Keert Schumacher terug?

Gestart door gloudiesaurus, 22 november 2009 - 13:48:06

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 20 december 2009 - 13:44:37
Ik denk dat men in een GP2 wagen de G-krachten van een F1 wel kan nabootsen. Als ze ontzettend veel vleugel zetten kunnen ze sneller door de bochten. Op het rechte stuk zijn ze dan wel niets meer waard, maar dat is dan even niet van belang. De remkracht is wel niet dezelfde, maar misschien kunnen ze daar ook wel ergens een mouw aanpassen?

Dat zou goed kunnen, maar dan waarom neit met een echte F1 testen?
Of zou dat dan misschien nog te veel kunnen vragen van zijn nek?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 20 december 2009 - 13:55:20
Citaat van: Schumi 2009 op 20 december 2009 - 13:44:37
Ik denk dat men in een GP2 wagen de G-krachten van een F1 wel kan nabootsen. Als ze ontzettend veel vleugel zetten kunnen ze sneller door de bochten. Op het rechte stuk zijn ze dan wel niets meer waard, maar dat is dan even niet van belang. De remkracht is wel niet dezelfde, maar misschien kunnen ze daar ook wel ergens een mouw aanpassen?

Dat zou goed kunnen, maar dan waarom neit met een echte F1 testen?
Of zou dat dan misschien nog te veel kunnen vragen van zijn nek?
Wat ik net las op een andere site:
Je mag enkel testen met wagens van 2 jaar of ouder, maar toen was Mercedes GP nog van Honda en daar hebben ze dus geen wagens van. Met andere woorden: Mercedes heeft geen wagens die oud genoeg zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Hebben ze niet er nog eentje staan van Fangio ;)?

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 20 december 2009 - 14:34:27
Citaat van: Burorri op 20 december 2009 - 13:55:20
Citaat van: Schumi 2009 op 20 december 2009 - 13:44:37
Ik denk dat men in een GP2 wagen de G-krachten van een F1 wel kan nabootsen. Als ze ontzettend veel vleugel zetten kunnen ze sneller door de bochten. Op het rechte stuk zijn ze dan wel niets meer waard, maar dat is dan even niet van belang. De remkracht is wel niet dezelfde, maar misschien kunnen ze daar ook wel ergens een mouw aanpassen?

Dat zou goed kunnen, maar dan waarom neit met een echte F1 testen?
Of zou dat dan misschien nog te veel kunnen vragen van zijn nek?
Wat ik net las op een andere site:
Je mag enkel testen met wagens van 2 jaar of ouder, maar toen was Mercedes GP nog van Honda en daar hebben ze dus geen wagens van. Met andere woorden: Mercedes heeft geen wagens die oud genoeg zijn.
Klinkt logisch, maar zijn de oude honda;s dan niet eigendom van Mercedes nu? of zijn die allemaal nog van Honda?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Schumi 2009 op 20 december 2009 - 13:44:37
Ik denk dat men in een GP2 wagen de G-krachten van een F1 wel kan nabootsen. Als ze ontzettend veel vleugel zetten kunnen ze sneller door de bochten. Op het rechte stuk zijn ze dan wel niets meer waard, maar dat is dan even niet van belang. De remkracht is wel niet dezelfde, maar misschien kunnen ze daar ook wel ergens een mouw aanpassen?
Formule-wagens zijn altijd gelimiteerd door hun banden, zowel bij het accelereren en remmen als in snelle bochten. En GP2-banden zijn bij mijn weten een stuk minder dan F1. Dus de g-krachten liggen ook redelijk wat lager.

Bart VD

Hij kan anders een mp4-18 lenen.  :P
This space for rent

Ferrari 2010

Citaat van: Bart VD op 20 december 2009 - 17:17:13
Hij kan anders een mp4-18 lenen.  :P
Heb jij er eentje in de schuur staan? Die zijn van McLaren vrees ik, of hooguit van het McLaren Mercedes F1 team, niet van Mercedes zelf dus...

