Keert Schumacher terug?

Gestart door gloudiesaurus, 22 november 2009 - 13:48:06

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 16:40:07
En Janke, die vertaling is nogal bij de haren gegrepen zeg. Tuttosport (een krant die ik zelf volg) was zelfs maar lauwtjes in de berichtgeving hier rond. Ik neem aan dat je wijs genoeg bent om flutvertalingen in twijfel te trekken?
Ik denk dat weinigen onder ons voldoende Italiaans verstaan om de betreffende kranten zelf te lezen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 16:40:07

Dat is wat sommigen niet schijnen te vatten, Schumacher had geen optie om te rijden voor Ferrari. Sommige bronnen roepen zelfs dat Alonso contractueel vroeg dat de Duitser niet in de buurt van de pit zou mogen vertoeven tijdens races.
Serieus? Wie zegt dat dan?

janke

Citaat van: 0634 op 28 december 2009 - 18:42:20
Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 16:40:07

Dat is wat sommigen niet schijnen te vatten, Schumacher had geen optie om te rijden voor Ferrari. Sommige bronnen roepen zelfs dat Alonso contractueel vroeg dat de Duitser niet in de buurt van de pit zou mogen vertoeven tijdens races.
Serieus? Wie zegt dat dan?
Als dat zo is, heeft hij nog gelijk ook. 2 kampioenen/kapteins op één schip gaat niet goed. En wat kan MS Alonso vertellen? Het team is één grote familie, de spaghetti is goed?? Lijkt me dat Alonso met een schone lei begint en zelf aan de auto gaat werken. Vind ik ook een heel goed idee.
Some things are too important to be left in the past.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 28 december 2009 - 18:42:20
Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 16:40:07

Dat is wat sommigen niet schijnen te vatten, Schumacher had geen optie om te rijden voor Ferrari. Sommige bronnen roepen zelfs dat Alonso contractueel vroeg dat de Duitser niet in de buurt van de pit zou mogen vertoeven tijdens races.
Serieus? Wie zegt dat dan?
Ik zal eens zien of ik de site terug kan vinden maar vrees ervoor.

FerrariMan

Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 22:05:53Ik zal eens zien of ik de site terug kan vinden maar vrees ervoor.

CitaatIt is reported that the seven times World Champion was deeply disappointed in not being able to make a return to F1 at the time and his comeback appetite was voracious, but it would not be happening with Ferrari as Fernando Alonso and Felipe Massa are firmly ensconced at Maranello. Credit to Ferrari boss Luca di Montezemolo who then tried to play the three cars per team card but to no avail. Ferrari had no place for Schumi in their cars and apparently in their team too, as Alonso is said to have stipulated clearly in his contract that Schumi's presence in and around the Ferrari garages and pit wall would not be part of the package. It was Alonso's team now. A few weeks after announcing Alonso's deal Ferrari complied by announcing that Schumi's role in the F1 team would be nil.

Volledig artikel op: http://www.yallaf1.com/2009/12/23/schumachers-greatest-sporting-comeback-ever/

Uiteraard is alles met een korrel zout te nemen, maar het is een sappige roddel.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 22:31:44
Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 22:05:53Ik zal eens zien of ik de site terug kan vinden maar vrees ervoor.

CitaatIt is reported that the seven times World Champion was deeply disappointed in not being able to make a return to F1 at the time and his comeback appetite was voracious, but it would not be happening with Ferrari as Fernando Alonso and Felipe Massa are firmly ensconced at Maranello. Credit to Ferrari boss Luca di Montezemolo who then tried to play the three cars per team card but to no avail. Ferrari had no place for Schumi in their cars and apparently in their team too, as Alonso is said to have stipulated clearly in his contract that Schumi's presence in and around the Ferrari garages and pit wall would not be part of the package. It was Alonso's team now. A few weeks after announcing Alonso's deal Ferrari complied by announcing that Schumi's role in the F1 team would be nil.

Volledig artikel op: http://www.yallaf1.com/2009/12/23/schumachers-greatest-sporting-comeback-ever/

Uiteraard is alles met een korrel zout te nemen, maar het is een sappige roddel.
Het is een sappige roddel inderdaad. Maar Alonso heeft helemaal gelijk. het zou denk ik helemaal niet werken als die 2 samen gingen werken. Het is inderdaad nu "zijn" team.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 22:31:44

CitaatIt is reported that the seven times World Champion was deeply disappointed in not being able to make a return to F1 at the time and his comeback appetite was voracious, but it would not be happening with Ferrari as Fernando Alonso and Felipe Massa are firmly ensconced at Maranello. Credit to Ferrari boss Luca di Montezemolo who then tried to play the three cars per team card but to no avail. Ferrari had no place for Schumi in their cars and apparently in their team too, as Alonso is said to have stipulated clearly in his contract that Schumi's presence in and around the Ferrari garages and pit wall would not be part of the package. It was Alonso's team now. A few weeks after announcing Alonso's deal Ferrari complied by announcing that Schumi's role in the F1 team would be nil.

Volledig artikel op: http://www.yallaf1.com/2009/12/23/schumachers-greatest-sporting-comeback-ever/

Uiteraard is alles met een korrel zout te nemen, maar het is een sappige roddel.
Okee. Dat zou flauw van Alonso zijn zeg.

