Ferrari is. Zo zit hij niet eens in elkaar.

Daarmee sluit ik dit af. Ik vind het zelf weinig schokkend, dus ik begrijp de ophef niet. Ik heb het onderbouwd, meerdere keren inmiddels.Als mensen mij gaan vragen om een 320 paginatellend boek nogmaals door te spitten om hier een alinea of 2 3 te gaan overtypen, die ik daarmee misschien ook nog eens volledig uit elkaar trek, moet ik teleurstellen. Geen zin in. Iedereen die alles wil weten kan het boek kopen. Mensen die mij niet geloven, geloven me dan toch lekker niet.  Boeit mij niet. Ik vraag me alleen af waarom ik in het openbaar zou gaan liegen over een boek dat iedereen zelf kan kopen en lezen. Maar goed, zal aan mij liggen.

Enzo

OOooww, GAAAAP...! Viel even in slaap, waar hadden we het over...? ???