Ook Toyota verlaat Formule 1

Gestart door Supermariobros, 04 november 2009 - 10:26:53

« vorige - volgende »

_Makke_

Nja, ik zal ze niet echt missen. Qadbak is nu zeker dat ze op de grid staan in 2010.

robbert


Michel D.

Yes, ik vind dit een prima zaak voor de F1.

Hoe sneller de autoconstructeurs uit de F1 verdwijnen, hoe beter (met uitzondering van Ferrari).

Na Honda en BMW volgt nu ook Toyota.

F1 is altijd een autosportdiscipline geweest van pioniers. Zelfs Enzo Ferrari is begonnen als autopiloot en constructeur vooralleer hij wagen begon te bouwen voor het openbaar verkeer.

Heel wat toepassingen die we vandaag in onze auto's terugvinden, hebben hun oorsprong in de F1 gekend, o.a. de semi-automatische versnellingsbak (Tiptronic).

F1 hoort toe aan teams zoals Ferrari, McLaren, Williams, Lotus, e.d. Zij hebben de F1 gemaakt, zij verdienen een plaats op de grid.

Ik ben ervan overtuigd dat het verdwijnen van de autoconstructeurs er op termijn toe zal leiden dat teams zoals Williams terug in de voorste rijen terug te vinden zullen zijn. Een team zoals Williams verdient dit absoluut. En het uittredende Sauber is de derde hond : BMW en Toyota eruit wat in principe betekent dat de overnemer van Sauber volgend seizoen aan de start kan verschijnen.
Michel D.
Genk (Belgium)

Folkert

#4
nvm, verkeerde team voor ogen.
Toyota had ook nog geen rijders bekent gemaakt toch?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Jammer, erg jammer :( Hopelijk komt Kobayashi elders nog aan de bak, ik wil hem echt terug zien en bij Toyota was dat een bijna zekerheid.
Maar Toyota heeft wel nog hun plaatsje in de F1, ze hebben het Concorde Agreement getekend, wie mag hen nu vervangen? Als ze een koper vinden, staat Qadbak nog nergens lijkt mij...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan


RadioActiveMan

Die kan zich beter op zijn wijngaard beginnen concentreren.

gloudiesaurus

Trulli kan nog naar Lotus denk ik, Kobayashi wordt een ander verhaal...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

F_A_Diaz

Het kan zijn dat Toyota Kobayashi wel financieel blijft steunen
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Tim C

Ok, wat eten we vanavond?


(zal ze niet missen)

edwin291

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 16:20:23
Het kan zijn dat Toyota Kobayashi wel financieel blijft steunen

Nou als ik een Renault of een ander team was zou ik me kans grijpen en deze knul in de auto zetten.
Proud to be an Alonso fan!!!

Tim C


Ferrari 2010

Tim, die nieuwspost over Toyota is grof. Iedereen melig doen als een team als Minardi stopt maar als dan Toyota stopt is het geen verlies :-\ Ze hebben eigenlijk altijd wel redelijk gepresteerd, zelden slecht, helaas ook nooit de beste geweest. Maar Glock heeft toch enkele podia gehaald. En ze hebben toch ook wel es best wat punten gehaald. Je persbericht is behoorlijk respectloos ;-) F1 is nu eenmaal een langzaam leerproces. Ik zal ze niet missen, elk niet-topteam is vervangbaar, dus iedereen behalve Ferrari en McLaren eigenlijk, maar ze hebben wel degelijk wat aan de F1 bijgebracht.

Een mooier, hoewel nog steeds kort samengevat, overzichtje:
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1025013/2009/11/04/Toyota-stopt-met-Formule-1.dhtml
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

#14
3 miljard uitgegeven, geen enkele overwinning en het aantal podiumplekken zijn op twee handen te tellen. Grof. Inderdaad. En ongepast! ;D

Edit: Schamelijke fout, je kan ze op drie handen tellen...