Citaat van: Jasper op 20 december 2009 - 16:07:37
Citaat van: Schumi 2009 op 20 december 2009 - 13:44:37
Ik denk dat men in een GP2 wagen de G-krachten van een F1 wel kan nabootsen. Als ze ontzettend veel vleugel zetten kunnen ze sneller door de bochten. Op het rechte stuk zijn ze dan wel niets meer waard, maar dat is dan even niet van belang. De remkracht is wel niet dezelfde, maar misschien kunnen ze daar ook wel ergens een mouw aanpassen?
Formule-wagens zijn altijd gelimiteerd door hun banden, zowel bij het accelereren en remmen als in snelle bochten. En GP2-banden zijn bij mijn weten een stuk minder dan F1. Dus de g-krachten liggen ook redelijk wat lager.
Daar heb je inderdaad een punt waar ik niet aan gedacht had. Maar had Schumi deze zomer ook niet op GP2 slicks getest?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Petronas is de nieuwe titelsponsor van Mercedes GP. Heeft Shell dan het sponsorcontract met MS verbroken, of andersom???
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Las dat bericht ook net. De Media brengt het alsof ze verbaasd zijn, dit omdat ze hun contract met BMW wilde verbreken en niet wilde instappen bij Lotus.
De reden waarom Petronas wel wil met Mercedes is omdat ze gigantisch veel expo gaan krijgen met Schumacher achter het stuur.
Daarnaast zien ze een langdurige samenwerking met Mercedes wel zitten. Ik vind het wel logisch i.i.g..
Begint er goed uit te zien voor Mercedes. 8)

RadioActiveMan

Petronas wilde enkel in de F1 blijven als ze ook olieproducten mocht leveren en niet enkel als sponsor.
Vond dit eigenlijk een rare opmerking. Maar kom, goed dat ze uiteindelijk toch beslist hebben te blijven.

janke

Citaat van: Enzo op 21 december 2009 - 12:29:54
Las dat bericht ook net. De Media brengt het alsof ze verbaasd zijn, dit omdat ze hun contract met BMW wilde verbreken en niet wilde instappen bij Lotus.
De reden waarom Petronas wel wil met Mercedes is omdat ze gigantisch veel expo gaan krijgen met Schumacher achter het stuur.
Daarnaast zien ze een langdurige samenwerking met Mercedes wel zitten. Ik vind het wel logisch i.i.g..
Begint er goed uit te zien voor Mercedes. 8)

Vorige week vertelde de hoogste baas van Petronas nog dat ze met sponsoring zouden stoppen en alleen de GP Maleisiƫ als titel sponsor zouden doen. Daarom denk ik dat de media wat verbaasd is. Maar hoe zit het dan met de persoonlijke sponsor van MS, Shell?? Als hij wil rijden voor Mercedes moet daar ook een streep door.
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Shell is van plan een aantal van zijn Nigeriaanse olievelden te verkopen. Misschien kan Petronas het zo regelen.  :)

Enzo

Citaat van: janke op 21 december 2009 - 13:01:00
Citaat van: Enzo op 21 december 2009 - 12:29:54
Las dat bericht ook net. De Media brengt het alsof ze verbaasd zijn, dit omdat ze hun contract met BMW wilde verbreken en niet wilde instappen bij Lotus.
De reden waarom Petronas wel wil met Mercedes is omdat ze gigantisch veel expo gaan krijgen met Schumacher achter het stuur.
Daarnaast zien ze een langdurige samenwerking met Mercedes wel zitten. Ik vind het wel logisch i.i.g..
Begint er goed uit te zien voor Mercedes. 8)

Vorige week vertelde de hoogste baas van Petronas nog dat ze met sponsoring zouden stoppen en alleen de GP Maleisiƫ als titel sponsor zouden doen. Daarom denk ik dat de media wat verbaasd is. Maar hoe zit het dan met de persoonlijke sponsor van MS, Shell?? Als hij wil rijden voor Mercedes moet daar ook een streep door.

Heb Schumacher nog niet geproken vandaag, zal hem zo even bellen... 8)


Om serieus te anwtoorden, denk ik dat het inderdaad ontbonden moet worden. Al is een persoonlijke sponsor natuurlijk iets anders dan een titelsponsor van de constructeur.
Het zal binnenkort allemaal duidelijk worden verwacht ik.

janke

Je gelooft toch niet dat Shell accepteert dat ie in een Petronas auto gaat zitten. Heeft niks met persoonlijk of titelsponsor te maken. Maar met de concurentie v/d 2 oliemaatschappijen. En waarom moet het ontbonden worden als MS bij Ferrari/Shell blijft. :)
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Citaat van: Enzo op 21 december 2009 - 13:04:55
Het zal binnenkort allemaal duidelijk worden verwacht ik.

Als M.Schumacher langst de kant met zijn Shellpetje op zijn kop naar de voorbijrijdende Petronas-Mercedes GP kijkt?