Ook Toyota verlaat Formule 1

Gestart door Supermariobros, 04 november 2009 - 10:26:53

« vorige - volgende »

flupke3

Onbegrijpelijk dat ze er zo een knoeiboel van hebben gemaakt!
Verkeerde keuzes en dat ligt aan de teamleiding.De f1 zou toyota
niet mogen missen want echt indruk hebben ze toch niet gemaakt
gezien de mogelijkheden..;

Folkert

Citaat van: flupke3 op 10 november 2009 - 19:00:07
Onbegrijpelijk dat ze er zo een knoeiboel van hebben gemaakt!
Verkeerde keuzes en dat ligt aan de teamleiding.De f1 zou toyota
niet mogen missen want echt indruk hebben ze toch niet gemaakt
gezien de mogelijkheden..;
Grootste fout die ze gemaakt hebben(of nou ja fout, is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan) een coureur van kaliber Alonso in de wacht te slepen. Of een coureur met technische bagage.
Ze hebben altijd een half half coureur aangenomen. Of in de meeste gevallen een halve coureur.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Trulli was toch een rijder met bagage :o En de rijders die ze tijdens hun testjaar, toen ze nog niet mee raceten, hadden, Zonta enzo als ik me niet vergis, hadden ook al wel wat technische bagage. En een kaliber Alonso krijg je niet in je wagen als je niet bewezen hebt top te kunnen zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

#33
Citaat van: Schumi 2009 op 11 november 2009 - 09:20:10
Trulli was toch een rijder met bagage :o En de rijders die ze tijdens hun testjaar, toen ze nog niet mee raceten, hadden, Zonta enzo als ik me niet vergis, hadden ook al wel wat technische bagage. En een kaliber Alonso krijg je niet in je wagen als je niet bewezen hebt top te kunnen zijn.

Ja, dat is waar. Misschien dacht ik er ook wat te makkelijk over. Maar Trulli heeft wel wat technische bagage, maar in mijn ogen was hij meer een rijder die goed kon rijden als hij de wagen had, niet andersom. Maar goed, dat is ook maar een vermoeden, want ik heb geen idee wat voor inbreng hij had in Toyota.
Een rijder als DC of Rubens hebben dat volgens mij meer. Feit is wel dat Toyota gedurende de jaren dat Trulli er bij reed, weinig echte sprongen heeft gemaakt. Hij is wel een rijder met veel ervaring. Misschien dat het ook aan Toyota lag, dat zijn ervaring er niet uitkwam. Toyota had voldoende geld en toch wel een degelijk technisch team. Mike Gascoyne, was niet de slechste ontwerper.

Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Het probleem bij Toyota scheen te zijn dat veel beslissingen allemaal via headquarters in Tokio moesten lopen. Waardoor ze nooit snel en adequaat konden reageren.
Dat is ook de reden waarom Gascoyne weggegaan is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert


Dat zou inderdaad een reden van tegenvallende prestaties kunnen zijn. Kan me inderdaad iets herinneren dat Gascoyne wegens rare besluiten en gebrek aan een kundig leidinggevend geheel oid.
Trotse vader van Rosalie(L)

Toyoda

Probleem was dat er niet 1 man leiding had zoals bij de andere teams.
Waar bij andere teams de teammanager beslist over wat er gebeuren moet ging men bij Toyota (en Honda) vergaderen over de te gebeuren verandering.
Gascoyne is iemand die alles wil doen hoe hij het wil en dat ging niet bij een team als Toyota.
Al vanaf dag 1 werd er gezegd dat de Japanse werkwijze niet ging werken in het formule 1.
En als je kijkt naar het verloop van de seizoenen waar ze punten pakten zie je dat heel duidelijk!
Eerste races heel sterk, midden een terugval van jewelste om aan het einde dan weer heel erg sterk te zijn.
De grootste fout in mijn ogen is nog altijd kleine broer Schumacher in de auto gezet te hebben... als eerste rijder dan nog wel...
Over Trulli kan ik weinig slechts zeggen buiten misschien dan dat hij een slechte starter was.
Maar voor de rest altijd beter dan zijn teamgenoot.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

flupke3

Ik denk niet dat de rijders de bepalende factor waren in het mislukken van  toyota.
Ze hadden nochtans kunnen weten dat de japanse werkwijze niet ging werken want de geschiedenis
heeft geleerd dat die methode niet werkt.

Jasper

Toyota is toch succesvol geweest in andere raceklasses of vergis ik mij nu?

flupke3

Dat klopt maar waarschijnlijk zullen ze daar de fout niet gemaakt hebben die  ze
in de f1 wel deden.Het kan ook dat in de andere raceklasses waar ze aanwezig waren
een andere aanpak nodig was en de teammanager niet perse het voor het zeggen moest hebben.