FerrariMan

Stel dat er ook maar 10% waarheid in dat verhaal zit, dan valt het te begrijpen waar Montezemolo relatief stil is gebleven over het Schumacher naar Mercedes onderwerp. Niemand van beide kampen brengt de vuile was naar buiten.

Mij lijkt het een mogelijke verklaring, MS werd té vroeg aan de kant geschoven als piloot. Een jaartje rust was onmogelijk. Nu de vlam helemaal terug is was er geen plaats meer voor hem. Montezemolo dacht hem al die jaren stil te kunnen houden in een fictieve rol. Schumacher wou terug racen, liefst bij Ferrari. Alonso kwam een jaar eerder dan gepland en Massa herstelde volledig. De Duitser moest dus wel zijn race-honger volgen en naar Mercedes gaan.

robbert

en dan het idee om 3wagens per team te rijden. Volgens Gené zou schumacher dan wel bij ferrari gebleven zijn, maar er waren er tegenstanders ervan. Dus dat ferrari niet bij ferrari racet is niet de schuld van ferrari maar van die tegenstanders

Ferrari 2010

Als Alonso én Schumacher professioneel genoeg zijn, kunnen ze perfect samen in een team. Alonso en Schumi zijn allebei mannen met al een heel pak ervaring in de F1, dat kan een superteam zijn! De situatie zou totaal niet te vergelijken zijn met de situatie bij McLaren enkele jaren geleden, waar Alonso dacht de leider te zijn en plots zo'n ijzersterke teamgenoot had, waar Alonso dacht dat hij degene was die bijstand zou krijgen van Hamilton, maar eerder in gevecht moest gaan met Hamilton. Volgens mij is er geen bezwaar om 2 toppers zoals Alonso en Schumacher samen te plaatsen, zolang ze het maar op voorhand van elkaar weten en dat ze een goede verstandhouding hebben en houden, geen kinderachtige spelletjes in de pits dus. Alonso zal aan Massa waarschijnlijk ook nog welk een vette kluif hebben, Massa is volgens mij niet van het kaliber van Alonso, maar ver zit hij er niet vanaf.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Als we deze verklaring moeten geloven, is het nog niet zo lang geleden dat MS weer de kriebels kreeg.

F1 Today.

Michael Schumacher heeft toegegeven om welk moment hij serieus is gaan nadenken over een terugkeer: na zijn mislukte invalbeurt bij Ferrari afgelopen seizoen.

Schumacher: "Ik was er honderd procent van overtuigd dat ik mijn actieve loopbaan had beëindigd. De mislukte terugkeer afgelopen seizoen heeft me aan het denken gezet. Ik heb alles nog eens goed afgewogen en nieuwe beslissingen genomen. Recent wist ik zeker dat ik terug wilde keren."

@
Klopt dat recent, dan was Alonso al onder contract genomen door Ferrari, Massa knapte (gelukkig) snel weer op, en dus moest MS andere wegen bewandelen om terug in de F1 te komen.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Schumacher had toch al gezegd dat het pas toen Brawn hem enkele weken na de GP van Abu Dhabi belde, dat hij het echt voelde kriebelen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

maar ik denk dat het eigenlijk begonnen was sinds hij de kans kreeg om massa te vervangen en toen dat de baas van ferrari met het idee afkwam om 3wagens per team in te zetten zodat schumacher terug kon racen bij ferrari.

Folkert

Citaat van: 0634 op 29 december 2009 - 07:14:45
Citaat van: FerrariMan op 28 december 2009 - 22:31:44

CitaatIt is reported that the seven times World Champion was deeply disappointed in not being able to make a return to F1 at the time and his comeback appetite was voracious, but it would not be happening with Ferrari as Fernando Alonso and Felipe Massa are firmly ensconced at Maranello. Credit to Ferrari boss Luca di Montezemolo who then tried to play the three cars per team card but to no avail. Ferrari had no place for Schumi in their cars and apparently in their team too, as Alonso is said to have stipulated clearly in his contract that Schumi's presence in and around the Ferrari garages and pit wall would not be part of the package. It was Alonso's team now. A few weeks after announcing Alonso's deal Ferrari complied by announcing that Schumi's role in the F1 team would be nil.

Volledig artikel op: http://www.yallaf1.com/2009/12/23/schumachers-greatest-sporting-comeback-ever/

Uiteraard is alles met een korrel zout te nemen, maar het is een sappige roddel.
Okee. Dat zou flauw van Alonso zijn zeg.
Ik kan het wel begrijpen. Zo flauw is dat niet. Zijn allebei eigenaardige types en zoals eerder gezegd: 2 kapiteins op 1 boot werkt niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 29 december 2009 - 16:55:56
Ik kan het wel begrijpen. Zo flauw is dat niet. Zijn allebei eigenaardige types en zoals eerder gezegd: 2 kapiteins op 1 boot werkt niet.
Twee kapiteins? Geen van beiden is kapitein.

Eentje is een buitengewoon begaafde rijder en de andere is een adviseur met een enorme kennis van het team en de F1.

Die twee factoren maken een team doorgaans sterker en niet zwakker. Flauw dus van Alonso, als hij dat bij voorbaat al afblaast. Waar is ie bang voor dan?